.

Beantwoord

Uitgaande mail werkt niet meer

  • 10 August 2015
  • 23 reacties
  • 3003 Bekeken

Waarom kan ik van de ene op de andere dag geen mail meer versturen met mijn samsung s4 mini? 6 augustus jl. heb ik de laatste mail verstuurd, daarna lukte het niet meer. Heb niets gewijzigd. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Ernst 11 August 2015, 15:33

Bekijk originele reactie

23 reacties

Wat voor mailserver? Hotmail? Gmail? Ziggo? etc etc..

Via Wifi ook of alleen via je Data verbinding?

Weet wel dat dit geen Simyo aangelegenheid is als het probleem zich alleen voordoet bij het versturen van mails.

Meer info zou wel handig zijn 🙂
Inkomende mail krijg ik gewoon binnen. Uitgaande mail moet altijd via de dataverbinding (mailserver is solcon) en dat lukt dus ineens niet meer. Moet ik bij solcon zijn met deze vraag?
Ja misschien hebben zij een storing op de uitgaande server. En hoezo moet uitgaande mail altijd via de dataverbinding? Met Wifi kun je toch ook mailen :?
In de handleiding staat dit:
8. In dit scherm voert u de uitgaande mail server in. De server mail.solcon.nl zal alleen werken wanneer u via
wifi verbonden bent met het Solcon netwerk. Wanneer u via 3G verbind kunt u hier de smtp server instellen
van u mobiele provider.
Ik moet mijn wifi altijd uitzetten om te kunnen mailen...

Mogelijk is er een storing, ik kan het volgende vinden op de website van solcon:

6 aug- Solcon Internet - Storing Glasvezel/DSL
Locatie: Regio Utrecht
Status: Actueel | Starttijd: 13:40 | Eindtijd: Onbekend

Omschrijving werkzaamheden/storing
Op dit moment is er een storing in het KPN netwerk in Utrecht.

KPN heeft actie ondernomen om dit zo spoedig mogelijk te herstellen.

15:07 Engineer is ter plaatse en gestart met zijn onderzoek.

Verwachte impact
Klant met een DSL en Glasverbinding kunnen problemen met het internet en TV ervaren.

Kan wel kloppen, 6 aug. heb ik voor het laatst gemaild. Even afwachten maar.

Dank voor het meedenken Raytje!
Reputatie 7
Badge +9
I Wanneer u via 3G verbind kunt u hier de smtp server instellen
van u mobiele provider.


Ik vind dat altijd een beetje vreemd. Je stelt de smtp server in van je email programma. Ik heb 6 emailadressen (helaas voor mijn werk meerdere nodig om de enorme vloed aan mails een beetje te scheiden. :@;):P) bij o.a. Ziggo, Office365 enz. Overal de smtp servers van hen ingesteld. En het maakt niet uit of ik mail via WiFi of dataverbinding. Niets van Simyo ingesteld dus.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Kan de mail wel ontvangen maar niets verzenden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pascal,

Heb je ook al het account er handmatig opzet.
Zelf de juiste poorten, adressen ingevuld?
Soms wil dit het probleem verhelpen.

Wat voor adres heb je achter de @? (vb: @klantenservice.simyo.nl @simyo.nl @forum.simyo.nl)
ik heb hetzelfde probleem met versturen van email via smtp server van kpn. Ik krijg een foutmelding 'can not relay...'. Sinds een paar dagen heb ik dit, hiervoor twee jaar gebruikt zonder problemen. Ik heb het idee dat de smtp server van kpn een groep simyo gebruikers niet meer herkent binnen het kpn domein en daarom de toegang tot uitgaand mailen niet meer verleent. Ik heb ditzelfe probleem ook op een andere simkaart van simyo in een ander merk toestel sinds een paar dagen. Dit is een erg vervelend probleem en hoop dat dit snel wordt opgelost.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Hubus,

Misschien helpt dit
https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm
ik heb hetzelfde probleem met versturen van email via smtp server van kpn. Ik krijg een foutmelding 'can not relay...'. Sinds een paar dagen heb ik dit, hiervoor twee jaar gebruikt zonder problemen. Ik heb het idee dat de smtp server van kpn een groep simyo gebruikers niet meer herkent binnen het kpn domein en daarom de toegang tot uitgaand mailen niet meer verleent. Ik heb ditzelfe probleem ook op een andere simkaart van simyo in een ander merk toestel sinds een paar dagen. Dit is een erg vervelend probleem en hoop dat dit snel wordt opgelost.

Mail heeft niks te maken met Simyo. Denk dat het probleem bij KPN ligt en niet bij Simyo.

Je kunt altijd je mailservers opnieuw instellen.
klik hier
poort geprobeerd die aangegeven staat bij de toestelhulp maar geeft hetzelfde resultaat. Instelling met ssl geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt door het niet accepteren van de verbinding op poort 587..... kpn moet simyo ip adressen herkennen, dan wordt relay geaccepteerd en werkt alles zonder problemen zoals de afgelopen 2 jaar.
Hier is de oplossing:
Ga naar de instellingen van je emailaccount op je telefoon klik op smtp de server voor de uitgaande post.
Hostnaam vul hier in: smtp.kpnmail.nl
Hieronder moet je vanaf nu ook je gebruikersnaam invoeren en het wachtwoord en dat is nieuw.
Vervolgens gebruik SSL aanvinken de serverpoort op 25 zetten en alles werkt weer perfect.
Mocht het niet werken verwijder dan het volledige account en vul alles opnieuw in, let op bovenstaand want dat is nieuw vanaf heden.

Ik denk dat er plots een dringende reden is geweest om de uitgaande server extra te beschermen met id controle.

Simyo heeft mij overigens geen enkele reactie gegeven toen ik dit probleem aangegeven heb, slordig je kunt niet het netwerk gebruiken van KPN en als daar iets is vervolgens zeggen je moet bij KPN zijn, ik betaal toch aan Simyo. Alle klanten zouden op de dag van invoeren hier een email van horen te krijgen dat had netjes geweest.
helaas die oplossing werkt niet. Als ik ssl kies krijg ik de melding: cannot connect to server, sslhandshake aborted. Dit is met smtp.kpnmail.nl op poort 25. geeft op andere poorten (456 en 587) dezelfde melding. Ik probeerde trouwens met mijn simyo gebruikersnsam en wachtwoord.
Eerst SSL aanzetten en dan de gebruikersnaam en wachtwoord van je emailaccount dus wat bij je emailaccount hoort.
Bij mij werkt poort 25 en poort 587.

Probeer het door het gehele account te verwijderen en alles opnieuw in te voeren.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allemaal,

En voor alle nieuwe forumgebruikers: welkom!

Dit topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Dat is iets overzichtelijker.

In dit topic vinden jullie meer informatie omtrent de problemen die jullie ondervinden met je uitgaande e-mails.
mail versturen vanaf een simyo-simkaart via smtp server van kpn zal niet meer gaan werken. Kpn heeft de smtp server dichtgetimmerd en alleen kpn, en eigen subproviders zoals telfort kunnen hiervan gebruik maken, simyo gebruikers dus niet meer. Je zal uit moeten wijken naar een alternatief. Helaas en erg vervelend, maar niks aan te doen.
Reputatie 5
Badge +10
@Hubus,

https://www.simyo.nl/netneutraliteit?_ga=1.206709971.1761493929.1402501902
En ik citeer "Het uitgaande e-mailverkeer naar de SMTP server van KPN is niet geblokkeerd tenzij KPN Spam of “abuse” detecteert. Net als bij de bescherming tegen DDOS aanvallen kan KPN ingrijpen door het Spam verkeer selectief te onderscheppen. Daarbij kijkt KPN naar patronen om Spam verkeer van legitiem e-mail verkeer te kunnen onderscheiden en te blokkeren."

Tevens kan KPN niet zomaar uitgaand verkeer gaan blokkeren.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi hubus

Helaas komt het wel op het onderstaande neer.

Je zal uit moeten wijken naar een alternatief. Helaas en erg vervelend, maar niks aan te doen.

We hebben geen invloed op veiligheidsaanpassingen op netwerkniveau 😞.

Groetjes, Tiury
Wel jammer Tiury. Was erg tevreden met Simyo, maar denk er toch over om, nu juist mijn jaarabonnement afloopt, over te stappen, helaas.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Kwintie,

Je kan ook even contact opnemen met de KPN.
Misschien kunnen die nog wat regelen.
Jammer dat een beslissing van KPN nu misschien Simyo klanten gaat kosten. Helemaal omdat Simyo er niks aan kan doen, want is beleid van een ander.

Wat ik me wel afvraag is het volgende. Heeft KPN dit vooraf aangekondigd? En dan bedoel ik niet alleen op hun site maar ook bij providers die hun netwerk gebruiken. Of dacht men op een zekere ochtend, hé laten wie die poort eens dicht zetten.

Ik vraag me ook af hoeveel mensen nu de dupe zijn, en dan bedoel ik niet alleen bij Simyo.
Hoi allen,
Ik heb het berichtje dat Ernst schreef 2 dagen geleden, doorgezet naar Solcon, mijn mailprovider, en gevraagd of zij nog iets voor mij in deze konden betekenen. Ik kreeg een keurige reactie met oplossing terug: nieuwe smtp adres, nieuwe poort etc. Nu kan ik weer mailen, zowel via mijn databundel van Simyo als met de wifi (via Solcon). Ben er dus beter op geworden 🙂 Misschien ook een idee voor andere getroffenen? Succes!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Kwintie,
Fijn dat het voor jou nu is opgelost 😳 Hopelijk kunnen andere 'getroffenen' ook zo geholpen worden door hun mailprovider.

Reageer