.

Beantwoord

Uit de hand gelopen datagebruik

  • 30 July 2013
  • 28 reacties
  • 1195 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Ik weet dat SImyo geen plafond hanteert bij het datagebruik, maar ik wil weleven het volgende kwijt over deze policy: afgelopen zondag heb ik een "gratis" app gedownload waarmee je een gereden route met de motor kan registreren en delen. Dit ritje van 140 km tussen 12:30 uur en 14:20 uur heeft mij  € 111 aan kosten opgeleverd. De app gebruikt om welke reden dan ook een enorme hoeveelheid data. Elke 5 minuten zo'n 60 MB! Wat deed Simyo? Er werden twee e-mails gestuurd: 1 om 22:29 uur (daarin staat dat ik minimaal 75% heb verbruikt) en 1 om 22:30 uur (daarin staat dat ik mijn volledige tegoed heb opgebruikt). 

Dit is natuurlijk een signalering van lik-me-vestje. Natuurlijk ligt het aan mij, maar een app waarvan je eigenlijk niet kan weten hoe het datagebruik zal zijn, mag in mijn ogen dit niet veroorzaken. Een andere policy, zoals bij de KPN wordt gehanteerd, vind ik dan ook veel klantvriendelijker: 100% van je bindel verbruikt, afsluiten die handel. Nu komt er een signaal van Simyo, maar dan ook veeeeel te laat. 

Dit is mijn eerste maand als SIm Only abonnee, maar ik word hier niet vrolijk van. Bij KPN is mij dit ooit een keer eerder gebeurd, maar dankzij de daar gehanteerde policy kon ik niet meer Internetten de rest van de maand, maar had ik nog wel geld over om eten te kopen.

@SImyo: doe hier iets aan!!!
icon

Beste antwoord door Ernst 31 July 2013, 16:28

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik sluit mij volledig aan bij de vorige twee sprekers. Ik had wel eens van astroturf gehoord, maar niet in deze betekenis. Hier in dit land van tuinfanaten vindt men over het algemeen astroturf maar niks, ze hebben liever the real thing.
Badge
Ok...wie maakt e.e.a. hier belachelijk?. Ik ga mijn bevindingen elders wel posten. Dit heeft geen zin. En nog steeds heb ik geen antwoord op mijn vraag. Wat is precies de reden dat er geen real time data wordt weergegeven. Simyo schijnt een dochteronderneming van KPN te zijn. De techniek ligt op straat. Het is echt kinderlijk eenvoudig. Ook het bevestigen van uit en aan zetten van internet per email is zeer eenvoudig technisch te regelen. Dan hebben klanten in ieder geval een vorm van bewijs. Maar goed, ik ben er achter gekomen dat het uitzetten ook niet real time werkt. 
Oh ja! Ben nog tot maandag bij simyo. Heb nog beltegoed en een internet bundel. Ga die maar voorzichtig opmaken. Maar. Ik krijg nu een smsje dat simyo de insteling niet kan zenden omdat de telefoon niet herkend wordt. Vreemd, immers ik heb dat al vaker gedaan. Ok, ik maak wel een nieuwe post aan. Dit is denk ik off-topic
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Het forum is niet bedoeld om elkaar persoonlijk aan te vallen. Ik heb het verloop van dit topic nog even aangekeken, maar ik ga het topic nu sluiten. Dit komt de kwaliteit van het forum niet ten goede.

@simyo_waarbentumeebezig. Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN en is een dochteronderneming. Wij maken echter wel gebruik van onze eigen systemen. Het is voor Simyo op dit moment technisch niet mogelijk om het verbruik real time te verwerken. Simpelweg omdat onze systemen daarvoor nu niet geschikt zijn.

Je vraag over het instellen van internet en het bijbehorende sms bericht heb ik inderdaad voorbij zien komen in dit topic. Ik zie ook dat je het inmiddels hebt kunnen oplossen :)

Groetjes,

Alex