.

Beantwoord

Trager internet met eSIM dan met fysieke simkaart, wat kan ik daar aan doen?

  • 19 June 2021
  • 3 reacties
  • 570 Bekeken

Goedemiddag,

 

ik dacht wat handig eSIM ipv mijn simkaart. Maar het is gelukt om om te zetten en heb mijn simkaart verwijderd. 
Alleen is mijn internet nu veel trager. Kan dat komen door mijn telefoon, is die eSIM misschien niet zo best? Zo ja. Hoe kan ik dan weer terug naar mijn gewone fysieke Simkaart? Ik probeerde het net maar, snap niet zoveel van de instellingen en de pincode herkende hij niet. 

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 June 2021, 11:54

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Estherk, 

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat balen dat het er op lijkt dat het internet door de eSIM trager is geworden! Dat is zeker niet de bedoeling. Voor de zekerheid heb ik jouw eSIM zich opnieuw laten aanmelden bij het netwerk als een soort ‘reset’. Zou jij jouw telefoon voor 5 minuten helemaal kunnen uitschakelen? Dit is nodig om de reset te kunnen voltooien. Hopelijk merk je daarna wel verbetering in de verbinding! Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je in de instellingen ook proberen om handmatig een netwerk te selecteren. 

Als je uiteindelijk toch weer terug wilt naar een fysieke simkaart, moet je hiervoor wel een nieuwe aanvragen. De oude simkaart is niet meer te gebruiken en mag je weggooien. Je vraagt eenvoudig een vervangende simkaart aan op Mijn Simyo. Mocht je hier niet uitkomen, stuur je dan een berichtje? Dan kan ik de simkaart ook voor je aanvragen als dat nodig is. 

Laat je nog weten of het is gelukt? 

Groetjes,

Tessanne 

Nou wat super!

 

Gelijk uit- en aangedaan en het is gelukt. Het lijkt opgelost!

 

Bedankt! 
Groetjes Esther 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Esther, 

 

Dat is goed nieuws! Hou het nog even in de gaten en mocht het toch niet werken dan weet je ons te vinden! :blush:

 

Geniet van het weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer