.

Beantwoord

Traag internet

  • 23 April 2013
  • 43 reacties
  • 2411 Bekeken

Mijn internetverbinding is heel traag. Een speedtest geeft bij mijn iPhone 4s een snelheid van 0,14 Mbps. Dit is wel erg laag. Dit komt neer op 143 Kbps. Dit lijkt ook op de snelheid welke bij prepaid word aangeboden. Nu ik een abonnement heb zou de snelheid toch hoger moeten zijn ?
icon

Beste antwoord door MRuiter 24 April 2013, 21:02

Bekijk originele reactie

43 reacties

Badge +8
Hoi Charlene,

Mijn toestel is een Sony Ericcson NEO V
Thuis heb ik wel voldoende snelheid met Wifi, maar wanneer ik ergens anders ben en ik heb Wifi aan staan, duurt het erg lang voordat ik verbinding heb.
Zodra ik dan Wifi uit heb, heb ik wel goede verbinding.
Wat kan ik doen, wil ik via Wifi op internet kunnen en watts appen 

Gr Syl


Volgens mij snap je het nog niet helemaal. 😕
Je kunt internetten op je toestel via Wifi of via 3G, maar wat is nu precies het verschil tussen die twee?
Beiden bieden toegang tot het internet, maar je 3g gaat via Simyo en je Wifi niet.
Wifi is de draadloze connectie zoals de meeste mensen die thuis hebben. De internetverbinding komt via een kabel binnen en gaat naar een router. Dit apparaat zet het signaal uit de kabel dan om naar een draadloze verbinding. Wifi is erg snel maar heeft een klein bereik. Na enkele tientallen meters valt het signaal al weg. Als je dus buiten bent en je bent niet in de buurt van zo’n router of je bent er niet op aangemeld, dan heb je inderdaad geen internet. De draadloze internetverbindingen waar je in bibliotheken, hotels of winkelcentra vaak gratis op kan surfen zijn van dit type. Dus als je je daar op kunt aanmelden, heb je buiten (je huis) wel internet via Wifi.
3G is een internetverbinding via het gsm-netwerk, en wordt ook mobiel internet genoemd. Het bereik van 3G is veel groter dan dat van Wifi, wat betekent dat je overal waar je met je gsm kan bellen ook op het internet kan. Maar de verbinding is trager.
De 3g verbinding, dat zijn wij, daar gaan wij over. De Wifi heb je waarschijnlijk bij UPC of Ziggo of een andere maatschappij. Hoe je jouw telefoon goed kunt laten werken met Wifi, daar kun je dus het beste bij hen over informeren, of bij je toestelleverancier.

Is het nu wat duidelijker?

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene,

Heb nu wel dat ik aan kon vinken op 3G NL KPN.
Wanneer ik dan terug kijk of het daadwerkelijk op 3G blijft staan, is het weer terug naar 2G SIMYO!!

Simkaart in een ander toestel heb ik niet gedaan, want heb namelijk nog geen ander toestel met touch;)
Maar bedankt voor de informatie.

Groetjes tweetie
Heb hetzelfde probleem als patricia, telefoon uit batterij eruit maar alles is hetzelfde gebleven..
Zelfs met wifi op internet doet ie traag.
Als bij patricia lukt,zouden jullie dan naar mijn instellingen willen kijken en evt aanpassen?

Gr tweetie


Hoi tweetie,

Wat voor toestel gebruik je precies? Ik snap niet precies wat je bedoelt met op andere toestel heb ik geen touch. We moeten alleen even kijken of het internet daar sneller gaat of niet. Omdat je het nu ook over de wifi-snelheid hebt, denk ik dat het namelijk iets in je toestel is. Wifi-snelheid heeft namelijk niks met het netwerk of je simkaart te maken.
Misschien kun je je toestel eens resetten. Of kijken of er een nieuwe update beschikbaar is. Of er nou KPN of Simyo in je scherm staat, dat zou niks uit moeten maken. :)
We weten eigenlijk nog steeds niet wat er met Patricia was. Wij hebben daar niks aangepast, en het ging ineens weer goed. Ik heb volgens mij wel de internetoptie gereset bij haar. Dat heb ik voor jou ook gedaan, dus als je nog 1 x je toestel uit en aan kunt zetten, kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je:)

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene,

Mijn toestel is een Sony Ericcson NEO V
Thuis heb ik wel voldoende snelheid met Wifi, maar wanneer ik ergens anders ben en ik heb Wifi aan staan, duurt het erg lang voordat ik verbinding heb.
Zodra ik dan Wifi uit heb, heb ik wel goede verbinding.
Wat kan ik doen, wil ik via Wifi op internet kunnen en watts appen 

Gr Syl
Badge +8
Hoi Charlene,

Heb nu wel dat ik aan kon vinken op 3G NL KPN.
Wanneer ik dan terug kijk of het daadwerkelijk op 3G blijft staan, is het weer terug naar 2G SIMYO!!

Simkaart in een ander toestel heb ik niet gedaan, want heb namelijk nog geen ander toestel met touch;)
Maar bedankt voor de informatie.

Groetjes tweetie
Heb hetzelfde probleem als patricia, telefoon uit batterij eruit maar alles is hetzelfde gebleven..
Zelfs met wifi op internet doet ie traag.
Als bij patricia lukt,zouden jullie dan naar mijn instellingen willen kijken en evt aanpassen?

Gr tweetie


Hoi tweetie,

Wat voor toestel gebruik je precies? Ik snap niet precies wat je bedoelt met op andere toestel heb ik geen touch. We moeten alleen even kijken of het internet daar sneller gaat of niet. Omdat je het nu ook over de wifi-snelheid hebt, denk ik dat het namelijk iets in je toestel is. Wifi-snelheid heeft namelijk niks met het netwerk of je simkaart te maken.
Misschien kun je je toestel eens resetten. Of kijken of er een nieuwe update beschikbaar is. Of er nou KPN of Simyo in je scherm staat, dat zou niks uit moeten maken. :)
We weten eigenlijk nog steeds niet wat er met Patricia was. Wij hebben daar niks aangepast, en het ging ineens weer goed. Ik heb volgens mij wel de internetoptie gereset bij haar. Dat heb ik voor jou ook gedaan, dus als je nog 1 x je toestel uit en aan kunt zetten, kunnen we zien of dat iets heeft opgeleverd.

Ik hoor het graag van je:)

Groetjes,
Charlene
Net heb ik nog gekeken bij 3G, hoe t komt weet ik niet, maar nu staat er wel 3G SIMYO. Helaas niet sneller...
Heb hetzelfde probleem als patricia, telefoon uit batterij eruit maar alles is hetzelfde gebleven..
Zelfs met wifi op internet doet ie traag.
Als bij patricia lukt,zouden jullie dan naar mijn instellingen willen kijken en evt aanpassen?

Gr tweetie
Badge +6
Hoi tweetie,

Is het ook mogelijk om alléén 3G NL KPN aan te vinken, dat je het vinkje bij 2G Simyo uitzet?
Hoi Charlene,

Heb nu wel dat ik aan kon vinken op 3G NL KPN.
Wanneer ik dan terug kijk of het daadwerkelijk op 3G blijft staan, is het weer terug naar 2G SIMYO!!

Simkaart in een ander toestel heb ik niet gedaan, want heb namelijk nog geen ander toestel met touch;)
Maar bedankt voor de informatie.

Groetjes tweetie
Badge +8
Hallo

Bij beschikbare netwerken heb ik dat ik kan kiezen tussen 3G NL KPN en 2G simyo (staat aangevinkt)
Maar het netwerk blijft erg traag
Dacht dat SIMYO ook 3G had??

gr syl


Hoi tweetie,

Ja hoor, wij hebben zeker 3g. Simyo zit op het KPN-netwerk. Sommige mensen zien alleen KPN staan in hun schermpje. Blijkbaar zie jij beide namen. Heb je dan ook een vinkje bij 3G KPN, want anders moet je dat eens proberen.
Heb je de simkaart inmiddels al in een ander toestel kunnen proberen?

Groetjes,
Charlene
Hallo

Bij beschikbare netwerken heb ik dat ik kan kiezen tussen 3G NL KPN en 2G simyo (staat aangevinkt)
Maar het netwerk blijft erg traag
Dacht dat SIMYO ook 3G had??

gr syl
Badge +8
hoi alex,

Nu ik hem vast heb gezet, is het iets beter geworden, maar super snel is het echt nog niet, als ik naar en half jaar geleden keek is internet gewoon langzamer bij jullie geworden, dus ik heb het idee dat jullie internet afknijpen


Hoi martijn069,

Het is toch echt die mast, en ze zijn er mee bezig. Vanuit Simyo is er niets veranderd.
Hang in there... ;)

Groetjes,
Charlene
hoi alex,

Nu ik hem vast heb gezet, is het iets beter geworden, maar super snel is het echt nog niet, als ik naar en half jaar geleden keek is internet gewoon langzamer bij jullie geworden, dus ik heb het idee dat jullie internet afknijpen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi martijn069,

We proberen reacties altijd binnen 1 werkdag te beantwoorden. Excuses dat onze reactie iets later is. Ik heb contact gehad met de technische dienst. Aan je aansluiting is te zien dat je toestel veel wisselt van GSM naar UMTS. Dat is een gevolg van een gemeld probleem met de GSM zendmast. Er zijn op die postcode 2 zendmasten waarvan 1 (de mast met alleen GSM) problemen geeft. Daarom wil ik je vragen om je toestel vast te zetten op de 3G(UMTS) verbinding.

Kan je me laten weten of dit helpt? Helaas kon de technische dienst geen indicatie geven per wanneer het probleem met de zendmast is opgelost. Voorlopig wil ik je dus vragen om je instellingen op 3G (UMTS) te zetten.

Groetjes,

Alex
je geeft een reaktie aan simyo door je postcode door te geven, het is opeens dan weer eruggg stil aan de andere kant

Als het internet niet naar behoren werkt bij de klanten geef dat dan gewoon toe, laat het dan niet bij vage beloftes
Mijn man heeft helaas geen internet bij zijn abonnement van vodafone. Dus daar kan ik helaas niets mee.
Maar er is wel wat vreemds gebeurt, want hij is duidelijk sneller! buiten in mijn tuin haalde ik net;

ping 214, download 1618 kbps, en upload 355 kbps, ik keek mn ogen uit!

binnenshuis, ping van 227msm 1515kbps 273kbps

Dus er heeft zeker iemand daar bij jullie met de knopjes gespeeld!
I am happy! Dit lijkt er meer op!


Hoi Patricia79,

Goed om te weten dat je nu sneller kunt internetten. Bedankt dat je het hier ook even laat weten. Overigens heeft er hier binnen Simyo niemand aan de knopjes gezeten :D

Staat nu wel weer 3g op mijn toestel, maar het is nog niet super snel, komt het mischien door de 4 g wat nu sneller is geworden???

Hoi martijn069,

Mooi dat je weer een 3G verbinding hebt. De implementering van het 4G netwerk staat los van de functionaliteit van het 3G netwerk trouwens. Als je nog steeds een langzame internetverbinding ervaart, zou je dan even de postcode van de betreffende plek kunnen doorgeven? Dan kan ik kijken of er op die plaats een instabiele verbinding is.

Groetjes,

Alex



Hoi alex de postcode is 3072db
Reputatie 5
Badge +10
Mijn man heeft helaas geen internet bij zijn abonnement van vodafone. Dus daar kan ik helaas niets mee.
Maar er is wel wat vreemds gebeurt, want hij is duidelijk sneller! buiten in mijn tuin haalde ik net;

ping 214, download 1618 kbps, en upload 355 kbps, ik keek mn ogen uit!

binnenshuis, ping van 227msm 1515kbps 273kbps

Dus er heeft zeker iemand daar bij jullie met de knopjes gespeeld!
I am happy! Dit lijkt er meer op!


Hoi Patricia79,

Goed om te weten dat je nu sneller kunt internetten. Bedankt dat je het hier ook even laat weten. Overigens heeft er hier binnen Simyo niemand aan de knopjes gezeten :D

Staat nu wel weer 3g op mijn toestel, maar het is nog niet super snel, komt het mischien door de 4 g wat nu sneller is geworden???

Hoi martijn069,

Mooi dat je weer een 3G verbinding hebt. De implementering van het 4G netwerk staat los van de functionaliteit van het 3G netwerk trouwens. Als je nog steeds een langzame internetverbinding ervaart, zou je dan even de postcode van de betreffende plek kunnen doorgeven? Dan kan ik kijken of er op die plaats een instabiele verbinding is.

Groetjes,

Alex
Staat nu wel weer 3g op mijn toestel, maar het is nog niet super snel, komt het mischien door de 4 g wat nu sneller is geworden???
Badge
Hoi Charlene,

Je zei dat ik het kaartje in een ander toestel moest proberen, vandaar het toestel van mijn man, resultaat is hetzelfde.
Ook heb ik mn telefoon uitgezet batterij eruit gehaald en weer aan gedaan, ook zonder resultaat.
Mijn internet is altijd al zo traag vanaf dag 1. Postcode 8332.


Hoi Patricia79,

Ik heb contact opgenomen met netwerkservices. Er zijn op dit moment geen werkzaamheden in je omgeving waar dit door zou kunnen komen. Ook alle instellingen op je simkaart staan goed. Ik heb voor de zekerheid de internetoptie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Heb je de klachten alleen op je thuislocatie of ook op andere plaatsen? En naast dat jouw simkaart hetzelfde resultaat geeft in je mans toestel, hoor ik graag van je of zijn eigen simkaart wel een goede snelheid geeft, en welke provider hij heeft. Dan kunnen we daar weer mee verder.

Groetjes,
Charlene



Mijn man heeft helaas geen internet bij zijn abonnement van vodafone. Dus daar kan ik helaas niets mee.
Maar er is wel wat vreemds gebeurt, want hij is duidelijk sneller! buiten in mijn tuin haalde ik net;

ping 214, download 1618 kbps, en upload 355 kbps, ik keek mn ogen uit!

binnenshuis, ping van 227msm 1515kbps  273kbps

Dus er heeft zeker iemand daar bij jullie met de knopjes gespeeld!
I am happy! Dit lijkt er meer op!
Badge
[quote]Goedemiddag,
Ik heb sinds een half jaar ook internet op mijn mobiel. Is vreselijk traag met 3G. Heb al zo'n 5 andere mensen enthousiat gemaakt in de afgelopen weken maar denk dat ik het ze maar moet afraden via Simyo. Als een een plaatje met Google maps probeer te openen dan ben ik na 25 minuten nog steeds bezig.
Ik heb nog geen speedtest gedaan maar ik ben bang dat zelfs die niet goed gaat werken zo traag is het.
Erg jammer.
Marcel


FF speedtest, 0.05 Mbps en up 0.07 Mbps. lijkt mij erg traag.

Hoi sijpie,

Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact met ons hebt gehad en dat men druk in overleg is met Netwerkservices waar het aan kan liggen. Zodra mijn collega's terugkoppeling hebben gehad, nemen ze met jou weer contact op.

Heb je inmiddels de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen, en wat deed de snelheid daar?

Groetjes,
Charlene
[/QUOTE

Beste Charlene,

Probleem is inmiddels opgelost, na de overzetting van prepaid naar een abonnement heeft de Tecnische Dienst iets vergeten om te zetten.
Terugkoppeling is iets waar ze bij Simo nog niet van gehoord hebben, moet nu nog gebeuren. Ik wil namelijk compensatie voor het half jaar dat ik heb betaald voor internet met 2 Simkaarten, maar niet heb gekregen dus omdat de TD iets vergeten was.
Benieuw of Simyo iets terugkoppelt of dat ik weer tig keer moet bellen en mailen voordat ik iets weet,
Geen goede service.
Badge +8
Hoi Charlene,

Je zei dat ik het kaartje in een ander toestel moest proberen, vandaar het toestel van mijn man, resultaat is hetzelfde.
Ook heb ik mn telefoon uitgezet batterij eruit gehaald en weer aan gedaan, ook zonder resultaat.
Mijn internet is altijd al zo traag vanaf dag 1. Postcode 8332.


Hoi Patricia79,

Ik heb contact opgenomen met netwerkservices. Er zijn op dit moment geen werkzaamheden in je omgeving waar dit door zou kunnen komen. Ook alle instellingen op je simkaart staan goed. Ik heb voor de zekerheid de internetoptie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Heb je de klachten alleen op je thuislocatie of ook op andere plaatsen? En naast dat jouw simkaart hetzelfde resultaat geeft in je mans toestel, hoor ik graag van je of zijn eigen simkaart wel een goede snelheid geeft, en welke provider hij heeft. Dan kunnen we daar weer mee verder.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Je zei dat ik het kaartje in een ander toestel moest proberen, vandaar het toestel van mijn man, resultaat is hetzelfde.
Ook heb ik mn telefoon uitgezet batterij eruit gehaald en weer aan gedaan, ook zonder resultaat.
Mijn internet is altijd al zo traag vanaf dag 1. Postcode 8332.
Badge +8
Ik heb hem in de telefoon van mijn man getest, helaas hetzelfde!  Dit lijkt me toch niet normaal.
Ik heb een HTC Desire C. mn man een HTC one V.
Maar dat lijkt me verder niet het probleem. Thuis op de wifi haal ik 30 mb.


Overigens heb ik nooit een E in beeld, maar gewoon heel erg traag internet..

Hoi Patricia79,

Heeft je man toevallig ook een Simyo of KPN aansluiting, of gebruikt hij een ander netwerk? En is zijn snelheid wel in orde?
Graag ontvang ik de postcode waar je dit ervaart, dan kan ik nagaan of er werkzaamheden zijn.

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik heb hem in de telefoon van mijn man getest, helaas hetzelfde!  Dit lijkt me toch niet normaal.
Ik heb een HTC Desire C. mn man een HTC one V.
Maar dat lijkt me verder niet het probleem. Thuis op de wifi haal ik 30 mb.


Overigens heb ik nooit een E in beeld, maar gewoon heel erg traag internet..
Badge
Ik heb hem in de telefoon van mijn man getest, helaas hetzelfde!  Dit lijkt me toch niet normaal.
Ik heb een HTC Desire C. mn man een HTC one V.
Maar dat lijkt me verder niet het probleem. Thuis op de wifi haal ik 30 mb.
Badge +8
Hier ook verschrikkelijk traag internet!!! mijn speedtest zegt na een aantal keer met speedtest hoogstends 40 kbps.. en upload 18...
Dit lijkt me ver weg van de beloofde 2mb... ik haal de 1 nog niet eens..

Kan ik hierbij ook hulp krijgen?

mvg 


Hallo,
sinds enkele maanden ook simyo...merk wel dat internet traag is en vaak een E heb staan.
Heb een Sony Xperia neo
Wattsapp doet er ook vaak lang over om te verzenden,zou toch ook niet moeten zijn,ook wanneer je dicht bij elkaar woont...

Gr syl


Hoi tweetie en Patricia79,


De E komt er te staan als je toestel geen verbinding met 3G heeft. Op jullie postcodes heb ik het bereik nagekeken, dat is voldoende voor 3G. Hebben jullie je simkaart al in een ander toestel kunnen proberen om te kijken wat de snelheid dan doet?
Ik zou jullie aanraden om sowieso je toestel even helemaal uit te schakelen, batterij er ook uit als dat kan, en dan weer aan te zetten.

Ik hoor graag wat dat voor jullie oplevert.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Bedankt voor je reaktie, maar de instellingen staan goed, had voorheen ook geen problemen, dit speekt sinds 2 maanden, dus simyo moet wat hebben gedaaan.

Hoi martijn069,

Ik heb je aansluiting bekeken, en aan onze kant is er niets 'gedaan' waardoor je toestel geen verbinding meer met 3G krijgt. Zouden we iets wijzigen in de snelheid dan zouden we je daar natuurlijk van op de hoogte brengen.
Ik kan wel voor je nagaan of er in jouw omgeving iets met de 3G dekking aan de hand is. Wat is de postcode waar je dit ervaart? En is het sinds een maand of sinds twee maanden al dat je dit merkt. Niet zo mee rond blijven lopen hoor, we zijn er om te helpen. :)

Verder wil ik je vragen of je al hebt geprobeerd om je simkaart in een ander toestel te stoppen? Ik ben benieuwd of je daar wel verbinding met 3G krijgt.

Ik hoor het graag van je,

Groetjes,
Charlene

Reageer