.

Beantwoord

Toch internet kosten bij gebruik WIFI thuis.

  • 21 November 2012
  • 23 reacties
  • 3015 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten zonder internet. Buitenshuis geen interesse en binnenhuis WIFI. Bij gebruik van mijn eigen huis WIFI verbruik ik Simyo internet MB's en dus worden er kosten doorberekend. 
Als ik de Simyo simkaart verwissel met een simkaart van Hi/KPN worden er bij gebruik van WIFI geen kosten berekend.   

Vraag: Waarom berekend Simyo mij internetkosten bij gebruik van mijn eigen huis WIFI
Vraag: Hoe voorkom ik deze kosten.


 
icon

Beste antwoord door Alex 22 November 2012, 14:31

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Klavertje4,

Als de optie 'internet op je mobiel/mms' aan staat, is het technisch gezien mogelijk om verbinding te maken met internet via ons netwerk. Een toestel welke is verbonden met wifi kan wanneer de verbinding weg valt alsnog verbinding maken met internet via het netwerk van je mobiele provider. Om dit te voorkomen raad ik je aan de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten. Dit kan via je persoonlijke pagina en dan het tabblad 'gegevens en instellingen'.

Groetjes,

Alex
Oei, betekent dit dan dat als je zowel Wifi als mobiel internet gebruikt, ál je verbruik optelt voor je bundel? Dat is wel erg apart, want zo betaal je dus voor internet wat je niet verbruikt. De oplossing om je instellingen te veranderen is dan wel haalbaar als je énkel wifi gebruikt, maar niet als je, zoals ik wil gaan doen, zowel wifi als mobiel internet wil gebruiken.
Kan iemand van Simyo nakijken waarom er internetkosten zijn afgeschreven van mijn pre paid tegoed ondanks dat ik de functie via de website heb uitgezet? Ik gebruik alleen wifi thuis, maar sinds een aantal dagen gaat er regelmatig toch geld van mn tegoed af.
Badge +1
Er zijn de laatste tijd heel veel mensen die verbruik zien van mobiele data, terwijl hun telefoon WiFi had moeten gebruiken en geen mobiel internet. Het lijkt erop dat dit in een aantal gevallen wordt veroorzaakt door een probleem met de iPhone. Daarvoor zou je dan bij Apple moeten zijn. Simyo doet niets aan dit probleem, want ze zeggen dat de fout niet bij hun ligt. Bedenk ook dat Simyo hieraan juist extra verdient; het is niet in het (korte termijn-)belang voor Simyo om hier iets aan te doen. Zelfs geen waarschuwing, informatie, of voor klanten opkomen bij Apple.
Ben er inmiddels achter hoe het kwam. Een gedownloade app heeft ws de fuctie in mijn instellingen zelf weer aangezet.
Reputatie 5
Badge +10
Oei, betekent dit dan dat als je zowel Wifi als mobiel internet gebruikt, ál je verbruik optelt voor je bundel? Dat is wel erg apart, want zo betaal je dus voor internet wat je niet verbruikt. De oplossing om je instellingen te veranderen is dan wel haalbaar als je énkel wifi gebruikt, maar niet als je, zoals ik wil gaan doen, zowel wifi als mobiel internet wil gebruiken.

Hoi Netje,

Nee het wordt niet bij elkaar opgeteld. Alleen als er verbinding wordt gemaakt met het netwerk van Simyo wordt het als gebruik geregistreerd. Je moet er alleen rekening mee houden dat je wifi verbinding weg kan vallen en dat je toestel dan verbinding kan maken met het netwerk van je mobiele provider. Je kunt dit voorkomen door de verbinding met internet via het netwerk van je provider uit te zetten. Je kunt dit ook vaak uit zetten via je telefoon.

Er zijn de laatste tijd heel veel mensen die verbruik zien van mobiele data, terwijl hun telefoon WiFi had moeten gebruiken en geen mobiel internet. Het lijkt erop dat dit in een aantal gevallen wordt veroorzaakt door een probleem met de iPhone. Daarvoor zou je dan bij Apple moeten zijn. Simyo doet niets aan dit probleem, want ze zeggen dat de fout niet bij hun ligt. Bedenk ook dat Simyo hieraan juist extra verdient; het is niet in het (korte termijn-)belang voor Simyo om hier iets aan te doen. Zelfs geen waarschuwing, informatie, of voor klanten opkomen bij Apple.

Hoi SjoerdK,

De reden waarom we hier klanten niet voor waarschuwen is dat Apple tot nu toe nog nergens officieel naar buiten heeft gebracht dat zij een probleem hebben met de wifi verbinding. We hebben eerder contact opgenomen met Apple om na te gaan wat er van dit gerucht waar is. Ze hebben toen te kennen gegeven dat er niets officieel aan de hand is. Mocht je een bron hebben waarin Apple dit officieel laat weten, verneem ik het graag van je.

Ben er inmiddels achter hoe het kwam. Een gedownloade app heeft ws de fuctie in mijn instellingen zelf weer aangezet.

Bedankt voor je terugkoppeling Annemiek.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Als de reden waarom jullie klanten niet waarschuwen bij een extreem hoog dataverbruik is omdat Apple nog niks officieels naar buiten heeft gebracht, dan is dat echt de meest slechte reden ooit.

Klantenservice is juist je eigen klanten helpen en hun laten weten als het internetverbruik bizar hoog is. Ik kan namelijk niet geloven dat er ook maar 1 klant is die voor een paar honderd euro buiten de bundel wil internetten. Dat zouden jullie toch ook moeten realiseren.

Nogmaals, ik vind het echt bar en bar slecht dat hier zo mee om wordt gesprongen door Simyo.
Badge
Timmeh, ben ik helemaal met je eens, en daarom ben ik per 1 december weg bij Simyo. Overgestapt naar een klantvriendelijke provider die rekening met de klant houdt! En niet alleen met het geld! 
Belachelijk. Ik had voor 75 euro buiten de bundel 'geinternet' volgens Simyo, terwijl ik op WiFi zat. Ik heb al een paar keer een hogere rekening gehad, en toen dacht ik dat het aan mezelf lag. Heb er naar laten kijken enzo, blijkbaar ligt deze fout niet bij mij maar bij Simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

Wellicht is niet helemaal duidelijk wat ik bedoel. Apple heeft officieel niets naar buiten gebracht over problemen met wifi. Het gaat dus om een gerucht. Het is oncollegiaal naar andere bedrijven toe om hier vanuit Simyo een bericht over naar buiten te brengen. Daarnaast kan zoiets ook voor verwarring zorgen. We brengen dus niets naar buiten wat met het vermeende Apple wifi probleem te maken heeft.

We hebben een geautomatiseerd waarschuw bericht ingesteld bij nieuwe internet bundels. Dat betekent dat we klanten een bericht sturen zodra de internet bundel verbruikt is. Daarnaast is voor alle klanten de https://[url=https://forum.simyo.nl/factuur-65/faq-ben-afgesloten-wegens-hoogverbruik-houdt-3325/] dit topic[/url] regel van toepassing.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Dat heb ik dan verkeerd begrepen, excuses.

Maar ik lees dus dat er automatisch een bericht wordt verstuurd indien een klant over de internet bundel heen gaat. Vreemd, ik heb namelijk geen bericht gehad en ben op 23 oktober over mijn bundel heen gegaan (nog steeds door onverklaarbare redenen en ZEKER niet door mijn eigen gebruik, maar dat is reeds bekend bij je) en heb dus daarna een rekening van ongeveer 250 euro gekregen.
Kun je verklaren waarom ik dit bericht niet gehad heb?

En indien ik dit bericht dus niet gehad heb, ligt deze fout toch bij jullie en dienen jullie toch met een passende oplossing te komen?

Gr Tim
Reputatie 7
Badge +9
Overgestapt naar een klantvriendelijke provider die rekening met de klant houdt! En niet alleen met het geld! 
.


Bestaan die (nog)? Vertel! 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

De reden dat je geen bericht hebt ontvangen is omdat je gebruik maakt van de oude internet bundels. Sinds ongeveer een jaar bieden we internet bundels aan waarbij je dit bericht krijgt. Het is dus alleen van toepassing bij internet bundels die sinds november 2011 worden aangeboden. Dit is bijvoorbeeld van toepassing als je een internet bundel basis of regelmatig hebt.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik ben sinds drie dagen bij Simyo. Bevalt prima. Snel internet en goede verbinding. Maar ook bij mij staat dat ik data verbruik, terwijl ik via wifi internet.
Ik heb geen Iphone, maar een Samsung.
Hoe kan dit nu? Ik heb mijn bundel aangeschaft met het gegeven dat ik binnenshuis niet internet.
Dus dit is wel erg vervelend.
Badge
Hoi Alex,

Mag ik dan aangeven dat ik dit een zéér slechte service vindt van Simyo.
Hoezo wordt dit alleen bij bundels vanaf November 2011 aangeboden? Lijkt me een kleine moeite dit bij alle klanten te doen nietwaar?

Juist bij de klanten die al langer trouw zijn aan Simyo zou dit zo moeten zijn, vind ik.

Waarom is dit niet mogelijk bij oude internet bundels?
Badge +6
Ik ben sinds drie dagen bij Simyo. Bevalt prima. Snel internet en goede verbinding. Maar ook bij mij staat dat ik data verbruik, terwijl ik via wifi internet.
Ik heb geen Iphone, maar een Samsung.
Hoe kan dit nu? Ik heb mijn bundel aangeschaft met het gegeven dat ik binnenshuis niet internet.
Dus dit is wel erg vervelend.


Hoi Jok123,

Volgens de gegevens staat de optie 'Internet op je mobiel/MMS' aan op je aansluiting. Wanneer het wifi signaal te zwak wordt zal het toestel wanneer het de mogelijkheid krijgt schakelen naar het 3G netwerk. Ik raad je aan via je persoonlijke pagina de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten. Wanneer je dit hebt uitgezet kan je alleen nog gebruik maken van het internet via WIFI.
Badge +6
Hoi Alex,

Mag ik dan aangeven dat ik dit een zéér slechte service vindt van Simyo.
Hoezo wordt dit alleen bij bundels vanaf November 2011 aangeboden? Lijkt me een kleine moeite dit bij alle klanten te doen nietwaar?

Juist bij de klanten die al langer trouw zijn aan Simyo zou dit zo moeten zijn, vind ik.

Waarom is dit niet mogelijk bij oude internet bundels?


Hoi Timmeh,

Jij hebt een andere internetbundel en maakt gebruik van een ander prijsplan. Het is niet mogelijk om voor bij de bundel die jij hebt in te stellen dat een bericht ontvangt wanneer je over je internetbundel heen gaat.
Badge
Hoi Natascha,

Waarom is dit niet mogelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

Het is wel mogelijk, maar dan zal je van internet bundel moeten wijzigen. Bij de nieuwe internet bundels is het namelijk technisch gezien wel zo ingeregeld.

Groetjes,

Alex
Badge
Erg slechte service als je het mij vraagt.

Juist de klanten die al langer bij Simyo zitten zou je hiervan moeten voorzien, ipv nieuwe klanten.
Mijn zoon heeft dit ook recentelijk ondervonden. Twee jaar lang abonnement via Simyo geen problemen. We zijn verhuisd en kennelijk is de Wifi ontvangst hier minder. Hij heeft twee avonden naar radio geluisterd in huis en kennelijk met slechte wifi ontvangst en heeft hij een avond 170 euro en de andere avond 240 euro. HIj is niet geblokkeerd terwijl hij nooit zoveel verbruikte hij had ook geen internetbundel.

Nu hebben we een betalingsherinnering ontvangen terwijl voorheen altijd automatisch werd afgeschreven.

Wie kan me helpen??

Simyo krijg ik niet te pakken. Mijn zoon heeft uit paniek gelijk zijn nummer opgezegd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ThomasLaura,

Ik heb je vraag inmiddels in dit topic behandeld, omdat je daar dezelfde vraag hebt gesteld.

Groetjes,

Alex
ik heb hetzelfde probleem met mijn Iphone...maak thuis gebruik van wifi, desondanks worden de kosten doorberekend.
Mobiel netwerk staat uit in instellingen, toch pakt de iphone op de een of andere manier de internetsignaal op
waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Het idee is dat ik zo weinig mogelijk wil betalen 3€ .
Nu betaal ik 13 €....
Hoe los ik het op ?....helaas wordt deze vraag niet beantwoord.
Reputatie 5
Badge +11
ik heb hetzelfde probleem met mijn Iphone...maak thuis gebruik van wifi, desondanks worden de kosten doorberekend.
Mobiel netwerk staat uit in instellingen, toch pakt de iphone op de een of andere manier de internetsignaal op
waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Het idee is dat ik zo weinig mogelijk wil betalen 3€ .
Nu betaal ik 13 €....
Hoe los ik het op ?....helaas wordt deze vraag niet beantwoord.


Hoi Rbedoes, welkom op het Simyo forum :)

Helaas is het een bekend probleem van iPhones dat ze stiekem toch niet altijd doen wat ze opgedragen wordt. Of juist wél doen wat ze niet opgedragen wordt...

Als je echt zeker wilt zijn dat je geen internet via het mobiele netwerk kunt gebruiken, kun je op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit zetten. Op die manier is het op je simkaart uitgezet, en hoe hard je iPhone het dan nog wil; het kan écht niet.

Reageer