Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

• Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

• Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Toch internet kosten bij gebruik WIFI thuis.

• 21 November 2012
  • 23 reacties
  • 2883 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten zonder internet. Buitenshuis geen interesse en binnenhuis WIFI. Bij gebruik van mijn eigen huis WIFI verbruik ik Simyo internet MB's en dus worden er kosten doorberekend. 
Als ik de Simyo simkaart verwissel met een simkaart van Hi/KPN worden er bij gebruik van WIFI geen kosten berekend.   

Vraag: Waarom berekend Simyo mij internetkosten bij gebruik van mijn eigen huis WIFI
Vraag: Hoe voorkom ik deze kosten.

icon

Beste antwoord door Alex 22 November 2012, 14:31

Welkom op het forum Klavertje4,

Als de optie 'internet op je mobiel/mms' aan staat, is het technisch gezien mogelijk om verbinding te maken met internet via ons netwerk. Een toestel welke is verbonden met wifi kan wanneer de verbinding weg valt alsnog verbinding maken met internet via het netwerk van je mobiele provider. Om dit te voorkomen raad ik je aan de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten. Dit kan via je persoonlijke pagina en dan het tabblad 'gegevens en instellingen'.

Groetjes,

Alex
Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Klavertje4,

Als de optie 'internet op je mobiel/mms' aan staat, is het technisch gezien mogelijk om verbinding te maken met internet via ons netwerk. Een toestel welke is verbonden met wifi kan wanneer de verbinding weg valt alsnog verbinding maken met internet via het netwerk van je mobiele provider. Om dit te voorkomen raad ik je aan de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten. Dit kan via je persoonlijke pagina en dan het tabblad 'gegevens en instellingen'.

Groetjes,

Alex
Oei, betekent dit dan dat als je zowel Wifi als mobiel internet gebruikt, ál je verbruik optelt voor je bundel? Dat is wel erg apart, want zo betaal je dus voor internet wat je niet verbruikt. De oplossing om je instellingen te veranderen is dan wel haalbaar als je énkel wifi gebruikt, maar niet als je, zoals ik wil gaan doen, zowel wifi als mobiel internet wil gebruiken.
Kan iemand van Simyo nakijken waarom er internetkosten zijn afgeschreven van mijn pre paid tegoed ondanks dat ik de functie via de website heb uitgezet? Ik gebruik alleen wifi thuis, maar sinds een aantal dagen gaat er regelmatig toch geld van mn tegoed af.
Badge +1
Er zijn de laatste tijd heel veel mensen die verbruik zien van mobiele data, terwijl hun telefoon WiFi had moeten gebruiken en geen mobiel internet. Het lijkt erop dat dit in een aantal gevallen wordt veroorzaakt door een probleem met de iPhone. Daarvoor zou je dan bij Apple moeten zijn. Simyo doet niets aan dit probleem, want ze zeggen dat de fout niet bij hun ligt. Bedenk ook dat Simyo hieraan juist extra verdient; het is niet in het (korte termijn-)belang voor Simyo om hier iets aan te doen. Zelfs geen waarschuwing, informatie, of voor klanten opkomen bij Apple.
Ben er inmiddels achter hoe het kwam. Een gedownloade app heeft ws de fuctie in mijn instellingen zelf weer aangezet.
Reputatie 5
Badge +10
Oei, betekent dit dan dat als je zowel Wifi als mobiel internet gebruikt, ál je verbruik optelt voor je bundel? Dat is wel erg apart, want zo betaal je dus voor internet wat je niet verbruikt. De oplossing om je instellingen te veranderen is dan wel haalbaar als je énkel wifi gebruikt, maar niet als je, zoals ik wil gaan doen, zowel wifi als mobiel internet wil gebruiken.

Hoi Netje,

Nee het wordt niet bij elkaar opgeteld. Alleen als er verbinding wordt gemaakt met het netwerk van Simyo wordt het als gebruik geregistreerd. Je moet er alleen rekening mee houden dat je wifi verbinding weg kan vallen en dat je toestel dan verbinding kan maken met het netwerk van je mobiele provider. Je kunt dit voorkomen door de verbinding met internet via het netwerk van je provider uit te zetten. Je kunt dit ook vaak uit zetten via je telefoon.

Er zijn de laatste tijd heel veel mensen die verbruik zien van mobiele data, terwijl hun telefoon WiFi had moeten gebruiken en geen mobiel internet. Het lijkt erop dat dit in een aantal gevallen wordt veroorzaakt door een probleem met de iPhone. Daarvoor zou je dan bij Apple moeten zijn. Simyo doet niets aan dit probleem, want ze zeggen dat de fout niet bij hun ligt. Bedenk ook dat Simyo hieraan juist extra verdient; het is niet in het (korte termijn-)belang voor Simyo om hier iets aan te doen. Zelfs geen waarschuwing, informatie, of voor klanten opkomen bij Apple.

Hoi SjoerdK,

De reden waarom we hier klanten niet voor waarschuwen is dat Apple tot nu toe nog nergens officieel naar buiten heeft gebracht dat zij een probleem hebben met de wifi verbinding. We hebben eerder contact opgenomen met Apple om na te gaan wat er van dit gerucht waar is. Ze hebben toen te kennen gegeven dat er niets officieel aan de hand is. Mocht je een bron hebben waarin Apple dit officieel laat weten, verneem ik het graag van je.

Ben er inmiddels achter hoe het kwam. Een gedownloade app heeft ws de fuctie in mijn instellingen zelf weer aangezet.

Bedankt voor je terugkoppeling Annemiek.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Als de reden waarom jullie klanten niet waarschuwen bij een extreem hoog dataverbruik is omdat Apple nog niks officieels naar buiten heeft gebracht, dan is dat echt de meest slechte reden ooit.

Klantenservice is juist je eigen klanten helpen en hun laten weten als het internetverbruik bizar hoog is. Ik kan namelijk niet geloven dat er ook maar 1 klant is die voor een paar honderd euro buiten de bundel wil internetten. Dat zouden jullie toch ook moeten realiseren.

Nogmaals, ik vind het echt bar en bar slecht dat hier zo mee om wordt gesprongen door Simyo.
Badge
Timmeh, ben ik helemaal met je eens, en daarom ben ik per 1 december weg bij Simyo. Overgestapt naar een klantvriendelijke provider die rekening met de klant houdt! En niet alleen met het geld! 
Belachelijk. Ik had voor 75 euro buiten de bundel 'geinternet' volgens Simyo, terwijl ik op WiFi zat. Ik heb al een paar keer een hogere rekening gehad, en toen dacht ik dat het aan mezelf lag. Heb er naar laten kijken enzo, blijkbaar ligt deze fout niet bij mij maar bij Simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

Wellicht is niet helemaal duidelijk wat ik bedoel. Apple heeft officieel niets naar buiten gebracht over problemen met wifi. Het gaat dus om een gerucht. Het is oncollegiaal naar andere bedrijven toe om hier vanuit Simyo een bericht over naar buiten te brengen. Daarnaast kan zoiets ook voor verwarring zorgen. We brengen dus niets naar buiten wat met het vermeende Apple wifi probleem te maken heeft.

We hebben een geautomatiseerd waarschuw bericht ingesteld bij nieuwe internet bundels. Dat betekent dat we klanten een bericht sturen zodra de internet bundel verbruikt is. Daarnaast is voor alle klanten de https://[url=https://forum.simyo.nl/factuur-65/faq-ben-afgesloten-wegens-hoogverbruik-houdt-3325/] dit topic[/url] regel van toepassing.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Dat heb ik dan verkeerd begrepen, excuses.

Maar ik lees dus dat er automatisch een bericht wordt verstuurd indien een klant over de internet bundel heen gaat. Vreemd, ik heb namelijk geen bericht gehad en ben op 23 oktober over mijn bundel heen gegaan (nog steeds door onverklaarbare redenen en ZEKER niet door mijn eigen gebruik, maar dat is reeds bekend bij je) en heb dus daarna een rekening van ongeveer 250 euro gekregen.
Kun je verklaren waarom ik dit bericht niet gehad heb?

En indien ik dit bericht dus niet gehad heb, ligt deze fout toch bij jullie en dienen jullie toch met een passende oplossing te komen?

Gr Tim
Reputatie 6
Badge +9
Overgestapt naar een klantvriendelijke provider die rekening met de klant houdt! En niet alleen met het geld! 
.

Bestaan die (nog)? Vertel! 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

De reden dat je geen bericht hebt ontvangen is omdat je gebruik maakt van de oude internet bundels. Sinds ongeveer een jaar bieden we internet bundels aan waarbij je dit bericht krijgt. Het is dus alleen van toepassing bij internet bundels die sinds november 2011 worden aangeboden. Dit is bijvoorbeeld van toepassing als je een internet bundel basis of regelmatig hebt.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik ben sinds drie dagen bij Simyo. Bevalt prima. Snel internet en goede verbinding. Maar ook bij mij staat dat ik data verbruik, terwijl ik via wifi internet.
Ik heb geen Iphone, maar een Samsung.
Hoe kan dit nu? Ik heb mijn bundel aangeschaft met het gegeven dat ik binnenshuis niet internet.
Dus dit is wel erg vervelend.
Badge
Hoi Alex,

Mag ik dan aangeven dat ik dit een zéér slechte service vindt van Simyo.
Hoezo wordt dit alleen bij bundels vanaf November 2011 aangeboden? Lijkt me een kleine moeite dit bij alle klanten te doen nietwaar?

Juist bij de klanten die al langer trouw zijn aan Simyo zou dit zo moeten zijn, vind ik.

Waarom is dit niet mogelijk bij oude internet bundels?
Badge +6
Ik ben sinds drie dagen bij Simyo. Bevalt prima. Snel internet en goede verbinding. Maar ook bij mij staat dat ik data verbruik, terwijl ik via wifi internet.
Ik heb geen Iphone, maar een Samsung.
Hoe kan dit nu? Ik heb mijn bundel aangeschaft met het gegeven dat ik binnenshuis niet internet.
Dus dit is wel erg vervelend.

Hoi Jok123,

Volgens de gegevens staat de optie 'Internet op je mobiel/MMS' aan op je aansluiting. Wanneer het wifi signaal te zwak wordt zal het toestel wanneer het de mogelijkheid krijgt schakelen naar het 3G netwerk. Ik raad je aan via je persoonlijke pagina de optie 'Internet op je mobiel/MMS' uit te zetten. Wanneer je dit hebt uitgezet kan je alleen nog gebruik maken van het internet via WIFI.
Badge +6
Hoi Alex,

Mag ik dan aangeven dat ik dit een zéér slechte service vindt van Simyo.
Hoezo wordt dit alleen bij bundels vanaf November 2011 aangeboden? Lijkt me een kleine moeite dit bij alle klanten te doen nietwaar?

Juist bij de klanten die al langer trouw zijn aan Simyo zou dit zo moeten zijn, vind ik.

Waarom is dit niet mogelijk bij oude internet bundels?

Hoi Timmeh,

Jij hebt een andere internetbundel en maakt gebruik van een ander prijsplan. Het is niet mogelijk om voor bij de bundel die jij hebt in te stellen dat een bericht ontvangt wanneer je over je internetbundel heen gaat.
Badge
Hoi Natascha,

Waarom is dit niet mogelijk?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Timmeh,

Het is wel mogelijk, maar dan zal je van internet bundel moeten wijzigen. Bij de nieuwe internet bundels is het namelijk technisch gezien wel zo ingeregeld.

Groetjes,

Alex
Badge
Erg slechte service als je het mij vraagt.

Juist de klanten die al langer bij Simyo zitten zou je hiervan moeten voorzien, ipv nieuwe klanten.
Mijn zoon heeft dit ook recentelijk ondervonden. Twee jaar lang abonnement via Simyo geen problemen. We zijn verhuisd en kennelijk is de Wifi ontvangst hier minder. Hij heeft twee avonden naar radio geluisterd in huis en kennelijk met slechte wifi ontvangst en heeft hij een avond 170 euro en de andere avond 240 euro. HIj is niet geblokkeerd terwijl hij nooit zoveel verbruikte hij had ook geen internetbundel.

Nu hebben we een betalingsherinnering ontvangen terwijl voorheen altijd automatisch werd afgeschreven.

Wie kan me helpen??

Simyo krijg ik niet te pakken. Mijn zoon heeft uit paniek gelijk zijn nummer opgezegd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ThomasLaura,

Ik heb je vraag inmiddels in dit topic behandeld, omdat je daar dezelfde vraag hebt gesteld.

Groetjes,

Alex
ik heb hetzelfde probleem met mijn Iphone...maak thuis gebruik van wifi, desondanks worden de kosten doorberekend.
Mobiel netwerk staat uit in instellingen, toch pakt de iphone op de een of andere manier de internetsignaal op
waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Het idee is dat ik zo weinig mogelijk wil betalen 3€ .
Nu betaal ik 13 €....
Hoe los ik het op ?....helaas wordt deze vraag niet beantwoord.
Reputatie 5
Badge +11
ik heb hetzelfde probleem met mijn Iphone...maak thuis gebruik van wifi, desondanks worden de kosten doorberekend.
Mobiel netwerk staat uit in instellingen, toch pakt de iphone op de een of andere manier de internetsignaal op
waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Het idee is dat ik zo weinig mogelijk wil betalen 3€ .
Nu betaal ik 13 €....
Hoe los ik het op ?....helaas wordt deze vraag niet beantwoord.

Hoi Rbedoes, welkom op het Simyo forum :)

Helaas is het een bekend probleem van iPhones dat ze stiekem toch niet altijd doen wat ze opgedragen wordt. Of juist wél doen wat ze niet opgedragen wordt...

Als je echt zeker wilt zijn dat je geen internet via het mobiele netwerk kunt gebruiken, kun je op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit zetten. Op die manier is het op je simkaart uitgezet, en hoe hard je iPhone het dan nog wil; het kan écht niet.

Reageer