.

Beantwoord

Teveel MB's verbruikt zonder te weten, wat nu?

  • 31 October 2014
  • 25 reacties
  • 848 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Beste Simyo,

Allereerst wil ik melden dat ik enorm tevreden ben met Simyo en zelf al flink wat klanten voor jullie heb geweerd (+/- 10 klanten), die ook allemaal tevereden zijn.

Helaas is er bij mijn vriendin iets niet helemaal goed is gegaan. Ze kreeg vorige week eens SMSje dat haar internetbundel voor 50% verbruikt was. Nou mooi, dan waren we daar van op de hoogte en ze had nog genoeg over voor de rest van de week. Ze maakt sowieso niet heel veel gebruik van het 3G netwerk.

Plotseling kreeg zij (ik dacht) op 24 oktober een smsje dat ze over haar bundel was en dat terwijl ze eigenlijk niets bijzonders met de telefoon heeft gedaan op het internet. Uiteraard meteen internet op haar telefoon uitgeschakeld. Gister heb ik even in haar telefoon gekeken, maar blijkt dus dat de telefoon buiten haar weten om opeens 363MB heeft verbruikt.

De MB's die Whatsapp verbruikte waren ook buiten haar weten om en als er ook op geklikt wordt is 80% van de verbruikte MB's op de achtergrond geweest.

Ik hoop dat jullie coulant willen zijn en haar tegemoet willen komen in dit geval. Best lullig dat dit allemaal buiten haar weten om is gegaan en zo snel ook nog eens. Zo snel zelfs dat Simyo niet eens tijd had om een SMS te sturen dat ze nog op 75%,90% etc van haar bundel zat.

Ik hoor graag van jullie. Mochten jullie het nummer nodig hebben stuur mij gerust even eens PB'tje.

Alvast bedankt voor de genomen moeite en met vriendelijke groet,
Michael en Monique

Bijlage: Screenshot plotseling verbruik
icon

Beste antwoord door Naomi 3 November 2014, 11:24

Bekijk originele reactie

25 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mikf,

Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Internet. Andere forumgebruikers met dezelfde vraag kunnen je topic zo sneller vinden.

Super om te horen dat je heel tevreden bent met Simyo 😮 Hier worden we heel blij van!

Je geeft aan dat het qua internetverbruik niet helemaal goed is gegaan bij je vriendin. Ze heeft onbewust veel internet verbruikt. Ook vertel je dat er hierdoor hoge kosten zijn ontstaan. Ik heb even gekeken onder het 06-nummer waar je mee bent ingelogd. Alleen vermoed ik dat je met je eigen nummer hebt ingelogd op Mijn Simyo.

Wil je het 06-nummer van je vriendin via een privébericht sturen? 🙂 Op die manier kan ik ook het een en ander voor je uitzoeken en verder ingaan op je vragen.

Ik wacht je privébericht even af.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mikf,

Bedankt voor je privébericht. De gegevens van het 06-nummer heb ik even bekeken.
Je geeft aan dat het gaat om de maand oktober. Op 25 oktober om 16:45 uur is de sms verzonden dat ze 50 % heeft verbruikt. Twee dagen later, 27 oktober is om 21:05 uur de andere sms verzonden dat er 100 % is verbruikt. Er wordt alleen een sms gestuurd als er 50 % en 100 % is verbruikt.

Je ontvangt dus geen sms wanneer er bijvoorbeeld 75 % en 90 % is verbruikt. Wat je in de tussentijd wel altijd kunt doen is via de Simyo app en op Mijn Simyo de hoeveelheid MbÂ’s bijhouden die je nog over hebt :)

Ik heb op je bijlage gekeken die je hebt toegevoegd. Deze gegevens die je toestel meet zijn meestal wel betrouwbaar. Het kan dat je toestel automatisch op de achtergrond het een en ander synchroniseert. Ondanks dat je niet bewust internet, kan er op deze manier toch verbruik plaatsvinden. Je kunt in je toestel dit uitzetten, dat je apps bijvoorbeeld niet automatisch worden bijgewerkt 😮

Ook kan je in je Android toestel een limiet instellen. Ook kan je aangeven wanneer je toestel je een waarschuwing moet sturen als je bijna je limiet hebt bereikt. Op deze manier hou je controle over je dataverbruik. Voor meer tips kun je hier kijken.

Heb ik zo het een en ander verduidelijkt? 😮
Badge
Beste Naomi,

Bedankt voor de reactie. Dit was voor mij zeker al duidelijk. We hebben hierna ook direct een limiet ingesteld op de telefoon zelf. Ze hielt zelf al de Simyo app regelmatig in de gaten, maar dat heeft natuurlijk geen nut als er plotseling zoveel data zonder het te weten wordt verbruikt. 

Ze was thuis toen dit gebeurde en is daar in principe altijd met wifi verbonden, waarom dit nu niet het geval was is ons niet helemaal duidelijk. 

Oftewel, de telefoon is nu "fail-safe" gemaakt, zal dus als het goed is niet meer gebeuren. Tenminste, de telefoon zal bij 490MB de internet connectie afsluiten, nu hopen dat de apps niet opeens weer op de achtergrond zoveel data gaan verbruiken.

Ik neem aan dat jullie nog bezig zijn met het controleren of jullie coulant kunnen zijn en haar tegemoed willen komen?

Alvast bedankt,
Michael & Monique
Reputatie 5
Badge +11
Hi Mikf,

Aangezien -Naomi de gegevens van je vriendin heeft, laat ik deze even aan haar.
Ze zal hier dus later deze week nog even op terugkomen.
Badge
Hoi Ernst,

Dat is prima hoor, ik wacht het even af. Heb er alle vertrouwen in. 

Bedankt voor de heads-up.

Gr. Michael
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mikf,

Goed dat je hier al inzicht in had 😮 Je weet dan in ieder geval hoe je dit kan voorkomen.Top dat je in haar toestel het één en ander hebt aangepast. Hou altijd de 100 % sms in de gaten.

In deze situatie mag ik een uitzondering maken en coulant zijn. Er is 97 Mb buiten je bundel verbruikt. Ik mag deze buiten de bundelkosten vergoeden tegen een hogere internetbundel 🙂

Je 97 Mb past in de Internetbundel 200 van € 5,-. Dit betekent dat je alleen € 5,- extra betaald en geen buiten de bundelkosten voor je internetverbruik. Je ziet deze aanpassing staan op je factuur van oktober.

Heb ik je zo naar tevredenheid geholpen?
Badge
Hoi Naomi,

Helemaal top! Daar zijn we tevreden mee, bedankt voor de service. 

Gr. Michael & Monique
Badge +8
Hoi Mikf,

Fijn dat je tevreden bent. Hoop dat het jullie nooit meer gebeurd zoiets.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo, wij zijn erg tevreden over jullie als provider. We hebben al een paar abonnementen bij Simyo lopen en sinds een paar weken heb ik ook voor mijn dochter een abonnement bij jullie afgesloten. Afgelopen donderdag 27 aug. kreeg ze een sms met de mededeling dat er 80% van de internetbundel van 200 Mb bereikt was. Met nog 4 dagen te gaan en alleen te internetten via Wifi, geen probleem was ons idee. Op vrijdag heeft ze het laatste beetje gebruikt. Zaterdag en zondagochtend niet gebruikt (vanwege een slaapfeestje bij een vriendinnetje waar ze geen telefoon mee naar toe mag). Wat schetst onze verbazing: zondagochtend even na 7:00 uur vindt er internet buiten de bundel plaats (telefoon ligt ongebruikt op tafel sinds zaterdagmiddag). Daarna nog 12 keer exact dezelfde MB's verbruikt en bij de 13e keer is ze afgesloten (in totaal ruim 800 MB buiten de bundel). Wij hebben niet kunnen vinden waar dit enorme verbruik door gekomen is. We hebben meteen alles afgesloten in de telefoon en weten niet verder wat te doen. Wij hopen dat u duidelijkheid kunt scheppen en coulant met deze nare situatie wilt omgaan.

Hartelijke groeten,
Bieuwe & Linda
Badge
Hallo,
Zojuist op jullie forum een topic gevonden over te hoog verbruik buiten de bundel ('Waar komt mijn buiten bundel verbruik vandaan?"). Daarin wordt aangeraden om extra MB's voor dezelfde maand bij te kopen, zodat de schade beperkt zou blijven. Wij hebben dus zojuist direct 500 MB bijgekocht (er was immers ruim 800 MB buiten de bundel verbruikt. Maar nu blijkt dat dit niets zal helpen, omdat het extra aantal MB's niet de reeds geleden schade zal beperken. We moeten alleen maar meer betalen in plaats van minder.
Kunnen jullie alsjeblieft reageren en ons helpen bij het oplossen van dit probleem? Het te betalen bedrag deze maand is ontzettend hoog en zeer ongewenst.
Groeten, Bieuwe en Linda
Hallo,
Zojuist op jullie forum een topic gevonden over te hoog verbruik buiten de bundel ('Waar komt mijn buiten bundel verbruik vandaan?"). Daarin wordt aangeraden om extra MB's voor dezelfde maand bij te kopen, zodat de schade beperkt zou blijven. Wij hebben dus zojuist direct 500 MB bijgekocht (er was immers ruim 800 MB buiten de bundel verbruikt. Maar nu blijkt dat dit niets zal helpen, omdat het extra aantal MB's niet de reeds geleden schade zal beperken. We moeten alleen maar meer betalen in plaats van minder.
Kunnen jullie alsjeblieft reageren en ons helpen bij het oplossen van dit probleem? Het te betalen bedrag deze maand is ontzettend hoog en zeer ongewenst.
Groeten, Bieuwe en Linda

EC4,

Zet op mijn simyo internet uit daarmee is de sim geblokkeerd voor mobiel data.
Verder zal een moderator contact opnemen via dit topic. Houdt dit topic dus goed in de gaten.

Friesian.
Badge
Hallo Friesian,

Bedankt voor jouw reactie. Wij wachten verder af. We hopen op een goede afloop.

Groeten, Bieuwe en Linda
Reputatie 5
Badge +11
Hoi EC4, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat je vanmiddag ook al even telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice.
Er is een verzoek voor een tegemoetkoming verstuurd, dus hopelijk hebben jullie geluk qua kosten.
In welk topic heb je gelezen dat wij aangeven dat de extra 500 MB met terugwerkende kracht geldt? Want dan moeten we iets duidelijker zijn dat dat niet het geval is.

Is het voor jou na het gesprek van vanmiddag ook duidelijk geworden dat een telefoon zelf kan en mag 'beslissen' om data te versturen en dat deze het ongevraagd kan
ontvangen?


Friesian, dank je voor het meedenken!
Badge
Dag Ernst,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inderdaad ook gebeld met de klantenservice. Ik hoop zo dat ze coulant zullen zijn, ook gezien het feit dat het allemaal op één dag is gebeurd.

Ik heb het gelezen in het topic 'Waar komt mijn buiten bundel verbruik vandaan?" tussen JeSe en Franswon.

De klantenservice heeft inderdaad verteld dat de telefoon zelf kan overschakelen van Wifi naar Data. Kan je ook aangeven of je dat uit kan zetten, zodat bij het bereiken van je datalimiet je toestel automatisch overgaat naar alleen Wifi?

Groeten, Bieuwe & Linda
Reputatie 5
Badge +11
Hoi EC4,
In het topic dat je bedoelt wordt de werking van de 500 MB extra bijkopen inderdaad zo uitgelegd door forumgebruiker franswon.
Verderop in dat topic wordt dit ook rechtgezet.

Er zijn apps beschikbaar die de dataverbinding stop kunnen zetten. Hier lees je daar meer over.

Ik ga nog even achter het verzoek voor je tegemoetkoming aan voor je, vind je dat goed?
Badge
Hoi Ernst,

We zullen ons vanavond direct verdiepen in het document waarnaar je verwijst.

Heel erg fijn dat je achter ons verzoek aangaat, het gaat immers om een aanzienlijk bedrag (807 MB buiten de bundel)! We hopen op een goede afloop met coulance van jullie kant. We houden het topic in de gaten.

Bedankt voor je hulp.

Groeten, Bieuwe en Linda
Reputatie 5
Badge +11
Heel erg fijn dat je achter ons verzoek aangaat, het gaat immers om een aanzienlijk bedrag (807 MB buiten de bundel)! We hopen op een goede afloop met coulance van jullie kant. We houden het topic in de gaten.

Als het goed is hebben jullie inmiddels een mail ontvangen met meer informatie hierover, kan dat kloppen?
Badge
Hallo Ernst,

Ik heb net gekeken, maar we hebben helaas nog geen mail binnengekregen.

Groeten, Bieuwe en Linda
Badge
Hallo Ernst,

Kan je aangeven waar de mail naar toe is gestuurd?

Groeten, Bieuwe en Linda
Badge
Hallo Ernst,

Ik heb inmiddels met de Klantenservice gebeld. Hij kon aan mij doorgeven dat er 'data-coulance' aan ons is toegekend. Dat is heel goed nieuws, ontzettend bedankt voor je bemiddeling!

De mail waar het een en ander in staat is echter naar een verkeerd email-adres verzonden. Het mailadres dat is gekoppeld aan dit abonnement bevat de cijfers '04' achter de naam (en voor het @-teken). Maar de mail is verzonden naar het mailadres zonder deze cijfers! Dan is de mail dus bij iemand anders terechtgekomen. Ik heb de Klantenservice gevraagd de mail alsnog naar het juiste emailadres (met de cijfers '04' achter de naam en voor het @-teken) te sturen. Helaas is dat nog niet gebeurt.

Als we inloggen bij Simyo kunnen we wel zien dat er verrekening heeft plaatsgevonden. Maar we willen ook graag de bijbehorende mail ontvangen. Zou jij daar ook nog even naar willen kijken?

Heel veel dank voor al je hulp!

Groeten, Bieuwe en Linda
Reputatie 7
Badge +10
Hoi EC4,

Sorry voor de late reactie! Dit is niet onze bedoeling geweest.

Wat fijn dat de coulance toegekend is 🙂 Dat je hier blij mee bent kan ik me goed voorstellen! Houd er rekening mee dat we dit eenmalig mogen aanbieden. Lees de informatie die Ernst gegeven heeft dan ook goed door. Zo kun je deze kosten in de toekomst het beste voorkomen :)

Ik heb het voor je nagekeken. Er is opnieuw een mail verstuurd naar het juiste mailadres. Dit is op 4 september gebeurt. Het kan voorkomen dat deze mail in de map 'ongewenste mail' terecht is gekomen. Zou je dit eens willen controleren? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Helaas! We hebben geen email van Simyo in de mailbox ontvangen, ook niet in de ongewenste mail. Is het emailadres goed geschreven? Het gebeurt heel vaak dat onze achternaam verkeerd wordt geschreven. En het is .com (niet .nl). Mag ik het emailadres hier ook doorgeven of is dat niet handig?

Groeten, Bieuwe en Linda
Reputatie 7
Badge +10
Hm, dat is vervelend! Ik zie dat jullie achternaam inderdaad niet goed gespeld is. Sorry hiervoor. Je mag jouw e-mailadres naar mij sturen via een privébericht. Dan komt het niet openbaar op het forum te staan. Als je op mijn naam klikt, komt de optie 'bericht' in beeld. Ik zie jouw bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Dank voor je bericht. Inmiddels heb ik al contact gehad met Katinka van jullie Klantenservice. Zij heeft er inmiddels voor gezorgd dat het juiste e-mailadres bij jullie bekend is en bovendien heeft ze de bewuste mail naar ons verstuurd.

Heel hartelijk dank voor alle hulp van iedereen op het forum.

Groeten, Bieuwe en Linda
Reputatie 7
Badge +10
Kijk eens aan! Dat is goed om te lezen. Wat fijn dat het opgelost is samen met Katinka 🙂 Graag gedaan natuurlijk namens ons allemaal. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer