.

Beantwoord

Superhoge rekening voor een half uurtje Youtube, wat kan ik doen?

  • 28 February 2021
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Goedemorgen,

ik krijg net een mailtje dat jullie mijn nummer hebben geblokkeerd, tot zo ver: ok, dat zal wel nodig zijn..

Kijk verder, zie ik dat € 497,53 buiten de bundel is gegaan?!?! Wat een bedrag zeg!

Mijn zoontje gebruikt dit abonnement en zou tussen 9:32 t/m 9:51 vandaag op YouTube dit bedrag bij elkaar hebben verbruikt?!? Ik zie wel dat het 57 “gesprekken” van steeds 59 mb zijn geweest, wat tot een total van ruim 3 Gb komt.

Ik lees allemaal berichten hier op het forum, waaruit ik begrijp dat er geen limiet door jullie wordt gesteld; hoe kan je dit soort buitensporige verbruik dan in de hand houden? Ik zie ook jullie aanbevelingen en die heb ik nu ook ingesteld maar dat is dus altijd reactief, achteraf…

Jullie begrijpen dat de schrik erg is groot is want a. het is een onnoemelijk astronomisch bedrag voor een weinig aantal minuten b. je kan dus net zo lang dit gebruiken(misbruiken) totdat jullie de sim blokkeren en de klant zit dan dus met torenhoge kosten.

De Eigen verantwoordelijkheid is nu wel goed doorgedrongen, had alleen nooit geen idee dat dit op deze manier benodigd zou zijn.. Bij ben en andere providers heb ik zoiets niet meegemaakt, daar was het een kwestie van geen tegoed meer, pech gehad en ging mijn zoon databundels bij kopen en dat vond ik al lastig want dat kan je ook oneindig blijven doen… Bij Simyo was ik blij met veel ruimere bundels maar niet met het oneindige verbruik wat niet vanuit jullie goed te managen lijkt..

 

Kunnen jullie mij helpen bij dit probleem? ik ben even uit het veld geslagen door deze plotselinge donderslag bij heldere hemel..

 

Mvg,

 

Brian

icon

Beste antwoord door Tessanne 28 February 2021, 15:45

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Brian, 

 

Welkom op het Simyo forum! Ik heb jouw (identieke) bericht in het andere topic even verwijderd, dan kunnen we het gesprek hier in jouw eigen gemaakte topic voortzetten. 

 

Jeetje dat is inderdaad flink schrikken zeg, dat kan ik me heel goed voorstellen! Youtube is wat dat betreft echt een MB verslinder. In deze situatie is het altijd heel verstandig om te bedenken hoe je dit in het vervolg kunt voorkomen. Je kunt bijvoorbeeld de mobiele gegevens uitschakelen voor de app Youtube, zodat je deze app alleen nog maar kunt gebruiken via de WiFi. Dat is ook een stuk veiliger als je zoontje filmpjes wilt kijken. Dit en nog vele andere tips vind je in een uitgebreid overzicht op ons blog. Neem deze echt even goed door op een rustig moment. 

 

 Voor nu heb ik overlegd met de financiële afdeling en je komt gelukkig in aanmerking voor een eenmalige datacoulance. De extra gemaakte kosten zullen worden verrekend tegen extra internetbundels en dat scheelt enorm in het bedrag wat je extra zult betalen. Je ontvangt hier binnen 3 werkdagen een mail over. Ook heb ik vast de aansluiting voor je gedeblokkeerd en 1000MB geactiveerd zodat je wel gewoon weer kunt bellen en internetten mocht dat nodig zijn. Let wel goed op, want als je hierna over de bundel gaat in deze maand wordt dat niet verrekend bij de coulance. 

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes,

Tessanne 

Hi Tessanne,

bedankt voor je antwoord en ik heb vandaag een tegemoetkoming en een mooi voorstel gehad; het superhoge bedrag buiten de bundel wordt omgezet in extra internetbundels.. dat komt neer in een 2 keer het maand bedrag tov bijna €500 die ik voorgeschoteld kreeg.. pfff.. je snapt dat ik erg opgelucht ben! 

Hierdoor kan ik zeggen dat jullie service erg prettig is maar blijf het wel raar vinden dat een limiet instellen bij jullie niet mogelijk is en dat er een onevenredige hoge verbruik mogelijk is..

Iig dank voor de service! 

 

Mvg 

 

Brian

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Brian,

 

Ik kan me voorstellen dat het heel erg schrikken was! Ik raad je aan de tips van Tessanne nog even door te nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Anders blijven de instellingen hetzelfde en kan dit eventueel opnieuw gebeuren.:blush:

 

Groetjes,

Daisy

Reageer