.

Beantwoord

Sommige iPhone 11-gebruikers hebben sinds juli verbindingsproblemen met KPN. Is dit bekend bij Simyo?

  • 8 September 2022
  • 17 reacties
  • 1011 Bekeken

Reputatie 7

Een deel van de iPhone 11-gebruikers zegt sinds eind juli verbindingsproblemen te hebben met het netwerk van KPN. De gebruikers klagen over trage tot niet werkende 4G-verbindingen en zeggen niet te kunnen bellen. KPN erkent het probleem en zegt aan een oplossing te werken.

Bron: Sommige iPhone 11-gebruikers hebben sinds juli verbindingsproblemen met KPN - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers

Omdat Simyo gebruik maakt van het netwerk van KPN kan ik mij voorstellen dat dit ook speelt bij de/sommige iPhone 11 gebruikers met een Simyo aansluiting.

Een gezinslid van mij heeft ook iPhone 11, maar ik heb van hem nog geen klachten gehoord.

Is dit een gehoord probleem bij de Simyo klantenservice?

icon

Beste antwoord door Amy 8 September 2022, 11:53

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ja er is laatst een topic voorbij gekomen hier over, en zover ik weet heeft maar een klant hier last van.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RicoK en @Ron H,

Bedankt voor dit bericht. Het klopt inderdaad dat er een bekend probleem is wat betreft het niet kunnen internetten met de iPhone 11. Op dit moment werken Apple en KPN samen hard aan dit onderzoek om de oorzaak te achterhalen en tot een oplossing te komen! Wij houden een lijst bij van klanten die contact met ons opnemen die dit probleem hebben bij Simyo met de iPhone 11. Zodra wij een terugkoppeling hebben hierover zullen wij deze klanten benaderen. 

Groetjes,
Amy

Veel meer klanten hebben hier last van dan je denkt. Klopt dus niet dat er maar 1 klant last van heeft. Een erg simpel bericht om dit probleem klein te houden.

Klanten denken dat hun iphone 11 defect is en weten veelal niet wat de oorzaak is. Klanten van KPN/Simyo kopen na 2 maanden problemen met de data en telefonie op het KPN datanetwerk toch maar noodgedwongen een nieuwe telefoon. Bizar dat Simyo en KPN dit samen zo lang onopgelost laten. Zeer klantonvriendelijk. Blij dat tweakers dit op de tweakers.net website heeft gepubliceerd.

Bedenkt jezelf eens wanneer jouw Simyo of KPN (data)abonnement niet langer op jouw iphone (11/12/13) werkt en wat een impact dit heeft.

Ik heb er ongeveer 2 maanden last van. 2 maanden geen telefoon en dataverbinding met KPN/Simyo abonnement mogelijk op een goede Iphone 11. Op T-mobile en Vodafone met dezelfde iphone 11 werkt alles wel goed. Onbestaanbaar! Wat een puinhoop maakt KPN ervan.

Graag hoor ik hoe KPN/Simyo dit richting mij als klant zal oplossen en dit gaat compenseren. Ik gebruik ESIM en heb er zelfs een simkaart voor besteld. Werkt echter ook niet.

Reputatie 7

@Simyoklant1 Net als jij en ik is @Ron H een klant. Op het forum heeft, zoals @Ron H aangeeft, tot nu een klant zich gemeld met dit probleem. Zoals @Amy aangeeft, wordt door Simyo een lijst bijgehouden van klanten die dit probleem melden. Dit melden kan via meerdere kanalen, zoals telefonisch, WhatsApp, Twitter (meen ik) en via dit forum. 

Als jij je klacht ook meldt, zal jij ook op deze lijst worden geplaatst.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Simyoklant1,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is! Wij zijn afhankelijk van KPN en wat hierin het besluit zal zijn als dit probleem is opgelost. Zoals @RicoK al aangaf (Bedankt!) kan je ons inderdaad jouw persoonlijke gegevens sturen zodat we jou ook op de lijst kunnen toevoegen. Wij nemen dan contact met je op als hier een terugkoppeling van is.

Als je mij een privébericht stuurt maak ik dit voor je in orde 😊!

Groetjes,
Amy

Hoi, kan ik me ook aanmelden voor de lijst? Precies hetzelfde probleem hier…

Reputatie 7
Badge +7

Dat staat toch in het bericht van Amy?

 

Als je mij een privébericht stuurt maak ik dit voor je in orde 😊!
<Amy dus, niet naar mij sturen>

 

“Stuur me alleen een privébericht als ik daarom vraag. Bedankt!” 

Reputatie 7

@RaveenaRichelle Daar heb je helemaal gelijk in! Goed gezien. 

@Amy wil jij @RaveenaRichelle verzoeken jou een privebericht te zenden?

Reputatie 7
Badge +7

“Stuur me alleen een privébericht als ik daarom vraag. Bedankt!” 

 

Je hebt helemaal gelijk.

Reputatie 7
Badge +7

Toch zou ik het bericht van Amy beschouwen als een generieke vraag voor dit specifieke issue.

Ik zit bij Simyo onderdeel van KPN en heb vanaf begin juli ook problemen met de bereikbaarheid van mijn iPhone 11. Ik heb hierover al 5 keer met Simyo gebeld, ben zelfs naar Sloterdijk  geweest voor sim wissel en nog steeds problemen. Ik ben echt helemaal zat en kan door het slechte bereik mijn werk geen een doen.  Ik had zelfs bijna een nieuwe iPhone gekocht omdat ik dacht dat daar het probleem in zit. Ik wil graag hoe jullie dit met mij gaan oplossen want doordat ik voortdurend niet bereikbaar ben kost mij dit niet alleen veel geld maar levert ook veel irritatie op. Ik hoor graag watvoor schadevergoeding jullie verstrekken ter compensatie 

Groet 
Lorena

Reputatie 7
Badge +7

Ik dacht dat er eem compensatie was in de vorm van geen abonnementskosten in de periode dat je problemen had. Dat dekt natuurlijk van geen kanten de echte schade die je hebt, maar ik vrees dat er niet meer inzit.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RaveenaRichelle,

Bedankt voor je bericht. Wat spijtig om te zien dat je ook problemen ervaart met de iPhone 11! Je mag mij inderdaad hierover een privébericht sturen. Hierin ontvang ik dan graag jouw persoonlijke gegevens!

@wimj12 Het klopt inderdaad wat je zegt, bedankt voor je reactie 😊! Gebruikers van de iPhone 11 die dit probleem ervaren mogen mij een privébericht sturen met hun persoonlijke gegevens. Ik heb hier zojuist een officieel topic voor aangemaakt waar ik updates over dit probleem zal plaatsen en waarin ik vraag of deze klanten mij een privébericht willen sturen! Het gaat over dit topic. Ook jij bedankt voor je reactie @RicoK!

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RichVeen,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat ook jij problemen ervaart met de iPhone 11! Ik heb zojuist een bericht geplaatst op het forum via dit topic. Ook mag jij mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik je op de lijst kan toevoegen!

Groetjes,
Amy

Ik heb ook sinds juli problemen met het netwerk van simyo en de Iphone 11. Reeds gemeld bij de klantenservice. problemen worden steeds erger, nu ook heel slecht telefonisch bereikbaar. Hoe lang gaat dit nog duren? Ik was altijd heel tevreden over Simyo/KPN.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sas26,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat ook jij problemen ervaart met je iPhone 11, Ik snap dat je hier vragen over hebt! Ik verwijs je graag door naar het topic die ik hiervoor heb aangemaakt. Via dit topic zal ik updates plaatsen over het onderzoek. Ook houden wij een lijst bij met klanten die dit probleem ervaren. Via het topic kan je ook zien hoe ik je op de lijst kan toevoegen. Zodra er een oplossing is zullen deze klanten een terugkoppeling ontvangen! 

Groetjes,
Amy

Reageer