.

Beantwoord

Snelheid internet

  • 23 January 2013
  • 27 reacties
  • 1523 Bekeken

Badge +1
Sinds vandaag heb ik een Simyo abonnement met internetbundel 500. Echter is mijn internetsnelheid erg laag. Volgens mij heb ik nog de 'prepaid snelheid'. Ik meet maar 147 kbps! Kunt u daar iets aan doen? Alvast bedankt Simyo.
icon

Beste antwoord door Alex 25 January 2013, 11:22

Bekijk originele reactie

27 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi ruud076,

Hoewel de gecommuniceerde snelheiden geen gegarandeerde snelheden zijn, heeft de technische dienst geconstateerd dat het e.e.a. niet correct op het netwerk stond. Zij zullen dit voor je aanpassen. Als je vandaag na 17:30 je toestel even uit/aan zet, zou de snelheid beter moeten zijn.

Kan je het even laten weten of het inderdaad klopt?

Groetjes,

Alex
Ik ben deze week begonnen met mijn simyo maand abonnement. De snelheid van mob internet is minder dan de helft van wat is beloofd in de advertentie. Met speeltoestellen.net kom ik steevast uit rond de 1,1Mbps. Ik lees dat bij andere klanten dit te maken zou kunnen hebben met de bedrijfs instellingen danwel die van mijzelf. Graag hoor ik wat mijn instellingen zouden moeten zijn. Ik gebruik een Apple 3GS. Graag hoor ik hoe ik tot betere prestaties kom wellicht dient er bij simyo een instelling te wijzigen?
Gr., Edwin
Ik haal 30 kbps...
Badge +1
Hoi ruud076,

Hoewel de gecommuniceerde snelheiden geen gegarandeerde snelheden zijn, heeft de technische dienst geconstateerd dat het e.e.a. niet correct op het netwerk stond. Zij zullen dit voor je aanpassen. Als je vandaag na 17:30 je toestel even uit/aan zet, zou de snelheid beter moeten zijn.

Kan je het even laten weten of het inderdaad klopt?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Het werkt nu perfect. Met de Speedtest app rond de 1,5 Mbps. Ook binnen. Bedankt voor de snelle service! Groetjes, Ruud
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben deze week begonnen met mijn simyo maand abonnement. De snelheid van mob internet is minder dan de helft van wat is beloofd in de advertentie. Met speeltoestellen.net kom ik steevast uit rond de 1,1Mbps. Ik lees dat bij andere klanten dit te maken zou kunnen hebben met de bedrijfs instellingen danwel die van mijzelf. Graag hoor ik wat mijn instellingen zouden moeten zijn. Ik gebruik een Apple 3GS. Graag hoor ik hoe ik tot betere prestaties kom wellicht dient er bij simyo een instelling te wijzigen?
Gr., Edwin


Welkom op het forum EAV,

Vanuit je toestel kun je niet zoveel veranderen aan de snelheid. Wel kun je controleren of je toestel ook de mogelijkheid heeft om verbinding te maken met 3G (UMTS). Sommige toestellen staan alleen ingesteld op 2G (GSM). Dan zal de snelheid minder zijn.

Verder is het zo dat ook de plaats, toestel, het weer etc. invloed hebben op je snelheid.

Ik haal 30 kbps...

Hoi Staalborstel,

Ook voor jouw aansluiting heb ik iets laten aanpassen. Als jij je toestel na 17:30 even uit/aan zet, zou het opgelost moeten zijn. Kan je even een berichtje achter laten of dit inderdaad het geval is.

Groetjes,

Alex
Ik heb sinds begin januari mijn prepaid om laten zetten naar een abbonement, maar volgens mij is ook mijn internet snelheid nog de snelheid die ik ook via prepaid had, na een test kom ik uit op 0,14 kb.

Graag aanpassen?
Badge +6
Ik heb sinds begin januari mijn prepaid om laten zetten naar een abbonement, maar volgens mij is ook mijn internet snelheid nog de snelheid die ik ook via prepaid had, na een test kom ik uit op 0,14 kb.

Graag aanpassen?


Hoi Rich-310,

Welkom op het forum!
Ik heb iets op je aansluiting laten aanpassen. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten daarna moet het probleem zijn oplost.
Kan je mij laten weten of het probleem is opgelost.
Hoi Natascha,

Dank je wel mijn download snelheid is nu 1,7 mb.
Zeer snelle service super.


Groetjes,
Richard

Hoi Rich-310,

Welkom op het forum!
Ik heb iets op je aansluiting laten aanpassen. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten daarna moet het probleem zijn oplost.
Kan je mij laten weten of het probleem is opgelost.
[/quote]
Ik heb een vraag sinds ik ben overgestapt van prepaid naar abonnement , heb ik nergens binnen bereik . Terwijl ik met het prepaidabonnement wel vol bereik had overal binnen , kan iemand mij uitleggen hoe dit kan

Groet Ron
Badge
ik heb ook sinds half januari mijn prepaid om laten zetten naar abonnoment!
ook bij mij is het internet traag. zou iemand  bij mij ook iets kunnen aanpassen?
Beste,

De afgelopen dagen merk ik door het hele land heen dat de internet-data snelheid drastisch is afgenomen. Sommige apps willen niet eens opstarten of duren veel te lang.
Ik maak al een aantal maanden gebruikt van de data dienst en heb nog niet zo'n langzame datasnelheid meegemaakt.

Kunnen jullie hier iets aan doen AUB.

Mvg
Robert
Hallo Simyo,
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik ben overgestapt van prepaid naar abbo. Mijn Mbps via 3G ligt rond de 0,15...
Kunnen jullie dit veranderen in de 'beloofde' snelheid?
Thomas
Hoi ruud076,

Hoewel de gecommuniceerde snelheiden geen gegarandeerde snelheden zijn, heeft de technische dienst geconstateerd dat het e.e.a. niet correct op het netwerk stond. Zij zullen dit voor je aanpassen. Als je vandaag na 17:30 je toestel even uit/aan zet, zou de snelheid beter moeten zijn.

Kan je het even laten weten of het inderdaad klopt?

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

Ik heb ook al last van lage internet snelheid. Ik zit op 120 kbps download en 135 kbps upload. Al contact gehad met de helpdesk en een nieuwe simkaart aangevraagd. Helpt allemaal niet.

Ik had zoals enkele andere hier met dit probleem eerst een maand bundel voor internet, en ben sinds enkele maanden op een jaarabonnement bellen en internetten overgestapt. Hopelijk kan je voor mij dit probleem ook oplossen.

Groeten,

Kitty van der Zanden
Beste Alex,

Ik heb ook al last van lage internet snelheid. Ik zit op 120 kbps download en 135 kbps upload. Al contact gehad met de helpdesk en een nieuwe simkaart aangevraagd. Helpt allemaal niet.

Ik had zoals enkele andere hier met dit probleem eerst een maand bundel voor internet, en ben sinds enkele maanden op een jaarabonnement bellen en internetten overgestapt. Hopelijk kan je voor mij dit probleem ook oplossen.

Groeten,

Kitty van der Zanden
Goedemorgen Alex,
Bedankt voor je reactie op mijn vraag maar dan alsnog het volgende: Ik heb gewoon 3G, toestel uit en weer aan gedaan en toch heb ik niet, nog niet één keer ook niet midden in de nacht, de beloofde 2Mbps gehaald. Nu kan ik me voorstellen dat overdag een ander verhaal is met veel gebruikers etc, maar steevast minder aanbieden dan waar ik ( en anderen zo lees ik) voor betaal is eigenlijk misleiding van de consument. Simyo kan makkelijk de instellingen zodanig aanpassen dat gemiddeld de beloofde 2 Mbps gehaald kan worden. Waar een wil is ....juist op die manier, "what you see ( in reclame) is what you get" en daarmee boven de concurrentie uitsteken is waar ik naar zoek. Kan ik dat verwachten bij Simyo of moet ik toch op zoek naar een andere provider? Ik hoop dat ik alsnog ga krijgen waar ik voor betaal. Ik kijk uit naar je reactie.

Vriendelijke groet,
Edwin.
Sinds vandaag op Simyo, ik kom van KPN. Internetsnelheid is onwerkbaar langzaam. Kunnen jullie eea controleren?
Mvg, Fritjof vWK
Ook ik merkt een zeer trage internet verbinding.
Ookla speedtest meet 43kbps download en 39kbps upload.
Ik gebruik een Sony experia Tipo Dual.

Kunnen jullie de instellingen van mijn abonnement verifieren?

Bij het ophalen van het configuratiebericht  krijg ik volgende melding: "Configuratiebericht kan niet worden geverifieerd met je sim-kaart. Bericht kan niet worden gebruikt om je telefoon te configureren."

Groetjes Andy
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een vraag sinds ik ben overgestapt van prepaid naar abonnement , heb ik nergens binnen bereik . Terwijl ik met het prepaidabonnement wel vol bereik had overal binnen , kan iemand mij uitleggen hoe dit kan

Groet Ron


ik heb ook sinds half januari mijn prepaid om laten zetten naar abonnoment!
ook bij mij is het internet traag. zou iemand bij mij ook iets kunnen aanpassen?


Hallo Simyo,
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik ben overgestapt van prepaid naar abbo. Mijn Mbps via 3G ligt rond de 0,15...
Kunnen jullie dit veranderen in de 'beloofde' snelheid?
Thomas


Beste Alex,

Ik heb ook al last van lage internet snelheid. Ik zit op 120 kbps download en 135 kbps upload. Al contact gehad met de helpdesk en een nieuwe simkaart aangevraagd. Helpt allemaal niet.

Ik had zoals enkele andere hier met dit probleem eerst een maand bundel voor internet, en ben sinds enkele maanden op een jaarabonnement bellen en internetten overgestapt. Hopelijk kan je voor mij dit probleem ook oplossen.

Groeten,

Kitty van der Zanden


Hoi Ironman, maximus, Thomas123 en kittytjuh16,

In jullie geval staat er helaas iets niet goed in ons systeem. Ik zal dit zo snel mogelijk laten aanpassen. Dit zal uiterlijk maandag verholpen zijn. Excuses voor het ongemak.

Beste,

De afgelopen dagen merk ik door het hele land heen dat de internet-data snelheid drastisch is afgenomen. Sommige apps willen niet eens opstarten of duren veel te lang.
Ik maak al een aantal maanden gebruikt van de data dienst en heb nog niet zo'n langzame datasnelheid meegemaakt.

Kunnen jullie hier iets aan doen AUB.

Mvg
Robert


Goedemorgen Alex,
Bedankt voor je reactie op mijn vraag maar dan alsnog het volgende: Ik heb gewoon 3G, toestel uit en weer aan gedaan en toch heb ik niet, nog niet één keer ook niet midden in de nacht, de beloofde 2Mbps gehaald. Nu kan ik me voorstellen dat overdag een ander verhaal is met veel gebruikers etc, maar steevast minder aanbieden dan waar ik ( en anderen zo lees ik) voor betaal is eigenlijk misleiding van de consument. Simyo kan makkelijk de instellingen zodanig aanpassen dat gemiddeld de beloofde 2 Mbps gehaald kan worden. Waar een wil is ....juist op die manier, "what you see ( in reclame) is what you get" en daarmee boven de concurrentie uitsteken is waar ik naar zoek. Kan ik dat verwachten bij Simyo of moet ik toch op zoek naar een andere provider? Ik hoop dat ik alsnog ga krijgen waar ik voor betaal. Ik kijk uit naar je reactie.

Vriendelijke groet,
Edwin.


Sinds vandaag op Simyo, ik kom van KPN. Internetsnelheid is onwerkbaar langzaam. Kunnen jullie eea controleren?
Mvg, Fritjof vWK


Ook ik merkt een zeer trage internet verbinding.
Ookla speedtest meet 43kbps download en 39kbps upload.
Ik gebruik een Sony experia Tipo Dual.

Kunnen jullie de instellingen van mijn abonnement verifieren?

Bij het ophalen van het configuratiebericht krijg ik volgende melding: "Configuratiebericht kan niet worden geverifieerd met je sim-kaart. Bericht kan niet worden gebruikt om je telefoon te configureren."

Groetjes Andy


Hoi Robert_s, EAV, fritjof en A.G.,

Jullie aansluiting staat gewoon goed op het netwerk. Ik kan voor jullie geen technische aanpassing doen om de snelheid te verhogen. De oorzaak zou netwerktechnisch kunnen zijn, maar dan zou de snelheid alleen traag moeten zijn op een bepaalde plek. Indien dit zo is, zou ik graag de postcode willen weten. Dan kan ik controleren of de dekking goed is.

Anders wil ik jullie vragen om na te gaan of de snelheid langzaam is op zowel het gsm als het umts netwerk. Ook ben ik benieuwd of jullie hetzelfde ervaren in een ander toestel.

Kunnen jullie de bevindingen doorgeven?

Groetjes,

Alex
Hoi Robert_s, EAV, fritjof en A.G.,

Jullie aansluiting staat gewoon goed op het netwerk. Ik kan voor jullie geen technische aanpassing doen om de snelheid te verhogen. De oorzaak zou netwerktechnisch kunnen zijn, maar dan zou de snelheid alleen traag moeten zijn op een bepaalde plek. Indien dit zo is, zou ik graag de postcode willen weten. Dan kan ik controleren of de dekking goed is.

Anders wil ik jullie vragen om na te gaan of de snelheid langzaam is op zowel het gsm als het umts netwerk. Ook ben ik benieuwd of jullie hetzelfde ervaren in een ander toestel.

Kunnen jullie de bevindingen doorgeven?

Groetjes,

Alex
[/quote]

Postcode gebied is 6049LN en 6422PH. In beide gebieden ondervind ik trage internet. Ik zal later vandaag met een ander toestel proberen. Hoe kan ik switchen tussen UMTS en GSM netwerk?

Groetjes Andy
Badge
Hoi Alex,
 Ik wil even melden dat het bij nu sneller doet!
Ik maak nu ook daadwerkelijk gebruik van 3g zie ik bij de instellingen,voorheen gaf hij steeds 2g aan!
Mijn PC is 1078JM. De dekking voor gsm is heel slecht (kan binnen niet bellen). Dat was btw ook bij KPN zo. Ik heb een iphone4. Internet thuis en in de buurt erg langzaam.
Alex via umts kom ik idd op gemiddeld 1,3 mb download. Bedankt voor de hulp.
Grtz A.G.
Badge
Ik heb ook een probleem met mijn internetsnelheid. Ben vorige maand overstapt van een prepaid naar een abonnement. Mijn snelheid blijft hangen bij 0,14 Mbps. Misschien is het mogelijk om bij mij ook iets aan te passen?
Beste Simyo,

Ik heb een Sony Ericsson Xperia Play en ik ben sinds vorige maand overgestapt van prepaid naar een abonnement met een 500mb internet-bundel. Mijn internet snelheid is echter erg traag en blijft steken rond de 0.14 Mbps. Is het mogelijk om bij mij ook iets aan te passen?

Met Vriendelijke groet,
Bart
Reputatie 5
Badge +10
Mijn PC is 1078JM. De dekking voor gsm is heel slecht (kan binnen niet bellen). Dat was btw ook bij KPN zo. Ik heb een iphone4. Internet thuis en in de buurt erg langzaam.

Hoi fritjof,

Ik heb een postcodecheck laten doen. De dekking voor zowel gsm als umts is goed. Je verbinding zou daarom goed moeten zijn. Zou je daarom even een ander toestel kunnen proberen?

Ik heb ook een probleem met mijn internetsnelheid. Ben vorige maand overstapt van een prepaid naar een abonnement. Mijn snelheid blijft hangen bij 0,14 Mbps. Misschien is het mogelijk om bij mij ook iets aan te passen?

Beste Simyo,

Ik heb een Sony Ericsson Xperia Play en ik ben sinds vorige maand overgestapt van prepaid naar een abonnement met een 500mb internet-bundel. Mijn internet snelheid is echter erg traag en blijft steken rond de 0.14 Mbps. Is het mogelijk om bij mij ook iets aan te passen?

Met Vriendelijke groet,
Bart


Hoi timmuller en Bart-M,

De technische dienst heeft een aanpassing gedaan op jullie aansluiting. Het zou voor morgen uiterlijk 17:30 opgelost moeten zijn. Kunnen jullie dit dan even bevestigen?

Groetjes,

Alex

Reageer