.

Beantwoord

smtp-server werkt niet meer

  • 10 October 2013
  • 9 reacties
  • 6903 Bekeken

Badge
Ik krijg mijn emails al een paar dagen niet meer verzonden. De smtp-server die werd aangeraden was smtp.kpnplanet.nl. Ook bij smtp.kpnmail.nl werkt niet.

Tot ongeveer een kleine week geleden werkte alles perfect. Wat kan de reden zijn.
Voor verzenden zet ik de wifi uit zodat ik zeker weet dat de emalverbinding met simyo/kpn wordt gebruikt.

Wie kan mij een werkende oplossing aanreiken?
icon

Beste antwoord door brvandoorn 11 October 2013, 00:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +1
Balen dat het niet werkt.
Ik heb vanmiddag nog even in mn email app voor Android de SMTP server van KPN ingesteld om te testen.
Bij mij werkt het prima. (Welliswaar over 3g)

Als je ook een Android toestel hebt, kun je nog proberen de applicatie data van de Email app op te schonen.
Dit kun je bij instellingen --> applicaties doen.
Daarna even helemaal opnieuw je account instellen.

In het andere topic heb waar je gereageerd hebt, heb ik ook nog informatie gepost over hoe de Gmail SMTP te gebruiken als alternatief.

Hopelijk lukt het nu wel.
Badge
Hoi,

Bedankt voor je geste.
Ik heb conform jouw voorstel gehandeld maar het heeft geen oplossing geboden.
Denk dat ik als verzendserver maar een gmail neem.

Groet

Wout


Balen dat het niet werkt.
Ik heb vanmiddag nog even in mn email app voor Android de SMTP server van KPN ingesteld om te testen.
Bij mij werkt het prima. (Welliswaar over 3g)

Als je ook een Android toestel hebt, kun je nog proberen de applicatie data van de Email app op te schonen.
Dit kun je bij instellingen --> applicaties doen.
Daarna even helemaal opnieuw je account instellen.

In het andere topic heb waar je gereageerd hebt, heb ik ook nog informatie gepost over hoe de Gmail SMTP te gebruiken als alternatief.

Hopelijk lukt het nu wel.
Ook bij mij werk het verzenden van mail via 3G sinds een 5-tal dagen niet meer.
Mijn internet provider is KPN
Settings: SMTP Server -mail.kpnmal.nl security None poort 25.

Verzenden via WIFI met een een KPN verbinding werkt wel maar WIFI van een andere provider werkt ook niet meer. het lijkt erop dat KPN dit heeft afgesloten in navolging van zoveel andere providers kan natuurlijk de smtp settings van GMail gebruiken en vervolgens de settings in GMail aanpassen.

Maar mogelijk weet iemand hier een oplossing voor.
Badge +8
Ook bij mij werk het verzenden van mail via 3G sinds een 5-tal dagen niet meer.
Mijn internet provider is KPN
Settings: SMTP Server -mail.kpnmal.nl security None poort 25.

Verzenden via WIFI met een een KPN verbinding werkt wel maar WIFI van een andere provider werkt ook niet meer. het lijkt erop dat KPN dit heeft afgesloten in navolging van zoveel andere providers kan natuurlijk de smtp settings van GMail gebruiken en vervolgens de settings in GMail aanpassen.

Maar mogelijk weet iemand hier een oplossing voor.


Hoi Bert B,

Wat voor toestel gebruik je? Dat is bij dit soort dingen wel handig om te vermelden. Als het een iPhone is kan het aan de update naar iOS liggen. dan is synchronisren met iTunes de oplossing.
Ik neem aan dat je een typfout hebt gemaakt in je reactie:
De juiste instellingen moeten zijn:

Uitgaande serverpoort is: 25
SMTP: mail.kpnmail.nl
ssl provider: UIT

Wij hebben verder niets afgesloten of geblokkeerd, en KPN ook niet naar mijn weten?
Laat je je toesteltype even weten?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi,

Bedankt voor je geste.
Ik heb conform jouw voorstel gehandeld maar het heeft geen oplossing geboden.
Denk dat ik als verzendserver maar een gmail neem.

Groet

Wout


Hoi djengo,

Zit er al verbetering in jouw situatie? Ik kom je nu op meerdere plekken tegen in het forum. Dat maakt het voor mij niet zo makkelijk meer bij te houden hoe het ervoor staat. Maar ik snap dat je zoveel mogelijk tips wilt. De mijne zijn inderdaad even ontoereikend. 😞 Brvandoorn is in mijn ervaring iemand met erg veel kennis over dit soort zaken. Als hij je niet verder helpen kan, dan zou ik toch ook eens gaan informeren bij je toestelleverancier. Dan is er echt iets mis.

Ik hoor het graag, en hoop echt dat het snel is opgelost.

Groetjes,
Charlene
Hi Charter
Mijn toestel is een HTC Desire HD.

Heb in middels de uitgaande server via gmail en dat werkt prima.

Gram Bert B.V.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Charter
Mijn toestel is een HTC Desire HD.

Heb in middels de uitgaande server via gmail en dat werkt prima.

Gram Bert B.V.


Gelukkig werkt het weer, maar waarom het niet op de reguliere manier werkt is ons een raadsel. En raadsels zijn er om op te lossen!
Beste Ernst,

Ben het met je eens dat raadsels er zijn om op te lossen maar hett blijft voor mij toch een raadsel waarom de setting die altijd gewerkt hebben nu plotseling niet meer werken nadat kpn heeft aangegeven verbeteringen in webmail en aanassingen aan de mailserver hebben uitgevoerd.

De eerder genoemde settings werken in ieder geval niet meer als ik een mail via 3g of via een WIFI met een internet connectie van een andere provider dan KPN probeer te verzenden. Via WIFI met KPN werk het wel maar ja wil toch graag mail verzenden als er geen internet verbinding via KPN aanwezig is.

Grtz Bert B:o
Badge +8
Beste Ernst,

Ben het met je eens dat raadsels er zijn om op te lossen maar hett blijft voor mij toch een raadsel waarom de setting die altijd gewerkt hebben nu plotseling niet meer werken nadat kpn heeft aangegeven verbeteringen in webmail en aanassingen aan de mailserver hebben uitgevoerd.

De eerder genoemde settings werken in ieder geval niet meer als ik een mail via 3g of via een WIFI met een internet connectie van een andere provider dan KPN probeer te verzenden. Via WIFI met KPN werk het wel maar ja wil toch graag mail verzenden als er geen internet verbinding via KPN aanwezig is.

Grtz Bert B:o


Hoi Bert B,

Daarom willen wij het ook weten. Het is echter niet zo dat we nu worden plat gebeld dat het bij niemand meer werkt. Dus wellicht is het toch een specifiek probleem in jouw aansluiting of in jouw toestel. KPN geeft verder ook niet aan dat instellingen veranderd zouden moeten worden. Dat heb ik nagekeken. Bij Beveiligingstype, heb je daar wel "Geen" staan?

Groetjes,
Charlene

Reageer