.

Beantwoord

sloom internet en slecht ontvangst

  • 20 December 2012
  • 15 reacties
  • 1222 Bekeken

Badge
hoi simyo

het internet is zeer sloom/langzaam ook het ontvangs vald regelmatig weg dit gebeurde bij me oude tel ook al en bij me nieuwe ook dus aan de telefoons kan het niet liggen hopelijk weten jullie een oplossing want dit werk zo niet poscode is 7007

gr rinus
icon

Beste antwoord door Alex 21 December 2012, 16:38

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je t val ook regelmatig weg, Rinus82. Da's niet goed.
bij Simyo kunnen ze nakijken hoe de ontvangs is op jouw poscode of hoe deze zou moeten zijn. 
Maak je gebruik van dezelfde simcard die je ook in je oude telefoon gebruik heb? 
Badge
ja ik maakte gebruik van de zelfde sim postcode is 7007

gr rinus
Reputatie 7
Badge +9
Als Simyo een normale ontvangs constateer op jouw poscode, lig het misschien aan de simcard. Snap je?
Badge
oke vandaar hoop dat het opgelost kan worden ben verder zeer te vreden

gr rinus
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum rinus82,

Ik controleer graag via de technische dienst of er wat te zien is op de postcode. Hiervoor heb ik wel de gehele postcode nodig. Zou je dit kunnen doorgeven?

Groetjes,

Alex
Badge
mijn postcode is 7007av maar dat hadden jullie ook me gegevens kunnen zien
Reputatie 5
Badge +10
Hoi rinus82,

Uit je reactie kon ik niet opmaken of je hier thuis last van had. Vandaar dat ik om de volledige postcode vroeg. Ik heb contact gehad met de technische dienst om een postcodecheck te doen. Zowel de dekking voor UMTS (3G) als GPRS (2G) is goed. Wel zien we dat het toestel voornamelijk gebruik maakt van het 2G netwerk (dit gaat langzamer). Daarom wil ik je vragen de netwerkmodus alleen op 3G te zetten. Kan je me laten weten wat je dan ervaart?

Groetjes,

Alex
hoi simyo

het internet is zeer sloom/langzaam ook het ontvangs vald regelmatig weg dit gebeurde bij me oude tel ook al en bij me nieuwe ook dus aan de telefoons kan het niet liggen hopelijk weten jullie een oplossing want dit werk zo niet poscode is 7007

gr rinus
Hallo Rinus,
Ook bij mij is het internet heel slecht: download snelheid 40kbps en de upload snelheid ligt op ong. 30 kbps. Dit is bij mij in het hele land. Verschillende keren contact gehad via de telefoon kost enkel maar beltegoed en word niet verder geholpen. Technische dienst zou me terug bellen nooit niets meer gehoord.
Badge +6
Hoi Folie,

Welkom op het forum!
Wanneer je het probleem door het gehele land ervaart dan raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Ik kan geen postcode check voor je doen omdat je dit probleem door geheel Nederland ervaart.
Hallo Simyo

Ik heb ook een vraag over bereik/ontvangst. Zowel het internet als de telefoon. (voor het internet gebruik ik daarom wifi)

Ik werk op kantoor op Postcode 3245MD
en heb alleen daar veel propblemen met het telefoon bereik.
som heb ik gewoon het volle bereik, maar ook vaak dan is er geen bereik, en dan ben ik heel de dag niet bereikbaar, 's avonds in de auto komen dan en rits smsjes binnen van alle oproepen die ik gemist heb.

ik zit dan wel in een gebouw, maar vroeger schijnt het bereik daar gewoon goed geweest te zijn, het is iets van het laatste jaar dat het slecht is.
mijn collega's hebben ook allemaal het zelfde probleem eigenlijk/

opmerkelijk is dat het  bereik wisseld, soms gewoon volledig, tot vaak helemaal niets.

al goed gekeken naar de omgeving, er staan eigenlijjk geen zware machines of iets dergelijk die wat kunnen verstoren.

vaak als ik zelf wil bellen moet ik naar buiten, daar is het bereik dan net iets beter maar nog steeds slecht.

Groeten,
Menno
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Menno Jongejan,

Kan je wellicht nagaan of je collega's ook gebruik maken van het KPN netwerk? Daarnaast ben ik benieuwd of je het vooral indoor ervaart of dat het bereik buiten ook slecht is. De postcode check wijst namelijk uit dat de dekking goed zou moeten zijn.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Wanneer ik geen gebruik maak van wifi op mijn iPhone 4, heb ik vrijwel nooit verbinding met het internet of het duurt een paar minuten. Er staan bovenin wel altijd genoeg ontvangst streepjes en 3G.

Mijn postcode is 2741GN, maar ook op andere plekken heb ik er last van. Wanneer ik dan iets op wil zoeken op internet opent zich een pagina dat ik mijn internet verbinding moet controleren.

Met vriendelijke groet,
G91
Reputatie 4
Badge +8
G91,

Misschien ligt het aan de instellingen van je toestel.
Raar dat je wel genoeg streepjes en 3G hebt.
Heb je Simyo prepaid of Sim only?
Want daar zit ook een groot verschil in snelheid.
Reputatie 7
Badge +9
Dit al eens geprobeerd?

Door de netwerkinstellingen te herstellen verdwijnen alle APN-instellingen en ook WiFi-verbindingen.( Zorg ervoor dat het wachtwoord van het draadloos netwerk bekend is, voordat deze stap wordt uitgevoerd. Je moet dit dan namelijk opnieuw invoeren.) 

Je kunt de instellingen herstellen, via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen 
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Wanneer ik geen gebruik maak van wifi op mijn iPhone 4, heb ik vrijwel nooit verbinding met het internet of het duurt een paar minuten. Er staan bovenin wel altijd genoeg ontvangst streepjes en 3G.

Mijn postcode is 2741GN, maar ook op andere plekken heb ik er last van. Wanneer ik dan iets op wil zoeken op internet opent zich een pagina dat ik mijn internet verbinding moet controleren.

Met vriendelijke groet,
G91


Welkom op het forum G91,

Er is geen algemene storing bekend. Als je hier overal last van hebt, zou dit toestel gerelateerd moeten zijn. Je hebt bij ons een Simyo abonnement. De instellingen staan correct in het systeem zie ik. Heb je de tips van de leon toevallig al uitgeprobeerd? Anders ben ik benieuwd of je hetzelfde met een ander toestel ervaart?

Groetjes,

Alex

Reageer