.

Beantwoord

slechte internet verbinding


op mijn htc sense heb ik thuis via wifi prima verbinding maar buiten dat gebied hapert de verbinding regelmatig, hoe kan ik dat oplossen?
icon

Beste antwoord door Alex 24 May 2013, 15:44

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Misschien even je postcode noemen, zodat een moderator kan kijken of er in jouw gebied een storing is?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum timpie1951,

Wat koorelle2 hierboven aangeeft is erg belangrijk. Dat is vooral van belang wanneer je dit op een bepaalde plek ervaart. Als je dit op meerdere plekken ervaart, zou dit een netwerktechnisch probleem zijn. Dan zouden de andere klanten hetzelfde moeten ervaren, want dan is er sprake van een algemeen netwerkprobleem.

Nu ben ik benieuwd op welke netwerkmodus je toestel staat ingesteld. Is dit 2G(GSM), 3G(UMTS) of beide? Zou je kunnen doorgeven wat je ervaart wanneer je de modus op zowel alleen 2G als 3G zet?

Groetjes,

Alex
Beste Koorelle2 en Alex,
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er inmiddels achter dat het kpn netwerk toch beter werkt en stap daarop over. Ik weet dat Symio ook op het KPN netwerk zit maar die bieden toch goedkoper aan. Het blijkt dat er geknepen wordt op bv de snelheid. Ik weet er niet alles van maar dat heb ik gehoord van diverse kanten.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Koorelle2 en Alex,
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er inmiddels achter dat het kpn netwerk toch beter werkt en stap daarop over. Ik weet dat Symio ook op het KPN netwerk zit maar die bieden toch goedkoper aan. Het blijkt dat er geknepen wordt op bv de snelheid. Ik weet er niet alles van maar dat heb ik gehoord van diverse kanten.


Ik denk dat er niet geknepen wordt.
Wat misschien wel kan zijn is dat KPN klanten voorrang hebben boven Simyo klanten.
M.a.w. als het heel erg druk is bij een bepaalde "cel" dan ga je achteraan in de rij.
Althans zo is me dat jaren geleden uitgelegd.
Dus pin me er niet op vast.
Reputatie 7
Badge +9
KPN heeft flinke voorrang op klanten van Simyo. Laatst tijdens een lange rit een tegelijk speedtests gedaan. Significate snelheidverschillen gedurende de hele rit.
Reputatie 3
Badge +9
Zelfde abo's?
Badge +6
Beste Koorelle2 en Alex,
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er inmiddels achter dat het kpn netwerk toch beter werkt en stap daarop over. Ik weet dat Symio ook op het KPN netwerk zit maar die bieden toch goedkoper aan. Het blijkt dat er geknepen wordt op bv de snelheid. Ik weet er niet alles van maar dat heb ik gehoord van diverse kanten.


Hoi Timpie1951,

Simyo heeft een andere snelheid voor internet dan dat KPN heeft. De snelheid wordt niet afgeknepen bij de Simyo klanten.
Simyo is net als Hi een dochter onderneming van de KPN en maakt net als Hi gebruik van dezelfde masten als de KPN.
Op het netwerk krijgen KPN klanten geen voorrang op Simyo klanten of die van Hi.

@ Koorelle2 bedankt voor het meedenken.
Badge +6
Ik denk dat er niet geknepen wordt.
Wat misschien wel kan zijn is dat KPN klanten voorrang hebben boven Simyo klanten.
M.a.w. als het heel erg druk is bij een bepaalde "cel" dan ga je achteraan in de rij.
Althans zo is me dat jaren geleden uitgelegd.
Dus pin me er niet op vast.


Hoi Koorelle2,

Zoals je al aangeeft wordt de snelheid niet geknepen bij Simyo klanten. KPN heeft een andere snelheid dan Simyo.
Het is ook afhankelijk van je toestel hoe snel het mobiele internet is op je toestel.
Badge +6
KPN heeft flinke voorrang op klanten van Simyo. Laatst tijdens een lange rit een tegelijk speedtests gedaan. Significate snelheidverschillen gedurende de hele rit.

Hoi Groentjuh,

Dat kan goed zijn dat er een verschil in snelheid is tussen een KPN aansluiting en een Simyo aansluiting.
Dit ligt aan het verschil van internetsnelheid bij de KPN en bij Simyo.
Reputatie 4
Badge +8
Ik denk dat er niet geknepen wordt.
Wat misschien wel kan zijn is dat KPN klanten voorrang hebben boven Simyo klanten.
M.a.w. als het heel erg druk is bij een bepaalde "cel" dan ga je achteraan in de rij.
Althans zo is me dat jaren geleden uitgelegd.
Dus pin me er niet op vast.


Hoi Koorelle2,

Zoals je al aangeeft wordt de snelheid niet geknepen bij Simyo klanten. KPN heeft een andere snelheid dan Simyo.
Het is ook afhankelijk van je toestel hoe snel het mobiele internet is op je toestel.


Dank je Natascha voor je antwoord.
Duidelijk.
We gaan niet achteraan in de rij dus!
Goed om te lezen.
🙂
Reputatie 7
Badge +9
Thx voor alle info. :)

de Leon gaat echt niet achteraan de rij staan. 
Badge +6
Dank je Natascha voor je antwoord.
Duidelijk.
We gaan niet achteraan in de rij dus!
Goed om te lezen.
:)


Simyo klanten hoeven niet achter in de rij aan te sluiten zoals je dat vroeger op school moest doen.
Badge +6
Thx voor alle info. :)

de Leon gaat echt niet achteraan de rij staan. 


Nee De Leon jij hebt een VIP plek op het netwerk. Maar dat wist je toch al!! 🙂

Reageer