.

Vraag

Sinds Simyo geen verbinding via Opera Mini, native browser wel

  • 13 May 2012
  • 5 reacties
  • 749 Bekeken

Sinds ik onlangs naar Simyo prepaid ben overgestapt, kan Opera Mini (oude versie standaard geinstalleerd op Nokia 6300) geen verbinding maken. De eigen/native S40-browser wel. Ra ra, hoe kan dat?

Ik heb zowel de via 1300 gestuurde instellingen geprobeerd, als handmatig ingevoerd (met 'internet' i.p.v. ....).

Beide werkten nog bij mijn vorige provider. Ik wil liefst NIET upgraden naar de laatste Opera Mini-versie, want die is een stuk minder handig op mijn trouwe 6300.

Gaarne advies! BVD

5 reacties

P.S. Ik zat alles nog eens na te kijken en zag bij 'configuratie' van de standaard browser dat er 'T-Mobile' staat. Kan ik niet verwijderen.
Raar dat deze browser het wel doet, want ik zit niet meer bij TM en heb de instellingen verwijderd, en heb de afgelopen dagen via Simyo verbinding gemaakt.
Zou het een locking-probleem kunnen zijn, zodat Opera Mini automatisch de (oude) TM-instellingen wil gebruiken?
Badge +2
Beste tp6300,

Het lijkt er inderdaad op dat dit te maken heeft met de internetinstelingen van T-Mobile die niet verwijderd kunnen worden. Wij kunnen je hierbij helaas niet van dienst zijn. wat je kan doen is even contact opnemen met T-Mobile om te vragen hoe je deze instellingen uit je toestel krijgt.

Groetjes,

Arie
De vraag blijft: hoe kan de native S40 browser dan wel verbinding maken en Opera Mini niet? Dan zou het om een T-M branded Opera Mini moeten gaan. Nog nooit van gehoord.

En als het toestel gesimlocked was dan zou de Simyo-sim ook niet werken.

Blijft vreemd
Reputatie 5
Badge +10
Hoi tp6300,

Het is mogelijk dat, onlangs de verwijderde simlock, er nog T-mobile instellingen in je toestel staan. Misschien dat een zoekmachine je verder kan helpen. Ik zou je verder helaas niet kunnen helpen. Graag hoor ik van je of je het hebt kunnen oplossen en eventueel ook hoe.

Groetjes,

Alex
Dank. Ik heb vsnmorgen met TM gebeld. Zoals ik al vermoedde is het een TM-branded toestel. In mijn geval uit Engeland, dus TM-Ned kon mij niet helpen en heeft me doorverwezen naar Nokia Nederland. Zij schijnen alle unlockcodes te hebben.
Bedankt tot zover

Reageer