.

Simyo moet zich schamen voor hoge kosten bij buiten bundel

  • 24 August 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Schaamteloos bedrijf. Om honderden Euro’s in rekening te brengen bij het overschrijden van enkele minuten buiten bundel. Ik weet, hier krijg ik een standaard antwoord op van Daisy over waarschuwing appjes. Maar het is laf om je als bedrijf hierachter te verschuilen, want voordat je goed en wel in de gaten hebt wat er gebeurd zijn de kosten al in rekening gebracht en wordt je account afgesloten. Ik zou me schamen om voor zo’n bedrijf te werken, Daisy. Ik denk dat er weinig mensen trouw blijven als klant na zo’n ervaring. Ik in elk geval niet, en mijn familie leden ook niet. Ik ben weg zodra het kan en vertel aan iedereen niet met Simyo in zee te gaan. De ACM voert al jaren strijd hiertegen, het is echt schandalig. Er zijn ook mensen die van dit geld hun boodschappen voor de hele maand moeten doen en in de problemen komen, schandalige businessmodel.


3 reacties

Schaamteloos bedrijf. Om honderden Euro’s in rekening te brengen bij het overschrijden van enkele minuten buiten bundel. Ik weet, hier krijg ik een standaard antwoord op van Daisy over waarschuwing appjes. Maar het is laf om je als bedrijf hierachter te verschuilen, want voordat je goed en wel in de gaten hebt wat er gebeurd zijn de kosten al in rekening gebracht en wordt je account afgesloten. Ik zou me schamen om voor zo’n bedrijf te werken, Daisy. Ik denk dat er weinig mensen trouw blijven als klant na zo’n ervaring. Ik in elk geval niet, en mijn familie leden ook niet. Ik ben weg zodra het kan en vertel aan iedereen niet met Simyo in zee te gaan. De ACM voert al jaren strijd hiertegen, het is echt schandalig. Er zijn ook mensen die van dit geld hun boodschappen voor de hele maand moeten doen en in de problemen komen, schandalige businessmodel.

schaamteloos bedrijf

Reputatie 7
Badge +9

De ACM voert al jaren strijd hiertegen

Ik geloof niet dat de ACM strijd tegen dat providers data afrekenen tegen een hoge prijs per MB buiten de bundel. Mocht het wel zo zijn, heb je daar bronnen voor?

Als mede-klant ben ik het eens met de rest van je post en zie liever dat Simyo dat gisteren dan morgen op dit punt zou veranderen. Zeker nu ik diverse signalen zie dat de coulances de laatste tijd lijken te zijn verslechterd naar slechts 50% van de kosten i.p.v. verrekenen tegen extra MB bundels. Daarmee is het risico aanzienlijk hoger dat je een keer tegen een hoge rekening aan kan lopen. Tegenwoordig bieden diverse providers een limiet aan tegen extra betaling en zou graag minimaal zoiets ook bij Simyo terugzien. Ik zou het op dit moment zelfs al een verbetering vinden als Simyo het mogelijk zou maken om met een schakelaartje de maximale snelheid omlaag te zetten naar ~5 mbps i.p.v. 225mbps (daardoor kun je niet meer in zeer korte tijd honderden MBs binnentrekken en bijbehorende rekening krijgen) of dat hoogverbruik daadwerkelijk ook direct werkt bij 100 euro/dag en 250 euro/week zonder uren vertraging, die het mogelijk maakt om alsnog een hoge rekening te krijgen.

Helaas zeggen klanten en ik al jaren dat ze dit anders wensen en lijkt Simyo zich daar niets van aan te trekken. Als ik dus realistisch ben zou ik vooral zeggen: Stem met je portemonnee en stap (zodra mogelijk) over naar een provider, die beter is op dit gebied. Meewegen zit op dit gebied er volgens mij voorlopig niet in.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jose, 

Welkom op ons forum!

Ik heb even naar de facturen van aansluitingen op jouw naam gekeken en kan niet terugvinden wanneer jij voor honderden euro's aan kosten buiten de bundel hebt gemaakt. Zou je het telefoonnummer waar het om gaat naar me kunnen sturen in een privébericht? 

Zoals je zelf al aangeeft sturen we inderdaad waarschuwingen per SMS bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om MB's bij te kopen via Mijn Simyo, kun je maandelijks je internetbundel aanpassen als blijkt dat je huidige bundel niet toereikend is en kun je natuurlijk ook gewoon stoppen met internetten als je internetbundel volledig verbruikt is. 

Als je niet doorhebt dat je internetbundel op is en je gaat onverminderd door met internetten, dan kan het inderdaad voorkomen dat je onverhoopt hoge kosten buiten de bundel maakt. En in dat geval kijken we ook altijd of het mogelijk is om je tegemoet te komen in deze hoge kosten! Daarnaast geven we je dan een hoop tips mee om te voorkomen dat het in de toekomst nog een keer voorkomt. 

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht 😊

Groetjes,
Bas

Reageer