.

Beantwoord

Simyo internet op Nokia Lumia 800

  • 13 January 2012
  • 5 reacties
  • 1687 Bekeken

Badge
Beste,
In verband met de overstap van een HTC Radar (normale simkaart) naar een Nokia Lumia 800 (microsim) heb ik via de klantenservice mijn Simyo abonnement over laten zetten op een microsim. Vandaag ontvangen met de post, dus microsim geplaatst, toestel aangezet, en jawel hoor: bellen en gebeld worden op het juiste nummer. Echter, geen internet. Dus op Mijn Simyo gechecked of internet wel actief was: ja.
Toestel een keer een harde reset gegeven, geen internet. Op internet gaan zoeken naar APN gegevens. Ik heb ze allemaal geprobeerd: internet, basicinternet, met hoofdletter, zonder hoofdletter en steeds mijn toestel netjes een keer uit- en weer aangezet. Geen internet.
Toen de Nokia voorzien van de laatste software update in de hoop dat dit wat op zou leveren. Helaas... Dus maar weer verder gezocht op internet. Ik kwam een aantal keren het item tegen dat melding maakt van een Network Setup app welke te vinden zou moeten zijn op de Marketplace. Helaas is deze niet te vinden.
Al met al zit ik aardig met mijn handen in het haar, wat ik ook probeer dus gewoon geen Simyo internet!
Wat ook opvallend is was dat de HTC Radar netjes Simyo als provider aangaf, maar de Lumia geeft KPN NL weer.
Iemand wellicht de gouden tip? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Alex 16 January 2012, 13:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum eerselzuid,

Als het internet op je Nokia Lumia niet werkt zou je in dit topic moeten kijken. Hier staan de instellingen namelijk stap voor stap uitgelegd. Graag hoor ik van je of het is gelukt.

Dat je op het ene toestel Simyo in je scherm ziet staan en op je andere toestel KPN ligt aan het type simkaart. In beide gevallen maak je gebruik van het KPN netwerk.

Groetjes,

Alex
Ook ik ben een van de Simyo/Lumia slachtoffers.
Na de overstap van Telfort (waarbij alles probleemloos werkte), sinds 4 dagen aan het oorlog voeren met mijn telefoon.
Inmiddels het gehele forum doorgewerkt en alle adviezen geprobeerd.
Samen met mijn dochter die in een phonehouse heeft gewerkt aan de slag geweest.
Internet afgezocht en het blijkt erg veel mensen te overkomen.
Het beste resultaat is internetwebbrowser werkt, whatsapp werkt.,
Maar alle zaken zoals facebook en andere apps werken simpelweg niet (wel als ik wifi aanzet)
Maar het ergste ook mijn twee email accounts werken niet meer!!!

Als je op internet gaat lezen, had dit geen verrassing hoeven zijn, Simyo en Nokia Lumia is geen beste combinatie.
Waarom wordt het niet even op de aanmeldpagina, netjes een waarschuwing weergegeven?
Kan mij niet voorstellen dat Simyo op dit soort slechte berichten zit te wachten.

Wie heeft nog een concreet voorstel, want dit is helemaal niets, dan betaal ik liever een paar euro meer aan mener Telfort en heb ik een goede verbinding,....
Na het bovenstaande berichtje, heb ik ook een klacht ingediend (waarop ik nog geen antwoord heb)
Mogelijk dat aan de kant van Simyo iets is veranderd aan mijn account, maar nadat het toestel 's nachts heeft uitgestaan zet ik hem de volgende dag aan en alles werkt!!!
Mail's komen binnen, de apps functioneren weer.

Ik heb als instelling bij APN-INSTELLINGEN alleen ingevuld bij APN: Mobiel Internet....de rest is allemaal leeg!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pjork,

De Nokia Lumia icm Simyo werkt prima. Het is echter wel van belang dat de instellingen op het toestel correct staan ingesteld. Uit je bericht kan ik opmaken dat er waarschijnlijk meerdere toegangspunten in het toestel hebben gestaan. Dit is vaak het geval als bepaalde apps niet werken. Dit is ook verklaarbaar aangezien ik uit je bericht opmaak dat er eerder een andere simkaart in heeft gezeten.

Als er instellingen worden ingesteld op het toestel dien je altijd het toestel uit/aan te zetten om de instellingen te activeren. In ieder geval goed om te lezen dat het werkt en bedankt voor het delen van de oplossing.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Zoals ik eerder schreef, mijn dochter (voormalig medewerker Phonehouse) heeft mij geholpen.
Er stonden absoluut niet meerdere toegangspunten in.
Ook aan en uit zetten (15 minuten) is meerdermalen gebeurt.

Het zal vermoedelijk een geheim blijven, waarom nu wel en eerder niet, maar de mijn GSM doet het en ik heb besloten onder geen voorwaarde de telefoon meer uit te zetten.
😮

Reageer