.

Simyo App

  • 7 December 2011
  • 13 reacties
  • 7713 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Voor iedereen die graag zijn/haar beltegoed,dataverbruik en facturen (bedragen) onderweg en snel wil zien, is er een mobiele app beschikbaar.
Dit is geen officiele app van Simyo zelf. De belangrijkste functies van Mijn Simyo zijn hierin echter wel beschikbaar.
Deze is te vinden in de Android marktet: Sinopia (van D-Centralize) voor 99 cent. (link: https://market.android.com/details?id=nl.dcentralize.beltegoed.simyo )
Op dit moment is er geen app voor andere platformen bekend/beschikbaar, mocht jij er een vinden,laat het mij dan even weten.
Misschien komt er in de toekomst nog wel een officiele Simyo app?
Wie weet 🙂

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb er zelf aan gedacht om te kijken of ik een mobiele pagina zou kunnen maken waarop ik snel mijn gebruik en status kan opvragen.

Voor de komst van dit forum had ik een script om automatisch in te loggen op mijn simyo en mijn gebruikspagina in te lezen. de gegevens op de gebruikspagina kan je dan weer neerzetten op bijvoorbeeld een mobiele website of kan gebruiken in een widget. (Nu nog steeds, maar deze werkt niet meer omdat het login systeem is veranderd.)

Natuurlijk als buitenstaander is dat lastig om een applicatie of mobiele website te maken, omdat ik niet weet of er ergens een makkelijk manier(interface/api) is om de benodigde (gebruiks)gegevens op te vragen. Verder is het voor andere de vraag of andere mijn werk wel vertrouwen. Immer vraag zowel ik als Sinopia om de inloggegevens voor mijn simyo en zou deze in theorie voor slechte doeleinden kunnen gebruiken.

Ik hoop dan ook dat simyo een eigen app maakt, zodat gebruikers hun inloggegevens niet hoeven te delen met derden.



Sinopia is een leuke applicatie, echter updaten de widgets niet mee als je in de applicatie vernieuwen drukt. Maanden geleden toen mijn moeder overstapte op Simyo Zelden met databundel, heb ik deze applicatie uitgebreid bekeken. Misschien zou het leuk zijn als er een review gemaakt wordt voor alle simyo apps zodat simyo klanten weten wat ze nou kunnen verwachten van deze applicaties.
Reputatie 3
Badge +5
Leuk intiatief!
Het is inderdaad het beste als Simyo zelf een app laat maken/maakt.
Echter zal er dan wel een keuze gemaakt moeten worden op welke platformen waarschijnlijk, kost allemaal geld en weet niet of Simyo dit wil/kan natuurlijk.
Oh, dat wist ik niet. Gebruik amper widgets. Maar suggesties/problemen kun je zo (via android market>app>contact) naar hun mailen.
Heb ze al een keer gemaild en heel erg snel antwoordt gekregen en goed geholpen.
Ik zou best een review willen maken maar heb zo 123 niet meer Simyo apps gevonden behalve deze, althans in de Android Market.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben alweer een stukje verder met het uitlezen van mijn simyo. Mijn script kan mij weer inloggen en is weer instaat om de Toon Alles tabel te lezen.

Ik heb echter wel een vraag. Er zijn allerlei soort verbruik! Welke soorten zijn er allemaal en welke beschrijving hebben die?

Zelf heb ik enkel de volgende verbruiken:
Gesprekken binnen Nederland
- Gesprekken naar mobiele nummers (Beschrijving: "Gesprek naar 06XXXXXXXX")

Internet op je mobiel binnen Nederland (Beschrijving: "XX-XX-XX : XX kB", maar "Internet gebruik (X kB)" in Toon Alles)

Welke soorten verbruik en beschrijvingen vinden jullie in de verbruikstabblad?!
Badge +2
Simyo Duitsland heeft zelf een app bij Android. Is het niet mogelijk die app aan te passen?
Ik wou hem ook halen. hij kost alleen geld en je kan alleen met de creditkaart betalen en niet met Ideal ofzo :(

ga nu altijd naar simyo.nl op me mobiel 😉
Reputatie 7
Badge +9
Even een kleine waarschuwing: Sinopia snapt de nieuwe databundels NIET. Mensen met nieuwe bundels van 200 en 500MB kunnen dan ook alleen zien hoeveel belminuten/SMSen ze nog hebben. Facturen worden natuurlijk gewoon getoond.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven Groentjuh. Simyo heeft op dit moment geen officiële app. Sinopia is een alternatief, maar is hierdoor niet geheel bruikbaar voor klanten met een 200 MB of 500MB data bundel
Reputatie 7
Badge +9
Even een kleine waarschuwing: Sinopia snapt de nieuwe databundels NIET. Mensen met nieuwe bundels van 200 en 500MB kunnen dan ook alleen zien hoeveel belminuten/SMSen ze nog hebben. Facturen worden natuurlijk gewoon getoond.

Ik heb contact opgenomen met de maker van Sinopia, d-centralize. Hierbij heb ik ze ingelicht dat Sinopia niet in staat is de nieuwe bundels te detecteren. Op dit moment is de status als volgt:

Sinopia herkend enkel de 1GB databundel correct.

Bij de 200MB bundel wordt de bundel gezien als 1GB bundel. De applicatie toont correct hoeveel er data resterend is! Dit laatste is natuurlijk het belangrijkste! Ik heb de maker hiervan op de hoogte gesteld. Ik verwacht dat dit binnenkort correct werkt!

Ik ben niet in bezet van een 500MB bundel in mij kring. Hierdoor kan ik geen uitspraak doe over de werking van Sinopia bij deze bundel. Ik verwacht dat sinopia deze bundel niet correct weergeeft. Indien je in bezit bent van sinopia en van een abonnement van 500MB bundel, zou ik graag willen weten hoe sinopia deze bundel weergeeft. Indien het niet correct wordt weergeven: Neem contact op met d-centralize via de "Neem contact op met de ontwikkelaar" optie op de applicatie 'pagina' in de Android market. (Indien je niet snap wat ik bedoel, dan kan ik instructies geven.)
Er is nu ook een gratis app in de Google Play Store verkrijgbaar. Deze heet "Bundeltegoed Checker" en is te vinden door op "simyo" te zoeken.
Deze app is niet van Simyo zelf en Simyo is dus niet verantwoordelijk voor een enventuele foutieve werking, ook al is deze nog niet waargenomen in de nieuwste versie. Deze app werkt op dit moment alleen voor abonnementhouders en niet voor prepaid klanten, maar dit zit er in de nabije toekomst wel aan te komen.
Badge
blijkbaar vind Simy het op de site nog niet nofig om te melden ( jammer )
maar voor android is de app er al op play store
bij mij doet hij wat hij moet doen, simpel maar wel erg handig 😮
Badge +6
blijkbaar vind Simy het op de site nog niet nofig om te melden ( jammer )
maar voor android is de app er al op play store
bij mij doet hij wat hij moet doen, simpel maar wel erg handig :o


Hoi Kees P,

Simyo heeft sinds kort de app voor Anroid gebruikers online gezet. De app deed het van het weekend niet maar dit probleem is opgelost.
Badge
in een ander topic had ik als gehoort dat hij er was
heb hem in gebruik idd in het weekend even een storing ( kan gebeuren ) snap dat er nog geen storringsdienst is aangesteld.

maar als je goed leest zeg ik juist de : de app is er al, maar jullie melden dit nog niet op jullie eigen site
terwijl er een hoop mensen op zitten te wachten
Badge +6
in een ander topic had ik als gehoort dat hij er was
heb hem in gebruik idd in het weekend even een storing ( kan gebeuren ) snap dat er nog geen storringsdienst is aangesteld.

maar als je goed leest zeg ik juist de : de app is er al, maar jullie melden dit nog niet op jullie eigen site
terwijl er een hoop mensen op zitten te wachten


Hoi Kees P,

Het klopt dat dit nog niet op onze website staat. Ik zal dit doorgeven aan de betreffende afdeling.

Reageer