.

Beantwoord

Sim-only abonnement werkt niet..?


Hallo,

Ik heb van de week een sim-only abonnement afgesloten. Ik kreeg een email dat het geactiveerd is, maar ik kan dus niet op internet of whatsappen als ik van huis ben.
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Waarschijnlijk iets instellen op mijn telefoon...? Ik heb een LG optimus LIII (geloof ik haha)

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Ray 29 May 2015, 16:15

Bekijk originele reactie

22 reacties

Heb je op mijn Simyo ook internet op je mobiel aanstaan. Dit vind je bij het tabblad "Mijn instellingen & Simkaart"

Controleer hier of je internet instellingen op je telefoon goed staan.

Verneem graag of het gelukt is.
Ik kan dat tabblad niet vinden...hihi ik ben echt niet handig met telefoons... sorry....
Dat kun je ook het beste doen via een pc/laptop.
Ik denk dat t gelukt is...weet t niet zeker. Moet ik nou elke keer mijn dataverbinding uitzetten als ik thuis op de wifi ga?
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Thiesje,

Dat is wel verstandig.
Doe je dit niet kan je telefoon besluiten toch mb's over het netwerk van Simyo gebruiken en dan gaat je bundel wat lager.
Misschien heb je dan een buiten bundel tarief erbij maar dat is lang niet zeker.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Bedankt Simyaan en maikel.twinnie!
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Thiesje,

Graag gedaan.

Fijn weekend nog en hopelijk tot binnenkort op het forum!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Thiesje, welkom op het Simyo forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic even verplaatst naar het subforum Internet.
Fijn dat je door Raytje en maikel.twinnie zo goed geholpen bent :D

Hoe bevalt je internet, nu het werkt?
Hallo Ernst, ik dacht dat het gelukt was, maar hij doet het niet... Het ligt toch aan de instellingen op mijn telefoon denk ik. Ik snap er echt niks meer van...
Maar ik kom er wel uit, ik zal het boekje eens lezen van mijn telefoon ;-)

Groetjes, Thiesje
Reputatie 3
Badge +7
Hoi thiesje,

Vervelend dat je het nog steeds niet aan de praat hebt.

Graag helpen we je hier totdat het wél werkt;) Heb je alle instellingen zo staan als in de link die Ernst stuurde?
Hoe staat je netwerkmodus? En heb je je 'mobiele gegevens' verbinding aan staan in je telefoon?
Hoi Ruud,

Ja volgens mij staan de instellingen goed. Maar in het antwoord van Ray daar moest ik op 'hier' klikken en dan krijg je ook een hele instructie, daar snap ik niks van. Dat kan ik op mijn telefoon niet vinden....
Sorry hoor, ik ben echt niet handig met dit soort dingen...
Het stappenplan gaat in vanaf het punt waar je wezen moet om dit in te stellen of te controleren.
Ik vermoed dat je niet weet hoe je daar komt.

Ik ga je proberen met een stappenplan daar te laten komen.

1. Kies op je telefoon voor instellingen.

2. Kies voor verbindingen (benaming kan iets afwijken)

3. Kies voor mobiele netwerken (staat bijna onderaan)

4. Kies toegangspunten.

5. Kies voor de optie "maak een nieuwe APN"

6. Ga verder met de stappen uit de eerder gegeven link.

Vraag desnoods een ander of deze wilt helpen.

Hier verder vragen mag ook natuurlijk..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi thiesje,

Met deze bovenstaande instructie moet het wel lukken, toch? ;)

Groetjes, Tiury
Hoi, nee helaas het lukt echt niet... grrrr ik snap er niks van. Heb precies de instructies gevolgd.:? Heb nu een mail naar simyo gestuurd, en anders moet ik bellen. Maar even geen tijd voor nu 😉
Reputatie 5
Badge +11
Hm. Jammer dat het steeds niet lukt, thiesje.

Je hebt een Android LG toch? Misschien dat dit je kan helpen?
Superbedankt! Helaas staat mijn toestel er niet tussen... Het is een LG Optimus L3 II.
Reputatie 5
Badge +11
Nu is dat ook een Android telefoon, thiesje. Je kunt dus een toestel kiezen met dezelfde versie Android.
Het is gelukt!! Ik heb alleen maar even mijn simkaart eruit gehaald.... sorry voor het ongemak :(
Bedankt allemaal!!

Groetjes Thiesje
Reputatie 4
Badge +10
Hoi thiesje,

Hartstikke goed dat het is gelukt 😃 Bedankt voor je terugkoppeling.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden op het forum 😳
Hoi Naomi,

Graag gedaan, jullie bedankt allemaal!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi thiesje,

Namens het hele team, graag gedaan 🙂
Soms kan een simpele handeling de oplossing zijn.. 😛

Reageer