.

Vraag

problemen bij aanschaf internetmaandbundel

  • 26 July 2012
  • 32 reacties
  • 2361 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik kan sinds kort geen internetmaandbundel meer bestellen, terwijl ik genoeg tegoed heb. De volgende foutmelding krijg ik te zien 'Je kunt deze bundel niet bestellen omdat je op een tariefplan zit waarbij deze niet van toepassing is''Wie kan mij verder helpen?

32 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Chris65,

We hebben het proces niet veranderd. Je hoeft dus niet automatisch opwaarderen of een vorm van automatisch incasseren aan te hebben staan. Je kunt bij een prepaid aansluiting zelf kiezen of je een bundel wel of niet toevoegt. Die vrijheid is ongewijzigd.

We hebben afgelopen weekend een vertraging gehad met het verwerken van gegevens. Dit is mogelijk de oorzaak geweest van het niet kunnen toevoegen van de bundels. Als ik naar de aansluitingen kijk zie ik dat er 3 onderling bellen bundels actief zijn sinds 30/10/12. Op een andere aansluiting zie ik een actief bundel vanaf 24/10/12. Heb je eerder last gehad van dit probleem?

Groetjes,

Alex
Goede morgen Simyo,  Sinds 26-10-2012 zijn onze belbundels voor onderlinge bellen maar ook de internetbundel afgelopen, ik wilde daarom vandaag weer voor al onze 4 nummer bij simyo de onderlingbellen bundel aanzetten ( verlengen voor een maand) en ook mijn internet bundel weer voor € 10,00 opwaarderen voor een maand, werkt altijd prima.

Nu lukt het ineens niet meer!! als ik wil opwaarderen staat onderaan de pagina dat ik op een tariefbundel zit waarbij dat niet kan!! dit is natuurlijk kul, ik heb het al maanden.

Op het forum zie ik dat er dit soort meldeningen al zijn vananf juli 2012 en dat er steeds wordt gezegt dat de technische dienst ermee bezig is! ook dit is  KUL simyo, los dit gewoon op. Zou het kunnen zijn dat wij als simyogebruikers eerst verslaafd worden gemaakt aan Simyo,? handige website, goedkoop bellen etc en dan ineens BOEM wijziging. Is het zo dat je alleen nu die bundels kunt nemen als je automatisch opwaardeerd of een automatische incasso afgeeft en dus feitelijk verkapt toch een abonnement hebt bij Simyo?  Ik wil dit niet!! ik wil vrijheid van handelen.


Simyo, los dit op, zoniet gaat er een brief naar de telewaakhond OPTA en naar Tros radar, Simyo is een KPN dochter, dus trucs zijn er natuurlijk te over!!  wentel je in onwetendheid, leg de bal neer bij de technische dienst en klaar is het probleem, NOT!!!!  nogmaals los dit snel op Simyo. U kunt mij sms of bellen voor de ovrige nummers waarbij ik sinds vandaag niet kan opwaarderen terwijl er overal voldoende beltegoed staat voor elke soort bundel. Maar eigelijk moet het generaal worden opgelost voor alle andere gebruikers.

Chris65
Badge +6
Beste RuudB,

Blij te horen dat het gelukt is!
Hey RuudB,

Indien het je niet lukt om via de persoonlijke pagina een internetbundel te activeren, kan je proberen om de cookies te verwijderen en het cache te legen in jouw webbrowser en het vervolgens nogmaals te proberen. Zou je mij even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?


Wayne, bedankt voor je reactie,
hij doet het weer.
Ik hoop dat het volgende maand eindelijk probleemloos gaat.

Groet,

Ruud
Reputatie 2
Badge +1
Hey RuudB,

Indien het je niet lukt om via de persoonlijke pagina een internetbundel te activeren, kan je proberen om de cookies te verwijderen en het cache te legen in jouw webbrowser en het vervolgens nogmaals te proberen. Zou je mij even kunnen laten weten of dit jouw probleem verholpen heeft?
Hoi Ed-Schreudering,

Zoals hierboven aangegeven zijn de kosten inmiddels vergoed en toegevoegd aan het beltegoed saldo. Wij kunnen niet zien welke klanten te maken hebben gehad met hetzelfde probleem. Zo zullen er bijvoorbeeld ook klanten zijn geweest die geen internet bundel konden toevoegen en om die reden ook niet hebben geïnternet. Het niet kunnen activeren van de maandbundel gold niet voor alle klanten. Het probleem is inmiddels opgelost.

Groetjes,

Alex


Het probleem is helemaal niet opgelost. Vorige maand was het zo en nu is het nog zo.
Mensen, STOP MET SIMYO dit is slechts een manier van KPN om extra omzet te genereren.\
Ik ben het zat Simyo is voor ons hele gezin verleden tijd.
Badge +6
Ja, het is gelukt! Was erg simpel met de gegevens die ik via je link kreeg. Bedankt!

Beste Femkesamsung,

Blij te horen dat het gelukt is.
Badge
Ja, het is gelukt! Was erg simpel met de gegevens die ik via je link kreeg. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Femkesamsung,

Ik je post even naar dit topic verplaatst. Dat is wat overzichtelijker. Heb je de instellingen inmiddels handmatig ingesteld?

Groetjes,

Alex
Badge
Ook mijn internet doet het niet. Wel heb ik een bevestiging gekregen en zou het per direct omgezet moeten zijn. Ik heb alle instellingen van mijn samsung mini geprobeerd en een sms met 'ja' naar jullie sturen werkt niet. De bundel staat wel op aan.

Mvg,
Femke Vellinga
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Femkesamsung,

Ik vermoed dat je gebruik maakt van een toestel met het Android besturingssysteem. Je moet daarom de juiste internet instellingen nog invoeren op je telefoon. In dit topic staan de juiste instellingen. Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo allemaal,

Ook mijn internet bundel doet het helaas niet. Ik heb 5/8 een bevewtigingsmail gehad waarin staat dat de bundel per direct in gaat maar helaas.. Ik heb alle instellingen geprobeerd en een 'Ja' sms verstuurd naar 1300 maar niets helpt. Ik heb een samsung mini.

Mvg,

Femke
Reputatie 5
Badge +10
Er zaten ook klanten tussen bij wie de internet bundel was verlopen en die niet in 'probleem' categorie zaten. Een algemene sms zou dan ook voor veel verwarring zorgen. Voorkomen is altijd beter dan genezen hoor. Maar in dit geval kunnen we helaas alleen maar genezen.

Groetjes,

Alex
Badge
het leuke is Alex dat jullie dat wel weten. Het zijn namelijk me klanten die jullie iedere maand een smsje stuurd van: Uw Internet maandbundel is verlopen. 
Reputatie 5
Badge +10
Dat ben ik met je eens hoor Ed-Schreudering. Het probleem is alleen dat we niet op afstand kunnen zien om welke klanten het gaat.

Groetjes,

Alex
Badge
mss een tip voor de volgende keer: stuur een gratis smsje als de bundel is verlopen met de melding van het opwaardeerprobleem. En stuur een smsje als het probleem is opgelost. En maak vooral geen geheim van een technisch probleem, maar toon oplossingen, laat klanten niet zelf tobben.

Succes!

Ed Schreudering
NeTspil Nederland
www.netspil.nl
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ed-Schreudering,

Zoals hierboven aangegeven zijn de kosten inmiddels vergoed en toegevoegd aan het beltegoed saldo. Wij kunnen niet zien welke klanten te maken hebben gehad met hetzelfde probleem. Zo zullen er bijvoorbeeld ook klanten zijn geweest die geen internet bundel konden toevoegen en om die reden ook niet hebben geïnternet. Het niet kunnen activeren van de maandbundel gold niet voor alle klanten. Het probleem is inmiddels opgelost.

Groetjes,

Alex
Badge
Help mij uit deze 'droom'
Betalen jullie de mensen de gemaakte kosten terug voor onnodig verbruikte Mb's?
En waarom is er geen heldere boodschap hoe er wel een buldel aangeschaft kan worden?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ed-Schreudering,

Jammer dat je er zo over denkt. We zouden ons zelf in de vingers snijden als we dit bewust zouden doen.

Groetjes,

Alex
Badge
Het is maar de vraag of dit een 'Technisch probleem' is of een handmatig ingebracht obstakel om zo extra data-inkomsten te genereren. Als het een echte storing was geweest had iedereen tijdens de 'maandbundel activatie' direct kunnen lezen wat te doen om het WEL voor elkaar te krijgen. Nu moeten wij via achterdeuren er zelf achter komen dat je dit via een chatbericht moet aanvragen via Forem. 
Kortom laagdrempelig maar de neiging tot crimineel gedrag.
Reputatie 5
Badge +10
wanneer is dit opgelost?? inmiddels 30 euro beltegoed naar de bollen! svp sms als het klaar is anders is beltegeod weer weg.

Ook ik kamp al enige tijd met dit probleem! Heb ondertussen per mail contact gehad en wordt mij dood leuk vertel dat het probleem opgelost is......NOT! ook nog telefonisch contact gehad werd mij vertel dat ik nog de zelfde dag terug gebeld zou worden zit nu nog op het belletje te wachten na ruim een week....... top service hoor NOT!

Ondertussen sta ik door deze fout bij jullie in de min met mijn beltegoed. Nu lees ik hier dat je het telefonisch wel kunt laten activeren prima maar dan mogen jullie mijn tegoed weer aanvullen die ik nu aan deze ellende al kwijt ben geraakt!!!!!


En wie gaat er opdraaien voor de gemaakte kosten voor de MB's?

Inderdaad daar hoor je niks over loopt lekker in de papieren zo! Zelfs als ik thuis op de wifi zit berekenen ze nog gemaakte kosten,leg mij dat maar eens uit??????

Hoi christ, Louisetara en Ed-Schreudering,

Ik heb jullie aansluitingen bekeken. Door een fout van Simyo hebben jullie geen internet maand bundel kunnen toevoegen. De kosten die jullie hebben gegenereerd voor internet vanaf 24/7 t/m 8/8 zijn onterecht. Onze excuses hiervoor. De gemaakte kosten zijn inmiddels aan jullie saldo toegevoegd. Daarnaast is het probleem van het niet kunnen activeren van de maandbundel opgelost.

Groetjes,

Alex
Beste John2000,

Welkom op het forum!
Dit is storing waarmee wij momenteel mee te maken hebben. De technische afdeling is er mee bezig op dit zo snel mogelijk op te lossen.
Ik kan je helaas niet zeggen wanneer het probleem is opgelost.


En wie gaat er opdraaien voor de gemaakte kosten voor de MB's?


Inderdaad daar hoor je niks over loopt lekker in de papieren zo! Zelfs als ik thuis op de wifi zit berekenen ze nog gemaakte kosten,leg mij dat maar eens uit??????
Badge
Beste John2000,

Welkom op het forum!
Dit is storing waarmee wij momenteel mee te maken hebben. De technische afdeling is er mee bezig op dit zo snel mogelijk op te lossen.
Ik kan je helaas niet zeggen wanneer het probleem is opgelost.


En wie gaat er opdraaien voor de gemaakte kosten voor de MB's?
Ook ik kamp al enige tijd  met dit probleem! Heb ondertussen per mail contact gehad en wordt mij dood leuk vertel dat het probleem opgelost is......NOT! ook nog telefonisch contact gehad werd mij vertel dat ik nog de zelfde dag terug gebeld zou worden zit nu nog op het belletje te wachten na ruim een week....... top service hoor NOT!

Ondertussen sta ik door deze fout bij jullie in de min met mijn beltegoed. Nu lees ik hier dat je het telefonisch wel kunt laten activeren prima  maar dan mogen jullie mijn tegoed weer aanvullen die ik nu aan deze ellende al kwijt ben geraakt!!!!!
Badge +2
Beste john2000, Anja69, terry en christ,

Er wordt aan dit probleem gewerkt. Onze excuses voor het ongemak. In de tussentijd adviseren wij jullie om ons telefonisch te contacteren op het moment dat je een maand of dagbundel wil aanvragen. Dit kunnen wij namelijk wel voor jullie aanzetten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie

Reageer