.

[Poll]Welke bescherming zouden jullie waarderen/willen tegen hoge datakosten?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo forummers,

Stel Simyo zou plannen smeden om iets te doen aan bescherming tegen hoogverbruik door data.
Wat zou jullie voorkeur hebben?

  • Een dataplafond.
  • Geen dataplafond.
  • Dataverkeer knijpen bij bereik van limiet, optioneel data los bij kunnen kopen. (Geen buitenbundel kosten)
  • Geen mening.
  • Anders, omschrijf.

Graag jullie reactie.

Bescherming hoge kosten vanwege datagebruik.


61 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt Desiree1980 en netvista voor jullie reactie!

Reputatie 1
Badge +1

Ik ook:thumbsup:

Badge

De spanning is om te snijden. 😛

Gedaan, ik hoop echt op een plafond .

Op is op...

Reputatie 7
Badge +10
Hi Tinus,

Ik snap dat je op dat moment niet gelukkig was! Ik begrijp dat er nu een oplossing is gevonden 🙂 Je kunt inderdaad bijkopen etc! Dat is vooral slim om te doen als je de sms-berichten krijgt met een waarschuwing over het opraken van je bundel.

Groetjes,
Jihane
Je kan al bijkopen.
Gewoon data knijpen of blokken en extra mb's kopen als dat gewenst is. Nu is het gewoon een cashcow voor Simyo. Niet klant vriendelijk in mijn ogen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Hahaha Friesian 😃 Aanwijzingen bord persoon.

De Wall of Change is echt ontzettend handig en behulpzaam. Elk idee wordt ook serieus bekeken, en zelfs als het idee zelf misschien niet haalbaar is, wordt er wel gekeken naar wat de mogelijkheden precies zijn. Soms kan hetzelfde resultaat via een andere weg ook behaald worden.

Groetjes,
Jihane
Weet je nog? De vacature aanwijzingen bord persoon. 😉 Ik ben ook benieuwd naar wimj12 zijn voorkeur(en).
Reputatie 7
Badge +10
Gelukkig maar 😉 Volgens mij is het in de volksmond 'projectmanager' maar ik vind mijn creatie mooier!

Wat betreft het onderwerp van het topic; Zou je er alsnog voor kiezen om bij te kopen als je tegen lage snelheid door kan internetten? Ik doe dat persoonlijk wel omdat ik die lage snelheid niet kan uitstaan.
Reputatie 7
Badge +7
Kijk, ik ben weer helemaal gerust gesteld.
Wall-Of Change-Leader is wel een mooie functienaam
Reputatie 7
Badge +10
Klopt @Friesian, maar het is wel de wand die wellicht het onderwerp van jouw topic mogelijk kan gaan maken. Dus is het wel fijn om te weten hoe het werkt en dat jullie punten niet zomaar wegwaaien 😉

@Wimj12, onze 'Wall-of-Change-leader' Wayne zorgt ervoor dat alle post-its in een overzichtelijk bestand komen te staan. Hij is dan ook direct verantwoordelijk voor het delen van deze gegevens met ons, het uitwerken van de ideeën en dit dan presenteren aan management. Zo komt het in alle lagen terecht. Er worden brainstorms georganiseerd zodat we met meerdere koppen ons kunnen buigen over alle suggesties :)

Wie weet, is dit het volgende mooie idee wat uitgewerkt kan worden!
Het gaat hier niet om issue trackers of de 1of andere wand want;) dat is niet de reden van de topic start.
Wel on topic blijven lui... Soms moet je streng zijn. :8
Reputatie 7
Badge +7
Een nadeel van dit soort systemen is dat met een forse windvlaag alles weg is. Persoonlijk heb ik dan ook een voorkeur voor een systeem met issue trackers oid. Minder glossy, maar minder windgevoelig. En ook te bekijken vanachter je buro plus de mogelijkheid van statistieken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

De papiertjes zijn inderdaad niet leesbaar omdat er met pen op is geschreven. :D

Al moet ik zeggen dat het niet erg handig is om de Wall of Change online te zetten, omdat wij intern bezig zijn met het verbeteren van bepaalde processen. Veel wijzigingen zijn ook niet interessant (voor jullie als klant), omdat het om technische aanpassingen gaat of om content op de website.

Het gaat hier trouwens alleen om suggesties die vanuit de Klantenservice wordt gedaan. Andere aanpassingen (nieuwe bundels bijvoorbeeld), staan hier niet op.

@ Luna-Linde, bedankt voor de feedback! Ik zal het op de Wall of Change plaatsen.

Het is goed om te weten dat de waarschuwingssms'jes vanuit het netwerk worden gestuurd. Dit betekent dat je de waarschuwing realtime ontvangt. Het verbruik op Mijn Simyo daarentegen wordt vertraagd bijgewerkt.

Groetjes,
Asma
Badge
Een mooie optie zou zijn databundel op dan geen data meer, zou bv een optie kunnen worden net als data aan of uit in de simyo instellingen.
Nu ik dit topic doorlees dan zie ik dat er vanwege aanlevering kpn wat vertraging inzit dan dus bv bij +/- 90% een sms met de melding let op uw data wordt uitgeschakeld, mocht uw wel nog data willen dan handmatig weer inschakelen.

Gr Harold
Reputatie 7
Badge +7
Er kunnen trouwens best zaken tussen staan die alleen voor intern bestemd zijn. Wie weet moeten ze nu voor een SIM reset inloggen op een ander systeem, handmatig een nummer over tikken en vervolgens Yes antwoorden op de vragen "Is dit het goede nummer", gevolgd door "weet je zeker dat je een reset wilt doen".

Dat gaat vervelen na een tijdje.
Ik ben wel benieuwd naar die willen doen.. Of is dat "staatsgeheim" ? 😛
Reputatie 7
Badge +7
Ik sluit me aan bij Malthus.

Die Wall of Change bevat trouwens wel heel veel zaken. Jammer dat de papiertjes niet te lezen zijn.
Badge +7
Hoi Malthus,

Dit is zoals hij er nu bij hangt: De ideeën die hingen onder 'Willen we doen' hebben ze toevallig vanochtend weer bijgewerkt. Die 6 post-its zijn dus alleen al vandaag ;)



Krijg je zo een idee?

Groetjes,
Samantha
Ik zou zeggen, maak een foto lui ! 🙂
Dank je wel, Jihane!

Om een idee te krijgen: hoeveel ideeën en wensen hangen er nu zoal op die 'Wall of Change'? Hebben jullie nog veel nieuwe ideeën of moeten wij snel allemaal nieuwe wensen indienen? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Malthus,

Dankjewel voor je feedback! 🙂 Ik hang dit op de 'Wall of Change' - de wand waar alle goede ideeën en wensen opgeplakt worden. Dan wordt ernaar gekeken door de afdelingen die hierover gaan.

Ik wil je dit blog nog wel even meegeven, omdat je daar allemaal tips krijgt om je instellingen zodanig in te stellen dat je het meeste uit je databundel haalt.

Laat je het weten als je nog andere ideeën of vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Vandaag werd ik door Friesian op dit topic gewezen, dus vandaar deze late reactie.

Ik heb gestemd op 'Anders'. Ik zou graag een optioneel data-plafond hebben, zodat iedere gebruiker voor zichzelf kan beslissen of hij/zij een data-plafond wil of niet. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag de vrijheid hebben om door te internetten als de bundel leeg is. Ik zou voor mijn kinderen liever een data-plafond hebben (zeker omdat zij geen internetbundel hebben). De persoonlijke keuze voor wel of geen data-plafond lijkt me dan het beste voor iedereen.

Als het data-plafond bereikt is, zou het mijn voorkeur hebben dat internet geknepen wordt zodat ik nog even wat MB's bij kan kopen, maar helemaal geen internet zou voor mij een acceptabel alternatief zijn. Voor mijn kinderen zou ik liever helemaal geen internet hebben.
Een ander verhaal, nog meer vertraging, valt te bezien medio 2017 met de EU wijziging roaming tarieven.
Reputatie 5
Badge +6
. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul

Probleem is dat Simyo met vertraging de gegevens krijgt van pa KPN en die dus ook met vertraging kan verwerken.
Daarom de 80 en 100% waarschuwing.


Ja dat had ik al in mijn hoofd maar misschien is er iets mogelijk om dit toch voor elkaar te krijgen.

Groet Paul

Reageer