.

Beantwoord

Plotseling heel hoog internetverbruik, dat kan toch niet?

  • 4 November 2013
  • 30 reacties
  • 15474 Bekeken

Vanmorgen werd ik onaangenaam verrast door mijn hoge internetgebruik. Ik zou vannacht tussen 00.00 en 01.00 bijna 400.000 MB's mobiel internet verbruikt hebben, terwijl a) mijn telefoon met WIFI verbonden is en b) ik lag te slapen. Ik zou hier erg graag een verklaring voor willen. Dit houdt dus tevens in dat mijn tegoed van 500 MB (waar ik normaal gesproken ruim genoeg aan heb) aan het begin van de maand al bijna op is! 
icon

Beste antwoord door Alex 5 November 2013, 10:00

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

30 reacties

Badge +6
Ik heb ook plotseling één dag een heel hoog en ongebruikelijk datagebruik afgelopen maand. Maar dat was niet 's nachts maar overdag. Terwijl ik op de genoemde momenten niet met mijn telefoon bezig was (zat in de auto op snelweg), ook niet aan het streamen was of een nieuwe app heb gedownload of iets dergelijks. Geen verklaring voor te vinden...maar wat kan het dan zijn? Wie heeft een idee?

Hoi Zozwart,

Welkom op het forum!
Simyo mag als je provider niet inzien wat je doet. Dit is vanwege de wet op de privacy.
Wellicht kan je het wel terugzien in je toestel zoals RicoK aangeeft. Hopelijk kom je er dan achter wat het internetverbruik veroorzaakt.

@ RicoK bedankt voor het meedenken.
Mijn tarief staat verschrikkelijk hoog + mb ik heb simyo ongeveer 7 maanden sinds ik wifi heb aangesloten op mn mobiel gaat mn mb steeds hoger dat kan toch niet?! ik vroeg dit aan mn vriendin en haar broer moest 295 euro betalen door jullie domme fouten moet ik nu ook 195 euro betalen zonder dat ik weet waarom dus...ik wil graag een reden  waarom ik zoveel moet betalen en waarom mij mb zo hoog is terwijl ik wifi via thuis heb aangesloten 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Alice, welkom op het Simyo forum.

Voor de broer van je vriendin kan ik niet zien wat er aan de hand is, maar bij jou kan ik het wel zien. Je gebruikt internet via het mobiele netwerk zonder dat je een internetbundel hebt...
Hierdoor betaal je €0,15 per MB en aangezien je in de maand oktober ruim 1000 MB hebt verbruikt betaal je helaas ruim €150 aan internet kosten :(

Dat je telefoon op een bepaald moment geen gebruik maakt van WiFi, maar van het mobiele netwerk, ligt niet aan de simkaart in je telefoon.
Je telefoon kan op zo'n moment niet op WiFi, of het signaal van 'buiten' is sterker dan je WiFi.

Ik wil je aanraden om op Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten, zodat je helemaal niet meer via het mobiele netwerk op internet kunt.

wat een flut commentaar. oplichterij. Laatste dag van de maanda op eens heel hoog verbruik en 60 euro bijbetalen terwijl ik rond die tijd niet opeens op mijn telefoon zat. mij zijn jullie kwijt als klant. Schandalig. Hou je de hele maand bij dat je niet buiten je bundel gaat

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marillou,

 

Dit klinkt niet zo best, heb je al in je toestel gekeken waar de mb's aan verbruikt zijn? Het simkaartje registreert wat er in het toestel gebeurd maar maar geeft niet de opdracht aan het toestel om mb's te verbruiken. Misschien heb je iets aan de volgende links:

 

https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

https://www.simyo.nl/blog/wifi-assistentie/

 

Groetjes,

Daisy