.

Beantwoord

Personal Hotspot in Buitenland aanzetten lukt niet met Simyo Prepaid (e-sim).

  • 7 August 2020
  • 4 reacties
  • 598 Bekeken

Badge

Toestel: iPhone SE (2020) 
Simyo prepaid e-sim.

------------------------------

Hi,

Het lukt mij niet om een personal hotspot op te zetten in het buitenland. Internetten op de telefoon zelf gaat wel prima. Naast het menu-item ‘personal hotspot’ blijft er een ‘loading’ cirkeltje draaien. 

Ik heb wat verschillende settings geprobeerd en telkens de telefoon herstart na een wijziging.

Waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd.
 

Thanks!

APN

Cellular Data
APN: internet
Username: 
Password:

Personal Hotspot
APN: internet
Username: 
Password:


Cellular Data
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Personal Hotspot
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs


Cellular Data
APN: internet
Username: KPN
Password: GPRS

Personal Hotspot
APN: internet
Username: KPN
Password: GPRS


 

icon

Beste antwoord door Ron H 8 August 2020, 10:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Weet niet of prepaid de boosdoener is, maar loop deze tips eens na.

 

http://www.iculture.nl/tips/persoonlijke-hotspot-problemen-oplossingen/

Reputatie 7
Badge +6

Hoi andries123,

 

Jammer dat het niet lukt om een hotspot te gebruiken. Ik raad je aan de tips van Ron H door te nemen, als het internet namelijk wel op je toestel werkt lijkt het daar niet aan te liggen.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hi Rob & Daisy,

Thanks voor de link.

Het lijkt een (Simyo) provider issue te zijn want als ik m’n data switch naar m’n andere sim (provider) verschijnt de optie om een hotspot in te schakelen binnen 3 seconden. Zou dit volgende het probleem kunnen zijn?

 


 

#2 Persoonlijke Hotspot werkt niet

Controleer of je provider wel tethering ondersteunt. De meeste Nederlandse providers staan dit wel toe, maar het is ook mogelijk dat je (bijvoorbeeld in het buitenland) te maken krijgt met providers die dit geblokkeerd hebben. Je zult in dat geval een andere provider moeten zoeken of je databundel moeten wijzigen. Bij prepaid kan het mogelijk zijn dat je geen tethering kunt gebruiken

 


 

Groetjes en bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Andries123,

 

Ik heb dit nog niet eerder gehoord maar ik ga dit maandag even voor je navragen bij de technische afdeling en dan kom ik bij je terug.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer