.

Beantwoord

Overmatig dataverbruik: 401 euro binnen anderhalf uur

  • 21 February 2013
  • 42 reacties
  • 6499 Bekeken

Badge
Onderstaand is een kopie van de klacht zoals aangemeld op klacht.nl.

Op 17 december 2012 is zonder opgave van redenen mijn Simyo abonnement afgesloten. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice bleek de reden hiervoor 'overmatig dataverbruik' te zijn. Het bedrag aan dataverbruik in een tijdsbestek van 1,5 uur is die dag uiteindelijk opgelopen tot 401,19 euro. Echter, ik maakte dat moment gebruik van het wifi netwerk van mijn werk voor het luisteren van radio, aangezien ik daar geen 3G verbinding heb. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice (tweemaal beledigd!) werd de belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld door de klachtenservice. Dit is echter nooit gebeurd.

Uiteindelijk heb ik op 23 december 2012 een aangetekende brief gestuurd waarin ik dit excessieve dataverbruik in twijfel trek (wifi netwerk, automatische updates stonden uit, 1300 MB in anderhalf uur radio luisteren is onmogelijk etc). Eveneens heb ik Simyo gewezen op het feit dat zij bij overmatig dataverbruik de consument hiervan op de hoogte moeten stellen. Dit hebben zij nagelaten waardoor zij hun verplichtingen van het contract niet zijn nagekomen. In dit schrijven heb ik Simyo in gebreke gesteld. Ik heb hen 14 dagen de tijd gegeven om te reageren.

Op 22 januari 2013 heb ik een tweede brief geschreven waarin ik aangeef dat Simyo van rechtswege in verzuim is en dat ik het contract beschouw als zijnde ontbonden. Op 23 januari 2013 heb ik van een medewerker genaamd Sophie bericht gekregen. In dit bericht stelt zij dat het overmatige dataverbruik wordt veroorzaakt door automatische updates en dat het luisteren naar internet radio via 3G maar liefst 60 mb per 4 minuten kost. Overigens benadrukt zij dat zij vanwege privacy redenen geen nader inzicht kunnen verstrekken. Dit stel ik natuurlijk op prijs, maar het lijkt net alsof zij dit privacy argument gebruiken voor het opleggen van onverklaarbaar hoge kosten aan data. Een klein onderzoek op internet leert mij ook dat er veel meer klanten zijn van Simyo die dit probleem ervaren. Daarnaast heb ik op 6 februari 2013 gesproken met iemand van de klantenservice van Simyo en gevraagd wat het luisteren naar internetradio via 3G kost. Deze medewerker wist mij te vertellen dat dit rond de 80 MB per uur ligt. Erg merkwaardig hoe Sophie aan deze berekening is gekomen.

Op 6 februari 2013 heb ik een derde brief aan Simyo geschreven. Hierin heb ik nogmaals aangegeven dat het dataverbruik onmogelijk is. Bovenal verzoek ik Simyo om nader uit te leggen waarom zij hun verplichting van het op de hoogte stellen van de klant bij excessief dataverbruik niet zijn nagekomen. Daarnaast vraag ik waarom zij de afsluiting niet hebben geblokkeerd indien het dataverbruik boven de 75 euro uitkomt. Zij stellen namelijk in de algemene voorwaarden dat ze zodoende de 'klant willen beschermen'.

Eveneens wil ik een ieder kenbaar maken dat zij niet de rekening moeten voldoen, maar betaling moeten opschorten wanneer zij dit probleem hebben. Verder heb ik het bedrag in depot geplaatst bij de Geschillencommissie. Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij Consuwijzer. Ook ben ik in gesprek met de VARA. Het programma Kassa! heeft in een item aandacht besteed aan overmatig dataverbruik en het niet op de hoogte stellen van de consument. Zij willen contact met Simyo gaan opnemen nu deze een dochteronderneming is van het bekende KPN. Tot slot heb ik contact gezocht met de OPTA. Verder ga ik contact zoeken met de Consumentenbond. Ook heb ik via mijn verzekering contact gehad met een advocaat om de mogelijkheden te bekijken van een groepsactie met andere gedupeerden. Mocht ik daar meer informatie over hebben dan zal ik hier een mailadres neerzetten zodat andere gedupeerden met mij in contact kunnen komen. 

------

Aangezien Simyo niet reageert op de door mij aangetekend verstuurde brieven wil ik Simyo er via deze weg op wijzen dat het openstaande bedrag in depot is bij de Geschillencommissie. Zij zullen binnen afzienbare tijd contact opnemen met Simyo.
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 17:09

Bekijk originele reactie

42 reacties

Badge +6
Hoi BVDM,

Ik zie dat je dezelfde vraag hier hebt gesteld.
In het andere topic zullen we je vraag behandelen.
Badge
In de afgelopen 5 jaar bij Vodafone heb ik nooit meer dan 200mb data per MAAND verbruikt. Ik ben sinds 29 april klant van Simyo en gisteren tussen 21.00 en 22.45 zou er volgens Simyo 720mb aan data zijn verbruikt. De telefoon was thuis, waar wifi is, en ik heb de telefoon niets eens gebruikt. De klantenservice is kortaf en zeer onvriendelijk en geeft het standaard antwoord wat je hier op het forum ook overal tegenkomt.

Maar het wordt tijd dat er actie wordt ondernomen. Ik heb het afgelopen uur op internet zitten zoeken en als je kijkt hoeveel klachten er zijn over spook data verbruik kan het niet anders dan dat er een fout zit in het systeem van Simyo. Geen enkele andere provider heeft zoveel exact dezelfde klachten als Simyo. Kijk bijvoorbeeld ook eens op, http://www.klacht.nl/simyo/?pg=1. En als je hier door de forum reacties gaat kom je ook constant dit probleem tegen. En ze zijn allemaal identiek. Alle dagen normaal gebruik en dan opeens in een zeer korte periode idioot hoog verbruik. Het feit dat Simyo hier niet serieus op in gaat en haar kop in het zand blijft steken vind ik zeer kwalijk.

Uiteraard zitten er ook een paar mensen tussen waar wel echt data is verbuikt maar dat zijn de klachten waarbij het gaat over hoog verbruik gedurende een langere periode. Alle klachten over het plotselinge hoge verbuik in max een paar uur zijn identiek zo ver ik nu kan zien.

Verder is het zo goed als onmogelijk om via de trage 3g verbinding van Simyo zoveel data in zo'n korte tijd te verbruiken. Theoretisch is het natuurlijk mogelijk met een max snelheid van 256kb/s maar niemand haalt die snelheid in de praktijk. En al helemaal niet constant over een langere periode......

Dus Simyo kop uit het zand en kom in actie voor jullie geen enkele nieuwe klant meer krijgen aangezien overal op internet alleen maar over jullie wordt geklaagd!
Reputatie 2
Badge +1
Hey Ingrid Smit en RVg,

Bedankt voor jullie eerlijke terugkoppeling! Fijn dat jullie de moeite hebben genomen om je er even in te verdiepen wat daadwerkelijk de reden is. Zo wordt het makkelijker om dat in de toekomst te voorkomen en zo kunnen jullie andere forumgebruikers behoeden voor soortgelijke situaties.

Hey Xaverius,

Dit zijn volgens mij 2 voorbeelden van een positieve uitkomst. Ben jij dat met mij eens?
Ik heb inderdaad op mijn telefoon de "dader" kunnen achterhalen. In mijn geval was het Exchange die grote hoeveelheden data heeft opgehaald. Geen idee waarom, en waarom dat nu gebeurt na meer dan 8 jaar probleemloos enkele mb's per dag te verbruiken. Feit is dat ik aan de hand van mijn log in de telefoon op bijna de cent exact het bedrag aan extra data kan herleiden. Via google kwam ik erachter dat dit vaker voorkomt, in bepaalde versies van Android in ieder geval. Voordat ik bij Simyo kwam zat ik bij T-Mobile.. Daar had ik onbeperkt internet (oud abonnement, dus cheap) wellicht dat het toen ook wel eens gebeurt is, maar omdat het onbeperkt was, heb ik er nooit "last" van gehad.

Hoe vervelend het ook klinkt.. ik moet het bij mijzelf zoeken. 😞 Ik heb mijn Simkaart nog niet terug gestopt, zolang ik niet zeker weet dat het probleem is opgelost. En om eerlijk te zijn is het wel lekker rustig zo. :)

Succes allemaal in ieder geval.
Hetzelfde probleem hier. Plotseling tussen 4 en 5 uur 's nachts 1Gb aan data verbruikt.
Niet alleen is dit zeer onwaarschijnlijk, het is ook nog eens onmogelijk omdat mijn telefoon op flightmodus stond!

* Automatische updates stonden uit.
* Ik draai al ruim een jaar op iOS 5 (nog nooit eerder problemen gehad).
* Ik heb in een jaar tijd 3,4 Gb aan data ontvangen aldus mijn telefoon, 1 Gb in een uur is dus totaal ongeloofwaardig.
* Gezien wisseling van 3G-ontvangst en overhead kan een telefoon (of computer) nooit minutenlang constant 60Mb downloaden.

Is er al iemand met een positieve uitkomst van dit probleem?
Bij controle van de fakturen komt het regelmatig voor dat er zomaar 60 mb afgehaald wordt. En dat op tijden dat de telefoon NIET gebruikt wordt. In 1 nacht zelfs wel 17X.
Ik heb een Iphone 4, we hebben het abonnement al opgehoogd naar 500 mb omdat we al eerder (achteraf) onbekend te hoog verbruik hebben geconstateerd. Bij navraag bleek dat het lag aan de IOS versie van Apple. Wij hebben direct de bestaande versie geupdate naar  IOS 6.1.2.
Sindsdien is het verbruik normaal, dus hebben we het abonnement weer verlaagd. Deze maand nog maar 37 mb. verbruikt.
Dus mensen: waarschijnlijk hebben alleen Iphone gebruikers hier last van. Dus om het probleem op te lossen: zet
IOS versie 6.1.2. er op.  Ik ben bang dat we  deze extra kosten moeten betalen want Apple zegt er ook niets aan te kunnen doen.
Hopelijk heb ik iedereen die dit probleem heeft/had kunnen helpen, want het kost allemaal al genoeg.
Ook ik heb in de nachtelijke uren een mail gekregen dat mijn internet bundel de 75% had bereikt. Drie kwartier later was mijn hele internet bundel verbruikt..... Ik lag in bed en ik heb wifi. Al maanden heeft mijn internetbundel maar een klein gebruik. Nu in nog geen twee weken een gebruik van 1252121.0 kb verbruikt. Eindresultaat.... Een rekening van 142 euro. En simyo maar zeggen, dat ze met een verbruik van 75 euro per dag de boel afsluiten...... Ik sluit mij graag aan bij de overige personen, die op onverklaarbare wijze een extreem hoor internetverbruik hebben. Ilse
Badge
ik denk dat ik mijn abbonement ook maar opzeg.... ik heb nu ook al meerder euro´s teveel internet vebruik gehad. Op momenten dat ik mijn telefoon niet heb kunnen gebruiken! Gelukkig ging het bij mij niet om zoveel geld maar nu ik dit lees.. heb geen zin in een rekening van €400!
Badge +6
Hallo!

Verhitte discussie, jammer dat het zo moet lopen. Ik kan de frustratie wel begrijpen. Ikzelf ben zojuist ook geconfronteerd met een exhorbitant hoog verbruik. Ik ben abonnee sinds december, en mijn nummer is om per januari geloof ik. In de afgelopen 2 dagen heb ik voor ruim € 130,00 extra aan data verstookt. De 20e kreeg ik een SMS dat ik door 75% van mijn bundel heen was, en direct daarop dat ik 100% verbruikt heb. Ik heb een bundel van 200mb, en de in zes jaar die ik voor Simyo bij een andere provider zat nooit meer dan 200mb gebruikt. Vandaar ook die limiet. Gister dus via de site internet uitgezet, want ik weet dat als WIFI wegvalt, je alsnog overgaat naar 3G en je dus weer verbruikt. Ook op mijn telefoon mobiele data uitgezet. Desondanks vandaag ruim € 70,00 verstookt.

Hoewel ik geenszins boos, verdrietig of teleurgesteld ben, en de oorzaak uiteraard eerst bij mijzelf heb gezocht baart dit topic mij wel zorgen. Morgen neem ik contact op met Simyo. Voor nu... Simkaart ligt eruit, en eens in mijn toestel speuren naar een afwijking.

Ik post hier omdat ik denk dat wanneer er genoeg mensen met hetzelfde fenomeen hun probleem kenbaar maken Simyo wellicht alsnog een onderzoek kan starten. Ik bedoel, de rekensommetjes met netwerk snelheden en tijd waarin de data verbruikt is zeggen al heel wat. Uit ervaring weet ik wel dat als je 1000 klanten hebt, en er 1 met een probleem komt wat 999 klanten niet hebben, je niet direct naar je zelf kijkt. :)

Iedereen succes!


EDIT: Hmm.. zojuist mij verbruikspagina ververst. Het verbruik van de 20e is plotseling met ruim € 20,00 verhoogd. De teller staat nu op ruim € 150,00. En dat in de tijd waarin ik bovenstaande post heb geschreven. Interessant!!

EDIT 2: Inmiddels zijn we een paar minuten verder, en de teller staat op meer dan € 200,00. Allen opgeteld bij het bedrag van de 20e. Ik heb gelukkig wat screenshots weten te maken van de verschillen.


Hoi RVg,

Welkom op het forum!
Simyo kan de sms die klanten krijgen om de klanten te waarschuwen bij 75% en 100% verbruik van de internetbundel pas versturen wanneer het verbruik is verwerkt. Verbruik word bij een abonnement met vertraging verwerkt. Door deze vertraging kan het zijn dat klanten kort achter elkaar de sms van 75% en 100% krijgen. Daarnaast is het niet mogelijk dat een provider het internetverbruik van haar klanten mag inzien. Wanneer een provider dit doet dan is dit een inbreuk op de privacy. Omdat het een inbreuk is op de privacy van de klant heeft de OPTA dit verboden. Simyo kan je alleen laten zien op welke datum en tijdstip je een aantal kb's hebt verbruikt.

Op je toestel kan je zien welke sites je hebt bezocht en welke app je hebt gedownload. In dit topic kan je lezen wat voor veel verbruik van internet op je toestel kan zorgen.
Hallo!

Verhitte discussie, jammer dat het zo moet lopen. Ik kan de frustratie wel begrijpen. Ikzelf ben zojuist ook geconfronteerd met een exhorbitant hoog verbruik. Ik ben abonnee sinds december, en mijn nummer is om per januari geloof ik. In de afgelopen 2 dagen heb ik voor ruim € 130,00 extra aan data verstookt. De 20e kreeg ik een SMS dat ik door 75% van mijn bundel heen was, en direct daarop dat ik 100% verbruikt heb. Ik heb een bundel van 200mb, en de in zes jaar die ik voor Simyo bij een andere provider zat nooit meer dan 200mb gebruikt. Vandaar ook die limiet. Gister dus via de site internet uitgezet, want ik weet dat als WIFI wegvalt, je alsnog overgaat naar 3G en je dus weer verbruikt. Ook op mijn telefoon mobiele data uitgezet. Desondanks vandaag ruim € 70,00 verstookt.

Hoewel ik geenszins boos, verdrietig of teleurgesteld ben, en de oorzaak uiteraard eerst bij mijzelf heb gezocht baart dit topic mij wel zorgen. Morgen neem ik contact op met Simyo. Voor nu... Simkaart ligt eruit, en eens in mijn toestel speuren naar een afwijking.

Ik post hier omdat ik denk dat wanneer er genoeg mensen met hetzelfde fenomeen hun probleem kenbaar maken Simyo wellicht alsnog een onderzoek kan starten. Ik bedoel, de rekensommetjes met netwerk snelheden en tijd waarin de data verbruikt is zeggen al heel wat. Uit ervaring weet ik wel dat als je 1000 klanten hebt, en er 1 met een probleem komt wat 999 klanten niet hebben, je niet direct naar je zelf kijkt. :)

Iedereen succes!


EDIT: Hmm.. zojuist mij verbruikspagina ververst. Het verbruik van de 20e is plotseling met ruim € 20,00 verhoogd. De teller staat nu op ruim € 150,00. En dat in de tijd waarin ik bovenstaande post heb geschreven. Interessant!!

EDIT 2: Inmiddels zijn we een paar minuten verder, en de teller staat op meer dan € 200,00. Allen opgeteld bij het bedrag van de 20e. Ik heb gelukkig wat screenshots weten te maken van de verschillen.
Badge +6
Geachte lezers en moderators,

Hier exact hetzelfde probleem. Afgelopen vrijdag opeens afgesloten, wachten tot maandag voor contact en wat blijkt:

Al jaren een internetverbruik van een watsapberichtje, nooit nergens te veel verbruikt..... EN DAN OPEENS IN EEN KLAP om half 2 en dan de hele nacht en ochtend door tot aan de volgende dag, tijdens me werk, en tijdens mijn slaap, is er op een MYSTERIEUZE WIJZE op topsnelheid internet verbruikt van mijn telefoon.


Op mijn verbruik zie ik telkens (waar het probleem begon op donderdag om half 2 in de nacht) : Internet gebruik (60001 kB)  en elke keer het bedrag van € 8,79 dag en nacht door ....tot het is opgelopen naar een bedrag van €  267,64



Ik wil even duidelijk maken dat ik dus absoluut niet zo veel heb geinternet op mijn toestel. Ik heb echt geen zin om dit met berekeningen en facturen te gaan proberen te bewijzen, wat blijkbaar heel moeilijk te doen is en waarschijnlijk niet eens rechtsgeldig.
Simyo, als er een fout of lek in jullie systeem zit, zouden jullie dat gewoon moeten kunnen zien, uitzoeken, achterhalen EN OPLOSSEN. want ik heb inmidels als vaste en betrouwbare klant al genoeg geleden zo.


Hopelijk kunnen ze bij de technici van simyo inmiddels achterhalen waar dit aan ligt en dit ZSM oplossen.


Groeten,


Hoi Mustafa,

Simyo mag niet bij houden wat een klant doet op het internet. Wanneer Simyo dit wel doet is dit een inbreuk op je privacy.
Dat is de reden dat de OPTA de providers heeft verboden dit bij te houden. Je kan alleen je toestel zien welke site je hebt bezocht en welke downloads er hebben plaats gevonden.

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker.

In dit topic kan je lezen waardoor er veel internet verbruik kan onstaan.
Dit heb ik zojuist ontvangen per mail:
Beste M. Alyounis,Excuses voor de late reactie. Wij hebben op dit moment een storing in onze vaste lijn. Wij kunnen op dit moment ook niet uit bellen. Ik heb contact gehad met de netwerk specialisten. Het verbruik heeft plaats gevonden en is terecht.Wanneer een simkaart aangeeft dat er een verbinding is gemaakt met het netwerk voor het voeren van een gesprek, versturen van een sms-bericht of een internetverbinding dan kan het niet anders dan dat dit ook daadwerkelijk gebeurd is.
Een simkaart kan namelijk niet zelf denken of handelen, maar voert enkel uit wat het toestel (en dus de gebruiker) hem opdraagt.Simyo kan dan ook niet anders dan concluderen dat de kosten terecht in rekening zijn gebracht.Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
Tayfun


Met andere woorden ik heb niks te zeggen en moet gewoon betalen !

Dit kan echt niet. Wat is er gebeurd met de topicstarter en andere leden die hier last van hebben ??
Geachte lezers en moderators,

Hier exact hetzelfde probleem. Afgelopen vrijdag opeens afgesloten, wachten tot maandag voor contact en wat blijkt:

Al jaren een internetverbruik van een watsapberichtje, nooit nergens te veel verbruikt..... EN DAN OPEENS IN EEN KLAP om half 2 en dan de hele nacht en ochtend door tot aan de volgende dag, tijdens me werk, en tijdens mijn slaap, is er op een MYSTERIEUZE WIJZE op topsnelheid internet verbruikt van mijn telefoon.


Op mijn verbruik zie ik telkens (waar het probleem begon op donderdag om half 2 in de nacht) : Internet gebruik (60001 kB)  en elke keer het bedrag van € 8,79 dag en nacht door ....tot het is opgelopen naar een bedrag van €  267,64



Ik wil even duidelijk maken dat ik dus absoluut niet zo veel heb geinternet op mijn toestel. Ik heb echt geen zin om dit met berekeningen en facturen te gaan proberen te bewijzen, wat blijkbaar heel moeilijk te doen is en waarschijnlijk niet eens rechtsgeldig.
Simyo, als er een fout of lek in jullie systeem zit, zouden jullie dat gewoon moeten kunnen zien, uitzoeken, achterhalen EN OPLOSSEN. want ik heb inmidels als vaste en betrouwbare klant al genoeg geleden zo.


Hopelijk kunnen ze bij de technici van simyo inmiddels achterhalen waar dit aan ligt en dit ZSM oplossen.


Groeten,
Badge +6
Hi Natascha, 

Zoals je kan lezen heb ik het over een 'behoorlijke reactie'.
Wanneer je een aangetekende brief verstuurd met een complete uiteenzetting van je klacht, verwacht je niet dat je een aftands en onvolledig antwoord terugkrijgt waarin alleen wordt ingegaan op de samenstelling van het dataverbruik. In mijn tweede brief die ik heb verstuurd onderbouw ik mijn situatie nogmaals en geef ik aan dat het antwoord wat ik heb ontvangen totaal niet bevredigend is. Het is dus niet zo dat er slechts wordt aangegeven dat de geschillencommissie wordt ingeschakeld. Aangezien dit topic door veel mensen gelezen wordt, ben ik ongetwijfeld niet de enige met deze klachten. Blijkbaar kan de oorzaak dat ik een zeer beperkte reactie ontvang en dat er op dit topic door de moderators niet wordt ingegaan gevonden worden in het feit dat de klantenservice overspoeld wordt met klachten. 

Ik zou je aanraden om nogmaals de betreffende correspondentie te lezen. Ik hoop dat jij dan 'begrijp' hoe de kwestie in elkaar steekt en misschien dat er dan iemand van Simyo de Geschillencommissie of mij behoorlijk te woord kan staan. 


Hoi Lisanne2012,

Inmiddels is je geschil ontvangen en zal deze in behandeling worden genomen. Verdere correspondentie omtrent het geschil zal verlopen via de geschillencommisie.
Badge
Hi Natascha, 

Zoals je kan lezen heb ik het over een 'behoorlijke reactie'.
Wanneer je een aangetekende brief verstuurd met een complete uiteenzetting van je klacht, verwacht je niet dat je een aftands en onvolledig antwoord terugkrijgt waarin alleen wordt ingegaan op de samenstelling van het dataverbruik. In mijn tweede brief die ik heb verstuurd onderbouw ik mijn situatie nogmaals en geef ik aan dat het antwoord wat ik heb ontvangen totaal niet bevredigend is. Het is dus niet zo dat er slechts wordt aangegeven dat de geschillencommissie wordt ingeschakeld. Aangezien dit topic door veel mensen gelezen wordt, ben ik ongetwijfeld niet de enige met deze klachten. Blijkbaar kan de oorzaak dat ik een zeer beperkte reactie ontvang en dat er op dit topic door de moderators niet wordt ingegaan gevonden worden in het feit dat de klantenservice overspoeld wordt met klachten. 

Ik zou je aanraden om nogmaals de betreffende correspondentie te lezen. Ik hoop dat jij dan 'begrijp' hoe de kwestie in elkaar steekt en misschien dat er dan iemand van Simyo de Geschillencommissie of mij behoorlijk te woord kan staan. 
Badge +6
Ik wil de media opzoeken om iedereen te laten weten dat er veel mensen zijn die door Simyo worden opgelicht.
Binnenkort zal ik een emailadres openen waar je je verhaal naartoe kunt sturen.
Heb je van Simyo ook een hoge rekening ontvangen vanwege onterecht hoog dataverbruik en ben je het niet bereid de rekening te betalen dan kun je me binnenkort dus mailen


Hoi Lissane2012,

Spijtig te horen dat je het zo ervaart en het op deze manier denkt op te lossen. Echter is het niet correct dat je geen antwoord hebt gekregen op je brieven. Er is antwoord geven op je brief. De 2e brief die er is ontvangen wordt er alleen aangegeven dat de geschillencommissie is ingeschakeld.
Hopelijk begrijp je nu hoe de kwestie in elkaar steekt.
Ik hoor het graag lisanne!
Badge
Ik wil de media opzoeken om iedereen te laten weten dat er veel mensen zijn die door Simyo worden opgelicht.
Binnenkort zal ik een emailadres openen waar je je verhaal naartoe kunt sturen.
Heb je van Simyo ook een hoge rekening ontvangen vanwege onterecht hoog dataverbruik en ben je het niet bereid de rekening te betalen dan kun je me binnenkort dus mailen
Reputatie 7

@RicoK; Lees '..andere wél betrouwbare providers..', en bedankt voor de inhoudelijke reactie, hoogvlieger.


Rustig, rustig, rustig.
Badge
@Lisanne2012; Okay, wat je allemaal moet doen om je recht te krijgen..
Ik heb mijn rekening wel betaald omdat ik hier deels zakelijk gebruik van maak maar niets lijkt erop dat de betaling van het spookverbruik ooit nog bij mij terug gaat komen. Ook bij mij wordt aleen gereageerd met een wijzend vingertje zonder enige vorm van beredenering.

@RicoK; Lees '..andere wél betrouwbare providers..', en bedankt voor de inhoudelijke reactie, hoogvlieger.
Reputatie 7
De zaak ligt inmiddels bij de geschillencommissie en ik heb contact opgenomen met het incassobureau en de zaak uitgelegd.
Zij zullen me dus even niet meer lastigvallen. Inmiddels heeft simyo mijn nummer geblokkeerd terwijl ik alle normale rekeningen heb betaald van de afgelopen maanden maar de betreffende rekening niet. Ik laat het er niet bij zitten en heb het gevoel dat zodra ik ook maar een cent betaal, ik helemaal niets meer terugkrijg. Ik heb 2 maal een aangetekende brief verstuurd en heb niet eens een behoorlijke reactie van hen terug gehad. Ik zal iedereen aanraden nooit en abonnement bij simyo af te sluiten. Ze blijven continu in gebreke want ik krijg geen contact meer met ze en als je de klantensevice belt krijg je onbekwame mensen aan de lijn die een vragen-antwoorden stroomschema volgen en je vooral aanraden de rekening te betalen.


Hallo lisanne2012,

Zo dit is even een hefitge case zeg. Heel veel succes en geluk gewenst!

Ik heb gelukkig tot nu toe wel de Simyo die ik voor ogen heb meegemaakt.
Reputatie 7

.........andere betrouwbare providers......... Volgens mij zijn we er allemaal aardig ingetuind door ons aan te sluiten bij de firma List&Bedrog.


Wat bedoel je nu precies?

Eerst spreek je van andere betrouwbare providers. Dus providers die net zo betrouwbaar zijn als Simyo. En even later noem je de firma List&Bedrog, waarmee je naar alle waarschijnlijkheid Simyo bedoelt. Dit spreekt elkaar een beetje tegen, niet?

🆒
Badge
De zaak ligt inmiddels bij de geschillencommissie en ik heb contact opgenomen met het incassobureau en de zaak uitgelegd. 
Zij zullen me dus even niet meer lastigvallen. Inmiddels heeft simyo mijn nummer geblokkeerd terwijl ik alle normale rekeningen heb betaald van de afgelopen maanden maar de betreffende rekening niet. Ik laat het er niet bij zitten en heb het gevoel dat zodra ik ook maar een cent betaal, ik helemaal niets meer terugkrijg. Ik heb 2 maal een aangetekende brief verstuurd en heb niet eens een behoorlijke reactie van hen terug gehad. Ik zal iedereen aanraden nooit en abonnement bij simyo af te sluiten. Ze blijven continu in gebreke want ik krijg geen contact meer met ze en als je de klantensevice belt krijg je onbekwame mensen aan de lijn die een vragen-antwoorden stroomschema volgen en je vooral aanraden de rekening te betalen. 
Badge
Dag Lisanne,

Hoe staat het bij jou met de voortgang? 
Simyo steekt continu de kop in het zand als er redenen, bewijzen of vervolgstappen worden aangedragen terwijl dit bij andere betrouwbare providers keurig zou leiden tot het opbouwen van een case. 
Volgens mij zijn we er allemaal aardig ingetuind door ons aan te sluiten bij de firma List&Bedrog.
Badge
@KPNfreak en Brvandoorn;
Of de data nou wel of niet verbruikt is, is een getouwtrek aangezien het zeer lastig is steekhoudend bewijs te overleggen. Het is wel bijzonder frappant dat er zeer veel klanten van Simyo een dergelijk probleem ondervinden van onverklaarbaar hoog dataverbruik. Dit aantal steekt enorm af mbt. de klachten bij de grotere telecomproviders. Het lijkt mij dan ook aannemelijk dat er ergens iets niet klopt / misgaat in het registratiesysteem bij een aantal aansluitingen. Maar nogmaals, dit is lastig te onderbouwen met steekhoudende argumenten.

Feit blijft wel dat Simyo (in mijn geval) een verbintenis is aangegaan waarbij zij een aansluiting dienen af te sluiten wanneer er data is verbruikt boven een x bedrag. Alvorens dit te doen, behoort Simyo de klant te notificeren van dit dataverbruik. Dit is allebei niet gebeurd.

@Alex;
Graag zou ik willen zien dat de status van deze post wordt aangepast. Aangezien deze kwestie niet is 'beantwoord'.
In ieder geval dank voor de snelle reacties. Dit is al een stuk bevredigender dan de telefonische / schriftelijke onbereikbaarheid van Simyo.

Reageer