.

Beantwoord

Overmatig dataverbruik: 401 euro binnen anderhalf uur

  • 21 February 2013
  • 42 reacties
  • 6895 Bekeken

Badge
Onderstaand is een kopie van de klacht zoals aangemeld op klacht.nl.

Op 17 december 2012 is zonder opgave van redenen mijn Simyo abonnement afgesloten. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice bleek de reden hiervoor 'overmatig dataverbruik' te zijn. Het bedrag aan dataverbruik in een tijdsbestek van 1,5 uur is die dag uiteindelijk opgelopen tot 401,19 euro. Echter, ik maakte dat moment gebruik van het wifi netwerk van mijn werk voor het luisteren van radio, aangezien ik daar geen 3G verbinding heb. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice (tweemaal beledigd!) werd de belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld door de klachtenservice. Dit is echter nooit gebeurd.

Uiteindelijk heb ik op 23 december 2012 een aangetekende brief gestuurd waarin ik dit excessieve dataverbruik in twijfel trek (wifi netwerk, automatische updates stonden uit, 1300 MB in anderhalf uur radio luisteren is onmogelijk etc). Eveneens heb ik Simyo gewezen op het feit dat zij bij overmatig dataverbruik de consument hiervan op de hoogte moeten stellen. Dit hebben zij nagelaten waardoor zij hun verplichtingen van het contract niet zijn nagekomen. In dit schrijven heb ik Simyo in gebreke gesteld. Ik heb hen 14 dagen de tijd gegeven om te reageren.

Op 22 januari 2013 heb ik een tweede brief geschreven waarin ik aangeef dat Simyo van rechtswege in verzuim is en dat ik het contract beschouw als zijnde ontbonden. Op 23 januari 2013 heb ik van een medewerker genaamd Sophie bericht gekregen. In dit bericht stelt zij dat het overmatige dataverbruik wordt veroorzaakt door automatische updates en dat het luisteren naar internet radio via 3G maar liefst 60 mb per 4 minuten kost. Overigens benadrukt zij dat zij vanwege privacy redenen geen nader inzicht kunnen verstrekken. Dit stel ik natuurlijk op prijs, maar het lijkt net alsof zij dit privacy argument gebruiken voor het opleggen van onverklaarbaar hoge kosten aan data. Een klein onderzoek op internet leert mij ook dat er veel meer klanten zijn van Simyo die dit probleem ervaren. Daarnaast heb ik op 6 februari 2013 gesproken met iemand van de klantenservice van Simyo en gevraagd wat het luisteren naar internetradio via 3G kost. Deze medewerker wist mij te vertellen dat dit rond de 80 MB per uur ligt. Erg merkwaardig hoe Sophie aan deze berekening is gekomen.

Op 6 februari 2013 heb ik een derde brief aan Simyo geschreven. Hierin heb ik nogmaals aangegeven dat het dataverbruik onmogelijk is. Bovenal verzoek ik Simyo om nader uit te leggen waarom zij hun verplichting van het op de hoogte stellen van de klant bij excessief dataverbruik niet zijn nagekomen. Daarnaast vraag ik waarom zij de afsluiting niet hebben geblokkeerd indien het dataverbruik boven de 75 euro uitkomt. Zij stellen namelijk in de algemene voorwaarden dat ze zodoende de 'klant willen beschermen'.

Eveneens wil ik een ieder kenbaar maken dat zij niet de rekening moeten voldoen, maar betaling moeten opschorten wanneer zij dit probleem hebben. Verder heb ik het bedrag in depot geplaatst bij de Geschillencommissie. Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij Consuwijzer. Ook ben ik in gesprek met de VARA. Het programma Kassa! heeft in een item aandacht besteed aan overmatig dataverbruik en het niet op de hoogte stellen van de consument. Zij willen contact met Simyo gaan opnemen nu deze een dochteronderneming is van het bekende KPN. Tot slot heb ik contact gezocht met de OPTA. Verder ga ik contact zoeken met de Consumentenbond. Ook heb ik via mijn verzekering contact gehad met een advocaat om de mogelijkheden te bekijken van een groepsactie met andere gedupeerden. Mocht ik daar meer informatie over hebben dan zal ik hier een mailadres neerzetten zodat andere gedupeerden met mij in contact kunnen komen. 

------

Aangezien Simyo niet reageert op de door mij aangetekend verstuurde brieven wil ik Simyo er via deze weg op wijzen dat het openstaande bedrag in depot is bij de Geschillencommissie. Zij zullen binnen afzienbare tijd contact opnemen met Simyo.
icon

Beste antwoord door Alex 22 February 2013, 17:09

Bekijk originele reactie

42 reacties

Dag Lisanne en Simyo,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Graag ik zou ik de krachten bundelen.
Terwijl ik sliep is mijn dataverbruik eind januari om half 5 's nachts plotseling omhoog geschoten om vervolgens een half uur later 'spontaan' weer tot stilstand te komen. Net als bij Lisanne staan automatische updates bij mij uitgeschakeld.

30-01-2013 00:00 Internet gebruik (13 kB) € 0,00
30-01-2013 00:28 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
30-01-2013 04:20 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
30-01-2013 04:24 Internet gebruik (60001 kB) € 0,00
30-01-2013 04:28 Internet gebruik (52689 kB) € 0,00
30-01-2013 04:28 Internet gebruik (7312 kB) € 1,07
30-01-2013 04:32 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-01-2013 04:36 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-01-2013 04:40 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-01-2013 04:44 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-01-2013 04:48 Internet gebruik (60002 kB) € 8,79
30-01-2013 04:52 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
30-01-2013 04:56 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
30-01-2013 05:00 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
30-01-2013 05:04 Internet gebruik (60001 kB) € 8,79
30-01-2013 05:08 Internet gebruik (34908 kB) € 5,11
30-01-2013 08:00 Internet gebruik (2044 kB) € 0,30
30-01-2013 19:17 Internet gebruik (9 kB) € 0,00

In het verleden heb ik nooit een bovenmatig verbruik gehad en sinds ik mijn databundel maar helemaal niet meer gebruik heb ik in 3 weken tijd (volgens mijn monitorappje) zo'n 47 mb via wifi verbruikt.
Reacties van Simyo op eerdere berichten zijn vooralsnog onbevredigend of laat geweest. Ik hoop dat er adequater gehandeld kan worden. Ook ik heb inmiddels contact met Kassa gezocht in de hoop Simyo toch te bewegen excuses aan te bieden en de factuur kwijt te schelden.

Groet,

Gijs
Badge
Hoi Lisanne en Gijs, ik wil graag meedoen met het krachten bundelen. Dit is alleen wel een Simyo forum dus denk dat ze deze berichten gaan verwijderen. Mijn verhaal is nog gekker... Ik heb helemaal geen internetbonnement bij Simyo, alleen een sms abonnementje van 2,50 in de maand. Thuis hebben we Wifi en mijn dochter (10) mag haar mobiel alleen thuis gebruiken. Blijken we ineens een rekening van meer dan 700 euro te krijgen!!!  En toen afgesloten wegen hoogverbruik.  Hoe kun je nou een rekening te krijgen voor iets wat je niet hebt afgesloten, en dan zo'n enorm bedrag. Als ik wilde internetten via Simyo dan had ik toch wel een abonnement afgesloten met Internet??  Dit is echt zo oneerlijk. Ik ga er ook zeker werk van maken!!!
Reputatie 1
Badge +2
Jullie zijn elkaar flink aan het opfokken, dat is wel duidelijk.

Ik heb al eerder binnen dit forum aangegeven dat wanneer je een hoge rekening voor je waterverbruik ontvangt je toch ook je waterleidingbedrijf niet gaat beschuldigen? Simyo kan simpelweg geen dataverbruik genereren. Dit kan alleen je smartphone.

Succes met al jullie acties, ik wilde dit even kwijt.
Simyo kan het misschien niet  genereren, maar blijkbaar ook niet correct registreren.

Een kleine rekensom leert: 
-In 36 minuten (van 04:32:00-05:07:59) heb ik 540014 kB aan data verbruikt.
-Dit komt neer op ruim 250 kB per seconde.
-Simyo zegt een maximale downloadsnelheid van 2,0 Mbps te hebben.
-2,0 Mbps = 0,25 MBps = 250 kBps

Mijn factuur suggereert dat ik gedurende meer dan 36 minuten constant de maximale downloadsnelheid bereikt heb.
Zelfs de kleinste schommeling in het netwerk zou mijn verbruik dus lager doen uitvallen. En jij en ik weten allebei dondersgoed dat je snelheid nimmer constant is.
Ik heb hetzelfde probleem 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lisanne en Gijs, ik wil graag meedoen met het krachten bundelen. Dit is alleen wel een Simyo forum dus denk dat ze deze berichten gaan verwijderen. Mijn verhaal is nog gekker... Ik heb helemaal geen internetbonnement bij Simyo, alleen een sms abonnementje van 2,50 in de maand. Thuis hebben we Wifi en mijn dochter (10) mag haar mobiel alleen thuis gebruiken. Blijken we ineens een rekening van meer dan 700 euro te krijgen!!! En toen afgesloten wegen hoogverbruik. Hoe kun je nou een rekening te krijgen voor iets wat je niet hebt afgesloten, en dan zo'n enorm bedrag. Als ik wilde internetten via Simyo dan had ik toch wel een abonnement afgesloten met Internet?? Dit is echt zo oneerlijk. Ik ga er ook zeker werk van maken!!!

Hoi carolien6,

Wij zullen alleen berichten verwijderen als daar een goede reden voor is. Bijv. wanneer er ongepast taalgebruik wordt gebruikt. Je berichtje zal dus gewoon blijven staan. Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld. Om het overzichtelijk te houden zal een moderator in dat topic inhoudelijk op jouw vraag reageren.

Simyo kan het misschien niet genereren, maar blijkbaar ook niet correct registreren.

Een kleine rekensom leert:
-In 36 minuten (van 04:32:00-05:07:59) heb ik 540014 kB aan data verbruikt.
-Dit komt neer op ruim 250 kB per seconde.
-Simyo zegt een maximale downloadsnelheid van 2,0 Mbps te hebben.
-2,0 Mbps = 0,25 MBps = 250 kBps

Mijn factuur suggereert dat ik gedurende meer dan 36 minuten constant de maximale downloadsnelheid bereikt heb.
Zelfs de kleinste schommeling in het netwerk zou mijn verbruik dus lager doen uitvallen. En jij en ik weten allebei dondersgoed dat je snelheid nimmer constant is.


Hoi Gjwn,

Je kunt bij Simyo een snelheid halen van 2 mb p/s. Per minuut kun je dus 120 mb verbruiken. In de praktijk zou je binnen 5 minuten al 600 mb kunnen verbruiken.

@lisanne2012. Ik zie dat jouw brief hierover 23/1 is beantwoord. Heb je ons antwoord niet ontvangen?

Ik heb hetzelfde probleem 

Hoi Pieter10

Ik zie dat je vandaag met de klantenservice hebt gesproken en hebt aangegeven dat je een iPhone hebt en zelf het vermoeden hebt uitgesproken dat dit wellicht aan je iOS versie ligt. Heb je toevallig al contact gehad met Apple?

Groetjes,

Alex
Alex, 

Klantenservice? Er werd gewoon midden in het gesprek opgehangen door mijn naamgenoot, maar goed. Ik heb contact met apple ja, beetje "kastje muur verhaal" wordt het nu.

Ik zie overal reacties van je dat jullie er iig niets aan gaan doen dat is duidelijk.

Pieter
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Pieter10,

Ik zie dat je een eigen topic hebt geopend. Om het overzichtelijk te houden is het makkelijk om daar verder te reageren. Zie dit topic.

Groetjes,

Alex

Simyo kan het misschien niet genereren, maar blijkbaar ook niet correct registreren.

Een kleine rekensom leert:
-In 36 minuten (van 04:32:00-05:07:59) heb ik 540014 kB aan data verbruikt.
-Dit komt neer op ruim 250 kB per seconde.
-Simyo zegt een maximale downloadsnelheid van 2,0 Mbps te hebben.
-2,0 Mbps = 0,25 MBps = 250 kBps

Mijn factuur suggereert dat ik gedurende meer dan 36 minuten constant de maximale downloadsnelheid bereikt heb.
Zelfs de kleinste schommeling in het netwerk zou mijn verbruik dus lager doen uitvallen. En jij en ik weten allebei dondersgoed dat je snelheid nimmer constant is.


Hoi Gjwn,

Je kunt bij Simyo een snelheid halen van 2 mb p/s. Per minuut kun je dus 120 mb verbruiken. In de praktijk zou je binnen 5 minuten al 600 mb kunnen verbruiken.



Waarom gebruiken jullie dan de afkorting Mbps ipv MBps?
Een megabit is geen megabyte.

Bovendien verklaart dit niet waarom mijn verbruik zo bizar constant is geweest gedurende deze ruim 36 minuten.
Badge +1
Gjwn,

Volgens mij heb je wel gelijk met je berekeningen.

De maximale snelheid bij een Simyo sim-only abonnement is : 2 Mbps.

2 Mbps = 2 Megabit per seconde

van Mbit naar Kbit --> x 1024.

2 Mbps = 2048 kb/s

van kb/s naar kB/s --> / 8

2048 / 8 = 256

Je kan dus bij Simyo met 256 kilobyte per seconde downloaden.

Kilobyte per seconde krijg je ook te zien als je bijvoorbeeld met je PC via je browser iets download. (makkelijker te verglijken voor de consument dus)

Je kan dus in 1 minuut maar 15 megabyte downloaden. (en geen 120, zoals Alex suggereert)

Ps. Dit verhaal is makkelijk te controleren door met je smartphone even de Speedtest.net app te downloaden.
Onder het tabje 'tools' kan je switchen tussen Mbps , kbps en kB/s
kB/s is dus het meest gangbaar.

Verder wil ik me niet bemoeien met jullie klachten, want ik deel de mening van KPNfreak.

Succes.
Badge +1
Onderstaand is een kopie van de klacht zoals aangemeld op klacht.nl.

Op 17 december 2012 is zonder opgave van redenen mijn Simyo abonnement afgesloten. Na contact te hebben gezocht met de klantenservice bleek de reden hiervoor 'overmatig dataverbruik' te zijn. Het bedrag aan dataverbruik in een tijdsbestek van 1,5 uur is die dag uiteindelijk opgelopen tot 401,19 euro. Echter, ik maakte dat moment gebruik van het wifi netwerk van mijn werk voor het luisteren van radio, aangezien ik daar geen 3G verbinding heb. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice (tweemaal beledigd!) werd de belofte gedaan dat ik zou worden teruggebeld door de klachtenservice. Dit is echter nooit gebeurd.

Uiteindelijk heb ik op 23 december 2012 een aangetekende brief gestuurd waarin ik dit excessieve dataverbruik in twijfel trek (wifi netwerk, automatische updates stonden uit, 1300 MB in anderhalf uur radio luisteren is onmogelijk etc). Eveneens heb ik Simyo gewezen op het feit dat zij bij overmatig dataverbruik de consument hiervan op de hoogte moeten stellen. Dit hebben zij nagelaten waardoor zij hun verplichtingen van het contract niet zijn nagekomen. In dit schrijven heb ik Simyo in gebreke gesteld. Ik heb hen 14 dagen de tijd gegeven om te reageren.

Op 22 januari 2013 heb ik een tweede brief geschreven waarin ik aangeef dat Simyo van rechtswege in verzuim is en dat ik het contract beschouw als zijnde ontbonden. Op 23 januari 2013 heb ik van een medewerker genaamd Sophie bericht gekregen. In dit bericht stelt zij dat het overmatige dataverbruik wordt veroorzaakt door automatische updates en dat het luisteren naar internet radio via 3G maar liefst 60 mb per 4 minuten kost. Overigens benadrukt zij dat zij vanwege privacy redenen geen nader inzicht kunnen verstrekken. Dit stel ik natuurlijk op prijs, maar het lijkt net alsof zij dit privacy argument gebruiken voor het opleggen van onverklaarbaar hoge kosten aan data. Een klein onderzoek op internet leert mij ook dat er veel meer klanten zijn van Simyo die dit probleem ervaren. Daarnaast heb ik op 6 februari 2013 gesproken met iemand van de klantenservice van Simyo en gevraagd wat het luisteren naar internetradio via 3G kost. Deze medewerker wist mij te vertellen dat dit rond de 80 MB per uur ligt. Erg merkwaardig hoe Sophie aan deze berekening is gekomen.

Op 6 februari 2013 heb ik een derde brief aan Simyo geschreven. Hierin heb ik nogmaals aangegeven dat het dataverbruik onmogelijk is. Bovenal verzoek ik Simyo om nader uit te leggen waarom zij hun verplichting van het op de hoogte stellen van de klant bij excessief dataverbruik niet zijn nagekomen. Daarnaast vraag ik waarom zij de afsluiting niet hebben geblokkeerd indien het dataverbruik boven de 75 euro uitkomt. Zij stellen namelijk in de algemene voorwaarden dat ze zodoende de 'klant willen beschermen'.

Eveneens wil ik een ieder kenbaar maken dat zij niet de rekening moeten voldoen, maar betaling moeten opschorten wanneer zij dit probleem hebben. Verder heb ik het bedrag in depot geplaatst bij de Geschillencommissie. Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij Consuwijzer. Ook ben ik in gesprek met de VARA. Het programma Kassa! heeft in een item aandacht besteed aan overmatig dataverbruik en het niet op de hoogte stellen van de consument. Zij willen contact met Simyo gaan opnemen nu deze een dochteronderneming is van het bekende KPN. Tot slot heb ik contact gezocht met de OPTA. Verder ga ik contact zoeken met de Consumentenbond. Ook heb ik via mijn verzekering contact gehad met een advocaat om de mogelijkheden te bekijken van een groepsactie met andere gedupeerden. Mocht ik daar meer informatie over hebben dan zal ik hier een mailadres neerzetten zodat andere gedupeerden met mij in contact kunnen komen. 

------

Aangezien Simyo niet reageert op de door mij aangetekend verstuurde brieven wil ik Simyo er via deze weg op wijzen dat het openstaande bedrag in depot is bij de Geschillencommissie. Zij zullen binnen afzienbare tijd contact opnemen met Simyo.


Hallo Lisanne, Simyo, lezers,

Ik ben bij de forum toevallig omdat ik me niet kon inloggen voor mijn simyo. Toevallig lees ik over je situatie en vind ik het heel jammer omdat mijn ervaring anders is hoewel ik ook in november/december 2012 iets raars heb meegemaakt:

Nov. 2012 na korte gebruik schakelde ik internet UIT maar daarna kreeg ik toch hiervoor een rekening. Thuis heb ik wifi. Ik bel de klanten service, ze zien inderdaad dat ik na korte gebruik mijn internet had uitgeschakeld op een bepaalde datum. Ze hebben me uiteindelijk de verbruik kosten na dit datum (42 euro) terugbetaald en de afhandeling was erg snel en heb ik hiervoor bedankt. Echter na het tel. gesprek werd mijn internet AAN gezet door de medewerkster die ik toen sprak??!!! Had ik na het gesprek niet nog eens naar MIJN SIMYO INSTELLING gekeken, had ik de kosten hierna zeker moeten betalen! Gelukkig, maar weet ik niet hoe Simyo dit achter kon halen, hebben ze me eerlijk bevestigd dat de medewerkster had de internet AAN gezet (heel gek, waarom doet iemand dit? per ongeluk?) en dat ze zullen instellen dat dit onmogelijk wordt. Goed, bij mijn situatie was alles netjes, eerlijk en erg snel afgehandeld en daarom vind ik heel jammer om jouw verhaal te lezen. Ik ben al jaren klant van Simyo en ik hoop dat de betrouwbaarheid ook onveranderd blijft... Ik hoop van harte dat alles op een correcte manier opgelost wordt. Gr. Mareen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mareen,

Zoals je hierboven aangeeft was er in jouw geval duidelijk sprake van een fout bij Simyo. De optie stond immers niet uit op het achterliggende systeem terwijl je het wel had uit gezet. Als er sprake is van een fout bij ons zullen we dit uiteraard corrigeren.

@Gjwn. De enige manier om te achterhalen hoe je zoveel mb's hebt verbruikt, is door via je toestel goed na te gaan waar de mb's aan zijn verbruikt. Als wij dit mochten registreren zou ik het graag aan je door willen geven.

Groetjes,

Alex

Hoi Gjwn,

Je kunt bij Simyo een snelheid halen van 2 mb p/s. Per minuut kun je dus 120 mb verbruiken. In de praktijk zou je binnen 5 minuten al 600 mb kunnen verbruiken.


Verder totaal mijn discussie niet (ben een tevreden klant), maar hier wordt echt een zware blunder begaan, wat IMHO zeker niet hoort bij een provider!

Snelheden op internet worden in kiloBITS (kbit) of megaBITS (Mbit) berekend, opslag etc in kiloBYTE (KiB of kB) en megaBYTE (MiB of MB).
Daardoor klopt de bovenste berekening niet, hieronder staat waarom niet:

Reden 1:
De snelheid (in het meest optimale geval) is bij Simyo 2 Mbit/s, dat is dus 0,25 MegaByte/s.
Dus zou je die snelheid al halen (wat niet kan ivm overhead e.d.) is het maximum wat je in 5 minuten (300 seconden dus) kan verbruiken 75 MegaByte.

Reden 2:
Wil je 600 Megabyte in 5 minuten verstoken, zit je op 120 Megabyte in 1 min (600/5) en op 2 Megabyte per seconde (600/300).
2 Megabyte per seconde binnenhengelen zou dus neerkomen op 16 MBits/s, iets wat niet kan. De snelste 3G verbinding is 14,4Mbit/s (wederom theoretisch maximum). Alleen 4G is sneller (25Mbit/s en zelfs 50Mbit/s), maar dat is er pas sinds 4 februari dit jaar.

Reden 3:
De meeste internet radio stations zitten op een bitrate van van 128 kbit/s, Spotify hoge kwaliteit (die je expliciet moet aanzetten) gebruikt een bitrate van 320kbit/s, wat neer komt op 140,625 Megabyte per UUR.

Dus ik weet niet hoe er gerekend wordt, maar die logica en berekeningen van jullie klopt echt niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Gwjn, brvandoorn en wackie,

Mijn excuses. Ik zie dat mijn berekening uit dit topic niet klopt.

2 megabits per second = 0.250 Megabytes (250KB/s)

Nogmaals excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex
Verbruik MB klopt geen bal van! Afgelopen maandag hele nacht en dag mijn telefoon uitgehad vanwege lege accu en gebrek aan oplader! Wat schertst nu mijn verbazing, dat ik maandag ongeveer 22mb heb verbruikt! Onmogelijk! En dit is niet de eerste keer dat verbruik niet klopt! Dit riekt naar oplichting!
Hoog dataverbruik en slechte afhandeling klacht

Ik wil mijn onvrede  weergeven over de afhandeling van mijn klach bij Simyo.
IK ben al ruim teww maanden bezig om mijn klacht opgelost te krijgen.
Ik heb in een maand ineens 178 euro aan data extra gebruikt.
In de 5 jaar dat ik bij Trinn en simyo zit ben ik nooit boven mijn limiet gekomen en nu ineens (uit het niets) ineens  178 euro extra,.

Om 12 uur snachts en om 8 uur smorgens zijn er op meerdere malen dataverbruik geweest waarvan ik 100% zeker weet dat ik dit niet hebb gedaan.

Het enige wat simyo weet uit te brengen is " Ja meneer uw toestel heeft het geregistreerd.!!

Daarna nemen ze je klacht in onderzoek en hoor je helemaal niks meer.

Ik ben zwaar teleurgesteld in simyo en voel me bestolen en bedrogen!!
Voor mij in de toekomst geen simyo meer!!

Jan Verburgt
Badge
@Alex: Ik zie dat jouw brief hierover 23/1 is beantwoord. Heb je ons antwoord niet ontvangen?

Alex, 
Ene 'Sophie' heeft gereageerd op mijn aangetekend schrijven. Deze reactie bestaat slechts uit een uitleg over dataverbruik en wat algemene informatie over datasnelheid. Echter, Sophie gaat volledig voorbij aan de kernpunten van mijn klacht. Daarom heb ik een tweede brief verstuurd om alles nogmaals uiteen te zetten. Hier heb ik nog geen reactie op ontvangen. 

Verder wil ik jullie op het volgende wijzen. Ik heb afgelopen vrijdag twee keer Simyo geprobeerd te bereiken, maar ik heb opgehangen nadata ik respectievelijk 12 en 23 minuten in de wacht heb gestaan. Ik wil de juridische afdeling van Simyo bij deze verzoeken om contact op te nemen met de Geschillencommissie. Ik kan het dossier nummer eventueel in een prive bericht versturen. 

Gr. Lisanne
Badge
@KPNfreak en Brvandoorn;
Of de data nou wel of niet verbruikt is, is een getouwtrek aangezien het zeer lastig is steekhoudend bewijs te overleggen. Het is wel bijzonder frappant dat er zeer veel klanten van Simyo een dergelijk probleem ondervinden van onverklaarbaar hoog dataverbruik. Dit aantal steekt enorm af mbt. de klachten bij de grotere telecomproviders. Het lijkt mij dan ook aannemelijk dat er ergens iets niet klopt / misgaat in het registratiesysteem bij een aantal aansluitingen. Maar nogmaals, dit is lastig te onderbouwen met steekhoudende argumenten.

Feit blijft wel dat Simyo (in mijn geval) een verbintenis is aangegaan waarbij zij een aansluiting dienen af te sluiten wanneer er data is verbruikt boven een x bedrag. Alvorens dit te doen, behoort Simyo de klant te notificeren van dit dataverbruik. Dit is allebei niet gebeurd.

@Alex;
Graag zou ik willen zien dat de status van deze post wordt aangepast. Aangezien deze kwestie niet is 'beantwoord'.
In ieder geval dank voor de snelle reacties. Dit is al een stuk bevredigender dan de telefonische / schriftelijke onbereikbaarheid van Simyo.
Badge
Dag Lisanne,

Hoe staat het bij jou met de voortgang? 
Simyo steekt continu de kop in het zand als er redenen, bewijzen of vervolgstappen worden aangedragen terwijl dit bij andere betrouwbare providers keurig zou leiden tot het opbouwen van een case. 
Volgens mij zijn we er allemaal aardig ingetuind door ons aan te sluiten bij de firma List&Bedrog.
Badge
De zaak ligt inmiddels bij de geschillencommissie en ik heb contact opgenomen met het incassobureau en de zaak uitgelegd. 
Zij zullen me dus even niet meer lastigvallen. Inmiddels heeft simyo mijn nummer geblokkeerd terwijl ik alle normale rekeningen heb betaald van de afgelopen maanden maar de betreffende rekening niet. Ik laat het er niet bij zitten en heb het gevoel dat zodra ik ook maar een cent betaal, ik helemaal niets meer terugkrijg. Ik heb 2 maal een aangetekende brief verstuurd en heb niet eens een behoorlijke reactie van hen terug gehad. Ik zal iedereen aanraden nooit en abonnement bij simyo af te sluiten. Ze blijven continu in gebreke want ik krijg geen contact meer met ze en als je de klantensevice belt krijg je onbekwame mensen aan de lijn die een vragen-antwoorden stroomschema volgen en je vooral aanraden de rekening te betalen. 
Reputatie 7

.........andere betrouwbare providers......... Volgens mij zijn we er allemaal aardig ingetuind door ons aan te sluiten bij de firma List&Bedrog.


Wat bedoel je nu precies?

Eerst spreek je van andere betrouwbare providers. Dus providers die net zo betrouwbaar zijn als Simyo. En even later noem je de firma List&Bedrog, waarmee je naar alle waarschijnlijkheid Simyo bedoelt. Dit spreekt elkaar een beetje tegen, niet?

🆒
Reputatie 7
De zaak ligt inmiddels bij de geschillencommissie en ik heb contact opgenomen met het incassobureau en de zaak uitgelegd.
Zij zullen me dus even niet meer lastigvallen. Inmiddels heeft simyo mijn nummer geblokkeerd terwijl ik alle normale rekeningen heb betaald van de afgelopen maanden maar de betreffende rekening niet. Ik laat het er niet bij zitten en heb het gevoel dat zodra ik ook maar een cent betaal, ik helemaal niets meer terugkrijg. Ik heb 2 maal een aangetekende brief verstuurd en heb niet eens een behoorlijke reactie van hen terug gehad. Ik zal iedereen aanraden nooit en abonnement bij simyo af te sluiten. Ze blijven continu in gebreke want ik krijg geen contact meer met ze en als je de klantensevice belt krijg je onbekwame mensen aan de lijn die een vragen-antwoorden stroomschema volgen en je vooral aanraden de rekening te betalen.


Hallo lisanne2012,

Zo dit is even een hefitge case zeg. Heel veel succes en geluk gewenst!

Ik heb gelukkig tot nu toe wel de Simyo die ik voor ogen heb meegemaakt.
Badge
@Lisanne2012; Okay, wat je allemaal moet doen om je recht te krijgen..
Ik heb mijn rekening wel betaald omdat ik hier deels zakelijk gebruik van maak maar niets lijkt erop dat de betaling van het spookverbruik ooit nog bij mij terug gaat komen. Ook bij mij wordt aleen gereageerd met een wijzend vingertje zonder enige vorm van beredenering.

@RicoK; Lees '..andere wél betrouwbare providers..', en bedankt voor de inhoudelijke reactie, hoogvlieger.
Reputatie 7

@RicoK; Lees '..andere wél betrouwbare providers..', en bedankt voor de inhoudelijke reactie, hoogvlieger.


Rustig, rustig, rustig.
Badge
Ik wil de media opzoeken om iedereen te laten weten dat er veel mensen zijn die door Simyo worden opgelicht.
Binnenkort zal ik een emailadres openen waar je je verhaal naartoe kunt sturen.
Heb je van Simyo ook een hoge rekening ontvangen vanwege onterecht hoog dataverbruik en ben je het niet bereid de rekening te betalen dan kun je me binnenkort dus mailen

Reageer