.

Beantwoord

Over data heen.

  • 19 October 2013
  • 1 reactie
  • 7787 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds januari 2013 een telefoon met internet, ik ben niet erg handig met instellen/bedienen, dus graag een duidelijke uitleg(waarvoor alsvast mijn dank)

Sinds half september schiet mijn data verbruik omhoog.
Ik sta opeens sinds vannacht ook ruim boven mijn data verbruik(3,15) terwijl ik niets heb gedaan(niet gedownload), gisteren was mijn data verbruik nog 30 % onder mijn data top.

Ik heb gisteren gebeld met Simyo ivm de telefoon van mijn dochter die hetzelfde heeft als mij(ze woont niet in hetzelfde huis), ook zij staat al boven haar 200 mb, ook niets gedownload.

Ik heb een data manager(app) op mijn mobiel en die geeft aan dat ik 32 mb heb gebruikt, de maanden vanaf januari klopte de app altijd.

Graag jullie hulp.
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Alex 21 October 2013, 15:02

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum J van der Gracht,

Voor Simyo is het ook niet echt te achterhalen waardoor dit komt. Wij mogen namelijk niet registreren welke website een klant bezoekt of wat voor apps hij/zij gebruikt. Wellicht dat de software van je telefoon is ge-update? Er zijn apps die precies registreren hoeveel mb je per app verbruikt. Voor iOS (iPhone) is Onavo een geschikte. Als je gebruik maakt van een Android telefoon kun je Onavo of Traffic monitor installeren.

Op die manier kun je achterhalen wat nu precies de oorzaak is. In dit topic vind je veel informatie over hoe je telefoon veel data kan verbruiken. In dit topic kun je veel tips terug vinden om hoog data verbruik te voorkomen.

Heb je wat aan deze informatie?

Groetjes,

Alex

Reageer