Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Opdracht 2: Hoe supersnel is 4G van Simyo?

  • 10 januari 2014
  • 95 reacties
  • 6000 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste 4G testers,

De 2e opdracht staat alweer klaar deze week. Een volledige landelijke 4G dekking in Nederland zal vanaf maart 2014 een feit zijn. Dat is al bijna dus! Als 4G tester heb je eerder je postcode moeten doorgeven. Jij kan dus al gebruik maken van 4G in jouw woonplaats. Nu willen we graag van jou weten wat je van de snelheid vindt.

Hoe snel is 4G op jouw telefoon?

We zijn heel benieuwd hoe snel 4G is. Daarvoor willen we jullie vragen om een speedtest uit te voeren op je telefoon en een screenshot van het resultaat te delen op ons forum.

Hoe je een afbeelding uploadt op het forum lees je hier

1. Speedtest downloaden
Ga op je mobiel naar deze site: http://www.speedtest.net/nl/mobile/ en download de speedtest die geschikt is voor jouw telefoon.

2. Maak een screenshot op je telefoon
Screenshots maak je op de meeste telefoons (Samsung & iPhones) door de hometoets en powertoets tegelijk in te drukken. Mocht dit niet werken, dan kun je het beste in Google opzoeken hoe je een screenshot met je telefoon maakt.

We zijn heel benieuwd naar jullie resultaten!

Alle ervaringen van onze testers zijn te vinden op de 4 weken 4G pagina.

Meer informatie over 4G bij Simyo is te vinden op de 4G informatie pagina
icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 januari 2014, 11:15

Één speedtestje is makkelijk 60 tot 100MB! Een trailer op mijn Páthe zal ook snel enkele tientallen MBs zijn.
Bekijk originele reactie

95 reacties

Badge +2
Wat mij opvalt is dat de snelheid praktisch gezien zelfs bij een lage verbinding prima is. Al is het bereik van de
maximale snelheid niet haalbaar, dan nog werkt het 4G netwerk vergelijkbaar en sneller dan een degelijke WIFI
verbinding.

Wat af en toe gebeurd is dat de verbinding "dood" lijkt en er dan geen enkel data verkeer is. Door geduld te hebben
en de verbinding aan/uit te zetten komt deze dan weer tot "leven". Hapert heel eventjes maar draait daarna weer lekker
en stabiel op volle snelheid.

Is er inzichtelijk wat dit fenomeen veroorzaakt en/of hoe dit aan de niet netwerkkant verholpen zou kunnen worden?
Badge
Aan jullie speedtests (tot nu toe) af te lezen, kunnen we voorzichtig concluderen dat er in Noord-Brabant over het algemeen hoge tot zeer hoge 4G snelheden worden gehaald.

Zijn jullie het met mij eens?

Meulenman, Simonly.nl, aaaronnn, RobinH, deimosh, Excile, Michel vd bosch, H_eindhoven en andere Noord-Brabanders
Badge
Downloaden: 26.62 Mbps
Uploaden: 9.45 Mbps
Ping: 29 ms
Soort verbinding: Cellulair
http://www.speedtest.net/my-result/a/703588472

http://www.speedtest.net/android/703588472.png

Was binnen met slechts 2 streepjes bereik.
Was wel binnen, zal er ook nog even eentje buiten maken.
Badge
Beste 4G testers,

Hierbij mijn resultaten vanuit Helmond (binnen):

https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=230&stc=1&d=1389608663

Iphone 5S
Reputatie 7
Badge +9
Speedtest heeft een aantal result linkjes:
Als jouw link er als volgt uitziet: http://www.speedtest.net/my-result/i/ is dan staat het plaatje op de volgende link: http://www.speedtest.net/iphone/.png  . Het gedeelte van de deel link moet je dus zelf even kopiëren naar het gedeelte van het plaatje.

Als jouw link er als volgt uitziet: http://www.speedtest.net/my-result/a/ is dan staat het plaatje op de volgende link: http://www.speedtest.net/android//.png  . Het gedeelte van de deel link moet je dus zelf even kopiëren naar het gedeelte van het plaatje.

Ik zal meer varianten toevoegen als ik die tegen kom. @Moderatoren: Helpen jullie mee met plaatjes tevoorschijn toveren?

http://www.speedtest.net/iphone/736887977.png

http://www.speedtest.net/android/703588472.png

http://www.speedtest.net/android/703588338.png
http://www.speedtest.net/iphone/736899155.png
Dit is nu in Leiden, niet waar ik woon, maar alsnog snel. Mijn niet-objectieve ervaring, het werkt gewoon altijd snel 🙂
Snelheid vanuit Uden (binnen)

ping 51
downloaden 25,95
uploaden 2,31
simonly.nl
 krijg het afbeelding middels URL niet voorelkaar, dus maar toegevoegd als bijlage,

en de overige informatie,
Downloaden: 10.43 Mbps
Uploaden: 0.72 Mbps
Ping: 23 ms
Server: Dronten
Latitude: 52.7277
Longitude: 6.4896
http://maps.google.com/maps?f=q&q=52.727700,6.489600
Deze test had ik al eerder gepost, maar zal vanavond even een nieuwe test uitvoeren om te zien of er iets is veranderd.
Vooral de upload blijft in mijn woonplaats tot nu toe achter op de upload in andere gebieden (Nijmegen, Eindhoven).



Melding richting de moderators/webcare: ben inmiddels over m'n limiet heen dus door de nieuwe tests ga ik daar nog verder overheen natuurlijk (vreet MB's die tests). Zou het waarderen als de boel niet geblokkeerd raakt voor die tijd, hehe...
Downloaden: 22.71 Mbps
Uploaden: 8.81 Mbps
Ping: 44 ms
Soort verbinding: Cellulair
17.21 down
3.75 up
Locatie: Mierlo (woonkamer)
Badge
Dik tevreden over de snelheid! 
Ook heb ik het idee dat ik een betere netwerkdekking heb dan voorheen. Hij schakelt in het buitengebied wel eens terug naar 3g of lager, maar ben nooit meer zonder internet komen te zitten.

Ping 38 ms
Download: 27,92 Mbps
Upload: 10,08 Mbps

Locatie: Someren
Toestel: Sony Xperia Z
Badge +1
Help ook even een handje mee!


Oorspronkelijk geplaatst door Apex986
 


http://www.speedtest.net/android/703635322.png
Hier een aantal testjes in buurten waar ik in ieder geval regelmatig te vinden ben:

van links naar rechts: 

Nieuwpoort/langerak (thuis en werk) binnen
Nieuwpoort/langerak (thuis en werk) buiten

Gorinchem buiten
Nieuwegein binnen

Ik moet zeggen snelheid is OK, maar bereik bijvoorbeeld bij mij thuis is niet je van het, spring regelmatig terug naar 3G (die mast staat dichterbij) maar 3G snelheden zijn helemaal om te janken gezien die paal is voorzien van een standaard DSL lijntje......2 kernen voorzien van 3G internet over 8Mbit is niet te doen, resultaat 0,6Mbit down en up op 3G 😛
Hallo,

ik kom er niet helemaal uit hoe ik de screenshot hier moet delen. dus dan maar even ouderwets typen..

Result Detail
13 jan. 2014 - 13:52

Download: 25,70 Mbps
Upload: 10,77 Mbps
Ping: 40 ms
Server location: Amsterdam

gr
Badge +1
Ik moet zeggen, die pingtijden zijn erg netjes. Zit zelf helaas nog niet op 4G, maar mag ook niet klagen over 3G. Rond de 10Mbps, maar upload hooguit 0,6 Mbps terwijl de ping rond de 100 ms zit.
Kom van T-mobile af, dat was helemaal hopeloos, wel lekker veel MB's, maar snelheden waren zeer mager en dekking ook. Streaming audio viel nog wel eens weg, nu niet. Nogmaals, kijk erg uit naar 4G, ook benieuwd naar de kosten hiervan
Badge
Aangezien ik vandaag naar 's-Hertogenbosch moest leek het mij handig om van het hele traject (Culemborg-'s-Hertogenbosch) een aantal speedtesten uit te voeren. De resultaten zijn hieronder te zien. Ik moet zeggen dat ik nog steeds verrast ben hoe snel en stabiel de 4G verbinding zelfs in de trein blijft. Testtoestel is een HTC One.

Test 1: Onderwijsboulevard te 's-Hertogenbosch. Het is hier altijd druk vanwege de vele scholen (een aantal HBO en MBO scholen) en kantoren, 3G is vaak nauwelijks mogelijk.
[img]https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=242&stc=1&d=1389622613[/img]

Test 2: Centraal station 's-Hertogenbosch. Ook een drukke locatie waar 3G het vaak moeilijk heeft.
[img]https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=243&stc=1&d=1389622618[/img]

Test 3: In een rijdende trein (130km/u) tussen 's-Hertogenbosch en Zaltbommel. Dus in niet verstedelijkt gebied tussen de boomgaarden.
[img]https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=244&stc=1&d=1389622622[/img]

Test 4: Station Geldermalsen. Ook hier is het altijd vrij druk en had 3G van een andere grote provider het altijd heel erg moeilijk (*kuch* Vodafone *kuch*), 3G van Simyo (KPN) doet het hier altijd wel redelijk (genoeg om te browsen en whatsappen).
[img]https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=245&stc=1&d=1389622625[/img]

Test 5: zie volgende post. Max 4 afbeeldingen per post.
Badge
En nog het resultaat van test 5:

Test 5: In Culemborg binnenshuis. Hier is de 3G dekking altijd vrij mager (0-1 streepje, maar wel altijd 3G). Het verschil in pingtijd is hier te verklaren door de keuze voor een andere server (was steeds verder van Eindhoven vandaan, dus hij koos nu Utrecht...)
[img]https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=246&stc=1&d=1389622629[/img]
Vanuit Tilburg, binnenshuis. 3G dekking is hier sowieso al heel goed dus verbaasd me niks dat de snelheid best hoog is. Ik heb overigens een Nexus 5.
Badge
Ik zal meer varianten toevoegen als ik die tegen kom. @Moderatoren: Helpen jullie mee met plaatjes tevoorschijn toveren?

Hi Groentjuh,
Bedankt voor de hulp! Wij zetten de afbeeldingen op het forum.
Dat is een stuk duidelijker 🙂

Groetjes, Bas
Speedtest gedaan in huis, in Delfgauw (omgeving Delft). Zeer tevreden met het resultaat!
Mijn speedtest van vandaag
Badge
Melding richting de moderators/webcare: ben inmiddels over m'n limiet heen dus door de nieuwe tests ga ik daar nog verder overheen natuurlijk (vreet MB's die tests). Zou het waarderen als de boel niet geblokkeerd raakt voor die tijd, hehe...

Hi 2Dutch,

Als 4G tester kan het voorkomen dat je wordt afgesloten wegens hoog verbruik.

De aansluiting van alle Simyo klanten wordt tijdelijk geblokkeerd wanneer je in een interval van óf 24 uur óf 7 dagen veel kosten maakt.
Dit doen we, zodat we misbruik voorkomen en de kosten niet uit de hand lopen.

Bij alle 4G testers wordt het verbruik geregistreerd, en in het geval van hoog verbruik kan het dus voorkomen dat je wordt afgesloten.
We zullen dagelijks kijken of de aansluitingen van 4G testers automatisch geblokkeerd zijn.
Wanneer dit het geval is, zullen we je aansluiting opnieuw aanzetten.

Het kan dus zo zijn dat je even geen internet hebt, wanneer je in een korte periode veel data hebt verbruikt.

Groet, Bas

Reageer