Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Opdracht 2: Hoe supersnel is 4G van Simyo?

  • 10 January 2014
  • 95 reacties
  • 6000 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste 4G testers,

De 2e opdracht staat alweer klaar deze week. Een volledige landelijke 4G dekking in Nederland zal vanaf maart 2014 een feit zijn. Dat is al bijna dus! Als 4G tester heb je eerder je postcode moeten doorgeven. Jij kan dus al gebruik maken van 4G in jouw woonplaats. Nu willen we graag van jou weten wat je van de snelheid vindt.

Hoe snel is 4G op jouw telefoon?

We zijn heel benieuwd hoe snel 4G is. Daarvoor willen we jullie vragen om een speedtest uit te voeren op je telefoon en een screenshot van het resultaat te delen op ons forum.

Hoe je een afbeelding uploadt op het forum lees je hier

1. Speedtest downloaden
Ga op je mobiel naar deze site: http://www.speedtest.net/nl/mobile/ en download de speedtest die geschikt is voor jouw telefoon.

2. Maak een screenshot op je telefoon
Screenshots maak je op de meeste telefoons (Samsung & iPhones) door de hometoets en powertoets tegelijk in te drukken. Mocht dit niet werken, dan kun je het beste in Google opzoeken hoe je een screenshot met je telefoon maakt.

We zijn heel benieuwd naar jullie resultaten!

Alle ervaringen van onze testers zijn te vinden op de 4 weken 4G pagina.

Meer informatie over 4G bij Simyo is te vinden op de 4G informatie pagina
icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 January 2014, 11:15

Één speedtestje is makkelijk 60 tot 100MB! Een trailer op mijn Páthe zal ook snel enkele tientallen MBs zijn.
Bekijk originele reactie

95 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het delen allemaal. Leuk om te zien dat jullie lekker actief meedoen 🙂
https://www.dropbox.com/s/2imlgev23x3izlh/Screenshot_2014-01-14-23-35-22.png
Locatie: perron van station Amsterdam Amstel

https://www.dropbox.com/s/92c2ken7e5dq6d6/Screenshot_2014-01-14-23-35-32.png
Locatie: stilstaande trein in station Amsterdam Sloterdijk

https://www.dropbox.com/s/0hwnzgcajor812u/Screenshot_2014-01-14-23-54-44.png
Locatie: stilstaande trein net voor Amsterdam Centraal (Westerpark)
De vragen had ik nog niet beantwoord, daarom bij deze:

4G getest vanuit huis met 1 streepje bereik.
Badge
Om heel eerlijk te zijn had ik er niet veel van verwacht.
In het verleden nooit problemen met de destijds 1Mbit download die ik "kreeg" (lees maar voor wilde betalen).
Ik kijk geen Youtube mobiel of upload geen foto's manelijk.

Maar dit weekend was ik toch even geschrokken toen ik even geen 4g dekking had, wat traag.
Het reageert allemaal net iets vlotter met 4g.
Is voor mij de conclusie.

Verder is de effectieve snelheid wel ok.
Gemeten in Culemborg, Rotterdam en Veenendaal.

http://i39.tinypic.com/dnbvpg.png
Ik heb meestal tegen de 30 Mbps (ik woon/werk in centrum van Amsterdam). Ook erg tevreden trouwens over de ontvangst in de Arena, waar het altijd dramatisch was qua ontvangst. Nu goed te doen om bijv. te tweeten en zelfs foto's te posten.

[img]http://s16.postimg.org/65dmcw08x/Screenshot_2014_01_24_18_00_41.png[/img]

[img]http://s16.postimg.org/poi7m8z0h/Screenshot_2014_01_24_18_02_07.png[/img]
Badge

Wel heb ik sinds 4G aan staat problemen met mijn Google account dat data niet meer geupload wordt. Bijvoorbeeld gelezen E-mails in Gmail en mobiele searches die niet langer op mijn desktop te zien zijn.

Ook heeft MijnPakket van PostNL sinds 4G geen sync meer waardoor ik die niet meer kan gebruiken.
 

Hier heb ik ook last van, pas als ik de app open en actief laat syncen komt er data binnen.

Het lijkt er op dat die apps geen data via 4G kunnen uploaden.


Dat zou ik heel raar vinden, kan je hier meer over uitleggen?
Zojuist een test gedaan in bilthoven bij brandweer post. Normaal met 3G geen zeer slechte verbinding.  Met 4G helemaal top!!!!!!
Reputatie 5
Badge +11
Een totaal van 6 tests uitgevoerd, sorry voor het datagebruik haha!

Gemiddelde van 3 tests genomen per locatie.

De test rond 12:00 was gedaan in Naaldwijk, winkelstraat
De test rond 18:00 was bij het Station in Schiedam

Overall zeer te spreken over de snelheid en continuiteit van het netwerk.

Wel heb ik sinds 4G aan staat problemen met mijn Google account dat data niet meer geupload wordt. Bijvoorbeeld gelezen E-mails in Gmail en mobiele searches die niet langer op mijn desktop te zien zijn.

Ook heeft MijnPakket van PostNL sinds 4G geen sync meer waardoor ik die niet meer kan gebruiken.

Wel eventjes mijn google account opnieuw toegevoegd zonder dat het werkt. Verder er nog net zo diep in gedoken. 


Hoi bvelleko,

Het lijkt er op dat die apps geen data via 4G kunnen uploaden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat wij vanuit het netwerk daar iets aan kunnen doen :(
Ik zou graag van meer testers horen/lezen of ze dit probleem herkennen. Wellicht gaat het om een combinatie van telefoon/Android versie/4G 😕
Bilthoven (50ms ping) VS Utrecht (35ms ping)
Nou mijn snelheid is 20mb/10mb in nieiwegein. Helemaal top!!
Badge +1
Zeker fantastische snelheden, wil nooit meer weg van 4G! Ben ook zeer benieuwd naar de prijzen, maar ja, het is en blijft Simyo hè? Dus veel zal het niet worden!

Mijn Speedtest is uitgevoerd in Schijndel. Klein Brabants dorpje, met altijd fantastisch bereik. Zo ook met 4G.

Link naar resultaat:
http://www.speedtest.net/my-result/a/711075182
Badge
Een aantal van mijn speedtests vanaf verschillende locaties
Badge
Vanuit Haarlem:
Downloaden: 26,34
Uploaden: 9,41
Ping: 38
http://www.speedtest.net/my-result/i/740868973
HIerbij mijn speedtest gegevens :) 
Hierbij mijn speedtest. Dik tevreden over het resultaat en heb ook beter bereik dan met 3g.
Wat mij wel opviel is dat de verbinding af en toe "weg"is. Sites laden dan niet maar de telefoon geeft wel aan verbonden te zijn en dat hij probeert data uit te wisselen.
Het betreft hier Tilburg en omgeving.
https://drive.google.com/file/d/0Bw54KPVX7-55UDN0dmJYU2IyRnc/edit?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0Bw54KPVX7-55UDN0dmJYU2IyRnc/edit?usp=sharing
Voor mij op een Nexus 5 in Zwolle.
Meestal 25Mb down 9 MB up. Helaas niet overal al dekking.
Badge +1
Sneller dan mijn huidige ADSL aansluiting! Net even een speedtest uitgevoerd, zo'n 31,2 MB download en 16,4 MB upload. 😉
Binnen getest in Amsterdam-Oost:
Badge
Vandaag was ik in Baarn en daar heb ik buiten in de open lucht met vier streepjes 4G ontvangst een Speedtest gedaan. Uitstekend resultaat! 
Badge
Aan jullie speedtests (tot nu toe) af te lezen, kunnen we voorzichtig concluderen dat er in Noord-Brabant over het algemeen hoge tot zeer hoge 4G snelheden worden gehaald.

Zijn jullie het met mij eens?

Meulenman, Simonly.nl, aaaronnn, RobinH, deimosh, Excile, Michel vd bosch, H_eindhoven en andere Noord-Brabanders


Ik ben het hier zeker mee eens. Ik heb in Noord-Braband nog geen enkele keer geen 4G gehad. Werkt boven mijn verwachting. Woensdag ben ik nog in Oisterwijk en Eindhoven geweest en ook daar had ik constant 4G bereik. Helaas ben ik daar wel vergeten even een speedtest uit te voeren.
Badge +1
Hierbij een speedtest uit Limburg. Genomen in Beek LB. Hoop dat heel Limburg zo'n snelheid mag ervaren.

http://i.imgur.com/65kp69h.png?1

Dit is dus omgerekend naar Mbps:
Downloaden: 26,27 Mbps
Uploaden: 8,24 Mbps
Een totaal van 6 tests uitgevoerd, sorry voor het datagebruik haha!

Gemiddelde van 3 tests genomen per locatie.

De test rond 12:00 was gedaan in Naaldwijk, winkelstraat
De test rond 18:00 was bij het Station in Schiedam

Overall zeer te spreken over de snelheid en continuiteit van het netwerk.

Wel heb ik sinds 4G aan staat problemen met mijn Google account dat data niet meer geupload wordt. Bijvoorbeeld gelezen E-mails in Gmail en mobiele searches die niet langer op mijn desktop te zien zijn.

Ook heeft MijnPakket van PostNL sinds 4G geen sync meer waardoor ik die niet meer kan gebruiken.

Wel eventjes mijn google account opnieuw toegevoegd zonder dat het werkt. Verder er nog net zo diep in gedoken. 
Utrecht Centraal 17.37

Ping 35ms
Down: 12mbit
Up: 9.46
Badge
Hierbij mijn meting in Son. Het valt me zeker niet tegen al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog geen echte stresstests gedaan heb zoals live TV kijken. Wat is de ideale maximaal te behalen snelheid?

http://i39.tinypic.com/2ltt5w5.png
Badge
Hierbij de gegevens rondom Nijkerk, op sommige plaatsen sterker dan andere.

Moet zeggen trouwens dat de layout en mogelijkheden van de mobiele Forum me tegenvalt...

Reageer