.

Opdracht 1: Het instellen van 4G op je telefoon

  • 31 December 2013
  • 32 reacties
  • 10000 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
We zijn begonnen!!! Vanaf vandaag proberen 100 Simyo-bellers 4 weken lang 4G uit. Elke week vertellen 10 supertesters in een Google Hangout wat hun ervaringen zijn betreft het instellen van hun telefoon, de snelheid, en aan- en uitzetten, enz. Ook delen de andere 4G-testers hun ervaringen realtime op: de 4 weken 4G pagina. Zodat ook alle iedereen vanaf half februari weet of ze klaar zijn voor Flex 4G van Simyo.

Meer informatie over 4G bij Simyo is te vinden op de 4G informatie pagina

Werkt 4G op mijn telefoon?

Jij bent wel klaar voor 4G, maar je telefoon misschien nog niet. Want niet alle telefoons kunnen het supersnelle 4G netwerk aan. En als het wel kan, dan moet je 'm nog instellen. Niet heel moeilijk allemaal. Maar je moet even weten hoe het moet.

Normaal gesproken moet je Flex 4G aanzetten via je persoonlijke pagina, maar wij hebben de optie voor jou alvast aangezet.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Is het bij jou gelukt?

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

32 reacties

Badge
Eenvoudiger kan haast niet. Even APN wijzigen in KPN4G.NL , opnieuw starten en klaar.
Ik moest handmatig KPN4G.nl instellen op mijn iPhone 5S, daarna na een herstart werkte 4G gelijk!
Badge +1
Op de Acer Liquid S2 moest ik de APN even opnieuw instellen, bij een nieuw ongebruikt toestel hoeft dat niet.
De APN wijzigen ging super makkelijk en het werkte direct, dit doet het niet voor iedereen heb ik gemerkt, dan is het een kwestie van de APN wijzigen en je telefoon opnieuw opstarten.
Badge +2
Op mijn HTC One moest ik handmatig de gegevens bij het APN invullen en daarna het toestel
herstart.

Het instellen van het APN is heel eenvoudig en dit is zo gebeurd.

Na ongeveer 10 minuten schakelde ik van 3G over op 4G.
Badge
Ik moest handmatig KPN4G.nl instellen op mijn iPhone 5S, daarna na een herstart werkte 4G gelijk!


Ik heb dezelfde ervaring met mijn iPhone 5S!
Moest APN wijzingen op mijn nexus 5 maar dat ging erg makkelijk. Na een restart was ik connected.
Op mijn Nexus 5 was alles direct goed. Alleen een herstart na de activatie van 4g.
Badge +1
Echt geweldig! 4G instellen ging goed, het werd zelfs al automatisch door Simyo doorgevoerd.
Tenminste, bij mij dan. Gebruik nu een paar dagen 4G en ben inmiddels al 1x afgesloten. ;-)
Het gaat zo snel!
Weinig nieuws te melden t.o.v. de eerdere posts. Op iPhone 5s APN gewijzigd in KPN4G.NL, opnieuw opgestart en na korte tijd 4G. Snelheid is merkbaar hoger dan bij 3G. Apps die data via internet laden bij het opstarten, starten sneller op. Maak er nog niet veel gebruik van omdat ik heel veel in wifi omgevingen ben. 
ik moest naar instellingen, mobiele netwerken, netwerkgegevens, APN veranderen naar KPN4G.nl
ff opnieuw opstarten en binnen een minute 4G inbeeld!
Op mijn iPhone moest bij instellingen de APN veranderd worden naar KPN4G.nl. Na het invoeren van de juiste gegevens, moest het toestel opnieuw opgestart worden. Hierna was 4G direct actief. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
Op weg naar huis, na een paar dagen in het Belgische, merkte ik ter hoogte van Den Bosch op dat mijn 3G niet werkte. Telefoon (HTC Desire 601) even aan en uit en toen was daar 4G! Daarna zag ik ook pas de mail met de bevestiging dat ik 4G tester bleek te zijn :)
Niets hoeven wijzigen dus, ging vanzelf. 
Badge
Met mijn Samsung Galaxy S4 Active geen problemen naast het feit dat mijn mobiele verbinding het niet meer deed na de activatie van de 4G door Simyo.
Toestel herstart en na een paar minuten verscheen het 4G icoon bij de verbinding zonder ook maar iets aan te passen.
Super simpel!
Badge
Instellen op de Iphone 5s is zeer makkelijk, om te voorkomen dat de APN terug springt van KPN4G.nl naar iphonekpn.nl kan je de APN setting hard in je telefoon zetten door naar deze site te gaan op je Iphone.

http://iphonesettings.net/

Kies hier KPN 4G en installeer het bestand.
Hoi!
Ik zag de advertentie van 4G via Facebook en las over de APN instellingen. Ik heb een Samsung Galaxy S4 en ik weet dat deze 4G heeft. Ook kom ik uit Rotterdam en weet ik dat hier 4G wordt ondersteunt.

Ik ging voor de grap dus kijken bij mijn APN instellingen en zag dus dat mijn APN al Automatisch was omgezet naar KPN4G zonder dat ik hier zelf iets aan heb aangepast. Ik vraag me af waarom dit is en of ik nu een tester ben. Zo ja, dan werkt dit niet want er staat bij mijn telefoon nog steeds 3G.

Groetjes,
Dilara
Badge
Na het ontvangen van de mail ging het instellen van de Samsung Galaxy S4 zonder problemen, bij het kijken of de APN goed stond ingesteld was dit reeds al automatisch gebeurt.

vervolgens na opstart van de telefoon werkte 4G zonder enkel probleem!!

Mvg. Ricardo
Nou bij  mijn na het opnieuw opstarten doet hij het nog steeds niet ondanks het automatisch omgezet is naar 4g?!?!
Badge
@dilara,

had jij voor de opstart en nadat je had gekeken of het omgezet was, wel 3g?? ik had dit namelijk niet, ik heb helemaal geen verbinding met internet behalve wifi. pas na opstart had ik weer verbinding.

als jij niet had wat ik heb gehad dan denk ik dat er helemaal geen 4g is aangesloten?

Mvg. Ricardo
@Ricardo

voordat ik uberhaupt opnieuw had opgestart. ik heb ook een s4 en ik zag dus het 4G test dinges op Facebook dus ik dacht oh leuk ga ik ook proberen aan te passen in APN. Toen stond er automatisch al 4GKPN. Mijn telefoon staat  nooit uit en ik kijk natuurlijk never naar mijn APN instellingen dus hoelang dat daar al staat weet ik niet. en waarom het er staat en ik geen 4G heb snap ik ook niet...
Telefoon: LG Nexus 5
Omgeving: Haarlem en Amsterdam

Geen problemen met instellen. Onlangs een nieuwe simkaart besteld en heb niets moeten aanpassen. Toen ik vanuit Zeeland naar Amsterdam reed en in het 4G dekkingsgebied kwam schakelde de telefoon automatisch over naar 4G, prima dus!

Snelheden zitten gemiddels rond de 13Mb/s, met een uitschieter naar 27Mb/s op Amsterdam Centraal, waar ik met 3G normaal de grootste problemen had om op internet te komen. Waar ik echter het meest over te spreken ben ik is de ping-tijd, een zeer nette 30 tot 50ms over het algemeen.

Helaas binnenshuis geen 4G ontvangst, maar had ook al geen goede 3G ontvangst. Gelukkig daar Wifi ;)

Tot nu toe een erg positieve ervaring!
Badge
Ik moest handmatig KPN4G.nl instellen op mijn iPhone 5S, daarna na een herstart werkte 4G gelijk!
Ik heb dezelfde ervaring met mijn iPhone 5S!
Weinig nieuws te melden t.o.v. de eerdere posts. Op iPhone 5s APN gewijzigd in KPN4G.NL, opnieuw opgestart en na korte tijd 4G. Snelheid is merkbaar hoger dan bij 3G. Apps die data via internet laden bij het opstarten, starten sneller op. Maak er nog niet veel gebruik van omdat ik heel veel in wifi omgevingen ben. 

Ik heb ook handmatig de APN veranderd op mijn iPhone 5S.
Goed om te horen dat het ook bij jullie probleemloos is verlopen!
Badge
Hoi!
Ik zag de advertentie van 4G via Facebook en las over de APN instellingen. Ik heb een Samsung Galaxy S4 en ik weet dat deze 4G heeft. Ook kom ik uit Rotterdam en weet ik dat hier 4G wordt ondersteunt.

Ik ging voor de grap dus kijken bij mijn APN instellingen en zag dus dat mijn APN al Automatisch was omgezet naar KPN4G zonder dat ik hier zelf iets aan heb aangepast. Ik vraag me af waarom dit is en of ik nu een tester ben. Zo ja, dan werkt dit niet want er staat bij mijn telefoon nog steeds 3G.


Hi Dilara,
Welkom op ons forum. Ik zie in ons systeem dat je niet op de lijst staat van 4G testers. Vandaar dat je ook geen 4G verbinding hebt. Halverwege februari is het beschikbaar voor iedereen. Je zult helaas nog even moeten wachten 😞.

Groet, Bas
Badge
Wanneer kunnen we opdracht 2 ontvangen?

Tot wanneer loopt de test eigenlijk precies? Is het niet te regelen dat de testers in ieder geval gedurende de Olympische Spelen (7-23Feb) nog gratis via 4G kunnen streamen? Lijkt me een goede test voor het netwerk, al die mensen die tegelijk hoge kwaliteit livestreams kijken 🙂
Reputatie 7
Badge +9
De test loopt maar tot einde Januari. Dus jammer, geen olympische spelen stream met 4G...
Eindelijk toegang tot het forum gekregen, Ik had het mailtje gekregen en het meteen aangezet. Handmatig de beide instellingen van het APN aangepast en m'n telefoon opnieuw aangezet. Dacht eerst dat het het niet deed maar bleek dat ik gewoon geen bereik had omdat ik in de supermarkt liep. Merk dat de snelheden beduidend hoger zijn dat die van 3g alleen het is jammer dat ik steeds wordt afgesloten wegens hoogverbruik en dat ik dan ook helemaal geen gebruik van mijn normale bellen en sms'en kan maken. Verder is de verbinding lekker snel op opmerkbare plekken wat erg bewonderingswaardig is. Hopelijk worden de prijzen straks voor 4g een beetje betaalbaar