Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Opdracht 1: Het instellen van 4G op je telefoon

  • 31 December 2013
  • 32 reacties
  • 9914 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
We zijn begonnen!!! Vanaf vandaag proberen 100 Simyo-bellers 4 weken lang 4G uit. Elke week vertellen 10 supertesters in een Google Hangout wat hun ervaringen zijn betreft het instellen van hun telefoon, de snelheid, en aan- en uitzetten, enz. Ook delen de andere 4G-testers hun ervaringen realtime op: de 4 weken 4G pagina. Zodat ook alle iedereen vanaf half februari weet of ze klaar zijn voor Flex 4G van Simyo.

Meer informatie over 4G bij Simyo is te vinden op de 4G informatie pagina

Werkt 4G op mijn telefoon?

Jij bent wel klaar voor 4G, maar je telefoon misschien nog niet. Want niet alle telefoons kunnen het supersnelle 4G netwerk aan. En als het wel kan, dan moet je 'm nog instellen. Niet heel moeilijk allemaal. Maar je moet even weten hoe het moet.

Normaal gesproken moet je Flex 4G aanzetten via je persoonlijke pagina, maar wij hebben de optie voor jou alvast aangezet.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Is het bij jou gelukt?

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

32 reacties

Reputatie 5
Badge +11
nee bij mij doet die het niet.
zie mij topic: 4G doet het niet.
hopelijk kan iemand mij helpen.


Hoi Hotdog,

Ik heb je vraag hier al beantwoord.
Badge
nee bij mij doet die het niet.
zie mij topic: 4G doet het niet.
hopelijk kan iemand mij helpen.
Reputatie 5
Badge +10
De vragen had ik nog niet beantwoord, daarom bij deze:

Het instellen van 4G verliep eenvoudig, na het aanpassen van de APN en herstart van mijn gsm kreeg ik direct het 4G logo in beeld. Ik kan me echter voorstellen dat er voldoende gebruikers zijn die zelfs met deze mededeling:

"Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in."

Er niet echt uit gaan komen. Daarnaast dacht ik eerst dat je gewoon een extra mobiel netwerk moest toevoegen en vroeg ik me af wat de overige instellingen dan moesten zijn.


Bedankt voor de feedback rjdeblock. Heb je een idee hoe we het klanten wat gemakkelijker kunnen maken qua communicatie?

Groetjes,

Alex
De vragen had ik nog niet beantwoord, daarom bij deze:

Het instellen van 4G verliep eenvoudig, na het aanpassen van de APN en herstart van mijn gsm kreeg ik direct het 4G logo in beeld. Ik kan me echter voorstellen dat er voldoende gebruikers zijn die zelfs met deze mededeling:

"Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in."

Er niet echt uit gaan komen. Daarnaast dacht ik eerst dat je gewoon een extra mobiel netwerk moest toevoegen en vroeg ik me af wat de overige instellingen dan moesten zijn.
Op mijn Nexus 5 was het instellen een fluitje van een cent. Wel heb ik het idee dat er wat betreft internet meer haperingen zijn dan voorheen. Vaak heb ik wel de  4G melding en zijn er ook een paar streepjes zichtbaar, maar lukt het me met geen mogelijkheid om verbinding te krijgen. Komt die ervaring vaker voor?
Het instellen ging op mijn Iphone 5S automatisch. Het enige wat ik moest doen was mijn toestel uit- en aanzetten.
Daarna had ik direct 4G tot mijn beschikking
Badge
De test loopt maar tot einde Januari. Dus jammer, geen olympische spelen stream met 4G...
Hopelijk wordt het dan wel geintroduceerd voor de spelen. Heb er best 10 euro per maand extra voor over om 25GB te mogen streamen op 4G 😉
Eindelijk toegang tot het forum gekregen, Ik had het mailtje gekregen en het meteen aangezet. Handmatig de beide instellingen van het APN aangepast en m'n telefoon opnieuw aangezet. Dacht eerst dat het het niet deed maar bleek dat ik gewoon geen bereik had omdat ik in de supermarkt liep. Merk dat de snelheden beduidend hoger zijn dat die van 3g alleen het is jammer dat ik steeds wordt afgesloten wegens hoogverbruik en dat ik dan ook helemaal geen gebruik van mijn normale bellen en sms'en kan maken. Verder is de verbinding lekker snel op opmerkbare plekken wat erg bewonderingswaardig is. Hopelijk worden de prijzen straks voor 4g een beetje betaalbaar
Reputatie 7
Badge +9
De test loopt maar tot einde Januari. Dus jammer, geen olympische spelen stream met 4G...
Badge
Wanneer kunnen we opdracht 2 ontvangen?

Tot wanneer loopt de test eigenlijk precies? Is het niet te regelen dat de testers in ieder geval gedurende de Olympische Spelen (7-23Feb) nog gratis via 4G kunnen streamen? Lijkt me een goede test voor het netwerk, al die mensen die tegelijk hoge kwaliteit livestreams kijken 🙂
Badge
Hoi!
Ik zag de advertentie van 4G via Facebook en las over de APN instellingen. Ik heb een Samsung Galaxy S4 en ik weet dat deze 4G heeft. Ook kom ik uit Rotterdam en weet ik dat hier 4G wordt ondersteunt.

Ik ging voor de grap dus kijken bij mijn APN instellingen en zag dus dat mijn APN al Automatisch was omgezet naar KPN4G zonder dat ik hier zelf iets aan heb aangepast. Ik vraag me af waarom dit is en of ik nu een tester ben. Zo ja, dan werkt dit niet want er staat bij mijn telefoon nog steeds 3G.


Hi Dilara,
Welkom op ons forum. Ik zie in ons systeem dat je niet op de lijst staat van 4G testers. Vandaar dat je ook geen 4G verbinding hebt. Halverwege februari is het beschikbaar voor iedereen. Je zult helaas nog even moeten wachten 😞.

Groet, Bas
Badge
Ik moest handmatig KPN4G.nl instellen op mijn iPhone 5S, daarna na een herstart werkte 4G gelijk!
Ik heb dezelfde ervaring met mijn iPhone 5S!
Weinig nieuws te melden t.o.v. de eerdere posts. Op iPhone 5s APN gewijzigd in KPN4G.NL, opnieuw opgestart en na korte tijd 4G. Snelheid is merkbaar hoger dan bij 3G. Apps die data via internet laden bij het opstarten, starten sneller op. Maak er nog niet veel gebruik van omdat ik heel veel in wifi omgevingen ben. 

Ik heb ook handmatig de APN veranderd op mijn iPhone 5S.
Goed om te horen dat het ook bij jullie probleemloos is verlopen!
Telefoon: LG Nexus 5
Omgeving: Haarlem en Amsterdam

Geen problemen met instellen. Onlangs een nieuwe simkaart besteld en heb niets moeten aanpassen. Toen ik vanuit Zeeland naar Amsterdam reed en in het 4G dekkingsgebied kwam schakelde de telefoon automatisch over naar 4G, prima dus!

Snelheden zitten gemiddels rond de 13Mb/s, met een uitschieter naar 27Mb/s op Amsterdam Centraal, waar ik met 3G normaal de grootste problemen had om op internet te komen. Waar ik echter het meest over te spreken ben ik is de ping-tijd, een zeer nette 30 tot 50ms over het algemeen.

Helaas binnenshuis geen 4G ontvangst, maar had ook al geen goede 3G ontvangst. Gelukkig daar Wifi ;)

Tot nu toe een erg positieve ervaring!
@Ricardo

voordat ik uberhaupt opnieuw had opgestart. ik heb ook een s4 en ik zag dus het 4G test dinges op Facebook dus ik dacht oh leuk ga ik ook proberen aan te passen in APN. Toen stond er automatisch al 4GKPN. Mijn telefoon staat  nooit uit en ik kijk natuurlijk never naar mijn APN instellingen dus hoelang dat daar al staat weet ik niet. en waarom het er staat en ik geen 4G heb snap ik ook niet...
Badge
@dilara,

had jij voor de opstart en nadat je had gekeken of het omgezet was, wel 3g?? ik had dit namelijk niet, ik heb helemaal geen verbinding met internet behalve wifi. pas na opstart had ik weer verbinding.

als jij niet had wat ik heb gehad dan denk ik dat er helemaal geen 4g is aangesloten?

Mvg. Ricardo
Nou bij  mijn na het opnieuw opstarten doet hij het nog steeds niet ondanks het automatisch omgezet is naar 4g?!?!
Badge
Na het ontvangen van de mail ging het instellen van de Samsung Galaxy S4 zonder problemen, bij het kijken of de APN goed stond ingesteld was dit reeds al automatisch gebeurt.

vervolgens na opstart van de telefoon werkte 4G zonder enkel probleem!!

Mvg. Ricardo
Hoi!
Ik zag de advertentie van 4G via Facebook en las over de APN instellingen. Ik heb een Samsung Galaxy S4 en ik weet dat deze 4G heeft. Ook kom ik uit Rotterdam en weet ik dat hier 4G wordt ondersteunt.

Ik ging voor de grap dus kijken bij mijn APN instellingen en zag dus dat mijn APN al Automatisch was omgezet naar KPN4G zonder dat ik hier zelf iets aan heb aangepast. Ik vraag me af waarom dit is en of ik nu een tester ben. Zo ja, dan werkt dit niet want er staat bij mijn telefoon nog steeds 3G.

Groetjes,
Dilara
Badge
Instellen op de Iphone 5s is zeer makkelijk, om te voorkomen dat de APN terug springt van KPN4G.nl naar iphonekpn.nl kan je de APN setting hard in je telefoon zetten door naar deze site te gaan op je Iphone.

http://iphonesettings.net/

Kies hier KPN 4G en installeer het bestand.
Badge
Met mijn Samsung Galaxy S4 Active geen problemen naast het feit dat mijn mobiele verbinding het niet meer deed na de activatie van de 4G door Simyo.
Toestel herstart en na een paar minuten verscheen het 4G icoon bij de verbinding zonder ook maar iets aan te passen.
Super simpel!
Op weg naar huis, na een paar dagen in het Belgische, merkte ik ter hoogte van Den Bosch op dat mijn 3G niet werkte. Telefoon (HTC Desire 601) even aan en uit en toen was daar 4G! Daarna zag ik ook pas de mail met de bevestiging dat ik 4G tester bleek te zijn :)
Niets hoeven wijzigen dus, ging vanzelf. 
Op mijn iPhone moest bij instellingen de APN veranderd worden naar KPN4G.nl. Na het invoeren van de juiste gegevens, moest het toestel opnieuw opgestart worden. Hierna was 4G direct actief. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
ik moest naar instellingen, mobiele netwerken, netwerkgegevens, APN veranderen naar KPN4G.nl
ff opnieuw opstarten en binnen een minute 4G inbeeld!
Weinig nieuws te melden t.o.v. de eerdere posts. Op iPhone 5s APN gewijzigd in KPN4G.NL, opnieuw opgestart en na korte tijd 4G. Snelheid is merkbaar hoger dan bij 3G. Apps die data via internet laden bij het opstarten, starten sneller op. Maak er nog niet veel gebruik van omdat ik heel veel in wifi omgevingen ben. 
Badge +1
Echt geweldig! 4G instellen ging goed, het werd zelfs al automatisch door Simyo doorgevoerd.
Tenminste, bij mij dan. Gebruik nu een paar dagen 4G en ben inmiddels al 1x afgesloten. ;-)
Het gaat zo snel!