.

Opdracht 1: Het instellen van 4G op je telefoon

  • 31 December 2013
  • 32 reacties
  • 9915 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
We zijn begonnen!!! Vanaf vandaag proberen 100 Simyo-bellers 4 weken lang 4G uit. Elke week vertellen 10 supertesters in een Google Hangout wat hun ervaringen zijn betreft het instellen van hun telefoon, de snelheid, en aan- en uitzetten, enz. Ook delen de andere 4G-testers hun ervaringen realtime op: de 4 weken 4G pagina. Zodat ook alle iedereen vanaf half februari weet of ze klaar zijn voor Flex 4G van Simyo.

Meer informatie over 4G bij Simyo is te vinden op de 4G informatie pagina

Werkt 4G op mijn telefoon?

Jij bent wel klaar voor 4G, maar je telefoon misschien nog niet. Want niet alle telefoons kunnen het supersnelle 4G netwerk aan. En als het wel kan, dan moet je 'm nog instellen. Niet heel moeilijk allemaal. Maar je moet even weten hoe het moet.

Normaal gesproken moet je Flex 4G aanzetten via je persoonlijke pagina, maar wij hebben de optie voor jou alvast aangezet.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Is het bij jou gelukt?

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

32 reacties

Badge
De test loopt maar tot einde Januari. Dus jammer, geen olympische spelen stream met 4G...
Hopelijk wordt het dan wel geintroduceerd voor de spelen. Heb er best 10 euro per maand extra voor over om 25GB te mogen streamen op 4G 😉
Het instellen ging op mijn Iphone 5S automatisch. Het enige wat ik moest doen was mijn toestel uit- en aanzetten.
Daarna had ik direct 4G tot mijn beschikking
Op mijn Nexus 5 was het instellen een fluitje van een cent. Wel heb ik het idee dat er wat betreft internet meer haperingen zijn dan voorheen. Vaak heb ik wel de  4G melding en zijn er ook een paar streepjes zichtbaar, maar lukt het me met geen mogelijkheid om verbinding te krijgen. Komt die ervaring vaker voor?
De vragen had ik nog niet beantwoord, daarom bij deze:

Het instellen van 4G verliep eenvoudig, na het aanpassen van de APN en herstart van mijn gsm kreeg ik direct het 4G logo in beeld. Ik kan me echter voorstellen dat er voldoende gebruikers zijn die zelfs met deze mededeling:

"Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in."

Er niet echt uit gaan komen. Daarnaast dacht ik eerst dat je gewoon een extra mobiel netwerk moest toevoegen en vroeg ik me af wat de overige instellingen dan moesten zijn.
Reputatie 5
Badge +10
De vragen had ik nog niet beantwoord, daarom bij deze:

Het instellen van 4G verliep eenvoudig, na het aanpassen van de APN en herstart van mijn gsm kreeg ik direct het 4G logo in beeld. Ik kan me echter voorstellen dat er voldoende gebruikers zijn die zelfs met deze mededeling:

"Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in."

Er niet echt uit gaan komen. Daarnaast dacht ik eerst dat je gewoon een extra mobiel netwerk moest toevoegen en vroeg ik me af wat de overige instellingen dan moesten zijn.


Bedankt voor de feedback rjdeblock. Heb je een idee hoe we het klanten wat gemakkelijker kunnen maken qua communicatie?

Groetjes,

Alex
Badge
nee bij mij doet die het niet.
zie mij topic: 4G doet het niet.
hopelijk kan iemand mij helpen.
Reputatie 5
Badge +11
nee bij mij doet die het niet.
zie mij topic: 4G doet het niet.
hopelijk kan iemand mij helpen.


Hoi Hotdog,

Ik heb je vraag hier al beantwoord.