.

Vraag

Onverklaarbaar dataverkeer, waar komen 60mb datablokken vandaan?

  • 24 July 2012
  • 12 reacties
  • 1706 Bekeken

Badge
Dag,

Ik heb vandaag de nieuwe factuur van Simyo gezien en daarop staat dat ik buiten mijn bundel ben gegaan qua internet. Ik heb de 1 Gb bundel. Dit is nog nooit gebeurd dus ik was ook wel verbaasd. Een telefoontje helpt niet want niemand kan zien waar het aan besteed is, wat wel logisch is.

Na op dit forum gekeken te hebben kom ik wel vaak tegen dat er blokken van 60 mb genoemd worden.

Ik kan niet verklaren dat ik in ongeveer 2 uur tijd 14 van die 60 mb heb gebruikt, telt Simyo in zulke blokken? En steeds in zo'n 4 minuten, dan haal ik ook nog eens de maximale snelheid (wat niet zo vaak voorkomt!).

Iemand een idee?

Ik vind het een beetje lastig wat hier mee aan te moeten, alle bewijslast ligt bij de klant voor het verbruik.

Verder heb ik ook nooit een mail of sms gehad dat ik over m'n bundel heen zou zijn.

Groeten,
Marco

12 reacties

Badge
Dag, Ik heb vandaag de nieuwe factuur van Simyo gezien en daarop staat dat ik buiten mijn bundel ben gegaan qua internet. Ik heb de 1 Gb bundel. Dit is nog nooit gebeurd dus ik was ook wel verbaasd. Een telefoontje helpt niet want niemand kan zien waar het aan besteed is, wat wel logisch is. Na op dit forum gekeken te hebben kom ik wel vaak tegen dat er blokken van 60 mb genoemd worden. Ik kan niet verklaren dat ik in ongeveer 2 uur tijd 14 van die 60 mb heb gebruikt, telt Simyo in zulke blokken? En steeds in zo'n 4 minuten, dan haal ik ook nog eens de maximale snelheid (wat niet zo vaak voorkomt!). Iemand een idee? Ik vind het een beetje lastig wat hier mee aan te moeten, alle bewijslast ligt bij de klant voor het verbruik. Verder heb ik ook nooit een mail of sms gehad dat ik over m'n bundel heen zou zijn. Groeten, Marco


hey marco, je bent niet de enige volgens simyo ben ik ook buiten mijn bundel geweest met mijn internet ik heb de rekening 5 dagen geleden binnen gekregen van 262 euro normaal gesproken betaal ik 35 euro elke maand en dat al zon 2 jaar lang tog is er iets geweest dat ik zoveel internet heb gebruikt vergeleke mt alle andere maanden wat niet klopt heb je al enig idee wat er aan te doen is behalve simyo aan te klagen ?
Badge
Welke telefoons gebruiken jullie? Met mijn iPhone heb ik nooit last van dataverbruik op de achtergrond, maar met Android lijkt dat anders te zijn.
ik heb ook plotseling veel mb gebruikt op 30-07 21.45 uur : 125.0 mb en om 23.49 uur 144.8 mb. dit zonder dat de iphone in gebruik was.
ra,ra,ra, wie heeft hiervoor een oplossing !
Reputatie 5
Badge +10
Dag,

Ik heb vandaag de nieuwe factuur van Simyo gezien en daarop staat dat ik buiten mijn bundel ben gegaan qua internet. Ik heb de 1 Gb bundel. Dit is nog nooit gebeurd dus ik was ook wel verbaasd. Een telefoontje helpt niet want niemand kan zien waar het aan besteed is, wat wel logisch is.

Na op dit forum gekeken te hebben kom ik wel vaak tegen dat er blokken van 60 mb genoemd worden.

Ik kan niet verklaren dat ik in ongeveer 2 uur tijd 14 van die 60 mb heb gebruikt, telt Simyo in zulke blokken? En steeds in zo'n 4 minuten, dan haal ik ook nog eens de maximale snelheid (wat niet zo vaak voorkomt!).

Iemand een idee?

Ik vind het een beetje lastig wat hier mee aan te moeten, alle bewijslast ligt bij de klant voor het verbruik.

Verder heb ik ook nooit een mail of sms gehad dat ik over m'n bundel heen zou zijn.

Groeten,
Marco


Hoi hansem,

Dat er vaker blokken van 60 mb terug komen is te verklaren doordat ons systeem tot 60002 kb registreerd. Vervolgens wordt diezelfde internet sessie weer in een nieuw blok berekend. De teller gaat dus niet verder dan 60002 kb.

Ik zie dat jij gebruik maakt van de oude 1000 mb bundel en nog niet van de nieuwe 1000 mb bundel (internet bundel Vaak). Alleen wanneer je een internet bundel Basis, Regelmatig, Vaak of Altijd gebruikt, ontvang je per email een bericht als je je data limiet hebt bereikt. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe het mogelijk is om veel internet te verbruiken.

hey marco, je bent niet de enige volgens simyo ben ik ook buiten mijn bundel geweest met mijn internet ik heb de rekening 5 dagen geleden binnen gekregen van 262 euro normaal gesproken betaal ik 35 euro elke maand en dat al zon 2 jaar lang tog is er iets geweest dat ik zoveel internet heb gebruikt vergeleke mt alle andere maanden wat niet klopt heb je al enig idee wat er aan te doen is behalve simyo aan te klagen ?

Welkom op het forum ashkanm,

Wij registreren niet welke internet site of app je hebt gebruikt. Ik kan dus niet voor je nagaan waardoor je deze maand meer internet hebt gebruikt als voorgaande keren. Je kunt dit enkel zelf in de hand houden via je toestel. Ook in jouw geval zou ik in dit topic een kijkje nemen.

ik heb ook plotseling veel mb gebruikt op 30-07 21.45 uur : 125.0 mb en om 23.49 uur 144.8 mb. dit zonder dat de iphone in gebruik was.
ra,ra,ra, wie heeft hiervoor een oplossing !


Welkom op het forum iphone4,

Toestel maken op de achtergrond verbinding met internet. Hiervan ben je je als gebruiker niet altijd bewust. Een update kan bijvoorbeeld een oorzaak zijn geweest. Zoals hierboven aangegeven kunnen wij niet controleren welke app. dit verbruik heeft veroorzaakt.

Groetjes,

Alex
Badge
hey marco ben je al op een antwoord gekomen ? ik heb precies hetzelfde probleem ik zou zogenaamd zwaar over me bundel zitten terwijl ik er geen waarschuwing voor heb gekregen en normaal gesproken alle andere maanden betaalde ik 35 euro en heb niks anders gedaan dan die andere maanden zelfs minder vaak op het internet gezeten het aantal keer van die maand is 3875 terwijl van de maand waar ik een rekening van 35 euro voor heb bijna 7000 keer op het internet ben geweest en ik heb geen applicaties waar ik zoveel mb in kan gebruiken alleen whatsapp en 9292 ov.nl, downloaden doe ik thuis via mijn wifi netwerk en de totale gebruik van mijn internet op mijn telefoon staat op 4gb van alle maanden bij elkaar en ook nog is van het downloaden thuis nu kunnnen zij mij niet verklaren wat ik op het internet heb gedaan vanwege privacy rechten ook al geef ik daar toestemming op kunnen ze het nog niet doen ik vind het nu belangrijker om te weten wat ik hier aan kan doen ik heb het niet verbuikt maar moet het wel betalen dus met andere woorden word je in de maling genomen door simyo ? tringg was gewoon veel beter zonder toestemming hebben ze mij overgezet naar simyo en eindig ik met problemen echt belachelijk 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ashkanm,

Ik zie inderdaad dat je een Simyo Tringg aansluiting hebt. Je ontvangt dan geen waarschuwing op het moment dat je een x aantal bel/sms of data minuten hebt bereikt. Heb je al in dit topic gekeken? Hier staat bijvoorbeeld uitgelegd dat een telefoon kan switchen van de wifi verbinding naar de data verbinding van je mobiele provider. Het downloaden zou dus mogelijk via ons netwerk zijn gedaan. Het zou mooi zijn als providers aan kunnen tonen wat voor sites en app's er zijn gebruikt. We kunnen dit helaas niet achterhalen.

Groetjes,

Alex
hey marco ben je al op een antwoord gekomen ? ik heb precies hetzelfde probleem ik zou zogenaamd zwaar over me bundel zitten terwijl ik er geen waarschuwing voor heb gekregen en normaal gesproken alle andere maanden betaalde ik 35 euro en heb niks anders gedaan dan die andere maanden zelfs minder vaak op het internet gezeten het aantal keer van die maand is 3875 terwijl van de maand waar ik een rekening van 35 euro voor heb bijna 7000 keer op het internet ben geweest en ik heb geen applicaties waar ik zoveel mb in kan gebruiken alleen whatsapp en 9292 ov.nl, downloaden doe ik thuis via mijn wifi netwerk en de totale gebruik van mijn internet op mijn telefoon staat op 4gb van alle maanden bij elkaar en ook nog is van het downloaden thuis nu kunnnen zij mij niet verklaren wat ik op het internet heb gedaan vanwege privacy rechten ook al geef ik daar toestemming op kunnen ze het nog niet doen ik vind het nu belangrijker om te weten wat ik hier aan kan doen ik heb het niet verbuikt maar moet het wel betalen dus met andere woorden word je in de maling genomen door simyo ? tringg was gewoon veel beter zonder toestemming hebben ze mij overgezet naar simyo en eindig ik met problemen echt belachelijk 


ik ook ik gebruik mijn internet nouwelijks maar ik heb hetzelfde probleem allemaal blokken van soms 60 en soms zelfs 80 mb per keer soms terwijl ik heb nouwelijk gebruikt kon hebben, ik was op kamp en had nouwelijk verbinding. ik heb een rekening van 165 euro gekregen en ik heb ook geen waarschuwing gekregen. een deel van die rekening klopt ik was 7 euro over mijn sms bundel heen maar 165 slaat echt nergens op. ik zou ook graag willen weten waarom dit is.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum tob,

Ik zou graag willen dat ik de informatie had zodat duidelijke is welke site/app de hoogte van dit data verbruik verbruikt. Vanwege de wet van privacy mogen wij dit soort gegevens niet opslaan. Overigens zie ik dat de factuur van de betreffende maand is aangepast, omdat je die maand minder mb hebt gekregen dan waar je recht op had. dat staat verder los van je internet sessies op zich.

Groetjes,

Alex
Badge
Gisteren een melding gehad dat mijn beltegoed (prepaid) mogelijk onder de 2 EUR zou zijn. Prima zo'n bericht, want dan kan ik gauw opwaarderen en weer verder. Deze maand had ik, zoals wel vaker, ook een internetabonnement voor 1 maand van 10 EUR. Altijd handig. Wil nu net beltegoed opwaarderen en wat schetst mijn verbazing??!!...... ik blijk ruim 78 EUR in de min te staan! Ik vind dit onverklaarbaar en absoluut onacceptabel!

Van veel dataverbruik kan zowieso geen sprake zijn en dan ook nog het feit dat ik een abo van 10 EUR heb, met een max van 200MB.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit mogelijk is? Let wel: ik heb een internetabo. voor 1 mnd. van 10 EUR!

Graag jullie reacties.

BVD
Neri
Badge
Aanvullen op mijn eerdere post, hierboven:

Zojuist contact opgenomen met de klantenservice van Simyo. Erg lang in de wacht! Uiteindelijk een nette dame die continu verwees naar de Algemene Voorwaarden. Tja, dat is ook een manier van communiceren 🙂 Ik heb netjes uitgelegd dat ik het fijn vindt, wanneer Simyo mij een SMS stuurt als mijn beltegoed onder de EUR 2 zit, maar dat ik het raar vindt, dat ze dan niet doen, wanneer mijn dataverbruik meer dan EUR 78 is!

De dame legt mij uit dat de data "vertraagd" wordt verwerkt. En DAT is nu juist het probleem! Op die manier kan ik ook hopen geld verdienen. Laat mensen een bundel afsluitenm voor max. 200MB en meld ze vervolgens niet dat ze daar RUIMSCHOOTS overheen zitten.

Hier kun je uiteraard lange discussies over voeren, maar een ieder die naar redelijkheid redeneert, zal tot de conclusie komen dat dit niet correct is en zelfs misleidend.

Ik wacht nu op een telefoontje van Simyo. Ik zou namelijk terug worden gebeld over dit voorval. Ik ben benieuwd hoe men dit op lost. Dat ik, gezien de Algemene Voorwaarden. niet in mijn recht sta, dat is misschien tot daaraan toe, maar je klanten zo behandelen.....

Benieuwd wat andere mensen daarvan vinden....
Badge
En dan het belangrijkste! Ik zou vóór 12.00 uur worden teruggebeld door een manager of iemand die iets kon betekenen...

Het is nu 12.05 uur. Jullie kunnen mij bereiken: 06 512 65 013

In afwachting....
Badge
Aanvulling op de post hierboven:

Ik ben, helaas, niet teruggebeld door Simyo. Ben zelf gaan bellen en na bijna een half uur (!) werd ik te woord gestaan. Helaas werd ik van het bekende kastje naar de muur gestuurd. Ik zou nu een mail moeten sturen waarin ik e.e.a. uit kan leggen. Dit heb ik nu echter al 2x gedaan, telefonisch!

Ik kan jullie nu mededelen dat jullie mij nog steeds op het genoemde nummer kunnen bereiken. Verder ga ik er geen energie meer insteken.

Met vriendelijke groet,
Neri

Reageer