.

Beantwoord

Ontevreden nieuwe klant bij Simyo

  • 10 December 2012
  • 4 reacties
  • 615 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben erg ontevreden over Simyo. Deze maand heb ik voor het eerst de hele maand mijn abbonement bij Simyo.
Ik heb 500 MB internet en zit er binnen 10 dagen! al aan...., terwijl ik thuis en op het werk (fulltime) op wifi zit.
Ook heb ik geen gekke apps en download ik vrijwel niks?
Met mijn oude abbonement bij HI, met mijn Blackberry zat ik nooit op wifi en haalde ik de 250 MB net.
Ik vraag me dus zwaar af of jullie niet MB's inhouden aangezien ik niet de enige ben die er over zeurt....
Telefonisch kan ik jullie amper bereiken dus doe ik het maar via deze weg.

Hoe kan dit?! Ik heb nu mijn abbonment maar vehoogd voor de volgende maand.... maar ik twijfel zwaar over de eerlijkheid van het MB verbruik.

Graag zie ik een antwoord tegemoet, ik ga niet 21 dagen buiten mijn bundel betalen, terwijl dit gewoon niet kan!
Ik heb tijdelijk maar mijn internet uitgeschakeld.

Groetjes Astrid
icon

Beste antwoord door Alex 13 December 2012, 14:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,
Ik ben ook sinds kort klant bij Simyo. Ik heb ontdekt dat je kunt zien via Mijn Simyo wat je per dag en per sessie aan data verbruikt. Misschien kun je hiermee achterhalen waar het hoge verbruik vandaan komt.
Je moet even doorklikken om het te vinden (mijn simyo -> tabblad 'verbruik' -> klik op pijltje bij 'aantal' -> klik op pijltje bij 'toon alles' ).

Overigens is mijn ervaring dat het dataverbruik in Mijn Simyo exact overeenkomt met wat de app op mijn telefoon aangeeft. (Ik gebruik de gratis Android app My Datamanager, die is heel makkelijk en uitgebreid met dataverbruik per dag en toont ook grafieken per uur etc.)

Groetjes, Jan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi AstridV,

Als je verbinding maakt met een wifi netwerk en de mobiele data verbinding staat ook aan, is het mogelijk dat je toestel ook verbinding maakt met netwerk van je mobiele provider. Dit gebeurt bijvoorbeeld als je wifi signaal wegvalt. Je hebt dan vaak niet door dat de telefoon geen verbinding meer maakt met het wifi netwerk, maar met het 2G/3G netwerk. Als je de mobiele data verbinding volledig uit zet op je telefoon als je verbinding maakt met het wifi netwerk voorkom je zoiets.

Zoals lelystad aangeeft kun je ook een datatracker gebruiken. Hoewel het geen officiële Simyo applicaties zijn, komen deze gegevens vaak zeer nauwkeurig overeen.

Groetjes,

Alex
Als nieuwe klant heb ik dezelfde ervaring. Dit probleem heb ik met nog geen enkele andere provider gehad. Ook komen de gegevens niet overeen met diverse datatrackers. Ik heb mobiele data WEL aanstaan, maar volgens de loggegevens van mijn router zijn er geen drop outs geweest in het WIFI netwerk. Daar komt bij dat het bij vooral om twijfelachtig verbruik van 2G netwerk gaat (spraak) en niet zozeer omtrent het data verbruik (3G). 

Maar als je mobiele data AAN hebt staan en dat de reden voor hoger verbruik van 3G netwerk zou kunnen zijn (en ik weet uit ervaring dat dit max 1mb per dag is in mijn situatie), dan denk ik niet dat iemand daar snel over piept, tenzij het dataverbruik veel hoger is. Het zou daarom fijn zijn als SIMYO hier wat richtlijnen over zou kunnen geven, want in het buitenland kost me dat natuurlijk wel veel geld per MB.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi 06Bunde,

Ik zie dat je op meerdere plekken een vraag hebt gesteld. Je hebt voor je vraag ook een eigen topic aangemaakt. Ik heb hier je vragen beantwoord. Wil je in dit topic verder gaan? Op deze manier blijft het forum overzichtelijk en kunnen we je beter helpen 🙂 Mocht je nog dingen missen, dan kan je in je eigen topic reageren.

Reageer