.

Beantwoord

Ongevraagd internetkosten

  • 23 April 2013
  • 21 reacties
  • 1279 Bekeken

ik heb onlangs 2 abonnementen bij Simyo afgesloten met BEL en SMS tegoed, dus ZONDER internet!!! Op mijn Simyo zag ik dat op een van deze nummers voor de maand februari 50 MB internet-gebruik vermeld staan. Op dit abonnement bleek internet aan te staan, terwijl op het andere het netjes uit stond, conform het afgesloten contract voor bel en sms-tegoed. Reactie van Simyo; De instelling 'Internet op je mobiel' is een standaard instelling dat aanstaat bij nieuwe klanten. Wij zien inderdaad dat voor dit telefoonnummer, de optie internet op je mobiel uit is gezet op 7 maart 2013 om 20:45. Het is gelijk ingegaan. De kosten die u daarvoor heeft gemaakt, worden bij u in rekening gebracht. Wij kunnen dit helaas niet kwijtschelden voor u. Reactie servicedesk Simyo; Jammer dan, maar u zult toch moeten betalen. Leidinggevende spreken??? Dat kan niet! Ons bezoeken? Nee dat kan niet en anders wordt u toch niet te woord gestaan! Heeft u nog andere vragen anders vallen we in herhaling.... Kortom; Bekijk het maar. Op abonnement voor bellen en sms-en de optie internetverkeer doodleuk openzetten en dan de klanten achteraf met torenhoge rekeningen confronteren. Staat volgens Simyo ergens in een van de berichten per mail, dus is juridisch afgedekt?!?!!? Ze waarschuwen bij nummerbehoud voor het overzetten geen gebruik te maken van de nieuwe kaart omdat dan alles tegen hoge tarieven beschikbaar is. Na het overzetten wensen ze je veel bel en sms-plezier.Gewenste oplossingKwijtschelding van de internetkosten. Hier heb ik bewust niet om gevraagd, dus ga ik ook niet betalen. Als een garagehouder na de APK-keuring mijn auto gaat wassen uit eigen beweging, dan betaal ik hier toch ook niet voor. Ik wil alleen die diensten ter beschikking hebben en uiteraard daarvoor betalen, die ik aangeef te willen afnemen en verder niets. 
icon

Beste antwoord door Natascha 25 April 2013, 14:56

Bekijk originele reactie

21 reacties

Badge +6
ik heb onlangs 2 abonnementen bij Simyo afgesloten met BEL en SMS tegoed, dus ZONDER internet!!! Op mijn Simyo zag ik dat op een van deze nummers voor de maand februari 50 MB internet-gebruik vermeld staan. Op dit abonnement bleek internet aan te staan, terwijl op het andere het netjes uit stond, conform het afgesloten contract voor bel en sms-tegoed. Reactie van Simyo; De instelling 'Internet op je mobiel' is een standaard instelling dat aanstaat bij nieuwe klanten. Wij zien inderdaad dat voor dit telefoonnummer, de optie internet op je mobiel uit is gezet op 7 maart 2013 om 20:45. Het is gelijk ingegaan. De kosten die u daarvoor heeft gemaakt, worden bij u in rekening gebracht. Wij kunnen dit helaas niet kwijtschelden voor u. Reactie servicedesk Simyo; Jammer dan, maar u zult toch moeten betalen. Leidinggevende spreken??? Dat kan niet! Ons bezoeken? Nee dat kan niet en anders wordt u toch niet te woord gestaan! Heeft u nog andere vragen anders vallen we in herhaling.... Kortom; Bekijk het maar. Op abonnement voor bellen en sms-en de optie internetverkeer doodleuk openzetten en dan de klanten achteraf met torenhoge rekeningen confronteren. Staat volgens Simyo ergens in een van de berichten per mail, dus is juridisch afgedekt?!?!!? Ze waarschuwen bij nummerbehoud voor het overzetten geen gebruik te maken van de nieuwe kaart omdat dan alles tegen hoge tarieven beschikbaar is. Na het overzetten wensen ze je veel bel en sms-plezier.Gewenste oplossingKwijtschelding van de internetkosten. Hier heb ik bewust niet om gevraagd, dus ga ik ook niet betalen. Als een garagehouder na de APK-keuring mijn auto gaat wassen uit eigen beweging, dan betaal ik hier toch ook niet voor. Ik wil alleen die diensten ter beschikking hebben en uiteraard daarvoor betalen, die ik aangeef te willen afnemen en verder niets. 

Hoi Ontevreden klant!,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend is om voor hoge kosten komen te staan wanneer je dit niet verwacht. Ik heb je situatie bekeken.
De kosten voor het internet zullen niet worden vergoed. Simyo maakt bekend in de welkomst e-mail dat het mogelijk is gebruik te maken van het internet zonder een bundel.

Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.
ik heb onlangs 2 abonnementen bij Simyo afgesloten met BEL en SMS tegoed, dus ZONDER internet!!! Op mijn Simyo zag ik dat op een van deze nummers voor de maand februari 50 MB internet-gebruik vermeld staan. Op dit abonnement bleek internet aan te staan, terwijl op het andere het netjes uit stond, conform het afgesloten contract voor bel en sms-tegoed. Reactie van Simyo; De instelling 'Internet op je mobiel' is een standaard instelling dat aanstaat bij nieuwe klanten. Wij zien inderdaad dat voor dit telefoonnummer, de optie internet op je mobiel uit is gezet op 7 maart 2013 om 20:45. Het is gelijk ingegaan. De kosten die u daarvoor heeft gemaakt, worden bij u in rekening gebracht. Wij kunnen dit helaas niet kwijtschelden voor u. Reactie servicedesk Simyo; Jammer dan, maar u zult toch moeten betalen. Leidinggevende spreken??? Dat kan niet! Ons bezoeken? Nee dat kan niet en anders wordt u toch niet te woord gestaan! Heeft u nog andere vragen anders vallen we in herhaling.... Kortom; Bekijk het maar. Op abonnement voor bellen en sms-en de optie internetverkeer doodleuk openzetten en dan de klanten achteraf met torenhoge rekeningen confronteren. Staat volgens Simyo ergens in een van de berichten per mail, dus is juridisch afgedekt?!?!!? Ze waarschuwen bij nummerbehoud voor het overzetten geen gebruik te maken van de nieuwe kaart omdat dan alles tegen hoge tarieven beschikbaar is. Na het overzetten wensen ze je veel bel en sms-plezier.Gewenste oplossingKwijtschelding van de internetkosten. Hier heb ik bewust niet om gevraagd, dus ga ik ook niet betalen. Als een garagehouder na de APK-keuring mijn auto gaat wassen uit eigen beweging, dan betaal ik hier toch ook niet voor. Ik wil alleen die diensten ter beschikking hebben en uiteraard daarvoor betalen, die ik aangeef te willen afnemen en verder niets. 

Hoi Ontevreden klant!,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend is om voor hoge kosten komen te staan wanneer je dit niet verwacht. Ik heb je situatie bekeken.
De kosten voor het internet zullen niet worden vergoed. Simyo maakt bekend in de welkomst e-mail dat het mogelijk is gebruik te maken van het internet zonder een bundel.

Het spijt mij je niet anders te kunnen berichten.


De welkomst e-mail ontvang je meteen na aanmelding terwijl de portering ruim een maand later pas ingaat. In de mail wordt er op gewezen geen gebruik te maken van het tijdelijke nummer omdat dan bellen sms en ook internet openstaat en tegen het buiten de bundel tarief berekend zal gaan worden. Uit die melding moet je dan dus ook opmaken dat je, zodra het nummer is overgezet, je diezelfde internet-optie blijft houden. Dus ook tegen dit woekertarief van 1 euro per MB.
Dat is toch de omgekeerde wereld.
Als ik bellen en SMS bestel wil ik alleen die opties beschikbaar hebben.
Jullie besluiten om het voor mij, heel bewust NIET om gevraagd, open te zetten en confronteren mij aan het eind van de maand ineens met deze kosten. Als ik de optie voor internetgebruik op MIJNSIMYO zelf zou aanzetten en op dat moment dus een bewuste keuze maak om het tegen hoog tarief af te nemen, dan wordt het een ander verhaal. Daar is echter geen sprake van.
Vraag mij af hoeveel geld jullie deze handelswijze al niet heeft opgeleverd, Ik denk dat ik daar wel een paar jaar voor mag werken....

Geef trouwens dan eens een plausibele verklaring voor ghet feit dat er in de eerste 3 weken van het gebruik van jullie dienst totasal geen kosten worden opgevoerd en dit pas in de laatste dagen van de eerste maand plaatsvind. Wetende dat er geen wijzigingen zijn geweest in instellngen, toestel, wifi-gebruik thuis etc. etc.

Tijdens deze periode had ik regelmatig op MIJNSIMYO kunnen kijken maar zou niets vreemd gezien hebben. Waarschijnlijk pas na afloop van de periode zou het data-gebruik zijn geregistreerd en getoond. Dan was ik al te laat.

Blijf er bij dat dit, heel voorzichtig uitgedrukt, een zeer ongepastte handelswijze is die je je als zelfrespecterend bedrijf niet zou moeten veroorloven.

Blijf dus bij mijn verzoek om kwijtschelding of op zijn minst een acceptabel voorstel.

Ik ben dan misschien maar een klein klantje voor jullie, maar ik laat het er zo niet bij zitten.
Reputatie 5
Badge +10
De welkomst e-mail ontvang je meteen na aanmelding terwijl de portering ruim een maand later pas ingaat. In de mail wordt er op gewezen geen gebruik te maken van het tijdelijke nummer omdat dan bellen sms en ook internet openstaat en tegen het buiten de bundel tarief berekend zal gaan worden. Uit die melding moet je dan dus ook opmaken dat je, zodra het nummer is overgezet, je diezelfde internet-optie blijft houden. Dus ook tegen dit woekertarief van 1 euro per MB.
Dat is toch de omgekeerde wereld.
Als ik bellen en SMS bestel wil ik alleen die opties beschikbaar hebben.
Jullie besluiten om het voor mij, heel bewust NIET om gevraagd, open te zetten en confronteren mij aan het eind van de maand ineens met deze kosten. Als ik de optie voor internetgebruik op MIJNSIMYO zelf zou aanzetten en op dat moment dus een bewuste keuze maak om het tegen hoog tarief af te nemen, dan wordt het een ander verhaal. Daar is echter geen sprake van.
Vraag mij af hoeveel geld jullie deze handelswijze al niet heeft opgeleverd, Ik denk dat ik daar wel een paar jaar voor mag werken....

Geef trouwens dan eens een plausibele verklaring voor ghet feit dat er in de eerste 3 weken van het gebruik van jullie dienst totasal geen kosten worden opgevoerd en dit pas in de laatste dagen van de eerste maand plaatsvind. Wetende dat er geen wijzigingen zijn geweest in instellngen, toestel, wifi-gebruik thuis etc. etc.

Tijdens deze periode had ik regelmatig op MIJNSIMYO kunnen kijken maar zou niets vreemd gezien hebben. Waarschijnlijk pas na afloop van de periode zou het data-gebruik zijn geregistreerd en getoond. Dan was ik al te laat.

Blijf er bij dat dit, heel voorzichtig uitgedrukt, een zeer ongepastte handelswijze is die je je als zelfrespecterend bedrijf niet zou moeten veroorloven.

Blijf dus bij mijn verzoek om kwijtschelding of op zijn minst een acceptabel voorstel.

Ik ben dan misschien maar een klein klantje voor jullie, maar ik laat het er zo niet bij zitten.


Hoi Ontevreden klant,

Allereerst wil ik aangeven dat dit natuurlijk een vervelende situatie is. Nadat je als nieuwe klant net een bestelling hebt geplaatst krijg een melding in je scherm waarin staat 'Let op! Je hebt gekozen voor een abonnement zonder een databundel. Voor internetten zonder databundel geldt het buitenbundel tarief van € 0,10 per 100kb'.

De bovenstaande staat ook niet in kleine lettertjes, maar in het midden van het scherm. Waarom je de eerste 3 weken geen kosten hebt gegenereerd, kan ik alleen maar verklaren doordat je toestel op dat moment geen verbinding heeft gemaakt met internet.

Groetjes,

Alex
Dus mijn dochter had op 25 februari, toen ze zoals dagelijks thuis via wi-fi contact had met haar vriendinnen, dit bericht gehad moeten hebben en daar vervolgens uit moeten opmaken dat ze, in tegenstelling tot wat ik haar gezegd had, toch internet beschikbaar had op haar telefoon?????

Ik heb met haar de afspraak gemaakt dat ik alleen een Bel en SMS-abonnement zal afsluiten en dat ze voor internetgebruik thuis en op school het wi-fi-netwerk beschikbaar heeft.

Op de faktuur staan tijdstippen op van rond en ruim na middernacht, dan ligt zij al lang te slapen.

Internetverbruik in 1 post van 34,34 euro, wat moet dat wel niet geweest zijn? Deze ook nog eens op de eerste dag dat jullie internetverkeer doorberekenen na bijna een maand geen enkele transactie geregistreerd te hebben.Afgezien van deze grote post staan hier voor de overige dagen grotendeels acceptabele verbindingen op die normaal dus altijd via wi-fi lopen. Voor de 25ste zal, nee sterker nog; is, dit niet anders geweest. Ik zelf en ook mijn andere kinderen werken op dezelfde wijze, en van niemand heb ik verder ongevraagde kosten berekend gekregen. Waarom hier dan wel en ook pas vanaf die datum.

Moet ik dan dagelijks op mijn sinyo gaan kijken of er iets vreemds gebeurd? Had waarschijnlijk ook nog eens voor deze maand weinig effect gehad omdat er een vertaging zit tussen het maken en registreren van de kosten. Hier gaat het alleen maar om de laatste paar dagen van die maand.

Ik heb er geen verklaring voor en jullie tot dusver ook niet. Ik mag het echter wel betalen en dat is veel geld voor mij. Inmiddels wetende dat ik ook voor maart met een dergelijke post geconfronteerd ga worden.

Blijf er bij dat ik niet wil betalen voor iets wat ik niet gevraagd heb. Om van het ge.....k af te zijn zou ik misschien nog wel een schikking willen accepteren, maar die komt er niet van jullie zijde. Conclusie blijft; Eigen schuld betaal maar lekker, anders komen er nog extra incassokosten bij.
Reputatie 7
Badge +9
Om de internetkosten in het vervolg definitief tot nul komma nul terug te brengen is de beste oplossing het internet helemaal uit te zetten op Mijn Simyo. Dan weet je zeker dat er alleen verbinding met het internet is als er een goed WiFi signaal is. Een gedetailleerde verklaring voor het internetverbruik (bijvoorbeeld welke app het veroorzaakt heeft, of de server of dienst waarvan data is gedownload) zul je niet van Simyo kunnen krijgen, dat hebben talloze discussies hier inmiddels aangetoond (met dank aan de huidige privacywetgeving). Dat er datadownload heeft plaatsgehad op tijdstippen dat de eigenaar van het mobiel lag te slapen komt doordat het ding uit eigener beweging via Simyo contact heeft gehad met het internet. Mogelijk was er geen Wifi op dat moment (sommige mensen zetten 's nachts hun wifi router uit, en ook weet ik uit eigen ervaring dat ISP's 's nachts wel eens het internet uitzetten i.v.m. onderhoud aan het netwerk) en het desbetreffende app was geprogrammeerd om op dat moment contact te zoeken met de thuisbasis.
Badge +6
Dus mijn dochter had op 25 februari, toen ze zoals dagelijks thuis via wi-fi contact had met haar vriendinnen, dit bericht gehad moeten hebben en daar vervolgens uit moeten opmaken dat ze, in tegenstelling tot wat ik haar gezegd had, toch internet beschikbaar had op haar telefoon?????

Ik heb met haar de afspraak gemaakt dat ik alleen een Bel en SMS-abonnement zal afsluiten en dat ze voor internetgebruik thuis en op school het wi-fi-netwerk beschikbaar heeft.

Op de faktuur staan tijdstippen op van rond en ruim na middernacht, dan ligt zij al lang te slapen.

Internetverbruik in 1 post van 34,34 euro, wat moet dat wel niet geweest zijn? Deze ook nog eens op de eerste dag dat jullie internetverkeer doorberekenen na bijna een maand geen enkele transactie geregistreerd te hebben.Afgezien van deze grote post staan hier voor de overige dagen grotendeels acceptabele verbindingen op die normaal dus altijd via wi-fi lopen. Voor de 25ste zal, nee sterker nog; is, dit niet anders geweest. Ik zelf en ook mijn andere kinderen werken op dezelfde wijze, en van niemand heb ik verder ongevraagde kosten berekend gekregen. Waarom hier dan wel en ook pas vanaf die datum.

Moet ik dan dagelijks op mijn sinyo gaan kijken of er iets vreemds gebeurd? Had waarschijnlijk ook nog eens voor deze maand weinig effect gehad omdat er een vertaging zit tussen het maken en registreren van de kosten. Hier gaat het alleen maar om de laatste paar dagen van die maand.

Ik heb er geen verklaring voor en jullie tot dusver ook niet. Ik mag het echter wel betalen en dat is veel geld voor mij. Inmiddels wetende dat ik ook voor maart met een dergelijke post geconfronteerd ga worden.

Blijf er bij dat ik niet wil betalen voor iets wat ik niet gevraagd heb. Om van het ge.....k af te zijn zou ik misschien nog wel een schikking willen accepteren, maar die komt er niet van jullie zijde. Conclusie blijft; Eigen schuld betaal maar lekker, anders komen er nog extra incassokosten bij.


Hoi Ontevreden Klant!,

Waarschijnlijk maakt je dochter gebruik van een smartphone en heeft deze de mogelijkheid te kunnen schakelen tussen het WIFI netwerk en het 3G netwerk. Simyo mag wegens de wet op privacy en van de ACN (voormalig OPTA) niet bijhouden wat iemand op het internet doet. Dit is een inbreuk op de privacy. Simyo mag alleen bijhouden op welke dagen, hoe laat en hoeveel KB er is verbruikt bij houden. Een smartphone kan zonder dat de gebruiker van het toestel zich er van bewust is gebruik maken van het internet.
Zoals eerder is aangegeven zullen de kosten niet worden gecrediteerd.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Ik blijf er bij dat, wanneer Simyo mij dat had geleverd waar ik om heb gevraagd, er geen enkel probleem was geweest.

Mijn contract is heel bewust voor bellen en SMS niet meer en niet minder.

Door dat Simyo het niet alleen op het tijdelijke, maar ook op het overgezette nummer openzet, wordt ik geconfronteerd met ongewenste kosten.

Na ontvangst van de eerste factuur ben ik inderdaad op MIJNSIMYO gaan zoeken en heb de mogelijkheid van internet op dit nummer uitgezet. Sindsdien geen kosten meer, echter wel nog van de eerste 7 dagen van die mand, weer goed voor circa 45 euro. Totaal aan niet afgesproken kosten voor mij dus even 95 euro, als of het niets is.

Had het dus zoals overeengekomen, vanaf dag 1 uit gestaan, dan was ik een tevreden klant geweest. Dankzij de handelswijze en houding tot dusver, zal ik SIMYO bij niemand aanbevelen, integendeel, men zal, net als bij jullie ONGEVRAAGD, mijn mening over Simyo te horen krijgen.

Wat is hier nu zo moeilijk aan? Dan verkoop geen abonnementen meer zonder internet.
Geef dan aan dat alles met internet is en men kan kiezen voor een internetbundel tegen schappelijke tarieven of zonder bundel tegen woekerprijzen.

Op de manier weet een ieder waar hij aan toe is. Dat is fair zaken doen en lijkt niet op oplichting.

Laat het maar weer horen.
Reputatie 3
Badge +9
@Natascha Geeft simyo ook aan hoe je internet moet uitzetten indien je geen internet wilt omdat je dit ook niet hebt besteld?
Nee,

daar kom je pas achter als je op mijn.simyo hebt ingelogd en dan bij instellingen, bij onderstaande opties schakelaartjes ziet staan om ze zelf uit te zetten, want ze staan allemaal aan!
Bellen informatienummersVoicemailBellen in en naar het buitenland -Internet op je mobiel / MMS
Ook hun snelstartgids verwijst hier niet echt naar en wenst je veel bel en sms-plezier.
Reputatie 7
Badge +9
Ik blijf er bij dat, wanneer Simyo mij dat had geleverd waar ik om heb gevraagd, er geen enkel probleem was geweest.

Mijn contract is heel bewust voor bellen en SMS niet meer en niet minder.

Door dat Simyo het niet alleen op het tijdelijke, maar ook op het overgezette nummer openzet, wordt ik geconfronteerd met ongewenste kosten.

Na ontvangst van de eerste factuur ben ik inderdaad op MIJNSIMYO gaan zoeken en heb de mogelijkheid van internet op dit nummer uitgezet. Sindsdien geen kosten meer, echter wel nog van de eerste 7 dagen van die mand, weer goed voor circa 45 euro. Totaal aan niet afgesproken kosten voor mij dus even 95 euro, als of het niets is.

Had het dus zoals overeengekomen, vanaf dag 1 uit gestaan, dan was ik een tevreden klant geweest. Dankzij de handelswijze en houding tot dusver, zal ik SIMYO bij niemand aanbevelen, integendeel, men zal, net als bij jullie ONGEVRAAGD, mijn mening over Simyo te horen krijgen.

Wat is hier nu zo moeilijk aan? Dan verkoop geen abonnementen meer zonder internet.
Geef dan aan dat alles met internet is en men kan kiezen voor een internetbundel tegen schappelijke tarieven of zonder bundel tegen woekerprijzen.

Op de manier weet een ieder waar hij aan toe is. Dat is fair zaken doen en lijkt niet op oplichting.

Laat het maar weer horen.


Ik denk dat Simyo er - waarschijnlijk terecht - van uitgaat dat de meeste mensen die klant worden en een mobiel gebruiken waar ook internet op zit, de internet aansluiting ook daadwerkelijk willen gebruiken. Een contract voor alleen bellen en SMS wordt voor zover ik weet niet door Simyo aangeboden, dus daar kun je ook niet om vragen want dat is er niet. Zoals altijd moet je als koper wel goed kijken of de dienst of het produkt die je op het oog hebt aan je eisen voldoet, zeker bij een complexe dienst met allerlei toeters en bellen als een smartphone aansluiting. Dat internet standaard in elk abonnement zit (maar wel kan worden uitgezet) staat in de Veelgestelde vragen (http://www.simyo.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/sim-only/internet_op_je_mobiel_en_mms), maar het schijnt dat nieuwe klanten van Simyo dit niet altijd lezen. 
Reputatie 7
Badge +9
Sommige mensen hebben andere verwachtingen dan andere. Ik heb bij geen enkele provider in het verleden gehad dat ik op mijn abonnement/prepaid geen internet verbinding kon maken. KPN, Hi, Telfort, T-mobile en AH Mobiel heb ik allemaal in het verleden gehad en alle biedde automatisch mobiel internet aan. Ik verwacht dan ook dat ondanks dat ik misschien geen bundel heb, dat ik toch kan internetten.

Met de toestellen van vroeger was dat misschien ook nog niet zo'n groot probleem. Toestellen van toen waren nog niet zo afhankelijk van internet. Mobiel internet was nog niet zo in. Het verbinden met mobiel internet was iets dat je heb bewust deed.

Bij sommige mensen is dit beeld anders. Nu met smartphones en databundels gaan sommige (al dan niet terecht) er van uit dat je bijvoorbeeld geen internet kan gebruiken als je geen internet bundel heb afgesloten. Helaas voor deze ontwetende groep mensen, kan dit dus wel. Zoals ik hierboven zei: Praktisch elke aansluiting heeft de mogelijkheid om mobiel te internet.

Tegenwoordig staat in het bestelproces al een "0 bundel" als mobiele internet bundel. Helaas staat daarbij niet het pay-as-you-go tarief en internet via mijn simyo geblokkeerd kan worden, indien geen mobiel internet gewenst is. De "0 bundel" zou misschien beter "pay-as-you-go" kunnen heten en als prijs "€1,-/MB" kunnen hebben.

Misschien ook de tip dat je internet kan blokkeren in mijn simyo zou op zijn plek zijn...

Het blijft lastig om mensen, die zich soms erg weinig verdiepen in het gene wat ze aanschaffen, goed te informeren over het hele product.
Ik heb ook netjes een bevestiging van Sinmyo gehad voor het bellen en SMS-en contract waarin men mij ook veel bel en SMS plezier toewenst. DUs verkopen doen ze het wel degelijk.
Moet ik als klant dan alles gaan napluizen alvorens iets aan te schaffen, als ik zelf op voorhand aangeef wat ik geleverd wens te krijgen? Lijkt mij de omgekeerde wereld.

Dan wordt ik ook verkoper en laat eenieder voor vanalles en nog wat betalen om dat ik dat toevallig ook beschikbaar heb!?!?
Badge
Jongens kijk nou rond op dit forum en op klacht.nl/simyo. Er is een gigantisch probleem bij Simyo als het gaat om het verwerken van dataverkeer. Simyo steekt de kop in het zand en doet alsof zijn neus bloed. Er zijn veel te veel mensen met exact hetzelfde probleem en ik raad iedereen aan om naar de geschillencommissie te stappen. Lisanne die hier ook heeft gepost heeft dit gedaan en heeft vervolgens gewonnen.

Simyo is stelselmatig mensen aan het oplichten en gaat daardoor steeds meer in de problemen komen. Ik heb gisteren tussen neus en lippen door telefonisch van een medewerker van Simyo te horen gekregen dat ze constant aan de lijn zitten met mensen die onverklaarbaar hoog data verbruik hebben. Hij wordt er helemaal gek van maar mag niets anders van Simyo dan zeggen dat het je eigen schuld is.
Bedankt voor de tip. Ga de post van Lisanne maar eens opzoeken en kijken of dit voor mij ook gaat werken.

Dat diegene die je aan de telefoon krijgt geen beslissingen mogen nemen was mij al lang duidelijk, alleen diegene die daar achter zitten, die krijg je met geen mogelijkheid te pakken. Naar hun kan of mag niet doorgeschakeld worden en hun bezoeken op hun hoofdvestiging heeft geen ut, want je krijgt op voorhand al te horen dat ze je (lekker) toch niet t ewoord zullen staan.

Ik hoop dat we er aan uit gaan komen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Op dit moment informeren wij klanten, die geen internetbundel hebben afgesloten, pro actief door het pay as you go tarief te vermelden. Deze melding krijg je direct na je bestelling te zien in je scherm. Ik ga de suggestie doorgeven dat het wenselijk is om in de email en brief aan te geven dat het mogelijk is om internet uit te zetten. En dat klanten zonder databundel rekening moeten houden dat internetten mogelijk is. Wellicht dat de informatie dan duidelijker wordt.

Groetjes,

Alex
Dat lijkt mij een zeer goede actie. Als het over de hele informatievoorziening duidelijk wordt aangegeven, en dus de ene keer wel en de andere weer net niet, dan ontstaan er geen misverstanden en krijg je dus meer tevreden klanten.

Nu mijn verhaal nog even goed afwikkelen en wellicht wordt ik dan ook nog een tevreden klant.
Ik ben een bijna ontevreden klant. Per toeval ontdek ik bijna een week geleden nu, dat op mijn simyo mijn instellingen zijn gewijzigd. Mobiel internet staat aan, terwijl ik dat anderhalf jaar geleden bij aanschaf nieuw toestel heb uitgeprobeerd en weer heb uitgezet. Gelukkig staat dit ook op mijn telefoon uit. Daarom is er niks fout gegaan. Mijn vraag aan Simyo is : waarom zetten jullie dit zonder mij te informeren aan bij het in gebruik nemen van de nieuwe site???? De layout van de site is nu ook al weer iets gewijzigd in vergelijking tot 5 dagen geleden. Het is natuurlijk allemaal zeer onmtwikkelinggericht, gweweldig om klanten zo zand in de ogen te strooien en geld te vangen als je niet goed blijft opletten.

groet

Jopiet
Reputatie 7
Badge +9
Ik vermoed dat Simyo (slogan: 100% online!) van klanten verwacht dat ze regelmatig de website bezoeken, om dingen te checken of te regelen. Een oplettende klant kan dan zien wat er veranderd is. Ik kijk bijvoorbeeld gemiddeld 1x per week op Mijn Simyo, just in case. Neemt niet weg natuurlijk dat een instelling zoals "internet uit" niet eenzijdig veranderd zou mogen worden. Ik denk niet dat hier boze opzet in het spel is, meer dat na een update van de website een aantal instellingen gereset zijn. 
Reputatie 7
Badge +9
Nee, bij mijn beide prepaid aansluitingen stond internet nog steeds op uit. Dus na de overgang naar de nieuwe website. Ik heb dat toen meteen gecontroleerd nadat iemand er melding van gemaakt had, dat het bij hem ineens weer aan stond. 
We zijn inmiddels een paar weken verder maar het blijft voor Simyo moeilijk om mij een verklaring te geven waarom bij het ene abonnement wel en het andere niet en daaruit t econcluderen dat het misschien toch aan hun systeem ligt.
Zoiets kan altijd gebeuren maar het toont karakter om het toe te durven geven en de klanten schadeloos te stellen.

Dat karakter heb ik bij Simyo nog niet aangetroffen. Enkele weken geleden dacht ik dat ze in de goede richting kwamen, maar inmiddels is het standpunt weer; take-it or leave-it.

Uit de reacties hier blijkt toch vrij duidelijk dat er wel eens iets fout gaat en ik ben er van overtuigd dat er geen enkel bedrijf zich kan vrijwaren van foutjes die aan automatisering gerelateerd zijn. Is ook geen probleem zolang het maar netjes wordt opgelost.

Daar wacht ik nog steeds op.

Iemand suggesties welke publieke partijen ik het best kan benaderen om er (nog meer) werk van te maken?

Alle suggesties zijn welkom, zodat niet alleen ik, maar ook andere gedupeerden hun recht kunnen halen.
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben een bijna ontevreden klant. Per toeval ontdek ik bijna een week geleden nu, dat op mijn simyo mijn instellingen zijn gewijzigd. Mobiel internet staat aan, terwijl ik dat anderhalf jaar geleden bij aanschaf nieuw toestel heb uitgeprobeerd en weer heb uitgezet. Gelukkig staat dit ook op mijn telefoon uit. Daarom is er niks fout gegaan. Mijn vraag aan Simyo is : waarom zetten jullie dit zonder mij te informeren aan bij het in gebruik nemen van de nieuwe site???? De layout van de site is nu ook al weer iets gewijzigd in vergelijking tot 5 dagen geleden. Het is natuurlijk allemaal zeer onmtwikkelinggericht, gweweldig om klanten zo zand in de ogen te strooien en geld te vangen als je niet goed blijft opletten.

groet

Jopiet


Welkom op het forum Jopiet,

Ik heb je aansluiting bekeken. Ik heb gecontroleerd wanneer de optie 'internet op je mobiel/mms' uit of aan is gezet. De internet optie staat sinds 2/4/09 aan. De optie is uit gezet op 16/5/13. De optie is niet eerder uit gezet via je persoonlijke pagina. Ook is de optie niet aan/uit gezet door ons systeem. Ik heb naar je aansluiting gekeken welke gekoppeld is aan je forum account, dus misschien dat het om een andere aansluiting gaat. Mocht dit het geval zijn, kan je mij dan een privé bericht sturen met het betreffende telefoonnummer?

We zijn inmiddels een paar weken verder maar het blijft voor Simyo moeilijk om mij een verklaring te geven waarom bij het ene abonnement wel en het andere niet en daaruit t econcluderen dat het misschien toch aan hun systeem ligt.
Zoiets kan altijd gebeuren maar het toont karakter om het toe te durven geven en de klanten schadeloos te stellen.

Dat karakter heb ik bij Simyo nog niet aangetroffen. Enkele weken geleden dacht ik dat ze in de goede richting kwamen, maar inmiddels is het standpunt weer; take-it or leave-it.

Uit de reacties hier blijkt toch vrij duidelijk dat er wel eens iets fout gaat en ik ben er van overtuigd dat er geen enkel bedrijf zich kan vrijwaren van foutjes die aan automatisering gerelateerd zijn. Is ook geen probleem zolang het maar netjes wordt opgelost.

Daar wacht ik nog steeds op.

Iemand suggesties welke publieke partijen ik het best kan benaderen om er (nog meer) werk van te maken?

Alle suggesties zijn welkom, zodat niet alleen ik, maar ook andere gedupeerden hun recht kunnen halen.


Hoi ontevreden klant,

Wanneer er sprake is van een fout in ons systeem of een andere fout veroorzaakt door Simyo, zullen wij klanten daar uiteraard in tegemoet komen. Bij jou aansluiting is dit echter niet van toepassing. Ik heb je beide aansluitingen bekeken. Bij beide aansluitingen staat de optie 'internet op je mobiel/mms' vanaf de start van het abonnement aan. Bij de aansluiting eindigend op '43', is op 22/1/13 de optie internet uit gezet vanaf de persoonlijke pagina. Bij de aansluiting eindigend op '86' is de optie internet op 7/3/13 uit gezet vanaf de persoonlijke pagina. Bij beide aansluitingen zijn er, na het uitzetten van de internet optie, geen internet verbindingen meer geregistreerd.

Groetjes,

Alex

Reageer