.

Beantwoord

Ongekend hoog dataverbruik in 20 minuten, hoe kan dit gebeuren?

  • 29 December 2014
  • 46 reacties
  • 8079 Bekeken

Hallo,



Deze week ben ik enorm geschrokken van de factuur van november. Er werd in een keer een bedrag van €85,22 afgeschreven.

Oorzaak was een explosief datagebruik op 19 november in een tijdsbestek van 20 minuten.

Op dat moment weet ik zeker dat ik niet op internet ben geweest, omdat ik toen in de wiskundeles zat. (VWO)

Ik heb ook altijd alle instellingen van mijn Iphone zo staan dat updates en downloaden alleen via mijn wifi gaat. bellen doe ik zelden internetten blijft bijna altijd binnen mijn bundel van 1000 MB.

Hoe kan het dat ik in een zeer korte tijd zoveel data heb verbruikt, terwijl ik zeker weet dat ik dit niet gedaan heb.

Als je deze klacht googeld, dan hebben zeer veel Simyogebruikers hier ervaring mee.



Bij mijn verbruik van deze maand (dec) zie ik ook al diverse keren weer het extreme gebruik van 60001  of 60002 terugkomen, waardoor ik al weer enkele dagen door mijn datategoed van 1000 MB heen ben.

Dit kan absoluut niet waar zijn. zeker na zo'n extreem hoge rekening ben ik zeer bewust met mij verbruik omgegaan

deze maand.



Graag zie ik een reactie van Simyo tegemoet.

Zo niet, dan zeg ik mijn abbonement op en stap ik over naar een andere provider.

Dit is echt te gek voor woorden en kan ik ook zeker niet betalen.



Zie hieronder mijn verbruik volgens de rekening van november:



Datum Omschrijving Duur Bedrag

2014-11-19 07:57:40 Internet gebruik (259 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 09:30:32 Internet gebruik (322 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:03:09 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:39:57 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:40:49 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:43:54 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:45:20 Internet gebruik (53378 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:45:20 Gratis ivm vertraagde notificatie SMS (77 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 12:46:54 Internet gebruik (346 kB) 00:00:00 €0.05

2014-11-19 12:47:03 Internet gebruik (3306 kB) 00:00:00 €0.48

2014-11-19 13:04:07 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:05:07 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:08:10 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:09:05 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:10:08 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:11:30 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:13:14 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:19:58 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-11-19 13:35:28 Internet gebruik (3745 kB) 00:00:00 €0.55

2014-11-19 21:54:26 Internet gebruik (13 kB) 00:00:00 €0.00

2014-11-19 21:54:45 Internet gebruik (147 kB) 00:00:00 €0.02
icon

Beste antwoord door Ali 30 December 2014, 17:30

Bekijk originele reactie

46 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een Simyo moderator zal ongetwijfeld met een uitgebreid antwoord komen, maar het probleem zit hem in de iPhone die zonder dat je het wist overschakelde van WiFi naar het mobiele internet. Het downloaden van grote hoeveelheden data door een modern toestel zoals een iPhone, in combinatie met een snelle internetverbinding, in een kort tijdsbestek is niet ongebruikelijk. Dit zou ook bij een andere provider zijn gebeurd. Mijn advies is om voorlopig internet op je mobiel uit te zetten op Mijn Simyo. Dat is een meer betrouwbare methode om ongewenst internetgebruik te voorkomen dan het uitzetten van mobiel internet op je iPhone. Maar zoals gezegd, iemand van Simyo zal hier binnenkort op antwoorden.
Vandaag heb ik ineens een enorm internetverbruik, telekens 60 mb per minuut, minuten lang, ik raak buiten de bundel, dus 8,79 euro per minuut kwijt en ik word afgesloten omdat ik boven de 100 euro in 24 uur uitkom, ik ben vandaag gewoon thuis en heb wifi, dus ik kan geen betaald internet gebruik hebben, hoe kan dit?



2014-12-29 09:34:48 Internet gebruik (8970 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 09:58:24 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (16468 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (16398 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (27136 kB) 00:00:00 €3.98

2014-12-29 10:48:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:49:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:50:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:51:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:52:46 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:53:51 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:54:57 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:56:04 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:57:00 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:58:01 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:59:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
Reputatie 7
Badge +9
Die blokken van 60001 en 60002 kB zijn de maximale hoeveelheden data die door het netwerk worden geregistreerd. Dus een landurige datasessie van een paar honderd MBs of een paar GB (niet ongebruikelijk als er een grote OS update wordt binnengehaald of een hoge kwaliteit film wordt bekeken) wordt opgesplitst in stukken van ongeveer 60 MB. Dat verklaart wat je in de verbruiksspecificatie ziet.



Het hebben van WiFi is absoluut geen garantie dat alle internetverbruik daadwerkelijk ook via WiFi gaat. Onder bepaalde omstandigheden schakelt je smartphone over op 3G of 4G. Een remedie die gegarandeerd werkt is mobiel internet uitzetten op Mijn Simyo. Dan is er alleen internet mogelijk via WiFi.
En nu log ik weer in 3 uur later dan bij vorige bericht en zie dat de kosten nu 277,30 euro zijn geworden, zie onderstaande specificatie, hoe kan dit??



Datum Omschrijving Duur Bedrag

2014-12-29 00:06:34 Internet gebruik (43 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 08:00:53 Internet gebruik (14 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 09:34:48 Internet gebruik (8970 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 09:58:24 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (16468 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (16398 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (27136 kB) 00:00:00 €3.98

2014-12-29 10:48:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:49:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:50:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:51:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:52:46 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:53:51 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:54:57 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:56:04 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:57:00 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:58:01 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:59:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:00:46 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:02:13 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:03:15 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:04:32 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:05:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:06:41 Internet gebruik (60003 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:07:49 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:08:48 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:09:48 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:10:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:11:51 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:12:49 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:13:51 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:14:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:15:49 Internet gebruik (60003 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:16:58 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:17:56 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:18:54 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:19:59 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:21:19 Internet gebruik (38081 kB) 00:00:00 €5.58

2014-12-29 11:35:56 Internet gebruik (6187 kB) 00:00:00 €0.91

2014-12-29 11:36:01 Internet gebruik (4391 kB) 00:00:00 €0.64

2014-12-29 11:37:02 Internet gebruik (14098 kB) 00:00:00 €2.07

2014-12-29 11:37:07 Internet gebruik (1631 kB) 00:00:00 €0.24

2014-12-29 11:41:45 Internet gebruik (1270 kB) 00:00:00 €0.18
Reputatie 7
Badge +9
Als de wiedeweerga internet op je mobiel uitzetten op Mijn Simyo! Je telefoon is iets gigantisch aan het downloaden/streamen!
had ik al gedaan
Die blokken van 60001 en 60002 kB zijn de maximale hoeveelheden data die door het netwerk worden geregistreerd. Dus een landurige datasessie van een paar honderd MBs of een paar GB (niet ongebruikelijk als er een grote OS update wordt binnengehaald of een hoge kwaliteit film wordt bekeken) wordt opgesplitst in stukken van ongeveer 60 MB. Dat verklaart wat je in de verbruiksspecificatie ziet.



Het hebben van WiFi is absoluut geen garantie dat alle internetverbruik daadwerkelijk ook via WiFi gaat. Onder bepaalde omstandigheden schakelt je smartphone over op 3G of 4G. Een remedie die gegarandeerd werkt is mobiel internet uitzetten op Mijn Simyo. Dan is er alleen internet mogelijk via WiFi.





Waarom betalen we dan eigenlijk voor mobiele data, als we het beter uit kunnen schakelen?
En nu log ik weer in 3 uur later dan bij vorige bericht en zie dat de kosten nu 277,30 euro zijn geworden, zie onderstaande specificatie, hoe kan dit??



Datum Omschrijving Duur Bedrag

2014-12-29 00:06:34 Internet gebruik (43 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 08:00:53 Internet gebruik (14 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 09:34:48 Internet gebruik (8970 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 09:58:24 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (16468 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (16398 kB) 00:00:00 €0.00

2014-12-29 10:37:58 Internet gebruik (27136 kB) 00:00:00 €3.98

2014-12-29 10:48:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:49:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:50:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:51:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:52:46 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:53:51 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:54:57 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:56:04 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:57:00 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:58:01 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 10:59:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:00:46 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:02:13 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:03:15 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:04:32 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:05:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:06:41 Internet gebruik (60003 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:07:49 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:08:48 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:09:48 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:10:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:11:51 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:12:49 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:13:51 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:14:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:15:49 Internet gebruik (60003 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:16:58 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:17:56 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:18:54 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:19:59 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2014-12-29 11:21:19 Internet gebruik (38081 kB) 00:00:00 €5.58

2014-12-29 11:35:56 Internet gebruik (6187 kB) 00:00:00 €0.91

2014-12-29 11:36:01 Internet gebruik (4391 kB) 00:00:00 €0.64

2014-12-29 11:37:02 Internet gebruik (14098 kB) 00:00:00 €2.07

2014-12-29 11:37:07 Internet gebruik (1631 kB) 00:00:00 €0.24

2014-12-29 11:41:45 Internet gebruik (1270 kB) 00:00:00 €0.18



Waar kan ik het actuele gebruik zien?
amy

dit is allemaal gebruik vann vandaag 29-12-2014, terwijl ik thuis ben en wifi heb, snap jij het nog?



ik heb een iphone en had een software update van ios gedaan
simyo zijn dieven wat mij btreft het is onmogelij dat je na een paar dagen al over je 1500 mb data heen bent dan kan simyo de schuld geven aan de telefoon maar geloof me ik vertrouw ze echt niet ik kijk elke half uur terug op de simyo app en telkens verdwijnen er mb s terwijl ik zeker weet dat ik de telefoon niet heb aangeraakt ik vind het gewoon oplichting heb een rekening van 109 euro gekregen terwijl ik normaal 18,50 hoor te betalen ik heb het abonnement a 7 maanden en heb 2 keer 18.50 betaalt zware oplichting ik ga mensen echt afraden om een abonnement bij simyo af te sluiten eventuele tegenmoetkoming van simyo zou de schade wel beperken maargoed laten we daar maar niet van uitgaan aangezien ze aleen geld willen innen
Reputatie 4
Badge +8
Daar moet ik je toch corrigeren Saad-Din omdat we hier niet van dieven spreken.

Dat is zeer beschamend.

Respect man.



Jij moet gewoon even geduld hebben tot er een moderator jouw "probleem" in zal zien.



Dank je wel.
beste simyo



naar welk adres kan ik mijn aangetekende brief sturen,

ik ben het niet eens met het gemak waarmee jullie je er van afmaken, 279 euros data in amper 2 uren terwijl ik gewoon thuis ben en wifi heb, dus nogmaals Simyo doe eens iets begrijpender en invoelender, tot nu toe geen of zeer afhoudende antwoorden,



groeten,

ton van herk
Reputatie 4
Badge +8
Beste meneer ik ben slechts een tevreden klant van Simyo, ik werk er niet. Dank u en een heel prettige avond nog.
Ton,

Hier hetzelfde probleem, ik ben nu 1,5 maand heel secuur bezig om te achterhalen waar het mis gaat, of beter gezegd waar ik opgelicht wordt. Ik was hiervoor bij een provider met 2 gb internet bundel, 2 jaar lang ben ik nooit over mijn limiet heen gegaan, sterker nog ik hield elke maand ruim 300-500 mb over. Sinds 4 maanden bij Simyo, 2.5 gb internet, en elke keer midden van de maand zijn me mb's verdwenen. Zelfde telefoon, zelfde wifi, zelfde verbruiksgedrag. Dit is toch vreemd.



samen met een familielid (advocaat van beroep) hebben we keiharde bewijzen dat Simyo onterecht MB's van je bundel afschrijft. We hebben opnames van de telefoon (korte videobeelden) dat de settings van de telefoon goed staan en alles via wifi moet lopen. (schakel naar 3g indien zwak wifi verbinding uit gezet). 2 aparte apps gedownload + meter van samsung zelf gechecked. en ja hoor, waar Simyo zegt dat er 2.8 gb internet verbruikt is zeggen alle andere meettools dat er 1.6 gb verbruikt is!! Simyo kan niet verklaren waar die 1.2 gb vandaan komt.



In de nachturen is er constant verbruik, Simyo geeft aan dat het 'updates'  zijn. onzin. ik heb alle settings zo staan dat de updates alleen via wifi kunnen lopen en nooit over kan schakelen naar 3g of 4g.

tip: verzamel zoveel mogelijk info. Download apps die verbruik meten. maak opnames waarbij duidleijk te zien is dat je in een thuis omgeving zit, met wifi verbonden bent, en dat je settings goed staan.

succes!



(nog 4 maanden dan nooit meer Simyo aka OplichtersYo)
Beste Simyo,



ik zie op het forum dat jullie aan andere klanten met een extreem hoog niet te verklaren verbruik de extra mb's omzetten naar een eenmalige hogere bundel, zo'n voorstel wil ik ook wel voor in aanmerking komen, kan ik vandaag een soortgelijk antwoord krijgen?



2000mb tegen de bundelprijs is 15 euro, nu zit ik buiten de bundel op 279 euro
Reputatie 7
Badge +9




samen met een familielid (advocaat van beroep) hebben we keiharde bewijzen dat Simyo onterecht MB's van je bundel afschrijft. We hebben opnames van de telefoon (korte videobeelden) dat de settings van de telefoon goed staan en alles via wifi moet lopen. (schakel naar 3g indien zwak wifi verbinding uit gezet). 2 aparte apps gedownload + meter van samsung zelf gechecked. en ja hoor, waar Simyo zegt dat er 2.8 gb internet verbruikt is zeggen alle andere meettools dat er 1.6 gb verbruikt is!! Simyo kan niet verklaren waar die 1.2 gb vandaan komt.



In de nachturen is er constant verbruik, Simyo geeft aan dat het 'updates'  zijn. onzin. ik heb alle settings zo staan dat de updates alleen via wifi kunnen lopen en nooit over kan schakelen naar 3g of 4g.

tip: verzamel zoveel mogelijk info. Download apps die verbruik meten. maak opnames waarbij duidleijk te zien is dat je in een thuis omgeving zit, met wifi verbonden bent, en dat je settings goed staan.

succes!



(nog 4 maanden dan nooit meer Simyo aka OplichtersYo)




De meeste datamonitor apps geven eenvoudig de verbruiksinformatie weer die het OS zelf verzamelt. Het is dus niet verwonderlijk dat al die apps hetzelfde verbruik weergeven. Als 10 van die apps hetzelfde verbruik weergeven zegt dat niets over de betrouwbaarheid van die meting.



Welke apps of processen zorgen voor het nachtelijke verbruik? De meeste moderne OS'sen (in elk geval iOS waar ik mee werk) hebben een ingebouwde datateller die je af en toe een reset kan geven. Zet hem 's avonds op nul en kijk de volgende ochtend wat er die nacht aan internet activiteiten zijn geweest. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.




samen met een familielid (advocaat van beroep) hebben we keiharde bewijzen dat Simyo onterecht MB's van je bundel afschrijft. We hebben opnames van de telefoon (korte videobeelden) dat de settings van de telefoon goed staan en alles via wifi moet lopen. (schakel naar 3g indien zwak wifi verbinding uit gezet). 2 aparte apps gedownload + meter van samsung zelf gechecked. en ja hoor, waar Simyo zegt dat er 2.8 gb internet verbruikt is zeggen alle andere meettools dat er 1.6 gb verbruikt is! Simyo kan niet verklaren waar die 1.2 gb vandaan komt.



In de nachturen is er constant verbruik, Simyo geeft aan dat het 'updates' zijn. onzin. ik heb alle settings zo staan dat de updates alleen via wifi kunnen lopen en nooit over kan schakelen naar 3g of 4g.

tip: verzamel zoveel mogelijk info. Download apps die verbruik meten. maak opnames waarbij duidleijk te zien is dat je in een thuis omgeving zit, met wifi verbonden bent, en dat je settings goed staan.

succes!



(nog 4 maanden dan nooit meer Simyo aka OplichtersYo)




De meeste datamonitor apps geven eenvoudig de verbruiksinformatie weer die het OS zelf verzamelt. Het is dus niet verwonderlijk dat al die apps hetzelfde verbruik weergeven. Als 10 van die apps hetzelfde verbruik weergeven zegt dat niets over de betrouwbaarheid van die meting.



Welke apps of processen zorgen voor het nachtelijke verbruik? De meeste moderne OS'sen (in elk geval iOS waar ik mee werk) hebben een ingebouwde datateller die je af en toe een reset kan geven. Zet hem 's avonds op nul en kijk de volgende ochtend wat er die nacht aan internet activiteiten zijn geweest. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.



Ik maak gebruik van een samsung S4 die een ingebouwde datateller heeft die je niet kan resetten.  Ik kan vebruik van de laatste 6 maanden bekijken maar niks resetten. ik heb ook optie om verbruik via wifi te tonen. als ik kijk naar 1 dec - 30 dec dan heb ik 7.8 gb via wifi verbruikt en 1.6 gb via normale data. Ik geloof best dat de gegevens niet 1 op 1 overeenkomen, dat de metingen niet 100% kloppen. maar de verschillen zijn aanzienlijk. Daarnaast heb ik een goede meetlat van afgelopen 2,5 jaar waarvan 2 jaar bij een andere provider. Als ik 2 jaar lang nooit boven 2 gb ben uitgekomen en nu opeens ver boven 2.5 gb schiet, dan klopt er iets niet. Ik heb nu alles uitgezet om extra kosten te voorkomen. Op Mijn Simyo, telefoon settings, alles staat uit. Ik gebruik al een half jaar elke tweede helft van een maand mijn werktelefoon als hotspot.
Reputatie 3
Badge +7
Hallo,



Deze week ben ik enorm geschrokken van de factuur van november. Er werd in een keer een bedrag van €85,22 afgeschreven.

Oorzaak was een explosief datagebruik op 19 november in een tijdsbestek van 20 minuten.

Op dat moment weet ik zeker dat ik niet op internet ben geweest, omdat ik toen in de wiskundeles zat. (VWO)

Ik heb ook altijd alle instellingen van mijn Iphone zo staan dat updates en downloaden alleen via mijn wifi gaat. bellen doe ik zelden internetten blijft bijna altijd binnen mijn bundel van 1000 MB.

Hoe kan het dat ik in een zeer korte tijd zoveel data heb verbruikt, terwijl ik zeker weet dat ik dit niet gedaan heb.

Als je deze klacht googeld, dan hebben zeer veel Simyogebruikers hier ervaring mee.



Bij mijn verbruik van deze maand (dec) zie ik ook al diverse keren weer het extreme gebruik van 60001 of 60002 terugkomen, waardoor ik al weer enkele dagen door mijn datategoed van 1000 MB heen ben.

Dit kan absoluut niet waar zijn. zeker na zo'n extreem hoge rekening ben ik zeer bewust met mij verbruik omgegaan

deze maand.



Graag zie ik een reactie van Simyo tegemoet.

Zo niet, dan zeg ik mijn abbonement op en stap ik over naar een andere provider.

Dit is echt te gek voor woorden en kan ik ook zeker niet betalen.







Hoi Amy ,



Goed dat je je vraag op het forum stelt.

Je topic heb ik topic even in het subforum Internet gezet. Andere forumgebruikers met eenzelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Ik kan me goed voorstellen dat je verrast bent door het hoge verbruik.



Je geeft aan dat je op Wifi zat. Het kan zijn, zoals Scotsman het aangaf, dat je (eerst) op Wifi zat maar later toch overgeschakeld bent naar het 3G netwerk. Op je november factuur is te zien dat je vanaf 12 november veel internet bent gaan gebruiken. Je ontvangt een sms als je op 50% van je bundel zit, deze is op 13 november naar je verstuurd.



Wanneer je gebruik maakt van de simkaart wordt het verbruik bijgehouden, we kunnen (met zekerheid) vaststellen dat er verbinding was met het internet via je simkaart. Theoretisch is het hoeveelheid verbruik in de genoemde tijd mogelijk.

We kunnen niet nagaan waar het verbruik op 19 november voor is geweest. Wij hebben geen inzage wat je op het surft, stream of download gedrag.



Ik kan wel aangeven waarom je het getal 60002 (kB) telkens terugkomt op uw factuur.

Bij Simyo worden internetsessies op je factuur gebundeld worden tot sessies van maximaal 60003 kB (omgerekend zo'n 60 MB). Elke sessie dat groter is dan deze hoeveelheid wordt opgesplitst in meerdere sessie. Dit is de reden waarom de tijdstippen kunnen afwijken omdat de sessies (later) gebundeld worden.

Onder FAQ hebben wij een speciaal een topic aan gewijd. Zie Hoe kan mijn internet verbruik hoog zijn? voor meer uitleg en tips.



Ik zie dat dit bij jou niet eerder voorgekomen is, zo’n hoge factuur. Ik zal eenmalig de extra kosten voor mobiel internet verrekenen met een extra internetbundel van 500 MB. De verrekening zal worden toegepast op je factuur van november. Ik raad je aan deze terug te boeken. Je ontvangt vervolgens een nieuwe betaallink met het aangepaste factuurbedrag.



Vandaag heb ik ineens een enorm internetverbruik, telekens 60 mb per minuut, minuten lang, ik raak buiten de bundel, dus 8,79 euro per minuut kwijt en ik word afgesloten omdat ik boven de 100 euro in 24 uur uitkom, ik ben vandaag gewoon thuis en heb wifi, dus ik kan geen betaald internet gebruik hebben, hoe kan dit?







Hoi tvherk



Vervelend om te horen dat je aansluiting is geblokkeerd in verband met Hoog verbruik.



Ik zie dat je per e-mail instructies hebt ontvangen over de hoogverbruik procedure. Uit onze gegevens kan ik opmaken dat je de stappen doorlopen hebt. Je aansluiting is weer actief.



Vanochtend heb je telefonisch contact gehad over je factuur. Ook bij jou is zo’n situatie niet eerder is voorgekomen. Mijn collega heeft hierop je internetverbruik verrekend met een extra 2000 MB bundel.



simyo zijn dieven wat mij btreft het is onmogelij dat je na een paar dagen al over je 1500 mb data heen bent dan kan simyo de schuld geven aan de telefoon maar geloof me ik vertrouw ze echt niet ik kijk elke half uur terug op de simyo app en telkens verdwijnen er mb s terwijl ik zeker weet dat ik de telefoon niet heb aangeraakt ik vind het gewoon oplichting heb een rekening van 109 euro gekregen terwijl ik normaal 18,50 hoor te betalen ik heb het abonnement a 7 maanden en heb 2 keer 18.50 betaalt zware oplichting ik ga mensen echt afraden om een abonnement bij simyo af te sluiten eventuele tegenmoetkoming van simyo zou de schade wel beperken maargoed laten we daar maar niet van uitgaan aangezien ze aleen geld willen innen



Hoi Saad-Din,



Welkom op het forum.



Jammer om te horen dat je zo’n beeld hebt van Simyo.



Zo’n hoge factuur is altijd schrikken. Wellicht was je in de veronderstelling gebruik te maken van internet via WiFi , maar over het verbruik kunnen we kort, het is er geweest.



Wanneer je gebruik maakt van je aansluiting wordt al het verbruik rechtstreeks geregistreerd vanaf de simkaart. Wij gaan uit van de correctheid van onze gegevens. We kunnen niet zomaar iets in rekening brengen wat niet heeft plaatsgevonden.



Wanneer men onverwacht hoge facturen ontvangen, is het logisch dat zij denken dat er iets mis is en dit kenbaar maken. Dat betekent echter niet dat er daadwerkelijk iets niet klopt. Veel mensen weten niet dat hun toestel bijvoorbeeld uit zichzelf updates kan binnenhalen, wat meestal 's nachts gebeurt en niet via WiFi verloopt omdat het toestel niet actief staat ingeschakeld (de updates worden in de slaapstand uitgevoerd, waarin geen wifiverbinding mogelijk is). Dit jammer genoeg toch vaker voor dan je zou denken.



Bij de meeste toestellen kan je zelf inzien door welke apps het verbruik komt. Ik zou je graag willen verwijzen naar de blog dat gaat over inzicht in je dataverbruik .



Je hebt op dit moment een internetbundel van 1500 MB. Ik zag dat je de afgelopen maanden daar niet genoeg aan had, met een uitschieter in oktober. Misschien is het voor jou verstandiger om je bundel te verhogen naar een grotere bundel.



Ik zal je internetverbruik van oktober éénmalig verrekenen tegen een extra bundel van 1000 MB. Je mag de rekening, met het factuurnummer 28882510, terughalen bij je bank. Je ontvangt per e-mail een nieuwe betaal-link met het aangepaste factuurbedrag.



De factuur is eind november bij je afgeschreven. Hoe komt het dat je niet eerder contact hebt opgenomen over je oktober factuur?





Ton,

Hier hetzelfde probleem, ik ben nu 1,5 maand heel secuur bezig om te achterhalen waar het mis gaat, of beter gezegd waar ik opgelicht wordt. Ik was hiervoor bij een provider met 2 gb internet bundel, 2 jaar lang ben ik NOOIT over mijn limiet heen gegaan, sterker nog ik hield elke maand ruim 300-500 mb over. Sinds 4 maanden bij Simyo, 2.5 gb internet, en elke keer midden van de maand zijn me mb's verdwenen. Zelfde telefoon, zelfde wifi, zelfde verbruiksgedrag. Dit is toch vreemd.



samen met een familielid (advocaat van beroep) hebben we keiharde bewijzen dat Simyo onterecht MB's van je bundel afschrijft. We hebben opnames van de telefoon (korte videobeelden) dat de settings van de telefoon goed staan en alles via wifi moet lopen. (schakel naar 3g indien zwak wifi verbinding uit gezet). 2 aparte apps gedownload + meter van samsung zelf gechecked. en ja hoor, waar Simyo zegt dat er 2.8 gb internet verbruikt is zeggen alle andere meettools dat er 1.6 gb verbruikt is!! Simyo kan niet verklaren waar die 1.2 gb vandaan komt.



In de nachturen is er constant verbruik, Simyo geeft aan dat het 'updates' zijn. onzin. ik heb alle settings zo staan dat de updates alleen via wifi kunnen lopen en nooit over kan schakelen naar 3g of 4g.

tip: verzamel zoveel mogelijk info. Download apps die verbruik meten. maak opnames waarbij duidleijk te zien is dat je in een thuis omgeving zit, met wifi verbonden bent, en dat je settings goed staan.

succes!



(nog 4 maanden dan nooit meer Simyo aka OplichtersYo)






Hoi Tan ,



Ook hier komen we elkaar tegen :)



Je hebt jouw klacht op meerdere plekken geplaatst. Dat is niet nodig. Wij streven ernaar om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden. We proberen dan ook nieuwe berichten binnen één werkdag te beantwoorden.



Ik heb je vraag in je eigen topic beantwoord.
Reputatie 4
Badge +8
Zo hee, als dat geen service is dan vreet ik mijn pruik op.

En voor diegenen die geen humor hebben, jammer dan.



Wat een akelige laatste zin trouwens… (nog 4 maanden dan nooit meer Simyo aka OplichtersYo)

Dat meen je toch niet meer nu he Tan?

Een mensch zou er bang van worden....



Het nieuwe jaar gaat deze dame er heel anders uitzien, en ook heel anders reageren.

Gelukkig 2015 alvast voor eenieder die tevreden is gesteld door Simyo

en voor de anderen die al gelukkig waren een nog beter jaar!!!!



dag dag
Badge +8
Hoi Koorelle,



Nou, daar ben ik benieuwd naar. Ik hoop dat je ook je eigen compassievolle zelf blijft 😉



Groetjes,

Charlene
Reputatie 4
Badge +8
Dank je Charlene! Ik blijf mezelf; kan niet anders. Maar zal wel wat minder op sommige acteurs/actrices reageren. Heb namelijk een enorme hekel aan mensen die de boel belazeren!!!
Reputatie 5
Badge +11
Heb namelijk een enorme hekel aan mensen die de boel belazeren!!!


Don't we all, koorelle. Don't we all...
Beste Simyo,



Hier weer iemand die geschrokken is van haar laatste factuur (Juli, 2015) van Simyo.

Het zit zo: toen ik het afwijkende bedrag van de afschrijving van Simyo voor de maand juni op mijn rekening zag schrok ik al, maar toen dacht ik dat ik wellicht te veel gebeld had. Vervolgens heb ik voor de zekerheid de mijn Simyo-app geraadpleegd en zag dat er voor de maand juli een behoorlijke rekening staat te wachten. Ik constateerde dat ik behoorlijk meer dan 2,5 GB heb verbruikt in de maand juli. Dit verbaasde mij, aangezien ik hiervoor jaren bij een andere provider zat en ik daar nooit meer dan 2 GB heb verbruikt.

Mijn internetgedrag op mijn telefoon is naar mijn weten het afgelopen jaar niet veranderd.



Volgens mijn factuur heb ik op onverklaarbare momenten pakketten gedownload van 60.001 en 60.002 kb. Deze onverklaarbare momenten zijn op momenten dat ik naar werk fiets (08:20 - 09:00), op werk zit (09:00 - 17:00), of net vrij ben van werk en terug naar huis fiets (17:00 - 17:40). In mijn huis heb ik twee WiFi signalen en ik heb mijn telefoon dusdanig ingesteld dat hij automatisch verbinding maakt met Wifi. Daarnaast heb ik ook geen andere apps op mijn telefoon gedownload in de afgelopen weken die het (mijns inziens) apart verbruik zou kunnen verklaren. Ik kan wel begrijpen dat standaard-apps op de telefoon moeten updaten, maar

ik verwacht niet dat ik ongeveer tegen de 1 gigabyte aan updates heb?



Nu ik de verhalen zo lees op dit forum blijk ik niet de enige te zijn met een onverwacht hoogverbruik.

Ik heb me er op dit forum al wat meer in verdiept en ik zie dat het sowieso handig is in het vervolg om 3G uit te zetten als je gebruik maakt van WiFi ondanks dat je WiFi bereik gewoon goed is. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn telefoon WiFi pakt (zeker omdat ik 1,5 meter van de router slaap en in de woonkamer dezelfde afstand kan hanteren met de andere router) en ook omdat ik met andere netwerken (en mijn huisgenoot ook) hier nooit problemen mee heb ondervonden.



Ik ben me ervan bewust dat de fout waarschijnlijk bij mijn naïviteit ligt, alleen weet ik nog steeds niet wat nu precies de fout is geweest. Zoals ik al zei heb ik wat op het forum rondgekeken en gelezen dat in bepaalde gevallen de extra kosten van het mobiele internet gebruik worden verrekend met extra bundels. Mijn vraag is of dit mijn geval ook eenmalig mogelijk is of is er een andere optie?



Groeten,

Anja
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Annie2,



Je hebt jouw vraag op 2 plaatsen gesteld op het forum. Dit is niet helemaal de bedoeling. We doen ons best om iedereen binnen 1 werkdag te helpen. Door drukte wil dit niet altijd lukken. Om het forum overzichtelijk te houden, is het duidelijker om jouw bericht maar één keer te plaatsen. Ik heb een antwoord gegeven in jouw eigen topic.



Groetjes,

Angela
Vandaag werd ik ook geconfronteerd met een extreem dataverbruik.

In nog geen 20 min 300 euro buiten mijn bundel van 1,5Gb.

Het had op geen slechter moment kunnen gebeuren 1 dag voor mijn nieuwe bundel en toevallig had ik deze maand wat meer uit mijn bundel verbruikt, maar op een gecontroleerde manier.

En een beetje tegoed overgehouden voor de laatste paar dagen.

Tot ik een sms kreeg dat ik een hoog verbruik had.

Thuis ingelogd en geconfronteerd met een enorme rekening.

Mijn dataverbruik van de afgelopen jaren komt meestal niet boven de 500 Mb uit dus deze uitschieter is wel schrikken.

Eerst maar het voorschot betalen zodat mijn telefoonnummer weer vrijgegeven wordt.

En morgen ( maandag) maar contact opnemen met de klantenservice of we de schade wat kunnen beperken.



Hans

Reageer