.

Beantwoord

negatief beltegoed?

  • 5 June 2012
  • 9 reacties
  • 713 Bekeken

Badge
Ik kreeg een melding dat mijn beltegoed minder was dan 2 euro tot mijn verbazing!

A. ik heb prepaid om de reden dat ik juist geen onvoorziene kosten wil.

B. Er is geen optie om dit uit te zetten: dat is bizar!

C. Mijn internet zou 10 euro hebben verbruikt terwijl deze instelling uit staat!

D. Via de site op 3 juni toch het internet uitgezet en op 4 juni is er wederom 3 euro afgeboekt!



Ik vind dit een rare manier van geld verdienen, idioot gewoon!
icon

Beste antwoord door Alex 6 June 2012, 12:58

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum deedees,

Je kunt via je persoonlijke pagina de optie internet op je mobiel/mms aan/uit zetten. Volgens onze gegevens heb je dit op 4/6/12 ook gedaan. Er is na het uitzetten van deze optie geen internet verbruik meer geweest. Jouw internet gebruik is gegenereerd voodat je de optie uit hebt gezet.

Groetjes,

Alex
Badge
Het hele concept van prepaid telefonie is gebaseerd op het feit dat als je prepaid tegoed op is , je niet meer kan bellen/internetten/sms/mms.

Heel veel klanten zijn erg boos om het feit dat jullie blijven zeggen dat het telefoontje afgemaakt kan worden. Waarom wordt het niet veranderd? Bij KPN prepaid gebeurt dit niet. Simyo is onderdeel van KPN . Het is technisch heis wel mogelijk. We weten allemaal dat het kwestie van zakken vullen is.



Het is daarnaast niet klant vriendelijk. Want als je vergeet je internet uit zetten in het buitenland dan kom je thuis met een rekening van honderden euro's. Mensen nemen juist prepaid telefonie om verassingen te voorkomen en nu klrijgen ze juist wel een verassing!

In mijn geval is er op 2 dagen internet berekent. Je zou volgens jullie redenering kunnen zeggen: de internetsessie is afgemaakt. Maar er is 2 dagen op 3 juni en op 4 juni internet verbruik afgeboekt. Dus 2 sessie's. Dus dan klopt die redenering ook niet. Dan had er dus op 4 juni geen internet verbruikafgeboekt kunnen worden.



Al met al is het gewoon een hele rare constructie van mensen die prepaid bellen en ik ga binnenkort daarom overstappen anar een andere provider. Prepaid is prepaid en dit is geen prepaid.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi deedees,

Bij Simyo is het mogelijk om een negatief saldo te creëren. Dit wordt ook aangegeven in de algemene voorwaarden. We kunnen ons voorstellen dat dit vervelend kan zijn, maar helaas kunnen we dit op korte termijn niet wijzigen. Wat het internetten in het buitenland betreft. Bij Simyo is het technisch niet mogelijk om gebruik te kunnen maken van internet internet in het buitenland. In ons systeem staat aangegeven dat er geen internet verbruik meer heeft plaatsgevonden nadat je de optie internet op je mobiel hebt uitgezet. Je laatste internet sessie heeft op 6/4/12 om 00:03:06 plaatsgevonden. Na dit tijdstip is de optie internet op mobiel/mms uit gezet. Het verbruik zou derhalve gewoon moeten kloppen.

Groetjes,

Alex
Badge
Okay, als jullie op die manier je geld willen verdienen: veel succes maar ik vind het niet chique.

Prepaid is PRE paid en niet AFTER paid.

It's as simpel as that.

Zo moeilijk is echt niet om dit technisch uit zetten. Simyo is KPN, genoeg expertise in huis. De enige reden dat dat 'op korte termijn' niet kan is omdat Simyo zo toch veel geld binnenhaalt.



Ik ga weg bij Simyo.
Badge +2
Beste deedees,

Wij betreuren het ten zeerste dat je zo over ons denkt. Voor veel mensen is het een voordeel om altijd je laatste gesprek/datasessie af te kunnen maken. Bovendien wordt dit van te voren kenbaar gemaakt.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Arie,

Google maar eens op negatief beltegoed, het internet bulkt van de slechte ervaringen met Simyo! Rekeningen van honderden euro's van dat ene laatste telefoontje.

Het zou zinvoller zijn iets met mijn klacht te doen ipv hier positief luidende berichtjes in te tikken achter je computer!
Negatief beltegoed met prepaid....hoe verzinnen ze het. Beltegoed op....NIET MEER KUNNEN BELLEN/INTERNETTEN. Zo zou het moeten zijn!
Dit grapje heeft mij +/- 200 euro gekost. Had ook nog een intenetbundel gekocht en ben er vanuit gegaan: beltegoed op, dan wordt automatisch de verbinding verbroken. Niet dus. Ordinaire manier van geld verdienen. Stap over naar een provider die dit NETJES wel doet en raad dit ook ieder ander aan.
Badge
Ben ik nou de enige die geen klachten heb over Simyo?Gewoon betalen voor wat je verbruikt hebt,anders enveloppen + postzegels gebruiken om je rooksignalen te versturen......
Reputatie 5
Badge +11
Hoi dennisimanse,

Top dat je zo positief bent over Simyo 😮

Reageer