.

Beantwoord

Na verloop van tijd geen pushmeldingen meer

  • 9 June 2013
  • 7 reacties
  • 632 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb nu sinds 20 mei j.l. Simyo, maar eigenlijk gelijktijdig ook direct problemen gekregen met push notificaties. Na verloop van tijd houden deze gewoonweg op met binnenkomen. Dit is vooral merkbaar bij Whatsapp, Gmail, Facebook. Het begint eerst met dat de push meldingen later aankomen (krijg nu net een whatsapp binnen om 13:35, maar zie dat ie al verzonden was om 13:21) en vervolgens gaat dat over in helemaal nooit meer aankomen.

De gsm die ik gebruik is van hoge specificatie voor hedendaagse standaard, echter veel mensen waarschijnlijk onbekend. Zie hier voor meer info: http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_2s-5397.php

OS  Android OS, v4.1 (Jelly Bean)
Chipset  Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600
CPU  Quad-core 1.7 GHz Krait 300
2 GB RAM
GPU  Adreno 320

Ik heb ten alle tijde meer dan 1GB RAM en rekenkracht in overvloed vrij.

Ik heb ook mijn oude Nexus S geprobeerd, maar hiermee precies hetzelfde. Voorheen bij Hi kwamen pushmeldingen als clockwork binnen, maar nu via Simyo loopt het finaal in de soep, op beide telefoons, welke beide op Hi nergens last van hadden.

Ik dacht ik blijf op het KPN netwerk dus er zal niet veel anders zijn, maar ik had het pijnlijk mis. Als dit niet wordt opgelost ben ik weer weg.
icon

Beste antwoord door Alex 18 June 2013, 16:48

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hey xepyonx,

Ik heb hier een topic wat misschien interessant is. https://forum.simyo.nl/android-73/english-push-notifications-and-gtalk-problems-on-android-10633/
Hallo Martijn,

Het was inderdaad een enigszins interessante read, maar zonder conclusie uiteindelijk. Overigens wil ik ook nog even herhalen dat ik het probleem met Hi niet had (zowel op de Nexus S als de Mi-2S kwam alles netjes op tijd aan); het is echt begonnen sinds dat het Simyo simkaartje erin zit.
Reputatie 3
Badge +9
Misschien kan Simyo zeggen hoelang die TCP poort open blijft. En of deze tijd verschilt tov Hi?
Ik ben hier nieuw, zitten er toevallig ook Simyo techs op het forum? Van mij mogen ze alle settings van Hi overnemen; het was daar dan wel duurder dan Simyo, maar alles werkte in elk geval. Laat staan wanneer je je verbinding ook nog eens voor communicatiedoeleinden gebruikt (whatsapp, google talk e.d.) moet dit gewoon naar behoren werken lijkt me.

Ik dacht kpn netwerk is kpn netwerk, maar blijkbaar zit daar ook nog verschil in.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi xepyonx,

Ik zou hier graag even over willen bellen met de technische dienst. Ik ben benieuwd of dit op een bepaalde plek plaats vindt of op meerdere plaatsen. Wanneer je dit op een bepaalde plek ervaart, kan je mij dan de postcode van die plaats doorgeven?

Simyo maakt net als Hi gebruik van het KPN netwerk. Er zit mogelijk wel een verschil in de snelheid van de verbinding.

Groetjes,

Alex
Ik rijd voor werk door het hele land en het gebeurt overal te pas en te onpas. Er zit inderdaad een verschil in verbindingssnelheid, maar dit stelt voor berichten van enkele bytes ook niks voor, als ik gewoon internet via het mobiele netwerk gaat het nog vrij vlot (H+ of 3G, alleen in Pathe De Kuip eigenlijk altijd bagger); het zijn echt de c2dm pushmeldingen die niet door komen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi xepyonx,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Zij verzorgen ook de support voor de andere merken van KPN. Ik heb ook even de opmerking van Martijn meegenomen. De pushnotificaties worden verzorgd door de apps zelf. Wij hebben hier geen invloed op. Ik heb meteen gevraagd of er technische verschillen zijn tussen Hi en Simyo. Dit is niet het geval. De tcp poort wordt op dezelfde manier toegepast. Beide providers maken gebruik van het KPN netwerk. Dat je nu van Simyo gebruik maakt zou daarom niet mogen uitmaken. Ik kan hier vanuit Simyo helaas geen invloed op uitoefenen.

Groetjes,

Alex

Reageer