.

Beantwoord

Na terugkomst buitenland geen internet meer?


Afgelopen zaterdag ben ik in België geweest, daar heb ik mijn telefoon niet gebruikt.
Ik had daar ook geen Internet.
Weer in Nederland gekomen, had ik na enkele uren nog geen Internet.
Wel thuis op mijn WIFI.
Hoe kan dit, en hoe kan ik weer intetnet op mijn telefoon krijgen?
Kheb een Samsung S3.
Internet bundel is nog niet op.
icon

Beste antwoord door Charlene 19 May 2015, 14:19

Bekijk originele reactie

17 reacties

Start je telefoon even opnieuw op. Nog beter is om ook je simkaart even voor 15 minuten uit je tel. te halen alvorens je hem weer opnieuw opstart.
Dit is toch niet helemaal hoe het normaal moet gaan?
In de zomer ga ik naar Frankrijk, dan zit ik dus weer met hetzelfde probleem...
Of is daar een oplossing voor?
In buitenland hoef ik geen Internet, maar als ik terug kom weer wel.

Ik ga je advies nu even uitproberen.
Normaliter hoort het ook automatisch te gaan. Helaas is het zo dat het wel eens niet zo gaat. Wat je trouwens ook nog kan proberen de volgende keer als je het weer heb, om je telefoon eerst even op vliegtuigstand te zetten en dan weer normaal. Mocht dat niet lukken kun je de eerste tip hanteren.
Nu net m'n telefoon uit en aan gezet.
Ik ben nu thuis, kheb m'n WIFI uitgezet, en 3G neemt het tot nu toe over.
vliegtuigstand wanneer moet ik die aanzetten?
Vóór dat ik naar buitenland ga?
Of als ik net uit buitenland kom?
Badge +8
Hoi J.W. Schipper,

Welkom op het forum 🙂

Ik zie dat Raytje je al aardig op weg heeft geholpen. Als je na een bezoek in het buitenland weer in Nederland komt, zou je telefoon opnieuw verbinding moeten maken met het Nederlandse netwerk. Normaal gesproken gebeurt dit automatisch. Als dit bij jou niet automatisch gaat, of lang duurt, kun je vliegtuigmodus even aanzetten en weer uit, om ervoor te zorgen dat je telefoon zich gaat aanmelden. Zo heeft Raytje de tip bedoeld. Dus voor als je weer in het buitenland bent geweest en bij terugkomst in Nederland geen internet hebt.

Wanneer je in het buitenland ook internet wilt gebruiken, dan kun je op Mijn Simyo de optie internet Buitenland aanzetten.
Die staat niet standaard aan, om onverwachte hoge kosten te voorkomen. Internet in het buitenland gaat niet van je bundel, maar tegen aparte tarieven. Die vind je hier.

Hebben wij je vragen zo beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Charlene en Raytje,
Jullie antwoorden zijn helemaal duidelijk!
Bedankt hier voor!

Ik ben er helemaal mee geholpen!

Grtjs,
Joost
Reputatie 3
Badge +7
Hoi J.W. Schipper,

Fijn om te horen dat je geholpen bent.

We zien je graag weer terug op het forum 🙂
-Ali,
Zal ik zeker doen!
Top dat het nu duidelijk is 🙂
Ik heb dit probleem ook, opnieuw opstarten van mijn telefoon lost het probleem op, maar dat is natuurlijk geen wenselijke situatie.

Iemand een idee hoe het komt?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Goos85,

Wat lastig dat je je telefoon telkens opnieuw moet opstarten...
We merken dat dit vaker gebeurt bij telefoons die niet de ideale APN ingesteld hebben voor de verbinding met Simyo.
Hier kun je voor de meest gangbare telefoon de ideale instellingen vinden. Hopelijk lost dat het ook voor jou op!
Ik heb die instellingen even bekeken, maar staan bij mij al zoals in de Toestelhulp beschreven staat.

APN:
portalmmm.nl

Nog een ander idee?
Reputatie 5
Badge +11
Een kruistest wil dan weleens helpen een oorzaak te vinden, Goos85.
Dat houdt in dat je je simkaart in een andere telefoon doet en de grens oversteekt.
Gebeurt het dan ook? Dan zal het iets zijn met je verbinding. Gebeurt het dan niet? Dan zal de oorzaak in je telefoon zitten

Heb je de mogelijkheid tot een kruistest?
Reputatie 1
Badge
Ik heb het probleem sinds ik Simyo gebruik (vanaf 2012 - verschillende toestellen).
Telkens wanneer ik terug kom uit het buitenland (Duitsland en Belgie) moet ik mijn toestel opnieuw opstarten.

Probleem heb ik niet met mijn zakelijke toestel met Vodafone!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi chim,

Wat onhandig dat je alleen met de Simyo simkaart je telefoon opnieuw moet opstarten. Dit is te verklaren door het internationale netwerk van Vodafone. KPN maakt gebruik van verschillende roaming partners, waar jij het netwerk van kunt gebruiken als je in het buitenland bent. Al deze netwerken hebben andere verbindingen, frequenties en aanmeldprocedures.

Daarnaast kan het ook nog aan je simkaart kunnen liggen. Deze is inmiddels wat ouder, dus ik heb je zojuist een nieuwe toegestuurd.

Zou je kunnen laten weten of de nieuwe simkaart heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge
Hoi chim,

Wat onhandig dat je alleen met de Simyo simkaart je telefoon opnieuw moet opstarten. Dit is te verklaren door het internationale netwerk van Vodafone. KPN maakt gebruik van verschillende roaming partners, waar jij het netwerk van kunt gebruiken als je in het buitenland bent. Al deze netwerken hebben andere verbindingen, frequenties en aanmeldprocedures.

Daarnaast kan het ook nog aan je simkaart kunnen liggen. Deze is inmiddels wat ouder, dus ik heb je zojuist een nieuwe toegestuurd.

Zou je kunnen laten weten of de nieuwe simkaart heeft geholpen?

Groetjes, Tiury


Netjes van Simyo om mij een nieuwe SIM kaart toe te sturen.
Houd jullie op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +10
Fijn dat je blij bent hiermee Chim 🙂 Graag gedaan namens Tiury. We zien je bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela

Reageer