.

Vraag

Mobiele data verbruikt terwijl mijn internet uit stond. What’s going on?

  • 10 March 2022
  • 2 reacties
  • 1200 Bekeken

Hallo,

Ik was vanmiddag aan het scrollen op youtube shorts toen ik een melding kreeg dat er 80% van mijn bundel was verbruikt. Ik was dus blijkbaar niet verbonden met het wifi thuis. Ik probeerde het te fixen door telefoon uit/aan te zetten, de wifi aan en uit te zetten, de router aan en uit alleen helpte niks. De rest thuis had dit probleem niet.

 

Toen ik een paar minuten verder was kreeg ik nog een melding dat mijn hele bundel op was. Ik zette toen mijn mobiele data uit. Toen mijn moeder op de simyo app keek hoeveel ik had gebruikt stond er dat ik 6000 mb over mijn budel zit en dat er per minuut 60 mb werd gebruikt, ik had mijn mobiele data nog steeds uitstaan. 
 

We hebben in de simyo app de mobiele data ook uitgezet en het lijkt gestopt te zijn. Alleen hebben we nu wel for no reason €20 boven bundel uit moeten geven. Iemand die weet wat dit is? Cyber attack? Iets op de achtergrond wat aan het downloaden kan zijn? De russen misschien?XD

Voor informatie: Ik heb een Iphone 8, heb de bundel van 6000 mb en heb nog nooit eerder dit probleem gehad.


2 reacties

Ik had het verkeerd, het was 128 boven bundel. 5232 heb ik in een dag gebruikt

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Robin Vuijk,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt hoe het nou komt dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt nadat jij je internet hebt uitgezet. Dit heeft gelukkig niks te maken met een cyber attack :wink: .

Om je vraag te beantwoorden hoe het kan dat je toch buiten bundel kosten hebt gemaakt terwijl je mobiele data uitstond op je mobiel: Het verbruik komt met een vertraging binnen op het netwerk, ik vermoed dat je al buiten je bundel was op het moment toen je de mobiele data hebt uitgezet. Om dit zeker te kunnen weten kan ik je aansluiting er even bij pakken, ik kan dan precies achterhalen wanneer je buiten de bundel bent gegaan. Hiervoor kun je mij een privé bericht sturen met je telefoonnummer. :blush:

Uit je verhaal lees ik ook dat je telefoon niet goed was verbonden met de Wi-Fi waardoor je dus per ongeluk internet hebt verbruikt uit je internetbundel. Helaas is het zo dat er verschillende instellingen in de iPhone (vaak) aanstaan waardoor je het toestel toestemming geeft om te gaan verbruiken op je mobiele data wanneer je Wi-Fi verbinding niet sterk genoeg is. Ik adviseer je om dit uit te zetten via: Instellingen > Mobiel netwerk > Wifi assistentie uitzetten (dit staat helemaal onder aan de pagina). Daarnaast adviseer ik je om je mobiele data volledig uit te schakelen in je iPhone instellingen wanneer je thuis gebruik maakt van Wi-Fi. Zo kan je voorkomen dat je verbruik maakt van je internetbundel wanneer bijvoorbeeld je Wi-Fi verbinding volledig uitvalt. 

Groetjes,

Seren

Reageer