.

Beantwoord

mobiel internetten zonder prepaid tegoed, waarom sta ik in de min?

  • 16 August 2019
  • 3 reacties
  • 233 Bekeken

Hallo,

Wij zijn op vakantie in NL en mijn zoontje heeft eigenlijk nooit mobiel internet omdat hij nog wat jong is en thuis altijd gewoon op de Wi-Fi filmpjes kijkt en spelletjes doet. Neemt zijn telefoon nooit mee naar buiten of school. Hij is 10 jaar. Nu had ik zijn mobiel internet opgewaardeerd met 10 euro internetbundel omdat het vakantie is en de Wi-Fi hier heel slecht is. Ik zei op is op....
Nou zat hij dus filmpjes te kijken en had niet in de gaten dat zn bundel op was. Wij dachten ook als t op is dan doet hij het vanzelf niet meer.

Hoe kan t dan toch zo zijn dat met een prepaid abonnement ik nu dus in de app zie dat er een aardig hoge rekening voor mij klaar staat. Op is toch op? Als je een abonnement hebt dan begrijp ik wel dat t doorloopt maar met een prepaid toch niet? Het is momenteel aardig opgelopen wat erg zeer doet in mijn portemonnee.... ik was blij dat we is een keertje op vakantie konden. Ik heb het niet zo breed nl.

Kunnen we dit oplossen? Ik was hier echt niet van op de hoogte.
Ik heb inmiddels zn internet via de app uitgezet....

Groetjes van een geschokte moeder,
Saskia Bos
icon

Beste antwoord door Kevin 18 August 2019, 15:08

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Kyano,

Welkom op het Simyo forum!

Zoals Ray al aangaf is het inderdaad mogelijk om bij prepaid in de min te komen omdat gesprekken en datasessies kunnen worden afgemaakt voordat de blokkade erop komt. Dit is handig voor gesprekken zodat deze niet zomaar worden afgebroken en in dat geval kom je maar een paar cent in de min. Helaas gaat dit met data een heel stuk sneller. Gelukkig hebben we hier een oplossing voor. We vullen namelijk het min-bedrag automatisch voor je aan tot 0.

Ik zie dat dit ondertussen ook al gedaan is waardoor het min-bedrag verdwenen is. Als je het beltegoed weer even opwaardeert dan zal alles weer werken.😀

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. Anders een hele fijne vakantie verder! Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin
Beste Ray,

Heel erg bedankt voor je reactie en actie. Het gaat inderdaad om 100% prepaid.

Met vriendelijke groet,
Saskia Bos
Hoi,

Bij Simyo Prepaid kun je altijd een sessie afmaken. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld niet ineens afgekapt wordt in een misschien wel belangrijk telefoon gesprek. Er kan dus spraken zijn van negatief beltegoed maar dit mag nooit meer zijn dan -5 euro. Alles wat meer is wordt door Simyo aangevuld.

Bron: Negatief beltegoed

Hoe kan t dan toch zo zijn dat met een prepaid abonnement ik nu dus in de app zie dat er een aardig hoge rekening voor mij klaar staat.


Bij Prepaid is er geen facturering en kan er dus ook geen rekening klaar staan. Om verwarring te voorkomen, het gaat 100% om prepaid? Bedoel je niet dat je een hoogverbruik ziet op je MijnSimyo?

Wel goed dat je internet uit hebt gezet in de MijnSimyo omgeving.

Een moderator van Simyo zal hier nog reageren over de kosten.

Reageer