.

Beantwoord

Mobiel Internet werkt niet op mijn HTC Desire Z

  • 16 November 2012
  • 7 reacties
  • 748 Bekeken

Badge
Hallo,  Ik heb ook hiervoor de aanwijzingen op veel gestelde vragen gevolgd.  Werkt nog steeds niet.  Heeft toch eerder gewerkt maar nadat wij weekendje in Duitsland waren werkt het niet meer.   Hoe moet ik dit weer instellen?  Moet ik ook een VPN opnieuw maken?  Gr J. Nordmann
icon

Beste antwoord door Wayne 20 November 2012, 15:59

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey janordmann,

Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor jouw HTC toestel:

• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Mobiel Internet) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
• Keer terug naar het Hoofdmenu.

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Desire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Heb net deze instellingen ook geprobeerd in m'n desire z maar ik krijg nog altijd geen verbinding
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mweber,

Ik zie dat de optie 'internet op je mobiel' eerder uit stond. Sinds je het aan hebt gezet via je persoonlijke pagina zie ik dat je verbinding hebt kunnen maken met internet. Is hiermee je vraag beantwoord?

Groetjes,

Alex
Badge
ik krijg het ook niet voor elkaar. wifi geen probleem, extern internet "geen verbinding"
geef het op!
😠
Reputatie 6
Badge +10
Hoi gusa, welkom op het Simyo forum :)

Wat onhandig dat ook jij je telefoon niet kunt instellen om er internet op te krijgen! Ik ben nu bezig om je internet opnieuw te activeren op je simkaart. Hiervoor dien je je telefoon uit te zetten en voor 15 minuten je simkaart uit je telefoon te verwijderen. Na die 15 minuten start je je telefoon met simkaart opnieuw op en zoek je handmatig naar het KPN netwerk. Mocht dit niet hebben geholpen, stel dan je telefoon met behulp van deze tool even handmatig in. Die hulp is ietsje makkelijker dan het bovenstaande 😉. (Het telefoontje ziet er iets anders uit, maar de functies moeten hetzelfde zijn!)

Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury
Badge
Yes, het werkt! thnx
Reputatie 3
Badge +7
Hoi gusa,

Super:D Fijn om te lezen en graag gedaan namens Tiury;) Dankjewel voor je terugkoppeling.

Reageer