.

Vraag

Mobiel internet verbruik klopt niet

  • 8 May 2012
  • 7 reacties
  • 883 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Vorige maand was mij al opgevallen dat het aantal resterende mb's op de pagina 'Mijn Simyo' niet klopte, ondanks dat ik af en toe gebruik maak van internet op m'n telefoon, bleef het aantal resterende mb's staan op 1024. Ook aan het begin van deze maand bleef het aantal resterende mb's staan op 1024 ondanks dat ik wel zo nu en dan gebruik maak van internet. Dit vond ik op zich vervelend, maar niet dusdanig storend dat ik hier contact over heb opgenomen met Simyo. Vanochtend logde ik in op 'Mijn Simyo' om te kijken hoeveel belminuten ik nog over heb en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat ik 0 mb over heb. Dit kan nooit kloppen aangezien ik als ik kijk naar het verbruik tot op heden niet meer dan dan 15mb heb verbruikt, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik tussen gisteren en vandaag 1000mb heb verbruikt.

Ik heb nu twee vragen: (1) Kan dit verholpen worden? (2) Zorgt dit voor (onterechte) kosten, doordat mijn internetbundel zogenaamd 'op' is?

7 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Widhu,

Welkom op het Simyo forum!
Het probleem is bekend bij ons en de betreffende afdeling is er hard mee bezig om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Je hebt het datalimiet voor de maand mei nog niet bereikt, volgens ons systeem heb je in de maand mei 566 MB verbruikt van de 1000 MB. Er zijn tot nu toe geen datakosten buiten de bundel berekend. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Manisha
Vraag over resterend beltegoed en resterend data gebruik.

Via mijn Simyo kan ik niet meer zien hoeveel resterende belminuten ik nog over heb deze maand.
Via mijn Simyo kan ik niet meer zien hoeveel resterende datategoed ik nog over heb deze maand.
Ik gebruik tevens Sinopia voor het resterende belminuten en data te bekijken, dit werkt ook niet meer.
Komt deze functie binnen korte termijn weer beschikbaar ?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum gerjanm,

Volgens onze gegevens zou het resterende tegoed gewoon inzichtelijk moeten zijn. Heb je hier nog steeds last van of is het inderdaad verholpen?

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi,

Ik heb ook hetzelfde probleem. Begin van de maand werden er kosten berekend voor mijn internet verbruik, terwijl ik ook gewoon een internet bundel had. Op mijn simyo stond er dan wel 0 mb. Ik had toen al via de forum contact opgenomen. Mij werd gezegd dat ik waarschijnlijk mijn internetbundel had opgezegd. Dat was helemaal niet zo maar goed. Ik heb het maar zo gelaten. En nu kijk ik op mijn simyo en zie ik ineens dat ik 1024mb over heb voor deze maand. Nu vraag ik me af. Heb ik nou wel of geen internetbundel waarom was dit in het begin van de maand 0mb en nu ineens 1024mb. Dit klopt gewoon niet. En nu moet ik zeker en betalen voor de internetgebruik (van begin van de maand) en betalen voor mijn internet abonnementskosten?

Groet,
Hatice
Welkom op het forum gerjanm, Volgens onze gegevens zou het resterende tegoed gewoon inzichtelijk moeten zijn. Heb je hier nog steeds last van of is het inderdaad verholpen? Groetjes, Alex

Beste Alex,
Correct sinds gisteren zijn mijn resterende belminuten weer perfect zichtbaar met Sinopia, via het forum moet ik gaan rekenen volgens mij wat ik nog over heb.
Helaas de resterende data bundel is nog niet zichtbaar, zowel niet via het forum en niet via Sinopia, enkele weken geleden werkte dat nog perfect.

Mvg, Gerjan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,

Ik heb ook hetzelfde probleem. Begin van de maand werden er kosten berekend voor mijn internet verbruik, terwijl ik ook gewoon een internet bundel had. Op mijn simyo stond er dan wel 0 mb. Ik had toen al via de forum contact opgenomen. Mij werd gezegd dat ik waarschijnlijk mijn internetbundel had opgezegd. Dat was helemaal niet zo maar goed. Ik heb het maar zo gelaten. En nu kijk ik op mijn simyo en zie ik ineens dat ik 1024mb over heb voor deze maand. Nu vraag ik me af. Heb ik nou wel of geen internetbundel waarom was dit in het begin van de maand 0mb en nu ineens 1024mb. Dit klopt gewoon niet. En nu moet ik zeker en betalen voor de internetgebruik (van begin van de maand) en betalen voor mijn internet abonnementskosten?

Groet,
Hatice


Volgens onze gegevens heb je je internet bundel per 1/6 beëindigd. Hierdoor valt het internet verbruik buiten de bundel.

Beste Alex,
Correct sinds gisteren zijn mijn resterende belminuten weer perfect zichtbaar met Sinopia, via het forum moet ik gaan rekenen volgens mij wat ik nog over heb.
Helaas de resterende data bundel is nog niet zichtbaar, zowel niet via het forum en niet via Sinopia, enkele weken geleden werkte dat nog perfect.

Mvg, Gerjan


Sinopia is geen officiële Simyo applicatie. Indien de app. niet correct werkt, kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen. Je kunt via je persoonlijke pagina (tabblad overzicht) inzien hoeveel mb's je nog resterend hebt. Deze functie werkt gewoon volgens onze gegevens.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,
Klopt dataverbruik staat onder tab overzicht en niet onder tab verbruik. Dank je voor de tip, keek dus in verkeerde tab. Hopenlijk komt Sinopia spoedig met dataverbruik bugfix. Mvg

Reageer