.

Vraag

Mobiel internet pakt geen 3G, alleen GPRS

  • 4 July 2012
  • 3 reacties
  • 1276 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb net een abonnement dat is ingegaan, alleen maakt de internetverbinding aldoor alleen gebruik van het langzame GPRS netwerk, en niet 3G. Ik woon in de stad Groningen(9741BH), en normaal gesproken heb je hier met wat voor provider dan ook wel bereik voor 3G.

Vandaar ook mijn vraag, hoe kan dit.. of ligt dit aan de instellingen op mijn telefoon? Ik kon namelijk niet de juiste internet instellingen ontvangen via sms, maar het werkte wel.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum EBerg,

Ervaar je dit probleem alleen op de doorgegeven postcode of overal? Als je dit probleem overal ervaart, heb je de netwerkmodus waarschijnlijk op GSM staan. Deze kun je ook op UMTS (3G) zetten.

Groetjes,

Alex
Badge
Dankjewel Alex. 

Ik kon die optie niet (letterlijk) vinden, ik zag eerst alleen de optie GSM/WCDMA. Ik kende deze term niet, maar het werkt wel zoals je beschreef.
Ik had het daarvoor puur alleen thuis gek genoeg.

Ik heb nog wel een andere vraag(moet ik misschien nieuw topic voor maken?) Ik heb sindsdien wel last van dat mijn telefoon de melding geeft 'geselecteerd netwerk (KPN) niet beschikbaar'. Er staat ook regelmatig nul streepjes bereik. Ik heb dit vooral thuis gemerkt. Komt dit probleem vaker voor? en heeft u enig idee hoe dit op te lossen? Of is dit puur een probleem van bereik zelf.?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi EBerg,

Als je de netwerk modus laat zoeken naar 1 type netwerk dan zal het toestel aangeven 'geen bereik' of 'netwerk niet beschikbaar', omdat het type netwerk op dat moment niet voor handen is. Je moet de netwerk modus dus op een combinatie van zetten. Dit is als het goed is in te stellen vanaf je toestel. Op het moment dat je merkt dat de verbinding op een bepaalde plek niet goed worden gevonden, kun je de netwerk modus handmatig kiezen.

Groetjes,

Alex

Reageer