.

Beantwoord

Mijn internetverbinding is instabiel. Wat nu?

  • 30 September 2017
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Deze zomer ben ik overgestapt van prepaid naar een bundel. Via prepaid had ik een stabiele internetverbinding. Sinds ik een bundel heb, valt de verbinding steeds weg. Dan lijkt 4G gewoon aan te staan, maar ik heb toch geen internet. Als ik dan 'Mobiele gegevens' uitschakel en weer inschakel, krijg ik soms ineens een hele riedel berichten binnen (dus dan heb ik blijkbaar ineens weer wel internet).
Hoe kan dit? En vooral: hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Jihane 2 October 2017, 10:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Bertje Bos,

Het eerste wat je kan doen is je simkaart en, indien mogelijk, de batterij uit je toestel te halen (ook eventuele oplader los), kwartier wachten, alles terugzetten en weer starten.

Helpt dit niet dan kan je al proberen om je simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te plaatsen en die andere simkaart in die van jou. Hiermee detecteer je waar het misloopt.
Is het de simkaart dan kan een moderator je simkaart resetten, hiermee wordt deze losgekoppeld van het netwerk en 'fris' weer aangemeld.

Via de toestelhulp kan je de instellingen van je telefoon controleren en aanpassen indien nodig.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bertje Bos,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Wat jammer dat je internetverbinding niet zo stabiel is als je gewend was! Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je instellingen goed staan. Toch heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je 4G-optie, waarmee ik de instellingen op het netwerk vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Ook heb ik je postcodegebied opgezocht op de Dekkingskaart van KPN. Ik zie dat je 4G-verbinding prima zou moeten zijn. Merk je dit alleen als je thuis bent, of echt overal? Dat is belangrijk om te weten, want dit kan een heleboel zeggen over wat voor probleem dit is.

Als laatste wil ik je vragen om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te stoppen en andersom. Hoe is de 4G-verbinding in een andere telefoon? En hoe doet een andere simkaart het in jouw telefoon? Laat je het me weten?

@ Franswon, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Dank voor je reactie. Ik heb het omwisselen van simkaarten en toestellen nog niet uitgeprobeerd. Wel het toestel uit en weer aan gezet. Maar helaas, toen ik vanmiddag onderweg was, viel toch steeds het internet weer weg, dus moest ik steeds opnieuw verbinden door mobiele gegevens uit en weer aan te zetten.
In huis heb ik geen problemen omdat de wifi het uitstekend doet. Maar eenmaal 'buiten' maakt het niet uit waar ik ben, dichtbij huis of in Drenthe of Brabant, internet is overal instabiel.

Ik kwam er gisteren overigens achter dat - waarschijnlijk sinds de reset - mijn telefoon buiten werking was.... (Ik bel niet zoveel dus het duurde even voordat iemand me meldde dat ik onbereikbaar was). Dat was via jullie telefonische klantenservice overigens heel snel verholpen.

Enfin, ik zal komend weekend de exercitie met het omwisselen van simkaarten maar eens uitproberen. Wordt vervolgd...
Groet,
'Bertje Bos'
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Bertje Bos,

Jeetje, wat naar dat je er na een paar dagen achterkwam dat je niet te bereiken was! :(

Ik ben erg blij om te horen dat dit probleem snel is verholpen door één van mijn collega's. Fijn dat je de kruistest dit weekend kunt uitvoeren. Ik hoor graag van je wat hiervan de uitkomst is! Op deze manier kunnen wij je namelijk gerichter helpen.

Alvast een fijn weekend toegewenst en tot gauw!

Groetjes,
Asma

Reageer