.

Beantwoord

Mijn internet werkt niet. Wat nu?


Badge
Net internetbundel gekocht voor mijn prepaid kaart.
Internet aan gezet , telefoon gecontroleerd ,hij werkt niet.
Wat kan het probleem zijn?
icon

Beste antwoord door Asma 8 April 2018, 14:38

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dirkje,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, ontzettend balen dat je niet kunt internetten nu je een internetbundel hebt. Dat is niet fijn!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je internet niet werkt. Volgens onze gegevens staat de optie 'Internet op je mobiel' aan op Mijn Simyo. Dat is mooi! Dit betekent dat het waarschijnlijk ligt aan de internetinstellingen op je telefoon.

Om te kunnen internetten is het van belang dat je op je telefoon beschikt over de juiste APN instellingen. Dit hoort te zijn 'portalmmm.nl', gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'. Je kunt deze instellingen met behulp van onze Toestelhulp nalopen. Selecteer hier je toesteltype, waarna wij je stap voor stap uitleggen hoe jij je internetinstellingen kunt aanpassen.

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Asma
Badge
Dat had ik al allemaal doorgelopen en nog doet internet het nog steeds niet.
Vandaar mijn vraag.
Groet Rona.
hoi Rona - @dirkje

Welk toestel en type heb je?
Plaats eens een screenshot(s) van de instellingen op je telefoon misschien zien we dan wat beter wat fout is.

Fijne avond alvast ! 😎
Badge
HuaweiP8
Badge
Heb screenshot gemaakt, maar hoe voeg ik ze nu toe
Op je telefoon (WiFi) inloggen op het forum. Onderaan tekstvak op cameraatje klikken en screenshot selecteren. Daarna klik op reageer.

Voor de zekerheid ff vermelden het gaat om dit.
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device/huawei/p8

Mobiele netwerken zet je aan bij gebruik data, WiFi uit ter controle.
Badge

Badge
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device/huawei/p8
Naam Mobiel internet
Bij APN staat het fout, dit moet zijn portalmmm.nl niet portalammm.nl dit moet juist zijn.
default,supl (komma geen punt)

Wijzig de gegevens bij APN
Let bij alles op hoofdletters, kleine letters, tekens
Na wijziging telefoon opnieuw opstarten.
Badge
Vorige keer deed hij het wel gewoon.
Dus ik.snap het niet.
Niets veranderd op mijn telefoon
Badge
Heb het veranderd en hij doet het.
Bedankt voor de tips en het meekijken.
Groet
Graag gedaan, Rona (dirkje).
Fijn dat ik je heb kunnen helpen.

En zorg dat de limiet op je telefoon een veilige marge heeft. Gebruik data alleen dan wanneer nodig.
Met een strak regime kun je heel veel verschil maken..

Fijne avond nog ! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi dirkje/Rona,

Ah, met een verkeerd ingestelde APN kunnen er inderdaad problemen ontstaan met je internetverbinding. Fijn dat je het met hulp van Friesian hebt kunnen rechtzetten! 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Friesian, smart thinking! Bedankt voor je hulp. :)

Groetjes,
Els

Reageer