.

Beantwoord

Mijn internet werkt niet in het buitenland. Wat nu?

  • 27 December 2017
  • 17 reacties
  • 206 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje. Werkt het met deze instellingen nog niet om met je OnePlus te internetten? Probeer dan de instellingen die in dit topic staan.

Mijn oneplus heeft geen internet in het buitenland. Ik heb alle opties geprobeerd: toestelhulp, roaming, aanvinken via mijn simyo, andere apn verbinding... Ik weet niethoe ik internet moey krijgen...
icon

Beste antwoord door Asma 28 December 2017, 12:54

Bekijk originele reactie

17 reacties

Voor de goede orde. Er is geen sprake van Prepaid?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ray, als het aangevinkt is op Mijn Simyo (ik ga er van uit dat Internet in het buitenland bedoeld wordt) dan is het Sim-Only.

Hoi Michelverbeij,

Als de standaardinstelling voor de APN portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS of gprs niet werkt kan ook geprobeerd worden de APN KPN4G.nl met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken. Daarna even opnieuw opstarten en naar netwerken lten zoeken, doet de eerste het niet probeer dan het volgende netwerk.

Werkt dit ook niet dan proberen of de simkaart het in een ander, simlockvrij, toestel wel doet, of niet en hoe die andere simkaart het doet in jouw toestel.

Geen oplossing? Dan zal een moderator de buitenlandoptie op jouw simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Hoi Ray, als het aangevinkt is op Mijn Simyo (ik ga er van uit dat Internet in het buitenland bedoeld wordt) dan is het Sim-Only.



Ik vroeg het omdat hier uiteindelijk ook bleek dat het om prepaid ging.
Is idd sim only, thanks voor de hulp zal het even proberen
Nee werkt helaas niet 😞
Ik kan ook geen beschikbare providers of netwerk kiezen
Werkt helaas ook niet...
Ik kan ook niet uit providers of netwerken kiezen
Reputatie 7
Badge +9
Een kennis van me had hetzelfde probleem, met een andere KPN-dochter. Bij hem hielp het juist om geen gebruikersnaam en wachtwoord bij de APN in te vullen! Het is het proberen waard.
Staat behalve internet in het buitenland, bellen in en naar het buitenland ook aan op Mijn Simyo?
apn was volgens mij al standaard zonder ingesteld en bellen staat ook aan
Reputatie 7
Badge +9
@Friesian als bellen in en naar het buitenland uitstaat kan je internet in het buitenland niet aanzetten....
Een controle voor extra zekerheid @franswon, wij hebben niet de inzage in instellingen van het simyo systeem van de TS.

@Michelverbeij kun je een kruistest plegen? Jouw sim andere (simlockvrije) telefoon, vice versa.
Nee ben nu in het buitenland en heb niet dat kleine stokje om die sim lade open te maken..
Reputatie 7
Badge +9
@Michelverbeij met een vulpotlood gaat het ook prima weet ik uit ervaring. Zonder stift natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Michelverbeij,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, ontzettend balen dat je niet kunt internetten in het buitenland. Dat is niet fijn! :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' wel aanstaat. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je internetbundel in het buitenland, heb ik deze optie voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste gegevens registreert op het netwerk.

Mocht je internet hierna nog niet werken, dan kun je het beste even je APN instellingen nalopen. Hier hoort 'portalmmm.nl' te staan, gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@Ray, Franswon en Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Bedankt allemaal, het werkt nu met die andere apn
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig opgelost!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Michiel,

Gelukkig maar! Laat je 't weten als je in de toekomst ergens tegenaan loopt?

@ Franswon, dankjewel voor je reactie!

Fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Jihane

Reageer