.

Beantwoord

Mijn instellingen staan goed maar ontvang geen internet. Wat kan ik doen?

  • 1 February 2021
  • 16 reacties
  • 206 Bekeken

Sinds ongeveer een week heb ik geen internetverbinding buitenshuis.

Stappen die ik heb ondernomen met mijn Sony Xperia Z5 compact:

  • internet in nederland staat aan; ik heb mobiel internet toegevoegd (had ik al) met de bijbehorende APN gegevens
  • ik heb handmatig een simyo netwerk gekozen. er worden geen KPN netwerken aangeboden.
  • mijn simyo lijkt alles ook in orde te zijn (vorige maand over bundel heen.. maar dat lijkt geen effect te hebben - of wel?)
  • Ik heb zojuist een andere simkaart in mijn telefoon geplaatst en daar wel verbinding mee
  • Ik heb mijn simkaart in een andere telefoon geplaatst en daar wel verbinding mee

Iemand nog suggesties? Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Tessanne 10 February 2021, 12:37

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi at_vraag,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je het navraagt!

 

Ik heb gelijk even meegekeken naar de aansluiting en zie geen gekke dingen. Omdat je aangeeft dat de simkaart wel in een ander toestel werkt lijkt het niet aan de simkaart te liggen. Maar een andere simkaart werkt wel in je toestel waardoor het daar ook niet aan zou moeten liggen. Je kan wel gewoon bellen en sms'en met de simkaart in je eigen toestel?

 

Groetjes,

Daisy

Ja, bellen en sms-en gaat wel goed met simyo sim in eigen toestel.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi at_vraag,

 

Goed om te lezen, ik heb voor de zekerheid een reset op je simkaart uitgevoerd. Op deze manier kan de simkaart opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Kun jij wanneer je dit leest het toestel 15 minuten uitzetten en daarna checken of het werkt?

 

Groetjes,

Daisy

Helaas, ik heb de telefoon een half uur uitgezet en toen weer aan, maar zonder resultaat. Zo vreemd. Heb nogmaals kruistest gedaan en wederom werkt netwerk van simyo sim wel in andere telefoon en andere sim in mijn telefoon.

@at_vraag  

Zou je eens  screenshots kunnen plaatsen van de - Namen toegangspunten?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi at_vraag, 

Ik denk dat je even de internetinstellingen op je toestel moet nakijken 😅

Zou je het eens kunnen proberen met behulp van het stappenplan op deze pagina en ons laten weten of het geholpen heeft? 

Hoor het graag van je! 😊

Groetjes, 
Bas

@Bas ik denk dat we met een screenshot van de ingestelde gegevens beter mee kunnen kijken of het moet zijn dat jij een bijzondere gave hebt... :sweat_smile:

** at_vraag schreef:

  • internet in nederland staat aan; ik heb mobiel internet toegevoegd (had ik al) met de bijbehorende APN gegevens

Dank voor de reacties. Ik heb zojuist gewoon nogmaals de instellingen gecontroleerd en voor de zekerheid een keer weggegooid en opnieuw gedaan (en weer herstart). Dit is wat ik heb ingesteld - zie screenshot. Ik hoop bijna dat jullie iets zien dat ik fout heb gedaan..

PS. Late reactie want sim zat even in leentelefoon.

@at_vraag 

 

Kun je bij de APN instellingen gebruikersnaam en wachtwoord wissen? Daarna opslaan en vervolgens even je telefoon herstarten. Ben benieuwd wat er daarna gebeurt. 

Gebruikersnaam+wachtwoord gewist, opgeslagen, herstart. Helaas nog geen ander resultaat (5min).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi at_vraag,

 

Bedankt voor het delen van de screenshots, voor zo ver ik kan zien zitten er geen fouten in. Ik heb even contact opgenomen met de netwerkservice en ook zij zien geen problemen. Ik heb daarom kosteloos een vervangende simkaart naar je opgestuurd. Ik hoop dat dit het probleem oplost, mocht dat niet zo zijn adviseer ik je toch het toestel te laten controleren. 

 

Groetjes,

Daisy

Dank! Ik zal laten weten of het daarna werkt.

Ik heb de simkaart ontvangen en de afgelopen dagen in gebruik genomen - helaas geen ander resultaat in de Sony Xperia z5 compact. Ik gebruik nu tijdelijk maar een andere telefoon en zal nog wat rondstruinen op het web naar een evt oplossing.. Dank voor alle hulp. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi at_vraag,

 

Wat balen dat ook de vervangende simkaart geen gewenst resultaat op heeft geleverd! Ik raad je aan om contact op te nemen met de leverancier van de telefoon en misschien zelfs de telefoon op te sturen voor een check. Het probleem lijkt namelijk toch echt daar vandaan te komen. 

 

Heel veel succes! Mocht je een oplossing hebben gevonden, laat je het dan nog even weten? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is ook een optie. Wel eerst een back-up maken van je persoonlijke items. Dit kun je volgens mij ook doen zonder simkaart erin.

Reputatie 6
Badge +6

Thanks voor de tip Ray! Ben benieuwd wat eruit komt 😊

Reageer