.

Vraag

micro sim? personal hotspot met iphone?

  • 29 April 2012
  • 5 reacties
  • 1409 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
hej mensne.

twee vragen.



1. heeft simyo micro simkaartjes? ik heb net een simkaart geknipt en die werkt niet als micro sim... (andere provider..)

2. kan ik bij simyo met mn iphone gebruik maken van de optie personal hotspot? dus mn iphone als wlan gebruien om met mn laptop te surfen?





groetjes

5 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Floor,

Welkom op het Simyo forum!
Je kunt bij ons inderdaad een micro simkaart aanvragen, de kosten hiervoor bedragen eenmalig €5,00. Deze micro simkaart kun je in je Iphone gebruiken, mits deze simlockvrij is.

Simyo ondersteunt geen dataverkeer via personal hotspots. Als je je Iphone gebruikt als modem voor je laptop kost dit veel meer data dan je normaal met de Iphone zou verbruiken. Wij willen je erop wijzen hiermee rekening te houden en regelmatig het verbruik te bekijken op de persoonlijke pagina om hoge kosten te voorkomen.

Groetjes,

Manisha
Badge +1
hou er rekening mee dat als je je smartphone gebruikt als WiFi hotspot je in no-time door je internet bundel heen bent. je laptop weet niets van Internet bundels en is er niet op gemaakt om makkelijk je bandbreedte verbruik in te dammen. Op je iPhone kun je vaak per app instellen of hij internet op mag of niet. je Windows/Apple laptop zal bv gewoon gaan kijken of er security updates zijn en deze gaan downloaden zodra hij ze vindt. Dat is al vaak meteen 100MB of meer!



Dus als je personal hotspot (tethering) aanzet, hoop ik dat je een 1 GB bundel hebt of meer. Of gebruik het heel even om je mail te checken en zet het weer uit. Dat werkt vaak prima en is makkelijk in de hand te houden.
De optie tethering op de iPhone is vooral reuze handig als je email wilt ontvangen buiten bereik van WiFi. Mijn huidige profider bepaalt voor mij dat deze functie (mobile hotspot) op mijn toestel op afstand uitgeschakeld is, waar ik nogal verontwaardigd over ben. Dat tethering veel geld kan kosten is mij bekend, dat is mijn risico. Graag wil ik weten of Simyo ook mijn mobile hotspot op afstand uitschakelt, of dat het aan mijzelf word overgelaten of ik kosten wil maken?
Badge
Hoi, dit werkt prima! Ik heb een 1 gb data abonnement en gebruik m'n telefoon regelmatig als hotspot
Badge +2
Beste Coltrane,

Dat is fijn om te horen!

Groetjes,

Arie

Reageer