.

Beantwoord

Mb tegoed.

  • 28 September 2012
  • 10 reacties
  • 929 Bekeken

Badge
Ik heb een vraagje over het gebruik van mijn mobiel internet.

Vannochtend had ik 30 mb over, heb vervolgens de hele dag internet (mobiel) uit ghad en nu heb ik nog 18 mb vd 500 over.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit mogelijk is?

Heb trouwens sinds mij abbo de 24ste is ingegaan amper 3g gebruikt want zit hele dagen op wifi en het is van 171 mb naar 18 gegaan.

Groet
icon

Beste antwoord door Alex 1 October 2012, 14:37

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +3
Annouk,

Wat bedoel je internet uitgehad. Heb je de 3G verbinding uit gezet of je internet niet gebruikt?

Groet,
Badge
Goedendag,

Mijn internet (abonnement) is afgelopen maandag 24 september ingegaan. Ik had 170 vd 500 mb gekregen, wat logisch is. Wat niet klopt is dat wanneer ik 3G uit heb staan, want op werk en thuis heb ik wifi, me MB's gewoon eraf blijven gaan. Nu, de laatste vd maand. Heb ik 0 MB's over.
Volgens een app heb ik hooguit 10MB verbruikt sinds ik ben begonnen met dit abbonement, dit is wel een groot verschil met 170 mb toch?

Graag zou ik heir utileg over wilen hebben.

Mvg,
Annouk van den Berg
Badge
Goedendag,

Mijn internet (abonnement) is afgelopen maandag 24 september ingegaan. Ik had 170 vd 500 mb gekregen, wat logisch is. Wat niet klopt is dat wanneer ik 3G uit heb staan, want op werk en thuis heb ik wifi, me MB's gewoon eraf blijven gaan. Nu, de laatste vd maand. Heb ik 0 MB's over.
Volgens een app heb ik hooguit 10MB verbruikt sinds ik ben begonnen met dit abbonement, dit is wel een groot verschil met 170 mb toch?

Graag zou ik heir utileg over wilen hebben.

BTW. Ik heb al enkele keren simyo klantenservice proberen te bellen, maar die geeft in gesprek toon aan.

Mvg,
Annouk van den Berg
Ha annouk,

Ik raad je aan toch even te bellen, of het via Twitter te proberen. Op dit forum reageren ze altijd pas vrij laat. Bespaart een hoop wachttijd. 
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Annouk,

Ik heb je aansluiting even bekeken. Je hebt de optie 'internet op je mobiel/mms' nog wel aan staan. Het is in ieder geval vanuit onze systemen technisch gezien nog wel mogelijk om gebruik te maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Ik zie dat ons netwerk nog steeds internet gebruik registreert. Je hebt je instellingen op je toestel dan nog niet dusdanig ingesteld waardoor je geen internet verbinding meer kan maken.

Ook ben ik wel benieuwd naar welke app je gebruikt om je mb's te meten. Ik raad je aan om je altijd vast te houden aan het registratie systeem van Simyo. Je verbruik wordt bijgehouden op je persoonlijke pagina. Het is goed mogelijk dat je toestel ipv wifi verbinding maakt met ons netwerk. Als je wifi verbinding weg valt, zal het toestel automatisch overschakelen naar ons netwerk.

Off-topic. Ik zag dat je meerdere topics met dezelfde vraag had geopend. Ik heb deze met elkaar samengevoegd. Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen niet meerdere topics over hetzelfde onderwerp te openen. We proberen je reacties hier op het forum altijd binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum Annouk,

Ik heb je aansluiting even bekeken. Je hebt de optie 'internet op je mobiel/mms' nog wel aan staan. Het is in ieder geval vanuit onze systemen technisch gezien nog wel mogelijk om gebruik te maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Ik zie dat ons netwerk nog steeds internet gebruik registreert. Je hebt je instellingen op je toestel dan nog niet dusdanig ingesteld waardoor je geen internet verbinding meer kan maken.

Ook ben ik wel benieuwd naar welke app je gebruikt om je mb's te meten. Ik raad je aan om je altijd vast te houden aan het registratie systeem van Simyo. Je verbruik wordt bijgehouden op je persoonlijke pagina. Het is goed mogelijk dat je toestel ipv wifi verbinding maakt met ons netwerk. Als je wifi verbinding weg valt, zal het toestel automatisch overschakelen naar ons netwerk.

Off-topic. Ik zag dat je meerdere topics met dezelfde vraag had geopend. Ik heb deze met elkaar samengevoegd. Om het overzichtelijk te houden wil ik je vragen niet meerdere topics over hetzelfde onderwerp te openen. We proberen je reacties hier op het forum altijd binnen 1 werkdag te beantwoorden.

Groetjes,

Alex



Goedendag,

Ja ik heb gewoon internet op me mobiel. Alleen heb ik de optie de hele week uitstaan, aangezien ik wifi heb. Ik weet 100% zeker dat mijn mobiel geen verbinding met mobiel internet maakt als wifi wegvalt. Ik ben niet echt een noob wat betreft mobiele telefoons, dus ik weet echt wel hoe het werkt met aan en uitzetten.

Ik gebruikt DataMan als app.Ik let idd op het verbuik op simyo pagina, alleen is dit juist het probleem. Het gaat veels te snel! 

Dus nu is mijn vraag nog steeds, hoe kan het dat ik van 171 mb - 24 sept naar 0 mb - 30 sept ben gegaan?
Badge
Annouk,

Wat bedoel je internet uitgehad. Heb je de 3G verbinding uit gezet of je internet niet gebruikt?

Groet,


Alle opties wat betreft mobiel internet of 3G heb ik uit (op mijn iPhone). 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Annouk,

Ons systeem registreert exact wat voor uitgaande verbindingen er plaats vinden vanaf jouw simkaart. Wij kunnen niet zien waar je internet verbruik vandaan komt. Wij mogen dit niet registreren. Dat is in strijd tegen de OPTA en de wet van privacy. Ik kan je enkel vertellen dat er internet verbindingen zijn geregistreerd.

Groetjes,

Alex
Badge
.............
Badge +8
Alle opties wat betreft mobiel internet of 3G heb ik uit (op mijn iPhone). 

Hoi Annouk,

Wat Alex probeert te zeggen is dat als je inlogt op Mijn Simyo, en daar de optie "Internet op je mobiel" uitzet, dan is het echt niet meer mogelijk om internet op het netwerk te verbruiken. Dan kunnen wij dat hier ook zien, dat je het hebt uitgezet, en is er nooit discussie over.
Natuurlijk weet jij prima hoe je je toestel moet gebruiken, maar op de een of andere manier komt er toch verbruik door op de simkaart. Hoeveel dat is, kun je in je verbruik zien. Wat dat is, mogen we dus helaas niet registreren.

Ik raad je aan om de internetoptie op Mijn Simyo sowieso uit te schakelen, dan komt internetverbruik wat je niet bedoelt/verwacht in ieder geval niet meer voor.

Groetjes,
Charlene

Reageer