.

Beantwoord

MB's ingekocht en niet op internet kunnen. Wat nu?

  • 2 December 2016
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Badge
'Ik heb al verschillende keren MB's ingekocht zodat ik ook op het internet kan komen buiten de wifi. 1x is het mij gelukt en daarna niet meer en betaalde ik 2x € 7,50 voor nop. In de telefoonwinkel zeiden ze dat het echt aan de Simyo ligt en niet aan het toestel. Heb al eens eerder gereageerd maar een geen antwoord op gekregen en hoop het nu wel te krijgen.'.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 2 December 2016, 22:04

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kunt u op Mijn Simyo eens kijken onder: "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen" -> "Internet op je mobiel in Nederland". Staat dat aan of uit?

Welke toestel heeft u?
Badge
Ik heb een Samsung Galaxy S 111 mini
Badge
En hij staat uit netwerk instellingen
Reputatie 7
Badge +9
Als "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen" -> "Internet op je mobiel in Nederland" uit staat, dan kun je geen internet verbinding maken via het netwerk van Simyo. Dit schuifje geeft jou de mogelijkheid om bij Simyo aan te geven of je wel of geen internet via het netwerk van Simyo wil gebruiken. Als je geen MBs (meer) hebt, dan kun je met dit schuifje internet echt uitschakelen. Mocht je na het uitschakelen bijvoorbeeld alsnog MBs gebruiken, dan is dat Simyo's probleem en niet jouw probleem.

Jij hebt MBs gekocht en wil die natuurlijk gebruiken. In dat geval moet je het schuifje op aan zetten. Als je op dit schuifje klikt, dan gaat hij aan. Ik raad aan om het schuifje weer op uit te zetten wanneer je bundel op of verlopen is. Op die manier voorkom je hoge kosten aan internet buiten de bundel.

Als je bundel nog MBs heeft en niet is verlopen, zet het schuifje op aan. Als je dan na 15 minuten het toestel voor de zekerheid even opnieuw start, dan kun je daarna WEL internetten via het netwerk van Simyo. Kun je even weten of dit je probleem oplost?
Badge
Ik weet nog niet hoe het verder werkt ik heb nu thuis wifi en ik wilde net MB's kopen voor internet maar dat kon niet op een of andere manier. Maar ik heb het schuifje nu wel open gezet. maar de maanden dat ik ingekocht heb zijn al een tijdje verlopen dus daar kan ik geen gebruik meer van maken. Dus ik weet nu nog niet zoveel en dinsdag is de telefoonwinkel weer open zodat ik die vriendelijke jonge man kan vragen of hij het nu wel doet.
In ieder geval heel erg bedankt dat je reageerde en probeert mij te helpen.
vriendelijke groet,
Trudelise
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Trudelise,

Welkom op het Forum!

Wat vervelend dat je geen internet kunt gebruiken op je telefoon! Groentjuh heeft je gelukkig op de juiste weg geholpen, hiervoor dank! :D

Om te kunnen internetten met je simkaart is het erg belangrijk dat de instelling 'Internet op je mobiel' aanstaat via Mijn Simyo. Ik zie dat je deze optie inmiddels hebt aangezet. Dat is heel fijn!

Nu de instellingen goed staan op je simkaart, gaan we over naar de volgende stap. En dat is je telefoon! Naast de instellingen op je simkaart, hoort je telefoon ook over de juiste internetinstellingen te beschikken, om internet op je telefoon mogelijk te maken via ons netwerk. Ik snap heel goed dat dit misschien een beetje ingewikkeld is. Daarom hebben we op onze website een Toestelhulp. Via onze Toestelhulp kun je de juiste instellingen invoeren op je telefoon. Per stap leggen wij uit waar je op kunt klikken en welke gegevens je hoort in te voeren.

Volgens onze gegevens heb je twee keer eerder een internetbundel aangevraagd. Bij één van deze twee keren kon jij helemaal geen internet gebruiken, dat is natuurlijk erg vervelend en vooral: zonde van je geld. Hierom heb de internetbundel eenmalig voor je vergoed. Als je inlogt op Mijn Simyo, dan kun je zien dat je beltegoed is bijgevuld.

Laat je het ons weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer