.

Beantwoord

mailserver proplemen smtp.kpnplanet.nl

  • 10 October 2013
  • 14 reacties
  • 6526 Bekeken

Badge
sinds een aantal dagen lukt het mij niet meer om mail te verzenden via smtp.kpnplanet.nl.
Instellingen staan goed. poort 25 Geen aanmelding etc.
Wifi uit bij verzending, om zeker te zijn dat ik een lijnverbinding van kpn gebruik.

Ik kom er even niet meer uit.
Het heeft geruime tijd goed gewerkt en ik heb het hard nodig!!!!

HELP
icon

Beste antwoord door Charlene 11 October 2013, 09:09

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +8
sinds een aantal dagen lukt het mij niet meer om mail te verzenden via smtp.kpnplanet.nl.
Instellingen staan goed. poort 25 Geen aanmelding etc.
Wifi uit bij verzending, om zeker te zijn dat ik een lijnverbinding van kpn gebruik.

Ik kom er even niet meer uit.
Het heeft geruime tijd goed gewerkt en ik heb het hard nodig!!!!

HELP


Hoi Djengo,

Heb je misschien een iPhone, en ge-update naar iOS 7? Dan kan het daardoor komen. Je kunt je toestel even synchroniseren met iTunes, dan zet hij de instellingen er zelf in. Werk dat niet dan moet je het even handmatig doen:

Uitgaande serverpoort is: 25
SMTP: mail.kpnmail.nl
ssl provider: UIT

Heb je helemaal geen iPhone, en babbel ik maar wat voor mijn beurt 😉, dan hoor ik graag wat voor toestel jij gebruikt,

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlen,

Bedankt voor je spontane reply.
Ik heb een Samsung S2 en ondanks geen veranderingen aan toestel dit probleem. Instellingen staan goed, is inmiddels 4x gechect.
Heb de cache ook geleegd en de accounts opnieuw aangemaakt. Ook dat helpt niet.
Jammer.
Als je nog wat weet dan hou ik me aanbevolen

Groet

Wout


sinds een aantal dagen lukt het mij niet meer om mail te verzenden via smtp.kpnplanet.nl.
Instellingen staan goed. poort 25 Geen aanmelding etc.
Wifi uit bij verzending, om zeker te zijn dat ik een lijnverbinding van kpn gebruik.

Ik kom er even niet meer uit.
Het heeft geruime tijd goed gewerkt en ik heb het hard nodig!!!!

HELP


Hoi Djengo,

Heb je misschien een iPhone, en ge-update naar iOS 7? Dan kan het daardoor komen. Je kunt je toestel even synchroniseren met iTunes, dan zet hij de instellingen er zelf in. Werk dat niet dan moet je het even handmatig doen:

Uitgaande serverpoort is: 25
SMTP: mail.kpnmail.nl
ssl provider: UIT

Heb je helemaal geen iPhone, en babbel ik maar wat voor mijn beurt 😉, dan hoor ik graag wat voor toestel jij gebruikt,

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Charlen,

Bedankt voor je spontane reply.
Ik heb een Samsung S2 en ondanks geen veranderingen aan toestel dit probleem. Instellingen staan goed, is inmiddels 4x gechect.
Heb de cache ook geleegd en de accounts opnieuw aangemaakt. Ook dat helpt niet.
Jammer.
Als je nog wat weet dan hou ik me aanbevolen

Groet

Wout


Hoi Wout,

Had je ook al kpnplanet veranderd in kpnmail? Ik ga voor je op onderzoek.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Fijn dat je zo je best doet voor me :)
Heb ik ook al geprobeerd! 

Hoi Charlen,

Bedankt voor je spontane reply.
Ik heb een Samsung S2 en ondanks geen veranderingen aan toestel dit probleem. Instellingen staan goed, is inmiddels 4x gechect.
Heb de cache ook geleegd en de accounts opnieuw aangemaakt. Ook dat helpt niet.
Jammer.
Als je nog wat weet dan hou ik me aanbevolen

Groet

Wout


Hoi Wout,

Had je ook al kpnplanet veranderd in kpnmail? Ik ga voor je op onderzoek.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ok,

We geven niet op.
Heel flauw maar ik heb gegoogled en vind daar dit waar we wat aan kunnen hebben:

"- De te verzenden mails stonden nog in postvak UIT.
- Ook al pas je instellingen aan, op een of andere manier verzend hij continue via de oude instellingen (die van op het moment dat mail in postvak uit is gezet).
- Heb mails terug gezet van postvak UIT naar Concepten (bewerken) en opnieuw verzonden
- Mails werden dit keer wel direct verzonden zonder foutmelding."

Laten we het proberen?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Ik ga door via deze rubriek.
Ik heb nog een privé webdomein inclusief mailserver. Als het met KPN niet gaat lukken dan moet het maar via die.
Ik vind het wel een vervelende zaak en kan op dit moment niet bepalen waar nu de fout zit...KPN...of aan mijn immage op de telefoon.
In ieder geval heeft het wel gewerkt.


sinds een aantal dagen lukt het mij niet meer om mail te verzenden via smtp.kpnplanet.nl.
Instellingen staan goed. poort 25 Geen aanmelding etc.
Wifi uit bij verzending, om zeker te zijn dat ik een lijnverbinding van kpn gebruik.

Ik kom er even niet meer uit.
Het heeft geruime tijd goed gewerkt en ik heb het hard nodig!!!!

HELP


Hoi Djengo,

Heb je misschien een iPhone, en ge-update naar iOS 7? Dan kan het daardoor komen. Je kunt je toestel even synchroniseren met iTunes, dan zet hij de instellingen er zelf in. Werk dat niet dan moet je het even handmatig doen:

Uitgaande serverpoort is: 25
SMTP: mail.kpnmail.nl
ssl provider: UIT

Heb je helemaal geen iPhone, en babbel ik maar wat voor mijn beurt 😉, dan hoor ik graag wat voor toestel jij gebruikt,

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Hi djengo,

Heb je deze stappen al eens helemaal doorlopen?
Badge
Hoi Ernst,

Ja ik heb alles al minstens drie keer doorlopen.
Bedankt voor je doorverwijzing, maar vooralsnog geeft het geen oplossing. Misschien ga ik het hele android immage opnieuw flashen.

Groet


Hi djengo,

Heb je deze stappen al eens helemaal doorlopen?
Badge +1

Hoi Ernst,

Ja ik heb alles al minstens drie keer doorlopen.
Bedankt voor je doorverwijzing, maar vooralsnog geeft het geen oplossing. Misschien ga ik het hele android immage opnieuw flashen.

Groet


Jammer dat er niks gelukt is. Het lijkt er inderdaad op dat er toch wat anders aan de hand is.
Misschien is een factory reset al genoeg, ipv de gehele ROM opnieuw te flashen.

Was het met je eigen mailserver trouwens ook niet gelukt? Ik was stiekem wel een beetje benieuwd.
Reputatie 5
Badge +11
Jammer dat er niks gelukt is. Het lijkt er inderdaad op dat er toch wat anders aan de hand is.
Misschien is een factory reset al genoeg, ipv de gehele ROM opnieuw te flashen.

Was het met je eigen mailserver trouwens ook niet gelukt? Ik was stiekem wel een beetje benieuwd.


Ik ben ook benieuwd hoe dit af gaat lopen...
Charlene,

Kun je mij helpen.
Ik doorloop alle stappen van KPN maar kom niet tot een resultaat en ben inmiddels laaiend. Zo soepel als de overgang met het bellen gin, zo rot gaat het mailen.
Help me ik heb een @zonnet.nl email adres en internet via Tele2, een iphone 4 met alle updates en bellen via Simyo.

Hoor grag.

Groeten,

Cynthia Roos
Reputatie 7
Badge +9
Roosjes: het heeft geen zin om op meerdere plaatsen hetzelfde probleem aan te kaarten. Het probleem wordt er niet sneller door opgelost, sterker nog: de kans is groot dat meerdere mensen van Simyo (moderators die maandag weer present zullen zijn) naar een oplossing gaan zoeken en mekaar dan voor de voeten gaan lopen... :rolleyes: Trouwens, dit topic gaat over een probleem met de kpn mailserver en jij hebt email van zonnet.
Reputatie 7
Badge +9
Roosjes: het heeft geen zin om op meerdere plaatsen hetzelfde probleem aan te kaarten. Het probleem wordt er niet sneller door opgelost, sterker nog: de kans is groot dat meerdere mensen van Simyo (moderators die maandag weer present zullen zijn) naar een oplossing gaan zoeken en mekaar dan voor de voeten gaan lopen... :rolleyes: Trouwens, dit topic gaat over een probleem met de kpn mailserver en jij hebt email van zonnet.

Yep. :rolleyes:. Zullen we het bij deze dan maar houden?
Badge +6
Charlene,

Kun je mij helpen.
Ik doorloop alle stappen van KPN maar kom niet tot een resultaat en ben inmiddels laaiend. Zo soepel als de overgang met het bellen gin, zo rot gaat het mailen.
Help me ik heb een @zonnet.nl email adres en internet via Tele2, een iphone 4 met alle updates en bellen via Simyo.

Hoor grag.

Groeten,

Cynthia Roos


Hoi Roosjes,

Ik zie dat je vraag in meerdere topics hebt gesteld. Ik heb je vraag hier en hier beantwoord.
Graag je vraag in 1 topic stellen en niet in meerdere zodat het overzichtelijk blijft.

Reageer